Pod koniec września Zarząd Zieleni wybrał firmę, która zbuduje park nad POW. Wybrano najtańszą ofertę pracowni Palmett, która podjęła się tego zadania za prawie 33,6 mln złotych. Odrzucono pozostałe trzy oferty, w tym drugą najtańszą w kolejności firmę PORR - duże przedsiębiorstwo budowlane z równie dużym doświadczeniem w realizowaniu terenów zieleni, która za park chciała 44 miliony.
Gdy wydawało się już, że wystarczy tylko czekać na pierwsze nasadzenia drzew na Ursynowie, okazało się, że 6 października Zarząd Zieleni... unieważnił swój pierwszy wybór. Okazało się, że PORR nie odpuścił. Złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.
Głównym zarzutem firmy PORR było to, że w postępowaniu na wykonawcę robót nad tunelem POW wybraliśmy firmę, która wcześniej na nasze zlecenie wykonała dokumentację, na podstawie której realizowane będą roboty i która stanowiła załącznik do opisu przedmiotu zamówienia.
- powiedziała nam Karolina Kwiecień-Łukaszewska, rzeczniczka ZZW.
- Jednocześnie zaznaczę, że przepisy nie zabraniają, by projektant nie mógł startować w przetargu na wykonawcę - dodała.
Urzędnicy woleli jednak dmuchać na zimne i sami unieważnili wybór firmy Palmett, by po prawie miesiąc znów wybrać tę samą ofertę. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, w reakcji na zaskarżenie przetargu przez PORR postanowili napisać obszerniejsze i lepsze uzasadnienie takiego, a nie innego wyboru. Mają nadzieję, że obroni się ono w KIO, bo PORR może po raz kolejny zaskarżyć wybór wykonawcy parku nad POW.
Obronienie swojego wyboru przed KIO oznaczać będzie, że wybór stanie się prawomocny i nic już nie zagrozi rozpoczęciu inwestycji. Już wiadomo, że zamieszanie z wynikami konkursu spowoduje opóźnienie.
Obecnie zakładamy, że budowa zakończy się w pierwszej połowie 2026 r. W harmonogramie założyliśmy etapowe oddawania parku do użytkowania, więc pierwsze odcinki zostaną udostępnione użytkownikom zdecydowanie wcześniej.
- mówi rzeczniczka ZZW.
Oznacza to, że cały harmonogram budowy parku nad POW zostanie przesunięty o 6 miesięcy. Pierwsze nasadzenia zieleni nad tunelem mają się pojawić wiosną przyszłego roku.
[ZT]24096[/ZT]
Xyz08:42, 31.10.2023
Ciekawe gdzie wyparują samochody ze zlikwidowanych przy okazji parkingów? 08:42, 31.10.2023
Miejscowa10:04, 31.10.2023
A budujcie sobie... tylko naokoło parkingu, bo my jako mieszkańcy sąsiadujących bloków swoich samochodów zabierać stamtąd nie zamierzamy. 10:04, 31.10.2023
Nie11:56, 31.10.2023
Nie musicie zabierać sane znikną 11:56, 31.10.2023
?18:09, 31.10.2023
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/sprzedajemy-odholowane-pojazdy-45-aut-i-skuter/
Zresztą teraz ratusz stawia na transport rowerowy. 18:09, 31.10.2023
Boom19:17, 31.10.2023
Ratusz to sobie może stawiać nawet na Tolka Banana, ale ich czas jest policzony. 19:17, 31.10.2023
jimi15:10, 02.11.2023
Tunel budowali 3 lata i było ciągłe czepianie o opóźnienia.
Niedługo minie 2 lata od oddania tunelu POW, a fachowcy na z UM nawet nie wybrali wykonawcy...
Ej hejterzy, gdzie jesteście??? 15:10, 02.11.2023
Ken14:45, 04.11.2023
Chcemy drzew, zieleni, ławeczek, alejek; parku. 14:45, 04.11.2023
jimi15:14, 02.11.2023
1 1
Czy wiecie że koło mijanki metra oraz tunelu, są podwójne stropy i miejsce na parking na kilkaset aut?
Astaldi chciało tam utworzyć parking podziemny.
Tylko prezydent Trzaskowski powiedział ze nie potrzebujemy miejsc parkingowych... 15:14, 02.11.2023