Zaparkowanie "na raz" w alei KEN to nie lada wyczyn. A co dopiero wyjechanie z miejsca - skarżą się ursynowscy kierowcy. Wszystko przez prostopadłe do jezdni miejsca postojowe. W podobnej sytuacji są parkujący na ul. Herbsta.
Aby zaparkować na miejscach pozłożonych wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej, w pobliżu numerów 81 i 83 oraz po drugiej stronie ulicy, kierowcy muszą się nieźle nagimnastykować. Miejsca są tam wyznaczone prostopadle względem jezdni.
- Aby wjechać na raz, trzeba wjechać na drugi pas, a wtedy można komuś zajechać drogę – mówi pani Agnieszka.
Parkowanie to tylko pół biedy. O wiele gorzej jest z wyjeżdżaniem z tych miejsc. Kierowca ma ograniczoną widoczność i może nie zauważyć nadjeżdżających pojazdów. - Jak teraz będę wyjeżdżać, to pewnie poczekam, aż inne samochody staną na czerwonym. Kiedy jest zielone, muszę bardzo uważać – stwierdza pani Karolina.
W alei Komisji Edukacji Narodowej na ratunek przybywa sygnalizacja świetlna. Na ul. Herbsta na wysokości budynku przy Dembowskiego 8 takich udogodnień nie ma, a sytuacja wygląda podobnie. Kierowcy najczęściej wyjeżdżają na jezdnię, aby cokolwiek widzieć. Grozi to stłuczką, jeśli okaże się, że coś jedzie.
W przypadku miejsc przy Herbsta urząd dzielnicy nie planuje zmian. Zaznacza, że funkcjonują tak od lat i nikt uwag nie zgłaszał. Za to o zmiany w alei KEN walczy radna Karolina Mioduszewska z Koalicji Obywatelskiej.
- Ten rejon jest ruchliwy, to bezpośrednie sąsiedztwo metra Stokłosy, przystanek autobusowy oraz parking P&R. Nietrudno w takim wypadku o kolizję pojazdów. Proszę o rozważenie zmiany sposobu parkowania samochodów w tym rejonie z prostopadłego na skośne – zwraca się radna do burmistrza Roberta Kempy, który pismo przekazał do zarządcy drogi czyli Zarządu Dróg Miejskich.
Ukośne miejsca postojowe w alei KEN już są - kawałek dalej od P&R Stokłosy w stronę centrum. I dobrze się sprawdzają. Jak przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, zmiana za stacją metra jest możliwa. Dodaje jednak, że ze skośnym parkowaniem także są problemy.
- Tak naprawdę duża różnica byłaby dopiero przy zamianie tych miejsc na równoległe – zauważa Dybalski.
Rzecznik drogowców dodaje również, że ZDM na razie nie ma planów na zmianę organizacji tych miejsc
Zmiana organizacji ruchu w rejonie bloków przy KEN 81 i 83 oznaczałaby ubytek kilku miejsc. Jak przekazuje rzecznik drogowców, być może przy większej przebudowie ulicy sposób parkowania zostanie zmieniony. Jednak na ten moment ZDM takich planów nie ma.
Parkowanie równoległe nie jest dobrym rozwiązaniem, bo wjeżdżając przodem potrzeba więcej miejsca niż na sam samochód. A przy tak dużym ruchu na KEN wjechanie tyłem jest niemożliwe. Najlepsze jest skośne.
Nie przerasta,tylko przy tak dużym ruchu organizacja miejsc postojowych jest fatalna i zwiększa ryzyko kolizji.To nie komuna. Miejsca postojowe sa dla kierowców ,a nie kierowcy dla nich.
Mieszkaniec8810:45, 01.03.2021
W budżecie obywatelskim na 2021 w jednym projekcie jest uwzględnione poprawienie parkowanie ,żeby było skośne parkowanie ,, Remont chodnika wzdluz ulicy AL.KEN z nowym pasem zieleni ". - numer projektu 382, to jeden z tych parkingów na zdjęciu po stronie sklepu Aldi.
Gdybalski10:48, 01.03.2021
Oho, Dybalski juz kombinuje. Nie szanowny panie, parkowanie skosne jest jak najbardziej ok., i na pewno lepsze od równoległego - tylko zeby to umiec ocenic przydaloby sie jezdzic samochodem, a z poziomu siodełka ma pan problemy nie tylko z tym. Ale z drugiej strony jak ukosne parkowanie to dla pana problem, to faktycznie moze juz trzymaj sie pan tego roweru i jak najdalej od kierownicy.
Jagodaa10:50, 01.03.2021
Z tego co pamiętam parkowanie skośne przy al.KEN zostało zmienione kilka lat temu przy al.KEN 97, al.KEN 99 , al.KEN 88 ,al.KEN 90 po interpelacji jakiegoś radnego, tylko nie pamietam dokladnie kogo ale chyba to było IMU-u. Wtedy ZDM mogło a teraz że niby nie? dziwne
Gdybalski10:52, 01.03.2021
Pani Karolino, dzieki wielkie za inicjatywe. Natomiast urzad dzielnicy ordynarnie łze, ze nikt problemów nie zgłaszał, bo dyskusje o tym tocza sie od lat.
Boom11:55, 01.03.2021
Coś słabi ci kierowcy skoro parkowanie ich przerasta. Wystarczy się rozglądać i poczekać chwilę na pustą drogę, a nie wyjeżdżać na pałę.
A takie skargi to woda na młyn dzielnicy i rowerowych działaczy, bo je po prostu zlikwidują.
zwykły obserwator12:26, 01.03.2021
Prostopadłe parkowanie to stary pomysł ratusza by terroryzować ruch kołowy, nawet kostka wyznacza by trudniej zamalować było. Zmiana na skośne to banał. Ale nie po to kamanda zasłupkowała i zatrawnikowała i zabetonkowała spore części KEN by skośne zrobić. Coś drgnęło po wyborach w 2015 i stanęło. Koncept równoległego to skasowanie 2/3 miejsc i to kamanda zrobi, chyba, że uzna że neurobiałki wytresowane i można wprost kasować 90%.
Daro12:34, 01.03.2021
Parkowanie równoległe nie jest dobrym rozwiązaniem, bo wjeżdżając przodem potrzeba więcej miejsca niż na sam samochód. A przy tak dużym ruchu na KEN wjechanie tyłem jest niemożliwe. Najlepsze jest skośne.
JPRDLE14:33, 01.03.2021
Jak zwykle urzedasowe #niedasie ma się świetnie :/
Rere16:24, 01.03.2021
Przy tak ruchliwych ulicach jak KEN nie powinno być parkowania bezpośrednio przy ulicy tylko wjazd na parking obok ulicy. Ponieważ sytuacja powyższa jest w większości miejsc nie do zrealizowania, pozostaje parkowanie skośne.
Hahahaha17:35, 01.03.2021
Nauczcie się może jeździć drodzy pseudokierowcy, bo a to uskok przeszkadza, a to światła, a to inny pseudokierowca...
Gdybalski21:07, 01.03.2021
Biorac pod uwage, ze na KEN na DdR czółkami pukneli sie jadacy na wprost siebie rowerzysci, to najpierw z tymi mistrzami kolarstwa trzeba cos zrobić.
Lubię stać w korkach15:29, 02.03.2021
Ja jeżdżę metrem nie rowerem
Korbol19:17, 01.03.2021
Pierdzielenie kotka ... Zapierdzielam autem zabudowanym gdzie widzialność kończy się na bocznej szybie kierowcy. Jak to powiedział pewien ślepy "nie widzę problemu", serio macie z tym problem ? Ok w moim przypadku łatwo nie jest, ale jakoś nigdy nikt nawet mi klaksonu nie użył, gdy opuszczałem te miejsca parkingowe na KENie (tu wstawiam obrazek Travolty z płaszczem).
Ale wszyscy wiemy o co chodzi ... Ma być miej miejsc do parkowania.
Boom06:24, 02.03.2021
Nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki z tego powodu. Mało tego - kierowcy zatrzymują się by ułatwić wyjazd. Nie każdy kierowca ma takie umiejętności i predyspozycje by rzeczywiście prowadzić pojazdy mechaniczne, więc może niech poszuka łatwiejszego miejsca do zaparkowania, skoro go to przerasta?
A przy obecnych nastrojach w mieście i promowaniu pedalarzy każda kombinacja przy parkingach skończy się jednym - dla poprawy bezpieczeństwa ruchu zdecydowano na likwidację miejsc parkingowych.
Wykopek07:08, 02.03.2021
Parkowanie skośne będzie idealne - najłatwiej i najszybciej. Można wjechać "na raz".
Parkowanie równoległe wcale nie będzie lepsze, wręcz gorsze, bo trzeba parkować "na dwa razy" i zmniejszy się liczba miejsc.
Najlepiej wymalować pasy skośne i tyle. Stracimy na tym tylko dwa miejsca postojowe, ale będzie bardzo wygodnie.
Matmel22:50, 03.03.2021
Jasna sprawa. Argumenty poniżej, że kierowcy kulturalnie „wpuszczają” wyjeżdżających, lub „pseudokierowcy” powinni poszukać parkingu gdzie indziej, są tworzone przez kierowców z cechą „mnie nie dotyczy”! Ratusz twierdzi, że nikt nie zgłaszał problemu- a to trzeba zgłaszać, aby ratusz myślał?? Urbanista, który te miejsca stworzył, za karę powinien teraz tam stać i drygować ruchem! Albo tam parkować! Te parkingi to nieprzemyślane, pod względem organizacji ruchu, projekty, które być może ładnie komponowały się na kartach zagospodarowania przestrzennego, kiedy ursynowskich aut było o kilkanaście lub dziesiąt mniej! To jest paranoja! Aby było szybko i sprawnie potrzebne są tylko skośne miejsca parkingowe! Łatwo i szybko wjechać i wyjechać. Czytelnikom, argumentującym, że w ten sposób miejsc parkingowych będzie mniej, odsyłam do komentarza poniżej o pseudokierowcach ... niech poszuka sobie miejsca gdzie indziej!
AndrzejH00:50, 09.03.2021
Idiocie który to zaprojektował powinno się zabrać uprawnienia
Siłownia jak śmietnik. "Tam jest taki syf!"
Im mniej zapłacą tym więcej dla nich...
Tubylec
23:57, 2025-07-04
Wracają Ursynowskie Potańcówki. Kiedy pierwsza?
Cos sie nie zgadza w artykule. Ma ich być więcej - co dwa tygodnie. Sprawdźcie, Redakcjo.
kpk
22:43, 2025-07-04
Kupujesz czereśnie z bazarku? Lepiej przeczytaj
Na Zachodzie jest tak samo - najwięcej przekrętów na bazarkach. W wielkim handlu producent się boi, ze sprawdzi go sieć, sieć się boi ze sprawdzi ja PIH, wiec jest trochę lepiej.
kpk
22:39, 2025-07-04
Zraszacz pod ratuszem chłodzi w upały
Schładzać sie przed wejściem do klimatyzowanego urzędu czy po wyjściu? To powinno stanąć w pieszych pasażach i parkach, a nie pod urzędem.
kjk
22:31, 2025-07-04
16 1
Nie przerasta,tylko przy tak dużym ruchu organizacja miejsc postojowych jest fatalna i zwiększa ryzyko kolizji.To nie komuna.
Miejsca postojowe sa dla kierowców ,a nie kierowcy dla nich.
8 1
jak jeździsz rowerem to nie wiesz jak to jest zaparkować prawie pięciometrowym samochodem w miejsce między dwoma samochodami pod kątem prostym z ulicy , a o skręcie z sąsiedniego pasa możesz zapomnieć w normalnych godzinach , albo poczekać na 1 w nocy.
5 5
Jajeczny, skąd przekonanie, że jeżdżę rowerem? Mam prawo jazdy od wielu lat, mam szeroki samochód i nie płaczę że nie mogę zaparkować. Tak samo nie płaczę, że na skrzyżowaniu nie potrafię skręcić w lewo bez osobnego sygnalizatora.
6 0
wjazd a wyjazd to jednak co innego. O ile to pierwsze zależy przede wszystkim od Twoich umiejętności (lub ich braku) to wyjazd może być utrudniony choćby przez auto zaparkowane obok - wyższe, przyciemniane etc. Parkowanie skośne przynajmniej częściowo rozwiązałoby ten problem. Zwłaszcza, że na ruchliwej ulicy raczej nie zaparkujesz tyłem co mogłoby chociaż trochę ułatwić późniejszy wyjazd
2 5
Ten duży ruch sami tworzycie
4 0
czasem tam parkuję i jeżeli są zaparkowane dwa normalne samochody , a kierowcy nie wjechali na pół maski na chodnik - czyli tył ich samochodów dochodzi do jezdni to nie ma szans na"złamanie się" z prawego pasa i wjechanie pomiędzy nich, chyba że wjedziesz wózkiem widłowym z tylną osią skrętną , a sztuczki typu skręt z sąsiedniego pasa czy wjazd tyłem, gdy jest korek albo duży ruch nie zadziałają. Więc nie ma co kozaczyć bo praw fizyki i geometrii nie zmienisz , a takie parkowanie jest dobre na osiedlowych uliczkach albo pod sklepem.