Zaparkowanie "na raz" w alei KEN to nie lada wyczyn. A co dopiero wyjechanie z miejsca - skarżą się ursynowscy kierowcy. Wszystko przez prostopadłe do jezdni miejsca postojowe. W podobnej sytuacji są parkujący na ul. Herbsta.
Aby zaparkować na miejscach pozłożonych wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej, w pobliżu numerów 81 i 83 oraz po drugiej stronie ulicy, kierowcy muszą się nieźle nagimnastykować. Miejsca są tam wyznaczone prostopadle względem jezdni.
- Aby wjechać na raz, trzeba wjechać na drugi pas, a wtedy można komuś zajechać drogę – mówi pani Agnieszka.
Parkowanie to tylko pół biedy. O wiele gorzej jest z wyjeżdżaniem z tych miejsc. Kierowca ma ograniczoną widoczność i może nie zauważyć nadjeżdżających pojazdów. - Jak teraz będę wyjeżdżać, to pewnie poczekam, aż inne samochody staną na czerwonym. Kiedy jest zielone, muszę bardzo uważać – stwierdza pani Karolina.
W alei Komisji Edukacji Narodowej na ratunek przybywa sygnalizacja świetlna. Na ul. Herbsta na wysokości budynku przy Dembowskiego 8 takich udogodnień nie ma, a sytuacja wygląda podobnie. Kierowcy najczęściej wyjeżdżają na jezdnię, aby cokolwiek widzieć. Grozi to stłuczką, jeśli okaże się, że coś jedzie.
W przypadku miejsc przy Herbsta urząd dzielnicy nie planuje zmian. Zaznacza, że funkcjonują tak od lat i nikt uwag nie zgłaszał. Za to o zmiany w alei KEN walczy radna Karolina Mioduszewska z Koalicji Obywatelskiej.
- Ten rejon jest ruchliwy, to bezpośrednie sąsiedztwo metra Stokłosy, przystanek autobusowy oraz parking P&R. Nietrudno w takim wypadku o kolizję pojazdów. Proszę o rozważenie zmiany sposobu parkowania samochodów w tym rejonie z prostopadłego na skośne – zwraca się radna do burmistrza Roberta Kempy, który pismo przekazał do zarządcy drogi czyli Zarządu Dróg Miejskich.
Ukośne miejsca postojowe w alei KEN już są - kawałek dalej od P&R Stokłosy w stronę centrum. I dobrze się sprawdzają. Jak przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, zmiana za stacją metra jest możliwa. Dodaje jednak, że ze skośnym parkowaniem także są problemy.
- Tak naprawdę duża różnica byłaby dopiero przy zamianie tych miejsc na równoległe – zauważa Dybalski.
Rzecznik drogowców dodaje również, że ZDM na razie nie ma planów na zmianę organizacji tych miejsc
Zmiana organizacji ruchu w rejonie bloków przy KEN 81 i 83 oznaczałaby ubytek kilku miejsc. Jak przekazuje rzecznik drogowców, być może przy większej przebudowie ulicy sposób parkowania zostanie zmieniony. Jednak na ten moment ZDM takich planów nie ma.
Mieszkaniec8810:45, 01.03.2021
W budżecie obywatelskim na 2021 w jednym projekcie jest uwzględnione poprawienie parkowanie ,żeby było skośne parkowanie ,, Remont chodnika wzdluz ulicy AL.KEN z nowym pasem zieleni ". - numer projektu 382, to jeden z tych parkingów na zdjęciu po stronie sklepu Aldi.
Gdybalski10:48, 01.03.2021
Oho, Dybalski juz kombinuje. Nie szanowny panie, parkowanie skosne jest jak najbardziej ok., i na pewno lepsze od równoległego - tylko zeby to umiec ocenic przydaloby sie jezdzic samochodem, a z poziomu siodełka ma pan problemy nie tylko z tym. Ale z drugiej strony jak ukosne parkowanie to dla pana problem, to faktycznie moze juz trzymaj sie pan tego roweru i jak najdalej od kierownicy.
Jagodaa10:50, 01.03.2021
Z tego co pamiętam parkowanie skośne przy al.KEN zostało zmienione kilka lat temu przy al.KEN 97, al.KEN 99 , al.KEN 88 ,al.KEN 90 po interpelacji jakiegoś radnego, tylko nie pamietam dokladnie kogo ale chyba to było IMU-u. Wtedy ZDM mogło a teraz że niby nie? dziwne
Gdybalski10:52, 01.03.2021
Pani Karolino, dzieki wielkie za inicjatywe. Natomiast urzad dzielnicy ordynarnie łze, ze nikt problemów nie zgłaszał, bo dyskusje o tym tocza sie od lat.
Boom11:55, 01.03.2021
Coś słabi ci kierowcy skoro parkowanie ich przerasta. Wystarczy się rozglądać i poczekać chwilę na pustą drogę, a nie wyjeżdżać na pałę.
A takie skargi to woda na młyn dzielnicy i rowerowych działaczy, bo je po prostu zlikwidują.
zwykły obserwator12:26, 01.03.2021
Prostopadłe parkowanie to stary pomysł ratusza by terroryzować ruch kołowy, nawet kostka wyznacza by trudniej zamalować było. Zmiana na skośne to banał. Ale nie po to kamanda zasłupkowała i zatrawnikowała i zabetonkowała spore części KEN by skośne zrobić. Coś drgnęło po wyborach w 2015 i stanęło. Koncept równoległego to skasowanie 2/3 miejsc i to kamanda zrobi, chyba, że uzna że neurobiałki wytresowane i można wprost kasować 90%.
Daro12:34, 01.03.2021
Parkowanie równoległe nie jest dobrym rozwiązaniem, bo wjeżdżając przodem potrzeba więcej miejsca niż na sam samochód. A przy tak dużym ruchu na KEN wjechanie tyłem jest niemożliwe. Najlepsze jest skośne.
JPRDLE14:33, 01.03.2021
Jak zwykle urzedasowe #niedasie ma się świetnie :/
Rere16:24, 01.03.2021
Przy tak ruchliwych ulicach jak KEN nie powinno być parkowania bezpośrednio przy ulicy tylko wjazd na parking obok ulicy. Ponieważ sytuacja powyższa jest w większości miejsc nie do zrealizowania, pozostaje parkowanie skośne.
Hahahaha17:35, 01.03.2021
Nauczcie się może jeździć drodzy pseudokierowcy, bo a to uskok przeszkadza, a to światła, a to inny pseudokierowca...
Gdybalski21:07, 01.03.2021
Biorac pod uwage, ze na KEN na DdR czółkami pukneli sie jadacy na wprost siebie rowerzysci, to najpierw z tymi mistrzami kolarstwa trzeba cos zrobić.
Lubię stać w korkach15:29, 02.03.2021
Ja jeżdżę metrem nie rowerem
Korbol19:17, 01.03.2021
Pierdzielenie kotka ... Zapierdzielam autem zabudowanym gdzie widzialność kończy się na bocznej szybie kierowcy. Jak to powiedział pewien ślepy "nie widzę problemu", serio macie z tym problem ? Ok w moim przypadku łatwo nie jest, ale jakoś nigdy nikt nawet mi klaksonu nie użył, gdy opuszczałem te miejsca parkingowe na KENie (tu wstawiam obrazek Travolty z płaszczem).
Ale wszyscy wiemy o co chodzi ... Ma być miej miejsc do parkowania.
Boom06:24, 02.03.2021
Nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki z tego powodu. Mało tego - kierowcy zatrzymują się by ułatwić wyjazd. Nie każdy kierowca ma takie umiejętności i predyspozycje by rzeczywiście prowadzić pojazdy mechaniczne, więc może niech poszuka łatwiejszego miejsca do zaparkowania, skoro go to przerasta?
A przy obecnych nastrojach w mieście i promowaniu pedalarzy każda kombinacja przy parkingach skończy się jednym - dla poprawy bezpieczeństwa ruchu zdecydowano na likwidację miejsc parkingowych.
Wykopek07:08, 02.03.2021
Parkowanie skośne będzie idealne - najłatwiej i najszybciej. Można wjechać "na raz".
Parkowanie równoległe wcale nie będzie lepsze, wręcz gorsze, bo trzeba parkować "na dwa razy" i zmniejszy się liczba miejsc.
Najlepiej wymalować pasy skośne i tyle. Stracimy na tym tylko dwa miejsca postojowe, ale będzie bardzo wygodnie.
Matmel22:50, 03.03.2021
Jasna sprawa. Argumenty poniżej, że kierowcy kulturalnie „wpuszczają” wyjeżdżających, lub „pseudokierowcy” powinni poszukać parkingu gdzie indziej, są tworzone przez kierowców z cechą „mnie nie dotyczy”! Ratusz twierdzi, że nikt nie zgłaszał problemu- a to trzeba zgłaszać, aby ratusz myślał?? Urbanista, który te miejsca stworzył, za karę powinien teraz tam stać i drygować ruchem! Albo tam parkować! Te parkingi to nieprzemyślane, pod względem organizacji ruchu, projekty, które być może ładnie komponowały się na kartach zagospodarowania przestrzennego, kiedy ursynowskich aut było o kilkanaście lub dziesiąt mniej! To jest paranoja! Aby było szybko i sprawnie potrzebne są tylko skośne miejsca parkingowe! Łatwo i szybko wjechać i wyjechać. Czytelnikom, argumentującym, że w ten sposób miejsc parkingowych będzie mniej, odsyłam do komentarza poniżej o pseudokierowcach ... niech poszuka sobie miejsca gdzie indziej!
AndrzejH00:50, 09.03.2021
Idiocie który to zaprojektował powinno się zabrać uprawnienia
Tak zagłosował Ursynów! WYNIKI WYBORÓW
Kluczowe pytanie, kto głosował na Maciaka - 119 głosów. Agenci są w wśród nas..
kurkawodna
08:25, 2025-05-19
Gdzie jest Wolica? Ursynów skrywa swoją przeszłość
I ta wspaniała Julia Kunikowska :)
comi
08:21, 2025-05-19
Wybory prezydenckie. Lokale wyborcze czynne od 7 do 21
Dziękuję burmistrzu Kempo po Collegium Humanum i burmistrzu Ostrowski po Collegium Humanum przez was Rafał przegra. Zwycięży faszyzm a krew popłynie ulicami przez takich łapserdaków jak wy.
Prawda
07:27, 2025-05-19
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
Ucywilizują parkowanie na Romera - już się boję! Ile miejsc zniknie, co tu komu przeszkadza, co jest nie tak?
Wujek Maryjan
00:55, 2025-05-19
16 1
Nie przerasta,tylko przy tak dużym ruchu organizacja miejsc postojowych jest fatalna i zwiększa ryzyko kolizji.To nie komuna.
Miejsca postojowe sa dla kierowców ,a nie kierowcy dla nich.
8 1
jak jeździsz rowerem to nie wiesz jak to jest zaparkować prawie pięciometrowym samochodem w miejsce między dwoma samochodami pod kątem prostym z ulicy , a o skręcie z sąsiedniego pasa możesz zapomnieć w normalnych godzinach , albo poczekać na 1 w nocy.
5 5
Jajeczny, skąd przekonanie, że jeżdżę rowerem? Mam prawo jazdy od wielu lat, mam szeroki samochód i nie płaczę że nie mogę zaparkować. Tak samo nie płaczę, że na skrzyżowaniu nie potrafię skręcić w lewo bez osobnego sygnalizatora.
6 0
wjazd a wyjazd to jednak co innego. O ile to pierwsze zależy przede wszystkim od Twoich umiejętności (lub ich braku) to wyjazd może być utrudniony choćby przez auto zaparkowane obok - wyższe, przyciemniane etc. Parkowanie skośne przynajmniej częściowo rozwiązałoby ten problem. Zwłaszcza, że na ruchliwej ulicy raczej nie zaparkujesz tyłem co mogłoby chociaż trochę ułatwić późniejszy wyjazd
2 5
Ten duży ruch sami tworzycie
4 0
czasem tam parkuję i jeżeli są zaparkowane dwa normalne samochody , a kierowcy nie wjechali na pół maski na chodnik - czyli tył ich samochodów dochodzi do jezdni to nie ma szans na"złamanie się" z prawego pasa i wjechanie pomiędzy nich, chyba że wjedziesz wózkiem widłowym z tylną osią skrętną , a sztuczki typu skręt z sąsiedniego pasa czy wjazd tyłem, gdy jest korek albo duży ruch nie zadziałają. Więc nie ma co kozaczyć bo praw fizyki i geometrii nie zmienisz , a takie parkowanie jest dobre na osiedlowych uliczkach albo pod sklepem.