Zamknij

„To park czy parking nad POW?”. Miasto pokazało projekt parku linearnego

Sławek KińczykSławek Kińczyk 16:02, 14.03.2023 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 11:36, 18.03.2023
Skomentuj UD UD

Wielkościowo jak trzy parki Królikarnia. Z dwoma głównymi wejściami i dwukilometrową główną aleją wyznaczoną przez charakterystyczną żółtą wstęgę oraz trawnikami o powierzchni… stadionu Legii Warszawa. Projektanci parku nad POW przedstawili mieszkańcom Ursynowa swój projekt. Nie wszystkim się spodobał.

Aż trzydzieści osób projektowało park linearny na Ursynowie przez rok. Pracownia Palmett przedstawiła efekty swoich prac. Poniedziałkowe spotkanie w ratuszu cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Przyszli nie tylko lokatorzy bloków KEN 49 i Braci Wagów 20 zaniepokojeni ulokowaniem bazarku w części parku, ale też osoby, które 7 lat temu uczestniczyły w warsztatach, na których wspólnie z architekt Katarzyną Łowicką „narysowali” założenia do koncepcji parku. 

Szpaler dębów i gatunki rodzime

Na terenie wzdłuż ul. Płaskowickiej, na stropie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy, ma powstać unikalny w Polsce park z ciągnącą się przez dwa kilometry główną promenadą, z placem miejskim z fontanną na wysokości alei KEN, placykami zabaw, miejscami integracji sąsiedzkiej czy wiatami na planie okręgu i punktem widokowym na skarpę ursynowską.

Budowa parku ma zostać rozpoczęta w tym roku i do 2025 roku miejscy ogrodnicy skupią się nie na mających powstać w przyszłości budowlach i atrakcjach, tylko na sadzeniu zieleni oraz podstawowej infrastrukturze takiej jak ławki czy kosze na śmieci.

- Pierwszy etap to realizacja zagospodarowania - zieleń, nawierzchnie, ukształtowanie terenu. Kolejne etapy to atrakcje, w miarę posiadanych przez nas środków, czyli siłownie, place zabaw, stoliki do gier itp. Natomiast zaczynamy od zieleni, bo zieleń wymaga czasu, by mogła cieszyć wszystkich użytkowników - stwierdziła Joanna Fedoruk z Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.

Poniżej: park nad POW - odcinek 1 - między Pileckiego a Stryjeńskich. Parking, skwer z wiatą, promenada, strefa sąsiedzka

Park został podzielony przez urzędników na 6 odcinków, które po kolei będą realizowane. W tym roku ruszą prace na odcinku 2 i 3 - między Stryjeńskich a al. KEN - które skończą się jesienią 2024 roku. Odcinki od KEN do Lanciego i od Lanciego do Rosoła (numer 4 i 5) ruszą w przyszłym roku, efekty zobaczymy na przełomie lat 2024/2025. Dwa skrajne odcinki - bramy parku, czyli teren na wysokości osiedla Kazury z parkingiem oraz teren między Rosoła a Nowoursynowską - mają zostać ukończone do końca 2025 roku.

- Uwarunkowania techniczne, a więc to, że park powstaje na stropie tunelu, ograniczyły pierwotną koncepcję - przyznali Paweł Pytlasiński i Bartłomiej Gasparski z pracowni projektowej Palmett. W parku nie będzie więc tylu fajerwerków, jakie zaplanowano w 2016 roku.

poniżej: projekt parku nad POW - odcinek 2 - między Stryjeńskich a Braci Wagów - promenada, polana, strefa sąsiedzka, skwer, ogród inspirowany wrzosowiskiem, parking oraz rezerwy pod planowane obiekty

Projektanci wymyślili, że na każdym z sześciu odcinków będzie inna roślinność. Postawiono na gatunki rodzime, co nie spodobało się części mieszkańcom, którzy liczyli na drzewa o większej „antysmogowości”. Głównym i dominującym drzewem w parku nad POW będzie dąb. Szpalery tych drzew będą się ciągnęły wzdłuż i od strony ul. Płaskowickiej na centralnym odcinku. Co ważne, sadzone będą duże drzewa o obwodzie pnia nawet 34 centymetrów.

- Fakt, że dąb przebarwia się na żółto będzie podkreśleniem żółtej wstęgi, czyli elementu charakterystycznego dla parku - mówili projektanci. - Spójrzmy na Aleję Szucha, Aleję Solidarności. Są tam dęby. To jest kompromis między trwałością a szybkością rośnięcia. Zawsze będzie trzeba poczekać na pełne ukształtowanie zieleni - dodawali.

Trawniki o wielkości stadionu Legii

Między Braci Wagów a Stryjeńskich w środku zaplanowano gigantyczną polanę, na której będzie można wypoczywać. W ogóle ilość trawników jest bardzo duża - architekci wspomnieli, że wielkości stadionu Legii Warszawa. Mieszkańcy martwili się, czy te połacie trawy nie staną się klepiskiem. - Czy to będzie podlewane? - dopytywali.

- Ludzkości nie stać na podlewanie, mamy deficyt wody. To okropna niegospodarność. Będą ogrody deszczowe. Nie będzie zbiorników retencyjnych - mówiła Olga Rosłoń-Skalińska, wicedyrektorka Zarządu Zieleni. Projektanci mimo to przygotowali podłączenia wodociągowe.

Poniżej: projekt parku nad POW - odcinek 3 - między Braci Wagów a al. KEN - targowisko (wyłączone z projektu parku), strefa rekreacji, plac miejski z fontanną, centralny ogród deszczowy, promenada, miejsce na choinkę dzielnicową oraz rezerwy pod przyszłe plany

Wiele uwagi mieszkańcy poświęcili hałasowi ulicznemu. Czy szpaler dębów spowoduje, że hałas będzie mniejszy? Projektanci negowali przekonania o tym, że zieleń istotnie zmniejsza natężenie hałasu. 

Padały też pytania o bardziej przyziemne sprawy. - Czy w parku przewidziano toalety? - pytała jedna z mieszkanek. - Toalety są przewidziane dwie, ale nie na tym etapie. Na tym etapie najważniejsza była zieleń, by rosła oraz najważniejsze wyposażenie. Toalety w przyszłości na odcinku 2 i 5 (Stryjeńskich-Braci Wagów oraz Lanciego-Rosoła) - odpowiadał Zarząd Zieleni. Burmistrz Robert Kempa dodawał: - Również targowisko zaplanowane przy Braci Wagów będzie miało zaplecze sanitarne.

„Nie widziałam jeszcze parku z tyloma parkingami!”

Na spotkanie przyszło kilkunastu sąsiadów z bloków położonych w sąsiedztwie bazarowej części parku nad POW. Martwili się, że zaplanowane po obu stronach ul. Braci Wagów parkingi będą zakłócać im życie. Na wieść, że między tą ulicą a al. KEN znajdzie się również ogród deszczowy, pytali o system odwodnienia.

- Mam wrażenie, że ja cały czas mieszkam przy ogrodzie deszczowym, bo woda jest nieustająco po kostki. W jaki sposób przy budowie parku i targowiska ta woda będzie odprowadzana? Nasz blok jest notorycznie zalewany! - mówiła mieszkanka.

Projektanci odpowiadali, że woda będzie się wchłaniać w grunt, a zasadzone drzewa i byliny poprawią warunki hydrologiczne, bo wchłanianie będzie zdecydowanie większe niż teraz, gdy pas nad tunelem to jedna wielka łąka. Przedstawiciele pracowni Palmett dodawali, że dzielnica, budując targowisko, będzie musiała zadbać o zagospodarowanie wód na działce i wskazywali możliwości, np. płaskie podziemne zbiorniki.

Poniżej: projekt parku nad POW - odcinek 4 - pomiędzy al. KEN a Lanciego - promenada, ogród zmysłów, skwer, rezerwy pod przyszłe projekty

- Nie widziałam jeszcze parku z tyloma parkingami - wypaliła jedna z mieszkanek, co spotkało się z brawami. Chodzi o duży parking przy osiedlu Kazury na odcinku między Pileckiego a Stryjeńskich oraz dwa parkingi zabezpieczające przyszłe targowisko.

- Chcąc realizować bazarek musimy zrobić parking. A na Kazury - to efekt ewidentnych oczekiwań mieszkańców osiedla Kazury, którzy walczyli o pozostawienie miejsc parkingowych. To głos mieszkańców zdecydował o takim, a nie innym rozwiązaniu. I rzeczywiście, w tym miejscu wygląda to na parking linearny - stwierdził burmistrz Kempa.

Mieszkańcy dopytywali, ile tych miejsc pozostanie. - Około 200, czyli mniej niż teraz jest, bo parking zostanie uzupełniony drzewami - odpowiadali przedstawiciele ZZW. Burmistrz precyzował: - Parking zostanie rozebrany i wybudowany na nowo. Nieco przesunięty.

Każdy projekt to kompromis

Sporo pytań dotyczyło alejek i istniejących przedeptów. Ale Zarząd Zieleni gasił oczekiwania. - Każdy projekt to jest kompromis. Nie możemy opowiadać jak jest fajnie mieć byliny, trawniki, a za chwilę żądać utrzymania przedeptów. Tak się nie da - odpowiadała wicedyrektorka miejskiej jednostki, choć Pytlasiński i Gasparski zapewniali, że uwzględnili wszystkie kierunki.

Poniżej: projekt parku nad POW - odcinek 5 - między Lanciego a Rosoła - huśtawki, stoły społeczne, ogród inspirowany sadem, promenada, rezerwy pod przyszłe projekty

Były też pochwały pod adresem pracowni projektowej. - Uczestniczyłem w warsztatach w 2016 roku i byłem pełen obaw, a jestem pozytywnie zaskoczony, ile udało sie utrzymać tych rzeczy - stwierdził pan Radosław, i dopytywał jakich uciążliwości mieszkańcy mają się spodziewać podczas budowy parku.

- To jest inna budowa niż tunelu POW. Tu mamy półtora metra wysokości wzniesienia maksymalnie oraz pół metra zagłębienia pod ziemią - mówiła Joanna Fedoruk z Zarządu Zieleni.

Projektanci i Zarząd Zieleni mają już projekt budowlany parku, więc czas na konsultacje społeczne minął. Niedługo ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę pierwszego etapu inwestycji. Jak zapowiadają przedstawiciele miasta, można jeszcze zgłaszać swoje uwagi i pomysły do koncepcji parku - tylko mailowo: [email protected]

Poniżej: projekt parku nad POW - odcinek 6 - między Rosoła a Nowoursynowską - strefa sąsiedzka, promenada, ścieżka na nasyp, skwer z wiatą oraz rezerwy na przyszłe projekty

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(40)

KonKon

21 16

Ile miesiecznie do kasy miasta wplynie pieniedzy z parkingow zmniejszajacych powierzchnie parku ? Potrzeba parkingu, to trzeba placic! 16:51, 14.03.2023

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

BoomBoom

6 12

Tyle samo ile z parku. 16:59, 14.03.2023


ursyniakursyniak

9 14

a czy te samochody nie należą do mieszkanców, ktorzy tu placą podatki? 19:33, 14.03.2023


RumburakRumburak

17 9

Ja też chcę darmowy parking pod moim blokiem. Jestem gorszy niż Kazurianie? 20:41, 14.03.2023


SąsiadSąsiad

16 11

Dobrze byłoby, gdyby na takim parkingu wytyczono miejsca, zabezpieczono blokadami i wynajmowano miejsca po prostu - abonament rzędu 200 PLN miesięcznie np. Tak jak jest w krajach cywilizowanych. Dlaczego parkingi mają być za darmo? 00:45, 15.03.2023


RaRa

6 8

Bzdury. Dlaczego trzeba płacić za parking? To ma być kolejna strefa płatnego parkowania? Wylewa sie jad i zawiść z twojej wypowiedzi. 10:41, 16.03.2023


TAKTAK

2 2

Nie trzeba płacić. Ale będzie mało miejsc bezpłatnych i to jest bardzo w porządku. Kto chce mieć łatwe parkowanie itp tego powinien czekać albo zakup miejsca parkingowego albo jakiś abonament za miejsce. Coś za coś. 10:44, 16.03.2023


DrDr

5 1

Do ursyniak: idąc twoim tokiem rozumowania skoro płacę podatki w Warszawie (zakładam, że większe niż większość) ale nie mam samochodu wiec nie oczekuję darmowego miejsca parkingowego to część podatku powinna być mi zwrócona. Często bawią mnie komentarze w stylu: płace na to podatki więc mi się należy dana indywidualna usługa. 07:30, 17.03.2023


Iks69Iks69

18 8

Fajny projekt. Będzie super!! 17:20, 14.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ekolog prawdziwyekolog prawdziwy

13 8

Czy protestuje już doktór antropologii zwany na dzielni samozwańczym władcą psiej górki? 17:58, 14.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Budujmy ten park!Budujmy ten park!

28 5

Budujmy ten park - nich drzewa i krzewy zaczną rosnąć. Im więcej zieleni na Ursynowie, tym mniej smogu, hałasu i silnie nagrzewającego się latem asfaltu i betonu. Czekamy na Ursynowski Park Linearny 19:24, 14.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pani Maria z KazuryPani Maria z Kazury

9 20

Yes! Yes! Yes! Parking zachowany! 21:32, 14.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntyociepleniowyAntyociepleniowy

7 13

Nie będzie kina za to Pan burmistrz zrobi miejsce na huśtawki dla lokalnych malp 06:18, 15.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

20 9

Ciekawe gdzie zaparkują samochody z pełnego zazwyczaj parkingu przy Natpollu i samochody osób które przyjadą do Parku??? Stawiam że na okolicznych osiedlach rozjeżdżając trawniki. Nie łudźmy się, samochody nie wyparują. Będzie ich przybywać. Jak nie spalinowe to elektryczne. 07:49, 15.03.2023

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

obserwatorkaobserwatorka

11 5

A to już zależy od rozumu kierowcy i rodziny. Mądry przyjedzie metrem lub przyjdzie jeśli ma blisko. Nikt chyba do parku samochodem nie jeździ? Ewentualnie jest tez do dyspozycji parking P-R Stokłosy na przykład. 08:15, 15.03.2023


ObserwatorObserwator

3 4

P+R Stoklosy??? Gdzie Rzym gdzie Krym. A poza tym samochody pakujące tam już teraz nie przyjeżdżają do parku. One i tak przyjadą tutaj w ciągu tygodnia. Tyle że zostawia okoliczne osiedla 09:26, 15.03.2023


BoomBoom

2 7

Ja tam jadę autem do parku, bo do Łazienek jakoś metrem nie dojadę. 09:30, 15.03.2023


KleofasKleofas

7 1

Tak się teraz luźno zacząłem zastanawiać , czy jak ktoś wsiądzie z całą rodziną w auto ... to specjalnie będzie jechał autem do tego parku, czy może jednak wybierze Las Kabacki , park w Powsinie , czy nawet Park Chojnowski ?. Bo być może ten linearny park będzie bardziej lokalny niż nam się wydaje ? 14:26, 15.03.2023


obserwatorkaobserwatorka

5 4

Nie moje zmartwienie. Mieszkam obok parku. Samochód parkuje w garażu podziemnym. Stawiam na park! 16:58, 15.03.2023


BoomBoom

4 4

A swoje miejsce parkingowe zabierasz wszędzie ze sobą? 17:51, 15.03.2023


natolinnatolin

3 3

oj bieda panie, bieda do Biedry trzeba będzie piechotką, a nie pupę pod wejście przywieźć 21:37, 16.03.2023


karotkarot

0 0

Z tego parkingu odjeżdżały autokary z dziećmi na kolonie i wycieczki jest to miejsce bezpieczne i dobrze zlokalizowane ale dzięki oszołomom zostanie tylko Nadarzyn i Pac Defilad 11:15, 27.03.2023


s.s.

15 12

Czy osoby sprzeciwiające się parkingowi naprawdę chcą, żeby te wszystkie samochody zastawiały osiedlowe uliczki? Z wizualizacji projektu wynika, że proporcja pomiędzy terenem rekreacyjnym i parkingiem na pewno nie jest rażąca. Jak ktoś chce, żeby na Natolinie była taka sytuacja, jak na Kabatach, gdzie czasem trzeba się sporo nakręcić, żeby zaparkować to droga wolna ale żeby potem nie było płaczu 08:34, 15.03.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AdamAdam

5 7

Jeśli parkowanie na uliczce będzie dozwolone to ok - znalazłeś miejsce to parkuj. Jeśli nie - dzwonię od razu gdzie trzeba. Zakończmy ten terror kierowców, którzy straszą w ten sposób jak ty 09:08, 15.03.2023


ObserwatorObserwator

4 2

Samochody nie się nie znikną. I żadne dzwonie tu czy tam tego nie zmieni 09:30, 15.03.2023


s.s.

2 3

Do Adam. Ja nie straszę, po prostu tak to wygląda. I wcale nie chodzi nawet o to, że samochody parkują w niedozwolonych miejscach - wszystkie dostępne miejsca są zajęte. Nie ma czegoś takiego jak terror kierowców, rowerzystów, czy pieszych. Są tylko osoby uznające wyłącznie własną rację i interesy, bez oglądania się na innych. Ja uważam, że miejsce znajdzie się dla wszystkich, a jak ktoś ma jakiś uraz do samochodów, to cóż mogę poradzić... 11:36, 15.03.2023


JeremiJeremi

4 1

Mieszkam na Kabatach. Mamy garaże i parkingi należące do spółdzielni i bloków, mamy gdzie parkować. Miejsc "wolnych" jest niewiele, dla dostawców i innych tymczasowo zaglądających wystarcza, a nawet udaje się zaparkować pod sklepami, do których czasem ktoś przyjedzie samochodem.

Powoli zaczęły znikać auta przyjeżdżających z Konstancina, nie wiem dokąd się przerzucili, może za ratusz. 14:51, 15.03.2023


DorotaDorota

14 2

Bardzo dobrze!
Oby jak najszybciej rozpoczęli nasadzenia drzew, to szybciej skończy się to klepisko? 09:06, 15.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

4 8

Mieszkania tam były 30% tańsze niż km dalej bo miała być autostrada pod oknem.

Wszyscy Polacy wyłożyli miliardy zł by zrobić tunel i teraz park...

Miasto powinno naliczyć opłatę adiacencką... ja musiałem oddać ziemię pod drogę wartą 100tys zł
za darmo by gmina odpuściła mi taką opłatę... 14:20, 15.03.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoomBoom

6 2

Nie były 30% tańsze, nie kłam. 15:10, 15.03.2023


dr22dr22

8 4

Między Pileckiego a Stryjeńskich, to żaden park tylko jeden wielki PARKing, z alejką między parkingiem a ruchliwą ulicą, którą nikt nie będzie spacerował w spalinach i hałasie z obu stron. I żadnego zapowiadanego ciągu ekologicznego dla zwierząt z tego nie będzie. Niestety lobby trucicieli dalej dostaje swoje, skandal i wstyd dla Warszawy, zamiast parku jest parking. 15:49, 15.03.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarioMario

1 1

Co za głupoty wypisujesz. Parking w tym miejscu jest od 40 lat. Propozycja parku w tym miejscu jest bzdurą! Gdzie maja stanąć wszystkie te auta po zabraniu tego parkingu pod park ? Skoro obecnie miejsc jest za mało i całe osiedle na wyjściach z klatek obstawione autami ! No gdzie je upchniesz pytam ???? Do tego park przy wyrzutniach spalin POW i bardzo ruchliwej ulicy - to jest miejsce na park? Dla kogo? Bzdura, niekonsekwecja władz, kom0letny brak gospodarności ! Tam są potrzebne nasadzenia zieleni i to wszystko. Park jest kawalayek dalej przy lesie. Oczu nie macie? 12:22, 19.03.2023


malgosia1973malgosia1973

3 2

"- Uwarunkowania techniczne, a więc to, że park powstaje na stropie tunelu, ograniczyły pierwotną koncepcję - przyznali Paweł Pytlasiński i Bartłomiej Gasparski z pracowni projektowej Palmett. W parku nie będzie więc tylu fajerwerków, jakie zaplanowano w 2016 roku.". Bo w 2016 nie wiedzieli, że to ma wszystko powstać na stropie tunelu...
19:16, 15.03.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

2BORNOT2B2BORNOT2B

4 0

W 2016 r. nie było jeszcze projektu tunelu, więc nie było wiadomo jak głęboko on będzie biegł i jakie obciążenia jego strop będzie w stanie utrzymać. 10:04, 16.03.2023


BoomBoom

0 2

Nie żartujcie sobie z tymi tłumaczeniami. Strop jakoś wytrzymuje przejazd samochodów ciężarowych. 12:54, 16.03.2023


EmanEman

2 6

Zielona komuna wypad mieszkac do puszczy białowieskiej i dajcie zyc normalnym ludziom 14:21, 16.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DołkowyDołkowy

4 2

Bazarek się długo nie utrzyma, to już nie te czasy. Stanowiska dla przedsiębiorców powinny być tanie, a to jest raczej dzisiaj wykluczone (woda, prąd itd.). Czy bazarek będzie miał obroty w tygodniu czy tylko w weekendy? Bo to jest dla najemców stanowisk kluczowe. Bazarek nie utrzyma się tylko z okolicznych mieszkańców, musi mieć zawsze dostępne miejsca parkingowe. Te kilka miejsc, które widzimy w projekcie zajmą natychmiast właściciele stanowisk handlowych na cały dzień i okoliczni mieszkańcy (bo dzisiaj nie mają gdzie zaparkować). Klient bazarku musi mieć zagwarantowany parking, po kilkukrotnym krążeniu wokół więcej nie przyjedzie. Szanowni Architekci robią to samo, co w Nowym Wilanowie; gęsta zabudowa, wyłącznie ukierunkowana na zysk z mieszkań i totalny brak miejsc parkingowych. Sklepiki padają jak muchy. Bazarkowi "Na Nowym Dołku" daję rok. 01:07, 17.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Docent marcowyDocent marcowy

1 0

Typowy mechanizm takich projektów, za państwowe pieniądze.
Najpierw trochę głupawej ideologii - przede wszystkim wyrzućmy te wredne samochody, parkingi. I zróbmy w tym miejscu coś fajnego.
Potem przychodzi do realizacji tego - i stajemy pod ścianą. Okazuje się, że nie wiadomo, co by tu właściwie zrobić. Jakie są prawdziwe potrzeby, jak działać z sensem. Emblematyczny przykład - nie jest przemyślana kwestia tak podstawowa, jak toalety. Na pytanie o toalety dostajemy szkolne dukanie - no, tego, na razie to nie, może później.
20:45, 17.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DocentDocent

0 0

Jeszcze jedna uwaga, bo ten artykuł budzi moje skojarzenia. Od strony estetycznej - wijąca się droga, w pewnym miejscu z dębami przybierającymi jesienią ciepłe kolory, no działa na wyobraźnię, gdyby to dobrze zrobić, nawet bym przytaknął.
Przypomniała mi się wypowiedź Franciszka Starowieyskiego nt. architektury powojennej Warszawy. Różnym niedouczonym aktywistom nie będę tłumaczył, kto to, niech sobie sprawdzą. Strasznie na powojenne budowle wyrzekał, i powiedział, że jedyna z nich, która się estetycznie broni to .... Trasa Łazienkowska. Chwila zastanowienia - i refleksja - rzeczywiście. Staje mi przed oczami przejazd pod Marszałkowską, wysoka kładka o ciekawych kształtach , potem widok na most - nisko położony, łagodnie zakręcający, itd., naprawdę - ładne.
Ale - podkreślę - ta jedyna ładna konstrukcja to nie był park. To była jednak miejska arteria. Służyła samochodom. Więc można i tak. Wbrew pozorom, zieleń ciężko sensownie wkomponować w zabudowę miejską. Wiedzą o tym choćby dobrzy fotografowie. Upraszczając kwestię, robi się pstrokacizna. 21:21, 17.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jimijimi

6 0

Może wszyscy zapomnieli, ale nad tunelem w okolicy KEN są dwa olbrzymie podziemne pomieszczenia z których Astaldi chciało zrobić podziemne parkingi. Parkingi na 600-700 aut. Niestety prezydent uważał że to nie jest potrzebne. Oczywiście byłyby koszty budowy wjazdów, ale na powierzchni mogła być zieleń. A tak mamy to co mamy. 15:07, 23.03.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%