Chodnik poprowadzony przez całą szerokość zjazdów z ulicy Ciszewskiego (tych zlokalizowanych przy ul. ZWM i pobliskim parkingu) wprawił w mieszkańców w osłupienie. Wcześniej w tych miejscach znajdował się asfalt, a piesi musieli przejść przez ulicę.
Jak projektant lub wykonawca wyobraża sobie dojazd ciężkich pojazdów straży pożarnej czy pojazdów wywożących odpady? Droga wewnętrzna ZWM jest drogą pożarową i jej osi nie powinien się znaleźć żaden chodnik. Zniszczenie chodnika ułożonego na szerokości jezdni, przez ciężkie samochody jest również oczywiste. Jedynym wytłumaczeniem jest tymczasowe umożliwienie poruszania się pieszych, ale i w tym wypadku źle to świadczy o organizacji remontu
- alarmuje nasza czytelniczka w liście do redakcji.
A wygląda to tak:

Chodnik w tamtym miejscu ułożony został "na gotowo" i nic nie wskazuje na to, by miało to być rozwiązanie tymczasowe. Czyżby znany z mocno kontrowersyjnego sposobu prowadzenia prac wykonawca pomylił się i zamiast drogi wybudował chodnik? O komentarz poprosiliśmy Zarząd Dróg Miejskich odpowiedzialny za remont.
Nie jest to błąd wykonawcy. Zdecydowaliśmy, że zastosujemy ciągłość nawierzchni chodnika, aby infrastruktura podkreślała, że to pieszy jest nadrzędnym użytkownikiem drogi. Chcemy sprawdzić, jak takie rozwiązanie będzie funkcjonowało się w „prawdziwym życiu” i ewentualnie zdecydować, czy nie uczynić tego standardem
- informuje rzecznik ZDM Maciej Dziubiński.
[ZT]27145[/ZT]
Chodnikowe przejazdy nie są więc dziełem przypadku, a zamierzonym działaniem ZDM mającym na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych. A co z wytrzymałością samego chodnika? Czy za jakiś czas nie okaże się, że potrzebny jest kolejny remont, bo rozjeżdżony przez auta chodnik nie będzie nadawał się już do użytku? Przecież został zaprojektowany, by wytrzymywać ciężar pieszych, a nie wielotonowych samochodów. Urzędnicy twierdzą jednak, że pomyśleli i o tym.
Wiemy oczywiście, że samochody jeżdżące po chodnikach mogą je zniszczyć, dlatego w tym przypadku zastosowaliśmy grubsze płyty
- zapewnia rzecznik ZDM.
Czy takie rozwiązanie zda egzamin i samo zastosowanie grubszych płyt wystarczy, by uchronić chodnik przed przyspieszoną degradacją, pokaże dopiero czas i praktyka. Czas zweryfikuje też czy taka organizacja infrastruktury faktycznie przełoży się na większe bezpieczeństwo pieszych. Mieszkańcy muszą zaś przyzwyczaić się do nowego układu - zostaje z nami na stałe.

Remont na Ciszewskiego ciągnie się niemiłosiernie. Choć lwia część robót została już wykonana, to wciąż pozostaje jeszcze sporo do zrobienia. Od tygodni czekamy na umożliwienie normalnego przejazdu biegnącymi wzdłuż ul. Ciszewskiego drogami do rowerów. Ich części wciąż pozostają nieprzejezdne. Zapytaliśmy ZDM, jakie jeszcze prace pozostały do wykonania w rejonie ul. Ciszewskiego.
Okazuje się, że do zrobienia zostało całkiem sporo:
[ZT]37100[/ZT]
Masz dla nas temat? Masz zdjęcia lub filmik? Chcesz przekazać informację? Pisz: [email protected] lub dzwoń tel. 600 44 11 76. Możesz też użyć formularza Alert 24. Zapewniamy anonimowość.
[ALERT]1762717401521[/ALERT]
Wykrok12:59, 10.11.2025
Odbudowa Warszawy po rządach Trzaskowskiego będzie trwała dłużej niż po 2 Wojnie Światowej.
@14:10, 10.11.2025
Mhm, masakra! Jedyne wyjście zatem: Pan Trzaskowski Prezydentem dożywotnio!!!
Pozostałe komentarze
Boom09:26, 10.11.2025
A jak się płyty połamią to co się zrobi? Protokół zniszczenia 🤣
U09:47, 10.11.2025
Jak zwykle trzeba coś popsuć. Wystarczyło zrobić połączenie parkingu z ul. Ciszewskiego na wysokościul. Cynamonowe tzw. łącznik i nie było by problemu. Tyle lat mieszkańcy ZWM wyjeżdżający od strony Ośrodka Kultury łamali, łamią i będą łamali przepisy ruchu drogowego jadąc pod znakiem B-2 następnie przejeżdżając przez linie ciągłą P-2 i na skrzyżowaniu z ul. Cynamonową zawracają na sygnalizatory S-3 do skrętu w lewo. Czy nie można było zmienić w momencie remontu organizacji ruchu? Można było ale na Ursynowie radni i Burmistrz tylko myślą jak sprzedać działki pod zabudowę mieszkaniową i najlepiej nie w okolicy sąsiadującj z ich miejscem zamieszkania. Nic nie robią dla mieszkańców ,a ludzie dalej wybierają nierobów.
Boom10:37, 10.11.2025
A kiedy to sprzedali jakąś swoją działkę?
ok10:52, 10.11.2025
Bardzo dobry pomysł. Podkreśla ważność pieszych i rowerzystów.
W17:20, 10.11.2025
W dalszym ciągu pan redaktur nie ma pojęcia o pracy
Mariuuuuusz21:11, 10.11.2025
Jakaś dziwna polityka szukania dziury w całym, wszystkie inwestycje źle zaprojektowane, a wykonanie jeszcze gorsze.
A jeżeli chodzi o przejazd podbudowa jest tak wykonana że nie trzeba się martwić na zapas.
hej21:33, 10.11.2025
Jak się połamie , to ‚szwagier' będzie miał stałą fuchę - sklejanie i naprawianie.
1500zł06:41, 11.11.2025
Jazda po chodniku to 1500zł mandatu. Chyba będą żniwa 😁 Trzeba być urzędniczym idiotą, aby to zaakceptować. Skandal.
Stokłosy197807:47, 12.11.2025
Musisz trochę doczytać. Mandat jest za jazdę wzdłuż po chodniku, a nie prostopadle przez niego.
OLAF09:24, 11.11.2025
PRZYSTANEK PRZY CENTRUM ONKOLOGII , STAN NAWIERZCHNI ZAGRAŻA UZYTKOWNIKOM.
CUCHNĄCE LENIE SPARTACZYŁY REMONT
Docent marcowy18:57, 12.11.2025
Prawo o ruchu drogowym definiuje w zero-jedynkowy sposób ważność pieszych i rowerzystów - kto kiedy, w jakiej sytuacji ma pierwszeństwo. Mamy nowy rozdział w zarządzaniu Warszawą - ignorowanie przez urzędników przepisów i organizowanie ruchu na oko - z płynną ''ważnością'' poszczególnych użytkowników, którą można mniej albo bardziej ''podkreślić''. Nb., ściśle rzecz biorąc, takiego chodnika nie da się przejechać, bo wg prawa o ruchu drogowym chodnik jest przeznaczony do ruchu pieszego.
Jola Kosicka10:31, 17.11.2025
Gdzie jest prezes Stokłosów Ewa Bieńko? Niech pilnuję ZDMu jak wystawy ku czci eurosojuza. Większy porzytek będzie.
Budżet Warszawy: rekordowe 28 mld. Ile dostanie Ursynów
10 baniek dla Czubaszka co nienawidzi kościoła i katolików a kocha Żydów z Łukowa i morderców malutkich dzieci i ich matek w szpitalach - ich potomków. UCKA to największy przekręt w na Ursynowie a zarazem plucie w twarz mieszkańcom. Za nasze podatki powstał moloch do którego dopłacamy miliony a bilet na byle chałturę za 120 zł. Co było źle w bezpłatnych zajęciach dla dzieci i bezpłatnych koncertach w NOK i DK IMIELIN? Komu to przeszkadzało i daleczego? Czyżby UCKA powstało po to żeby Czubaszek miał robote?
Prawda
09:04, 2025-12-12
"GW": Bezdomny zaatakował pasażera na stacji Kabaty
czy to prawda, że najwyższe władze amerykańskie przykazały, by podróżni byli ładnie ubrani + strefy komfortu mieli? Korzystając z osiągnięć cywilizacji: wizyta w łazni przed wejściem na peron: nie umyjesz się = nie wejdziesz. Sprawiedliwe dla Wszystkich ...
Hello
08:58, 2025-12-12
"GW": Bezdomny zaatakował pasażera na stacji Kabaty
To już jazda metrem bez biletu to nie wykroczenie ani przestępstwo ? Co będzie jeśli to towarzystwo „w kryzysie bezdomności“ zacznie załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne na peronach ? Też nie będzie to zagrażać zdrowiu i życiu płacącym pasażerom bez „kryzysu bezdomności“ ? Służba ochrony metra boi się interweniować ? To obywatel wracający po godz. 20 będzie zmuszony nosić i używać pałki teleskopowej z przyspawaną nakrętką M 16 co może się odbić z kolei na życiu i zdrowiu zawszonego i śmierdzącego towarzystwa „w kryzysie bezdomności“ ! Wyjaśnienia przedstawicielki Metra powodują u mnie odruch narazie wymiotny co później może się przestawić na odruch obronny i dość agresywny w stosunku do towarzystwa „w kryzysie bezdomności“
Turysta
05:21, 2025-12-12
SGGW w żałobie. Zmarł zasłużony były rektor uczelni
A to nie on był bezgranicznie oddany aparatczykom z PSL, których dzieci dostawały lewe dyplomy na SGGW?
dr2
01:10, 2025-12-12