Na kabackiej ul. Pod Strzechą przy skrzyżowaniach z ul. Ekologiczną oraz ul. Na Przyzbie pojawiły się nowe oznaczenia na drodze. Czerwoną farbą namalowane zostały dwa krótkie fragmenty wyglądające na niedokończoną ścieżkę dla rowerów, którą rozdziela parking dla samochodów. Wielu mieszkańców jest zdezorientowanych i nie do końca rozumie zamysł projektu.
- Nie wiem, kto to wymyślił. Trochę niebezpieczne, wprowadza to dezorientację u kierowców i rowerzystów - mówi Emilia.
- To jest po prostu śmieszne. Jeszcze w nocy o północy to malowali - dodaje Agnieszka.
- No jest to dziwne. Zawsze mam nadzieję, że na takie rzeczy jest jakiś plan w przyszłości, że jakoś zostanie to połączone - przyznaje Agata.
Prace w tym miejscu są już na ukończeniu, a ekipa nie będzie nic więcej domalowywać. Pracownicy inżynierii ruchu montowali w piątek jeszcze wysepki zabezpieczające przed nielegalnym parkowaniem pojazdów przed przejściem dla pieszych. Nie byli w stanie dokończyć realizacji, gdyż przy skrzyżowaniu ul. Pod Strzechą i ul. Na Przyzbie stał uniemożliwiający to kontener.
Nowa inwestycja na Kabatach to tzw. kontraruch rowerowy. To realizacja zwycięskiego ogólnomiejskiego projektu z Budżetu Obywatelskiego na 2024 rok, zgodnie z którym na osiedlowych uliczkach namalowywane są znaki kontraruchu. Co to jest?
Takie rozwiązanie pozwala rowerzystom na poruszanie się pod prąd po drodze jednokierunkowej, którą w ostatnim czasie stała się również ul. Pod Strzechą. Dopuszczalna prędkość na tym odcinku to 30 km/h. Kierowcom nie zabrano miejsc parkingowych, a rowerzyści mogą zaoszczędzić spory odcinek trasy, bo ponad 350 metrów.
Pozostawiono skośne miejsca do parkowania i 3,5 m jezdnię, co daje szansę na bezpieczne wyminięcie się pojazdów. Projekt "szanuje" wszystkich użytkowników ruchu i nie dyskryminuje rowerzystów jak to było wcześniej
- komentuje sprawę Andrzej Ryński zastępca dyrektora Biura Zarządzania Ruchem Drogowym w Warszawie.
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie szczegółowych warunków technicznych i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach:
Dopuszcza się dwukierunkowy ruch rowerów lub wózków rowerowych na jezdni drogi jednokierunkowej bez wyznaczania pasa ruchu dla tych pojazdów, jeżeli:
- dopuszczalna prędkość nie jest większa niż 30 km/h,
- zapewniono bezpieczeństwo kierującym pojazdami podczas zmiany kierunku jazdy na wlotach i wylotach drogi na skrzyżowanie.
Nazywana przez mieszkańców droga rowerowa nie jest zatem drogą dla rowerów, ale tylko sygnałem dla rowerzysty, że może wjechać w uliczkę z zakazem wjazdu. Pytanie, czy dodatkowe oznakowanie było potrzebne, skoro i tak na tej spokojnej uliczce można było spotkać rowerzystów, którzy jeździli ulicą w ten sposób. Realizacja projektu to z pewnością uporządkowanie ruchu pod kątem prawnym.
[FOTORELACJA]5585[/FOTORELACJA]
Zniesmak 13:31, 22.03.2024
Od jakiegoś czasu obserwuję jak na Ursynowie głupota pogania głupotę... Oczywiście przy znacznym finansowaniu przez Urząd.
Boom13:59, 22.03.2024
Widziałem takie oznakowanie na Mokotowie i też konsternacja, bo wjeżdżając w ulicę jednokierunkową nie spodziewamy się, że coś może nadjechać z naprzeciwka, szczególnie gdy skręcamy w lewo i powinniśmy wykonać manewr jadąc blisko lewej krawędzi drogi. A tu się nagle pojawi rowerzysta jadący pod prąd.
dr216:08, 22.03.2024
Boom, skoro nie potrafisz prowadzić samochodu zgodnie z przepisami, oddaj prawo jazdy, stanowisz zagrożenie dla innych uczestników ruchu, nie tylko rowerzystów.
Lukasz436 21:40, 22.03.2024
Boom ale jak jechałeś tą ulicą to wcześniej widziałeś znak - ruch dwukierunkowy dopuszczony dla rowerów. Jeżeli nie... no to sam odpowiedź sobie
Boom22:29, 22.03.2024
No właśnie nie było żadnej informacji, żadnego znaku.
całe mycki22:55, 22.03.2024
Nagle pojawił się rowerzysta na oznakowanym kontrapasie? Gorąco i serdecznie współczuję!🤣
Boom23:41, 22.03.2024
To nie jest kontrapas. I na tym polega problem z oznakowaniem. Jak zrobisz prawko to zrozumiesz
:)00:06, 23.03.2024
Byłbyś bardziej wiarygodny gdybyś podał miejsce gdzie to cudo znalazłeś a tak to sam się zastanawiam jakim cudem przeszedłeś kontrolę lekarską przed zdobyciem prawka.
I00:17, 23.03.2024
wymyślił byś jakąś inną linię obrony i odwetu niż to standardowe twierdzenie o braku prawka u adwersarza bo zęby można połamać na tym sucharze.
Boom08:14, 23.03.2024
Ulica Różana. Pasuje?
Juzek Bonk15:03, 22.03.2024
Nie ważne, czy z głupoty czy z innego powodu, ale to jest dywersja. Gdy wydarzy się tu wypadek ze skutkiem śmiertelnym - ci którzy wydali pozwolenie powinni na długie lata pójść za kratki.
dr216:12, 22.03.2024
Do więzienia powinni iść ci którzy przekraczają tam prędkość 30 km na godzinę.
Paulo20:54, 22.03.2024
"W sieci wrze", "w sieci zawrzało"... Najgłupsze, irytujące i oklepane nagłówki. Gratuluję pani "redaktor" inwencji. Ciekawe, kiedy wywala mój komentarz...
krindż21:32, 22.03.2024
W sieci wrze, grzmi, warczy i burczy. Bardziej krindżowych formułek nie ma.
Radzio03:43, 23.03.2024
Mnie to nawet na kupę się zebrało po tym nagłówku a mam zaparcie dziś, szok.
xyz11:34, 23.03.2024
Mieszkańcy wybrali pomysł w głosowaniu, a zatem wola mieszkańców jest realizowana. Gdyby bardziej był potrzebny inny pomysł, to wybrali by inny pomysł. Skoro to jest kontraruch rowerowy, to zapewne ulica będzie teraz jednokierunkowa.
fds14:57, 23.03.2024
Jesli komus sie wydaje, ze zrobi z Warszawy rowerowy Amsterdam, to jest w grubym bledzie. Ale to my m u s i my placic za szalenstwa wladzy.
Niestety, od lat nie potrafimy wybrac sposrod siebie najlepszych, lecz wybieram jak sfrustrowana, zestresowana banda głupców. Nigdy z tego nie wyjdziemy jesli nie dotrze do obywateli, jaka sile maja ich glosy i ze wojna na gorze sluzy glownie manipulacji społeczeństwem.
Nienawisc do drugiego obozu jest stale podyscana, dzieki czemu spoleczenstwo nie podejmuje racjonalnych decyzji.
Boom15:35, 23.03.2024
Wszystko fajnie, ale jakoś żadne ugrupowanie nie oferuje alternatywy. Wszyscy tylko bredzą o kolejnych parkach, a teraz doszedł sąd i urząd skarbowy i to w miejscu bardzo zakorkowanym. Nikt nie mówi o poszerzeniu i przebudowie np. Płaskowickiej czy też o budowie buspasa na Puławskiej.
Korbol12:24, 25.03.2024
Moim zdaniem ktoś kto wymyślił opcję jazdy rowerem pod prąd przy szkole podstawowej powinien zawisnąć na najbliższym znaku drogowym. Jak wytłumaczyć dzieciom że jadąc rowerem podczas akcji szkolnej "rowerowy maj" mają nie wjeżdżać pod koła kierowcom jadącym 30 na godzinę drogą jednokierunkową z pomiędzy zaparkowanych samochodów. Do kogo będzie miała Matka pretensję, gdy jej pociacha zostanie kaleką, bo tak se anonimowy ktoś wymyślił, że to świetny pomysł. Takie pomysły, to przykład całkowitego wyprania z myślenia. No ale wiadomo że winny będzie kierowca, a nie jakiś wuj z ratusza lub innego chorego miejsca, gdzie pomysł bardzie odklejony, to lepszy, byle by zaistnieć. Szkoda dzieci!.
lalamido13:06, 26.03.2024
O ile posiadasz jakies uprawnienia do prowadzenia pojazdów, nalezało by je odebrać.
4 11
Zniesmak, masz rację, a największą głupotą jest nie wprowadzenie strefy czystego transportu na Ursynowie. Dzieci z Ursynowa dalej muszą cierpieć i być trute spalinami.
5 5
To niech owe bąbelki wyniosą się razem z eko rodzicami do szałasu w lesie, bez trucia i w zgodzie z naturą no i sąsiedzi odetchną od ciągłego darcia ryja czy tupania podłogi że aż szklanki podskakują 🙂
0 0
Spoko , i tak zgraja lemingów pójdzie znowu głosować na Kempę. Widać ludziom się to podoba. *%#)!& nie sieją, sami się rodzą.