Chodnik wzdłuż ul. Stryjeńskich, który prowadzi m.in. do szkół przy ul. Na Uboczu jest w katastrofalnym stanie. Od 30 lat chodnika nikt nie remontował i nie naprawiał. Mieszkańcy liczyli na to, że w tym roku tak się stanie.
Chodnik niewątpliwie wymaga remontu. To jednak nie jest jedyny taki chodnik, staramy się remontować tyle, na ile wystarcza pieniędzy. Trudno ocenić, kiedy uda się wyremontować ten konkretny odcinek
- mówi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

Chodnik jest pofałdowany, nierówny, łatwo jest się tu potknąć. Jest to nie tylko uciążliwe dla pieszych, ale także niebezpieczne dla dzieci, które codziennie chodzą nim do szkół i przedszkoli. Jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, po którym każdego dnia przemieszczają się setki osób, w tym rowerzyści.
Chodzę tędy codziennie z dziećmi do szkoły i przedszkola. Chodnik jest w opłakanym stanie, trzeba uważać, żeby się nie potknąć albo nie skręcić kostki. Nie wiem, dlaczego nikt się tym nie zajmuje!
- mówi Adam, mieszkaniec bloku przy ul. Stryjeńskich.
Tuż obok, bliżej ul. Stryjeńskich miała powstać też droga rowerowa między ul. Płaskowickiej a ul. Belgradzką. Ścieżka rowerowa ma prowadzić głównie przez sąsiadujący z chodnikiem parking. Wybudowane mają być trzy odcinki poza parkingami liczące ok. 650 m długości.
Droga dla rowerów miała powstać w ramach projektu Budżetu Obywatelskiego na 2023 w tym roku. Projekt zakłada uzupełnienie szlaków rowerowych w różnych punktach Ursynowa o brakujące odcinki - łączniki, które wpłyną na poprawę spójności sieci dróg rowerowych. W tym roku - obok odcinka przy zniszczonym chodniku wzdłuż płotu szkolnego - miał powstać 130-metrowy łącznik ścieżki przy Kazury z Belgradzką oraz 315-metrowy odcinek od parkingu na wysokości Małej Łąki do Przy Bażantarni.

Jak informuje ZDM, realizacja projektu została odłożona na kolejny rok.
Projektu z budżetu obywatelskiego nie uda się wykonać w tym roku. Nadal pracujemy nad dokumentacją, a doświadczenie pokazuje, że do końca roku zostało za mało czasu, by jakiś wykonawca podjął się budowy
- przekazuje Mikołaj Pieńkos z ZDM.
To niejedyny projekt na Ursynowie, z którym Zarząd Dróg Miejskich utknął. Od ponad dwóch lat powstaje dokumentacja przebudowy skrzyżowania ul. Płaskowickiej i Lanciego. Ma tu powstać rondo ułatwiające wyjazd z Lanciego, droga rowerowa oraz nowe chodniki. Na tę inwestycję - jak się dowiadujemy nieoficjalnie - też nie ma pieniędzy. Drogowcy zamarli, gdy wycenili jej koszt, sięga on ok. 7 mln złotych. Takich pieniędzy w ich budżecie nie ma.
mieszkaniec09:46, 10.10.2023
Budowa pasów rowerowych na Stryjeńskich była o ile sobie przypominam odłożona do czasu zakończenia budowy tunelu POW. Kiedy zatem realizacja?
erty11:19, 10.10.2023
Wg mnie przebudowa Stryjeńskich powinna być kompleksowa wliczając: DDR od ul. Przy Bażantarni do ul. Płaskowickiej, remont chodników na ww. odcinku, przebudowa Stryjeńskich na odcinku od ul. Belgradzkiej do ul. Przy Bażantarni w celu uspokojenia ruchu (bo to taka autostrada się robi dla niektórych i ciężko skręcić w/z Stryjeńskich). Dodatkowo brak przejścia od ul. Belgradzkiej do ul. Przy Bażantarni (500m) robi tam jeden z najdłuższych odcinków bez pasów na Ursynowie (choć to popularna droga do szkoły/metra m.in. mieszkańców Jaworowej.
Matthew22:23, 10.10.2023
To źle pamiętasz. Albo celowo łżesz. Mieszkańcy w NOK wypowiedzieli się jednoznacznie przeciw realizacji tego syfu i słusznie. Zresztą tu dawno powinien wkroczyć prokurator i zbadać na polecenie którego urzędnika miejskiego projekt został po terminie dodany do listy projektów poddawanych głosowaniu. Pomimo, iż wcześniej został dwukrotnie negatywnie zweryfikowany i odrzucony. Natomiast zgodnie z analizą ruchu dla Ursynowa po otwarciu POW, Belgradzka miała być przedłużona do Pileckiego, kiedy zatem realizacja?
mirko11:38, 17.10.2023
@ Mattew Ty też źle pamiętasz albo łżesz, bo to zbędne przedłużenie Belgradzkiej zostało wykreślone z planów kilka lat temu. Chyba, że podasz mi linka do tego raportu z analizą ruchu dla Ursynowa po POW i jeśli taka wzmianka tam istnieje, to mnie przekonasz.
ja09:55, 10.10.2023
na absurdalny remont Pala Telekiego były pieniądze (absurdalny, bo niepotrzebny - droga była w b.dobrym stanie, absolutnie nie kwalifikującym się do zerwania asfaltu i położenia nowego); a tam gdzie konieczne są remonty (jak w artykule, ale i np. dziurawa, fatalna ul. Migdałowa) od lat nic się nie dzieje; ciekawe rzeczy dzieją się w ursynowskim ratuszu, oj ciekawe
erty11:37, 10.10.2023
Ale z tego co pamiętam to ul. Migładłowa jest prywatna (SM. "Przy metrze" chyba)
Boom10:05, 10.10.2023
Temat bumerang. Nic się nie zmienia.
Mieszkaniec 17:34, 10.10.2023
I jeszcze sygnalizacja świetlna Plaskowickiej przy Cynamonowej bardzo, bardzo potrzebna.
Docent marcowy20:07, 10.10.2023
Takie muldy na ściekach rowerowych powinno się niedługo zacząć budować.
Vick22:31, 10.10.2023
Mieszkańcy Jaworowej mają bardzo komfortowe i bezpieczne przejścia dla pieszych przy Belgradzkiej, żeby dojść do metra czy szkoły. Żadne dodatkowe przejścia są tu niepotrzebne, zwłaszcza, że byłyby bez swiateł. A ruch jest uspokojony światłami od Kazury, do przy Bazantarni i skręcającymi w boczne ulice autami. Autobusy też mają utknąć w korkach, bo leczycie swoje samochodowe fobie? Przebudowywać, to se możesz swój kibel, a nie ulicę z której w szczycie korzystaja tysiące mieszkańców.
erty15:08, 18.10.2023
Zgodnie z nowymi przepisami na takich drogach (z więcej niż 1 pasem ruchu w tym samym kierunku) muszą być przejścia z sygnalizacją. Bardzo dużo aut niestety jeździ dużo za szybko szczególnie w dół Stryjeńskich (i było już tam kilka wypadków w ostatnich latach), a potem i tak się wciska na prawy pas. Skoro stryjeńskich z i tak nie jest 2x2 pasmowe na całej długości to i tak przepustowości to znacząco nie zmieni. Polecam też zaznajomić się z prawem Lewisa-Mogridge’a.
Matthew22:55, 10.10.2023
Kiedy realizacja przedłużenia Belgradzkiej do Pileckiego? POW otwarta, ruch nie zmalał. Wszystko zgodnie z prognozą ruchu dla tego odcinka Ursynowa po uruchomieniu obwodnicy, gdzie przedłużenie zostało uwzględnione. Najwyższy czas więc przystąpić już do realizacji, no przecież i tak nikt wam już dawno nie wierzy, że tą Belgradzką to podciagneliscie pod kazurke tylko dla potrzeb osrodka:))
Paulo20:38, 11.10.2023
Na sxczęście nigdy.
moko10:01, 12.10.2023
Nigdy, przestań spamować tym *%#)!& pomysłem przedłużenia Belgradzkiej.
nillla10:04, 12.10.2023
Poproszę źródła dla ( - prognozą ruchu dla tego odcinka Ursynowa po uruchomieniu obwodnicy, gdzie przedłużenie zostało uwzględnione. - ) . Pomysł przedłużenia został skreślony z planów około 2012 roku.
Gaga16:42, 11.10.2023
Pokazcie lepij chodnik przy Koncertowej. Od nr 3/5 do 11...zwlaszcza przy szkole podstawowej im.Chopina.. Tam gory i doły, od 40 lat...ile juz osob tam nogi skreciło...
Boom10:27, 12.10.2023
A jakim prawem po tym chodniku jeżdżą rowerzyści?
Anka 11:03, 12.10.2023
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Iwona18:59, 14.10.2023
Są tam jakieś nierówności, ale nie przesadzajmy! Przynajmniej jest chodnik, po drugiej stronie ulicy ludzie przez cześć roku po błocie chodzą. Na prawdę wydaje mi się że jest kilka gorszych chodników na Ursynowie.
Imielinczyk17:20, 15.10.2023
Tylko nie psujcie ulicy jakims bzdurnym pasem rowerowym rak jak Derenuowa i Stryjenskich zescie zepsuli! Barany! Rano sie stoi w korku bo iles lat temu byl wypadek i jest zwezenie (przeciez sa swiatla) i do tego rondo Stryjenskich/Plaskowickiej ktos sobie wymyslil ze bedzie turbinowe, plaskowickiej zepsuta bo jeden pas zostal w newralgicznym odcinku, co jeszcze miasto *%#)!& zeby kierowcom "umilic" zycie? To jakas totalna bzdura!
Deweloper wykłada karty na stół. Co powstanie po Tesco?
Nie od dziś wiadomo że w tym absurd mieście to deweloper rządzi a nie nikt inny 🤫
Doktor77
03:33, 2025-11-28
Klakson życzliwego kierowcy uratował życie kobiecie
Faktycznie prawdziwy bohatyr. Ja też jestem bohatyrem, bo zawsze jak przechodzę patrzę czy jakiś kretyn nie zrobi czegoś takiego. Pytanie tylko czy warto rozwodzić się w takiej sytuacji nad "uwagą" pieszego czy może nad zachowaniem kierowcy, który prawo jazdy znalazł w chipsach.
got
00:36, 2025-11-28
Bałagan z remontem na Jeżewskiego
Bez żartów. Kierowcom mam dużo do zarzucenia. Jasne, parkują gdzie się da. Łącznie z placem budowy. Tylko zupełnie nie rozumiem czemu redakcja się skupia na parkingach. Te same problemy dokładnie dotyczą chodników. Tygodniami główne ciągi stały rozkopane. Zresztą wejścia np. do Jeżewskiego 7 dalej stoją rozkopane. Tak samo w miejscach przecinających jezdnię nie wszędzie dokończono pracę. Samochód to sobie ktoś najwyżej gdzie indziej zaparkuje, a jak ktoś porusza się na wózku to przez tę firmę nawet osiedla nie opuści. Nie wspominam o utrudnianiu życia wszystkim rodzicom z wózkami, niewidomym czy osobom chodzącym o kulach. A ekipa działa jak działa. Nie ciężko się domyślić, że jedną ekipą robią po prostu co najmniej 2 remonty na raz.
got
00:29, 2025-11-28
Deweloper wykłada karty na stół. Co powstanie po Tesco?
A jaki jest pomysł na tę przestrzeń usługową? Supermarket i przychodnia na pewno przydatne. Tylko przydałoby się jeszcze kilka innych lokali - duża siłownia - są tylko 2 małe w okolicy, lokal na prywatne usługi medyczne, duża restauracja, nawet basen 25m. Jasne, po pandemii więcej się zamawia do domu, tylko nie każda usługa to zakupy. A dużych lokali na Kabatach jak na lekarstwo. Siłownia średniej wielkości to jest jakieś 500m2, a przydałaby się jeszcze większa, bo byłaby jedna duża na całe Kabaty. Tylko dla dewelopera mieszkaniówka prostsza - natychmiastowy zysk, wysoka cena za metr. A zresztą, teraz moda wśród deweloperów na mieszkania. Szkoda, że nawet to jedno z ostatnich miejsc się zawala mieszkaniami, bo Kabaty już są mega gęste, a miejsca na duże lokale usługowe jak na lekarstwo. 400 mieszkań * 50m2 = 20 000 m2. Cieniutko wypadają te usługi z powierzchnią 3500-5000m2, a jeszcze cała część usługowa będzie ograniczona mieszkaniówką jeśli chodzi o projekt.
got
00:12, 2025-11-28