Ulica Kłobucka wreszcie zostanie przebudowana. Ruszyła budowa ścieżki rowerowej i poszerzonego chodnika, a wkrótce ruszą inne prace. Remonty sfinansują deweloperzy i miasto.
Kłobucka to ulica na zachodnich peryferiach Ursynowa. W ostatnich latach na terenach poprzemysłowych powstają tam gigantyczne osiedla mieszkaniowe. Ulica nie ma odwodnienia, więc ciągle jest zalewana, na wielu odcinkach nie ma chodników, nie wspominając o drogach rowerowych. Po wielu apelach mieszkańców i dzielnicy sytuacja się wreszcie zmieni.
W przebudowie ulicy udział wezmą deweloperzy, którzy budują lub będą budować mieszkania w rejonie Kłobuckiej. Jak poinformował Zarząd Dróg Miejskich podpisano już umowy ze spółkami OAK P2 i RD Investment, które zajmą się przebudową Kłobuckiej na odcinku od Potoku Służewieckiego do ul. Koprowskiego, HI Kłobucka i HI Projekt, które zapłacą za remont chodnika na między budynkami Kłobucka 21B i Kłobucka 23 oraz NP 10, która odpowie za przebudowę ulicy od Koprowskiego do ul. Złoty Potok, m.in. wymianę nawierzchni, budowę i remont chodnika, budowę drogi dla rowerów.
- Realizacja tych inwestycji zależy od harmonogramu prac deweloperów i jest przewidziana w latach 2023-25 - informuje ZDM.
Już ruszyły natomiast prace modernizacyjne na krańcu Kłobuckiej od strony ronda F. Stamma. Finansuje je deweloper GF Ramba, który niedaleko realizuje inwestycję mieszkaniową.
Na odcinku między rondem F. Stamma a wjazdem pod m.in. budynek Kłobucka 18 trwa budowa ciągu pieszo-rowerowego. Ciąg powstaje po wschodniej stronie ulicy, obok murowanego ogrodzenia toru wyścigów konnych Służewiec. Dotychczas był tam bardzo wąski chodnik. Teraz piesi i rowerzyści będą mieli do dyspozycji szeroką na minimum 3 m przestrzeń. Kierowcom na jezdni nadal pozostanie po jednym pasie w każdym kierunku.
- poinformował Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.
Za to zwężenie drogowcy już są krytykowani przez kierowców. Niestety, w tym miejscu nie da się inaczej poprawić bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom, na inne rozwiązania brakuje miejsca.
fot. ZDM
Około 90 metrów przed rondem, na zakręcie za przejściem dla pieszych, ciąg pieszo-rowerowy przekształci się w drogę dla rowerów. Droga zostanie dociągnięta do ronda, gdzie przy przejściu dla pieszych zakończy się przejazdem rowerowym. Zostanie tak przygotowana do podpięcia do niej w przyszłości nowej infrastruktury rowerowej.
Piesi korzystający z przejścia w rejonie domów komunalnych od lat narzekali na to, że jest ono niebezpieczne. Drogowcy obiecują korzystne zmiany.
Ważnym elementem zmian będzie budowa azylu na przejściu dla pieszych przez ul. Kłobucką. W trakcie audytu nieosygnalizowanych przejść dla pieszych otrzymała notę 0 w sześciopunktowej skali od 0 do 5. Audytorzy zwrócili uwagę na przekrój ulicy, składający się w tym miejscu z 3 pasów, w tym lewoskrętu.
„Istnieje ryzyko, że jeden kierowca zatrzyma się, aby ustąpić pierwszeństwa pieszemu, a drugi tego nie zrobi, uznając, że ten obok oczekuje na zjazd w lewo” – stwierdzili audytorzy. I zarekomendowali budowę sygnalizacji świetlnej. Jednak ze względu na to, że świateł nie stosuje się w pobliżu rond, by nie zakłócały płynności ruchu, bezpieczeństwo poprawi właśnie azyl.
- poinformowali miejscy drogowcy.
Więcej o planowanych zmianach na Kłobuckiej napiszemy już wkrótce.
[ZT]20793[/ZT]
[ZT]21214[/ZT]
[ZT]20610[/ZT]
DBC10:04, 10.08.2022
No trudno, czasami nie da się inaczej. A tam było dla pieszych tak wąsko, że naprawdę prosiło się o tragedię.
s17:23, 10.08.2022
Ha ha, zwężają ulicę, aby zbudować nowe budynki, które zwiększą ruch.
cik21:36, 10.08.2022
Budowana jest droga dla rowerów. Pozwoli na poruszanie się rowerem. Miasto stawia na równoważenie mobilności.
1500 100 90022:56, 10.08.2022
Uwierzę, że miasto stawia na transport rowerowy, gdy Trzaskalski przestanie wozić się limuzyną z kierowcą z metra Kabaty do metra Ratusz.
cik09:37, 11.08.2022
Widziałem na filmie jak jedzie komunikacja publiczną. Miłego dnia.
Mortadela de Lux13:22, 11.08.2022
@cik-u ten film specjalnie nakręcili dla takich Ynteygentych...
Normalny10:26, 11.08.2022
ale kawałek remontowanej drogi z wyciętymi pasami asfaltu, tworzącymi piekne pasy dziur, to esencja tego remontu. Tak trudno to wyrównać, nawet jeśli będzie tylko na czas remontu? A małe nierówności to nie są.
O rety 08:34, 12.08.2022
Słoiczki naprawdę nie ma przymusu mieszkać w warsiawie
Rety o16:59, 15.08.2022
Kiedy rowerowy listopad, grudzień, styczeń, luty... ? Czy znowu miasto narzekające na brak pieniędzy, wywala je na drogi rowerowe dla garstki osób - i te przynajmniej 6 miesięcy w roku nie są wykorzystywane? Starczy już tego bezsensownego marnowania.
PAK17:54, 15.08.2022
W rezultacie tej przebudowy, z dwóch osiedli (Parkur Residence i Sakura) nie będzie możliwości wyjazdu w Kłobucką w lewo, w stronę ronda. Taka możliwość ma być wyłącznie na skrzyżowaniu za tym azylem przed Kłobucką 18. Mini uliczką wzdłuż Kłobuckiej 23b mają się przepchnąć mieszkańcy łącznie 7 bloków (Sakura - 4 bloki, Parkur - 3). Winszuję pomysłu...
JJbie13:38, 16.08.2022
wystarczy popatrzeć jak wygląda obecnie ruch w rejonach: Konstruktorska/Domaniewska/Racjonalizacji. Po południu stoi się w korku już w garażu chcąc wyjechać z Os. Pozytywny Mokotów czy innych apartmą, które ostatnio tam powstają na potęgę... I tu już robi się to samo.
wwa kierowca 07:05, 17.08.2022
Wszystko psują Ci z Zarządu Dróg. Na cholere taka szeroka ścieżka? nie można było zrobić chodnika pieszo-rowerowego ? można było. Drogę byście zrobili lepiej od ul. Postepu a Bokserskiej do Lotniska. Wszystkie samochody osobowe jak i ciężarowe pchają się w Kłobucką. Jedna droga do dojazdu w stronę Lotniska I do Puławskiej.
O rety 06:37, 19.08.2022
Nie mieścisz się na swoim pasie ruchu oj przykro mi
Paczkomaty na nielegalu przy Lanciego na Ursynowie
Czy ktokolwiek z was próbował podłączyć się do zasilania z ZE? Bez papierów nie da rady ... Tu ktoś dał tym firmom papier, że mogą tu postawić i ZE urządzenia podłączył do sieci.
Korbol
10:28, 2025-05-14
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Jeśli już musi zostać, to parking w tym miejscu nie musi zajmować aż tyle miejsca. Proszę zwrócić uwagę, jak szerokie są tam teraz drogi dojazdowe. Dużo szersze, niż większość uliczek osiedlowych na Ursynowie, czy, chociażby, ul. Migdałowa. To jest marnotrawstwo przestrzeni.
docent
10:10, 2025-05-14
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Jeśli powstanie tam parking dla tej roszczeniowej grupy, to na ich miejscu bał bym się tam parkować. Ostatnim czasem mamy spory wysyp zdrowo pokręconych chorych ludzi, którzy nie byli wcześniej zdiagnozowani. Może objawić się to jakimś masowym wysypem aktów wandalizmu, przyklejania asfaltu do ludzi, aut itp. Ja bym nie ryzykował, a jak się trafi jakiś student, albo pacjent ? Lepiej nie!, ale licho nie śpi!
Korbol
10:10, 2025-05-14
Po lewej zieleń, po prawej parking. Czy ratusz posłucha
Kempa ....przyjacielu...,jak nie potrafisz zaradzić problemowi braku miejsc do parkowania to się chociaż nie odzywaj jak inni mają jakieś pomysły, coś próbują z tym zrobić; to nie sprawa dla burmistrza bo za trudna dla niego; Wyżyny walczcie bo racja bo Waszej stronie! a może jakieś referendum ws budowy dużego P+R na Ursynowie?
belzebub
09:29, 2025-05-14
15 10
Ciekawe jak na zwężonej ulicy będą się mijały autobusy i ciężarówki?
Szeroki chodnik istnieje po drugiej strony ulicy.
3 2
~3939 - chodnik po drugiej stronie szeroki w teorii, w praktyce co najmniej do połowy zastawiony samochodami, które zresztą niemiłosiernie ograniczają widoczność przy przejściu dla pieszych i wyjeżdżającym z osiedli. Ruch pieszy momentami bardzo duży, ciężko minąć ludzi z wózkami, dzieci na rowerkach, szalonych hulajnożystów, zakupowiczów z siatkami, wywrotki wyjeżdżające w najlepsze z pobliskiej budowy, samochody próbujące wjechać na osiedle. Szalone miejsce, powodujące frustrację pieszych, kierowców, rowerzystów.
Ten chodnik pod murem i droga rowerowa to potrzebne rzeczy. Remont już dłuższą chwilę trwa i widać, że samochody dają radę się mijać, chociaż już duże i wysokie dostawczaki pocztowe, jadąc teraz w kierunku Poleczki bliżej krawędzi jezdni, szorują dachami o gałęzie drzew. Moim zdaniem to i tak mniejsze zło, niż kompletne zlanie potrzeb pieszych, zwłaszcza bombelków, które teraz będą mogły sobie dojść w kierunku miasta, nie przechodząc/ nie przejeżdżając przez jezdnię.
3 1
~Bo A wystarczyło by ucywilizować chodnik, samą ścieżkę zrobić węższa to by nie zabrała tyle jezdni i wszyscy by byli zadowoleni.
Jakoś nie zauważyłem żeby bąbelki z dojściem do biedronki miały jakiś specjalny problem a przepraszam w kierunku miasta.