Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chwali się pracami w tunelu POW pod Ursynowem. - Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 procent - informują drogowcy i zapewniają, że w II kwartale kierowcy pojadą tunelem.
W tunelu przybywa betonu. Widac to na zdjęciach i filmiku zaprezentowanym przez GDDKiA. W północnej nawie tunelu ułożono już 1 km podbudowy betonowej, czyli tej warstwy, która znajdzie się bezpośrednio pod betonem cementowym, po którym będą jeździć samochody - dokładnie takiej samej jak na dwóch oddanych już odcinkach POW między węzłami Lubelska i Wilanów.
- Zakończono już wypełnianie ścian żelbetowych, budowę przejść awaryjnych oraz wnęk pod urządzenia przeciwpożarowe. Kontynuowane są prace związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. Ściany tunelu pokrywane są powłoką antykorozyjną, a pod sufitem montowane są wentylatory strumieniowe - poinformowała Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału GDDKiA.
ZOBACZ, CO SIĘ DZIEJE W TUNELU POD URSYNOWEM:
Drogowcy przygotowują do uruchomienia rond na skrzyżowaniu alei KEN i ul. Płaskowickiej. Trwa tam układanie krawężników i chodników. Podobnie jest przy ul. Rosoła.
- Na ul. Płaskowickiej, w kierunku ul. Branickiego, na lewej jezdni wykonana została warstwa ścieralna nawierzchni, natomiast pomiędzy ulicami Rosoła i Cynamonową ułożono podbudowę z kruszywa - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
Na dwóch łącznicach w węźle Puławska, gdzie istniejąca trasa łączy się z nowo budowaną, ułożono warstwę ścieralną. Dobiega końca budowa obiektu, w którym będzie się mieściło Centrum Zarządzania Tunelem, a docelowo także Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem. W jego pomieszczeniach w styczniu pojawią się pierwsze elementy wyposażenia. Finiszują prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.
Po wschodniej stronie tunelu, pomiędzy obiektami biegnącymi nad ul. Ledóchowskiej i projektowaną przez m.st. Warszawa ul. Rzeczypospolitej, w 100 proc. została ułożona nawierzchnia betonowa i kończone jest układanie nawierzchni bitumicznej.
Tunel pod Ursynowem o długości ok. 2,3 km, prowadzi m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane zostaną drogi ewakuacyjne o szerokości 1 metra.
Budowę ursynowskiego odcinka POW, który liczy 4,6 km, prowadzi firma Astaldi. Umowa została zawarta w listopadzie 2015 roku. Koszt to ok. 1,2 mld złotych. Wszystkie trzy odcinki POW to koszt ok. 4,4 mld, z czego 1,95 mld dołożyła Unia Europejska.
ZOBACZ ZDJĘCIA PRAC W TUNELU (źródło: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko):
Miało być DO MARCA!18:05, 14.01.2021
Jak to "prace skończą się do czerwca"? Przecież to wszystko miało skończyć się DO MARCA. 18:05, 14.01.2021
Tt19:32, 14.01.2021
A czy oni moga tam pracowac w ogole? Przeciez szaleje koronawirus. 19:32, 14.01.2021
koksu 5 gram23:30, 19.01.2021
w tunelu nie szaleje bo jeszcze nie przedostał się przez warsty ziemi i betonu ... 23:30, 19.01.2021
W(BJS)13:07, 16.01.2021
A CO Z FILTRAMI ? 13:07, 16.01.2021
hahaha13:47, 18.01.2021
beda za 10 lat 13:47, 18.01.2021
2BORNOT2B22:58, 19.01.2021
Filtry na portalach wjazdowych do tunelu*? To jak poruszać się będą samochody?
* normalnie to tędy odbywać się będzie wymiana powietrza. 22:58, 19.01.2021
inż. kurwoski23:30, 19.01.2021
a po cholere? to tylko zwiększy koszty kierowniku 23:30, 19.01.2021
Czesio i drużyna.16:06, 16.01.2021
Mam tam robić. tu pytanie: płacą?? 16:06, 16.01.2021
ja juz sie napracowa23:36, 19.01.2021
zależy, jeśli sie udaje że coś robi to coś tam płaca a jak tylko podpierasz sie o szpadel to połowę , a jak w ogole nie przychodzisz to wcale :/ 23:36, 19.01.2021
puk-puk14:27, 17.02.2021
Do końca września 2021 pojedziemy tym tunelem, wcześniej chyba jednak nie. 14:27, 17.02.2021
Jack Orlando09:56, 28.02.2021
Ciekawe czy ściany tunelu będą otynkowane czy może pomalowane na jakiś kolor czy takie brzydkie z łatanego betonu? Może ktoś wie? 09:56, 28.02.2021
H19:31, 14.01.2021
9 7
Nie chyba w polowie roku mielu oddac tunel. 19:31, 14.01.2021
Boom08:50, 15.01.2021
10 8
Aby oddać tunel do ruchu w połowie roku to prace budowlane muszą się zakończyć koło marca. Potem będą trwały długie odbiory techniczne, bo tunel z instalacjami wymaga szczegółowej kontroli (zabezpieczenia) i nie da się puścić ruchu drogowego w trybie przejezdności, jak to robiono na przykład na A2. 08:50, 15.01.2021
s09:11, 15.01.2021
3 3
tak, pamiętamy odbiory tunelu Wisłostrady - tam strażacy odbierali na podstawie aktualnych interpretacji przepisów a nie zatwierdzonej dokumentacji... 09:11, 15.01.2021
Tax10:59, 15.01.2021
2 1
Dokładnie, termin jest do końca marca - następnie są odbiory. 10:59, 15.01.2021