Nowa sygnalizacja na Płaskowickiej działa od piątkowego poranka. Zastąpiła ograniczenie prędkości i progi spowalniające. Nie wszystkim mieszkańcom się to podoba. - To już przesada - twierdzą ursynowianie. Ich zdaniem wcale nie było tam tak niebezpiecznie, jak twierdzono.
Słupy z sygnalizacją na przejściu dla pieszych przez ul. Płaskowickiej - na wysokości ul. Hirszfelda - stały już od kilku dni. Świeciły jednak tylko na żółto. Jeszcze w czwartek trwały ostatnie prace nad jej uruchomieniem, a w piątek, po godz. 10 światła zaczęły działać w docelowym trybie.
Nowa sygnalizacja zastąpiła progi zwalniające i ograniczenie prędkości do 30 km/h, które wcześniej zastąpiły znienawidzone przez mieszkańców okolicznych bloków pasy akustyczne. Hopki zniknęły już kilka dni temu. Teraz nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwają już tylko światła.
- Moim zdaniem przesada. Nie można stawiać świateł na każdym przejściu. Kiedyś rzeczywiście walczyło się, żeby postawili sygnalizację, żeby na przykład dzieci mogły bezpiecznie przejść do szkoły. Ale teraz? Jest tego za dużo - mówi pani Hanna.
Według mieszkańców przez nową sygnalizację na ruchliwej Płaskowickiej będą tworzyły się dodatkowe korki. Część z nich twierdzi, że nie mieli większych problemów z pokonaniem przejścia. Dotychczasowe rozwiązania zapewniały im bezpieczeństwo.
- Progi były lepsze. Samochody zwalniały i można było bezpiecznie przejść. Zresztą nie przechodzi tędy dużo osób. Zupełnie bez sensu - stwierdza pani Elżbieta.
Inaczej do sprawy podszedł Zarząd Dróg Miejskich, który zlecił montaż sygnalizacji. W audycie przejść dla pieszych z 2017 roku zebra przez ul. Płaskowickiej otrzymała niskie oceny. Drogowcy już wcześniej chcieli wybudować na niej światła. Na przeszkodzie stanęła budowa tunelu POW, a potem brak pieniędzy.
- Sama jestem kierowcą, ale uważam, że to bardzo dobrze, że się pojawiły. Mój syn jest osobą niepełnosprawną, dla niego przejście takiej ruchliwej ulicy jest wyzwaniem. Dlatego jestem spokojniejsza, wiedząc, że jest tutaj ta sygnalizacja. Od razu też zrobiło się spokojniej. Nie wszyscy kierowcy respektowali ograniczenie prędkości, nawet tych progów nie respektowali. Wieczorami natomiast pieszy jest tu słabo widoczny. Jedynie szkoda tego wyjazdu, ale rozumiem - mówi inna pani Hanna, którą spotykamy przy przejściu.
A chodzi o wyjazd z parkingów wzdłuż ul. Płaskowickiej. Przy okazji montażu sygnalizacji drogowcy uniemożliwili wyjazd w lewo. Na dotychczasowym przejeździe powstała wysepka z kostki brukowej. Kierowcy nie mają teraz innego wyjścia, jak zawracać na rondach przy Pileckiego oraz Stryjeńskich i Dereniowej.
- Tu i tak nie dało się wyjechać w lewo, bo zawsze coś jedzie. Dlatego wydaje mi się, że nie będzie większej różnicy - zauważa pani Elżbieta.
Montaż sygnalizacji rozpoczął się na początku grudnia. Inwestycja kosztowała ponad 390 tys. zł - o prawie 90 tys. mniej niż początkowo zakładał ZDM. Światła na przejściu przy Hirszfelda to jeszcze nie koniec zmian na Płaskowickiej. W nadchodzącym roku drogowcy powinni wziąć się za budowę ronda na skrzyżowaniu z Lanciego oraz dobudować ostatni fragment ścieżki rowerowej do ul. Rosoła.
Warszawa 10:48, 31.12.2022
Bardzo Dobrze
Zyg11:06, 31.12.2022
Nie pamiętam w tym miejscu wypadku z udziałem pieszego. Te światła to głupota tym bardziej przy obecnych przepisach gdzie pieszy ma pierwszeństwo gdy tylko pomyśli o przejściu :)
Ursynowianin12:56, 01.01.2023
Czyli musi ktoś umrzeć, by móc coś poprawić?
Zyg16:43, 01.01.2023
Ursynowianin - co chcesz poprawiać? Wypadków nie było, problemów z przejsciem też nie zauważyłem.
hirszfeld21:10, 01.01.2023
Mieszkam na Hirszfelda 1 i widziałem kilkadziesiąt razy stłuczki, hamowania z piskiem i potrącenie śmiertelne na tych pasach.
Korbol13:21, 02.01.2023
~hirszfeld Kłamiesz? Haloursynów pl ma artykuły nawet o koszonej trawie, każdy większy dzwon jest tu opisany ... Nie widziałem ani jednego artykułu o potrąceniu pieszego na tym przejściu. Czy rzetelność tej multiplatformy internetowej jest nikła ?
udrożnić południowy 11:43, 31.12.2022
Te światła tylko spowolnią i tak powolny przejazd przez Płaskowickiej. Przyspieszenie tego ruchu możliwe jest tylko przez połączenie Pileckiego z Belgradzką, bo wtedy znaczna część aut jadących od Puławskiej zjedzie z Płaskowickiej w prawo w Pileckiego, aby pojechać na skróty przez Korbońskiego do Konstancina, Piaseczna, Góry Kalwarii itd.
Miniis12:54, 31.12.2022
A w drugą stronę pomyslałeś? Takie przedłużenie nie ma sensu, jest zbędne i tylko dołoży korków. Wystarczy ci POW.
Somsiad13:49, 31.12.2022
Tak Miniis, w drugą stronę od Belgradzkiej do Pileckiego też się przyda;). Zresztą ta ulica była w planach od początku Ursynowa, wtedy jeszcze jako Welwetowa. Jakoś trzeba do obwodnicy dojechać,a nie pchac cały Wilanów i Ursynów w niewydolną już ulicę Płaskowieckiej. Ja rozumiem, że mieszkańcy Kazury urządzili sobie z tej części Pileckiego prywatną drogę, ale to ulica miejska utrzymywana z podatków nas wszystkich. Moze czas ją zamknac dla osiedla Kazury, żeby poczuli smak korków na Płaskowieckiej?. Płaskowickiej zresztą służy teraz głównie za tranzyt dla Wilanowa, a mieszkańcy Ursynowa stoją przez to w korkach. Przedłużenie Belgradzkiej nie dołoży korków, tylko je ograniczy, własnie mieszkańcom Ursynowa. Ciesze się, ze mogłem pomóc.
issaa13:58, 31.12.2022
wole światła niz te beznadziejne "hopki".
jako14:38, 31.12.2022
no cóż, kazoorianie chcieli świateł i być może strzelili sobie nimi w stopę. Jak będą bezsensowne korki, to coraz więcej osób będzie domagało się połączenia Belgradzkiej z Pileckiego i być może nastąpi to wcześniej niż przypuszczaliśmy. A powinno to być zrobione już dawno temu.
miniis16:43, 31.12.2022
@Somsiad Dziękujuę za obszerny komentarz, ale jesteś w błędzie. "Welwetowa', o której piszesz, została wykreślona z planu w 2012, więc masz nieaktualne informacje. To połączenie jest zbędne i dołoży korków, bo wszyscy i tak spotkają się na rondach po drodze i w wąskim gardle pod Auchanem. Ponadto, jeszcze ad oryginalnego komentarza - proszę sobie mapę sprawdzić; Korbońskiego wypada w przedłużeniu na Wąwozową, nie na Belgradzką. Macie POW, powinno wam wystarczyć.
miniis16:51, 31.12.2022
@jako Możecie sobie minusować ile chcecie, ale to połączenie jest zbędne - świadczy o tym chociażby wykreślenie tej drogi z planu w 2012. Ponadto, od czasów 'początków Ursynowa' nabudowano bloków przy Kazury i Pileckiego, więc wbrew temu co sobie tutaj wymyślacie, nie ma tam miejsca na żadne przedłużenie. Zwłaszcza, że ma powstać/powstał tam Park Cichociemnych i są to przedpola Lasu Kabackiego, które są cenniejsze niż wasze 5 minut straty w dojeździe do/z Konstancina/Wilanowa.
pol17:09, 31.12.2022
Ręce precz od przedpola Lasu Kabackiego!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Może jeszcze w samym lesie parkingi pobudować???????
Kilka minut jazdy dłużej cię nie zbawi
Boom21:43, 31.12.2022
Plany mają to do siebie, że zawsze mogą wrócić. Ten skowyt kazoorian zawsze mnie śmieszy.
Alwaro20:58, 01.01.2023
-Boom - Słyszysz jakiś skowyt mieszkańców Kazury? Chyba chichot, bo ugrali wszystko co chcieli a o zmianach planu to można sobie pofantazjować.
wf08:31, 02.01.2023
Po co na skróty meczyć się przez Ursynów - masz POW jedz nim - dojedziesz bardzo dobrze do Konstancina, Piaseczna i Góry Kalwarii.
Boom11:51, 31.12.2022
Te światła były już dawno przepowiedziane jak i procedura ich montażu. Najpierw wydano kasę na kolejne etapy pośrednie, zamiast od razu zrobić stan docelowy. Najśmieszniejsze były zawsze te uzasadnienia, podczas gdy komentujący nie mieli żadnych złudzeń.
zz15:56, 31.12.2022
Najwyżej będziesz jechał jeden z drugim niezadowolony 60 sekund dłużej do domu czy pracy
mesti16:44, 31.12.2022
Ursynów powinien zawalczyć o... dobre wjazdy na POW na Wilanowie. Inaczej utoniemy. Miasteczko będzie sie rozwijać - pola pod skarpa zostaną ścisłe zabudowane. Mamy Trzaskowskiego, mamy burmistrza, interesy wpływowego Miasteczka tez sa zbieżne, wiec trzeba załatwić wjazdy dla Miasteczka, jak najszybciej.
yutyfht08:27, 02.01.2023
Teraz juz za późno - to trzeba było zrobić na etapie projektowania/budowy POW. Zrobili wjazd/zjazd tylko na Przyczółkowej i "autostardę" na Ursynów to teraz mamy tego skutki...
Obserwator16:50, 31.12.2022
Oby jak najwięcej tego typu rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Jeszcze tylko odpowiednio dostosować priorytety, żeby piesi nie musieli długo czekać. Np. pieszy dochodzi do pasów, mija 3 sek. i czerwone dla aut.
pol17:11, 31.12.2022
Zaraz leniuchy będą chcieli budować autostradę pod samym Lasem Kabackim.
Zaoszczędzi jeden z drugim MOŻE 5 minut
jako14:02, 01.01.2023
@pol- zazwyczaj piszesz z sensem, ale nie, gdy chodzi o przedłużenie Belgradzkiej. Wówczas zachowujesz się jak kolo, co zamieszkał przy stacji postojowej metra, narzeka na hałas i chce, żeby tą stację przenieść. A ty, jak wprowadzałeś się do kazoorian nie zauważyłeś, że tam jest planowana ulica? Od zawsze była i doskonale o tym wiesz. A teraz protestujesz, że to las, park i inne takie. Dobrze wiesz, że nie chodzi o żadną autostradę pod lasem, a walisz pisiorsko populistyczne hasła na lewo i prawo. WSTYD pol, naprawdę WSTYD.
miniis12:36, 02.01.2023
@jako odstosunkuj się od ~pol. To przedłużenie zostało wykreślone z planu w 2012 roku, zacznij się przyzwyczajać, że ono nie powstanie nigdy.
jako15:30, 02.01.2023
@miniis - z całym szacunkiem, ale w życiu tylko trzy rzeczy są pewne: śmierć, podatki i inflacja za morawieckiego. Zacznij się do tego przyzwyczajać, a łatwiej ci będzie później znieść ulicę pod blokiem. I nigdy nie mów nigdy, porażka będzie wówczas mniej bolała.
miniis16:07, 02.01.2023
@~jako Co ma "śmierć, podatki i inflacja" do projektu przedłużenia z lat 70' skreślonego z planu w 2012 właśnie z powodu jego zbędności? Specjalnie dla pana napiszę jeszcze raz: to przedłużenie jest zbędne i nigdy nie powstanie.
jako16:54, 02.01.2023
@miniis - rozumiem, że twoim zdaniem jest to zbędne. Wyraziłeś to tutaj już dobitnie i bardzo wiele razy. Szanuję twoje zdanie, rozumiem, ale go nie popieram. Połączenie jest zbędne? To może zapytajmy o to wszystkich mieszkańców Ursynowa? Ursynów vs. kazoorianie - jak myślisz, jaki byłby wynik takiej ankiety? Oczywiście na reprezentatywnej próbce. Obawiam się, że budowa ulicy zaczęłaby się bardzo szybko. Nawet wykreślonej z planów - zwłaszcza, że to nie do końca jest prawda. Popatrz na geoportal, zobaczysz, jak ulica ta i do niej boczne mogą wyglądać :-) Działki są od dawna przygotowane :-))
Boom19:16, 02.01.2023
Jako, na portalu mapowym m.st. Warszawy jest nawet wpisana nazwa brakującego odcinka jako ul. Belgradzka. Działki są już wytyczone i należą do miasta.
jako20:01, 02.01.2023
@Boom - dlatego trzeba to zbudować i zakończyć dyskusję. Tylko trzeba zadbać, żeby nie było to asfaltowe lotnisko, tylko miejska dwupasmowa aleja w drzewami i inną zielenią. Z uspokojonym ruchem. Tylko nasz szanowny burmistrz musi przestać się bać w końcu garstki a zacząć słuchać większości, inaczej będzie miał problem przy wyborach.
issaa20:08, 02.01.2023
~ jako, szczególnie, że kazoorianie zawłaszczyli wyłącznie na swoje potrzeby, sporą część miejskiego terenu, przy swoim osiedlu, od wysokosci kościoła do samego lasu kabackiego. Tam sobie grillują, robią imprezy na trawce, rozkładają kocyki dla swojej dzieciarni czy chodzą z psami na spacery. Dla innych postawili zapory, żeby nikt przypadkiem biesiadowania im nie zakłócił. I dlatego pol tak broni, własna piersią, tego kawałka terenu, zeby prztypadkiem nikt im tego nie zabrał. Tyle tylko, że to nie jest ich teren.
Pani Maria z Kazury02:15, 03.01.2023
No już przestańcie wszyscy hejtować. Przedłużenia Belgradzkiej się i tak nie doczekacie, za to każdy z Was może skorzystać z zachowanych terenów rekreacyjnych. Nowy Rok na Kazurce witaliśmy naprawdę głośno! Pozdrawiam wszystkich malkontentów :-)
Boom06:50, 03.01.2023
Jako, tak samo wygląda sprawa przedłużenia ul. Ciszewskiego. Mam wrażenie, że burmistrz nie ma nabiału by zrobić to co trzeba, czyli dokończyć inwestycje drogowe, załatwić sprawę bazarku, rozpocząć realizację projektu zagospodarowania terenu nad tunelem. Jedyne co z wielkim trudem i opóźnieniami dokańcza to bezsensowne projekty z BO. Facet najwyraźniej myśli, że jest niezatapialny.
Miniis08:10, 03.01.2023
Podziwiam wasz iście bazarowy upór w emocjonalnym krzyczeniu o połączenie, które jest zbędne i tylko dołoży korków.
Ponadto, skąd założenie, że jestem z Kazury? Idiotyzmowi i bezmyślnemu niszczeniu przedpól Lasu Kabackiego należy się sprzeciwiać bez względu na miejsce zamieszkania.
A propos geoportalu, taki przykład, że działka pod właśnie budowany ośrodek na Belgradzkiej jest oznaczony w planie jako na cele sportowo-rekreacyjne z przewaga zieleni. I co? I mimo tego budowany jest tam ośrodek bynajmniej nie sportowy. Przedłużanie Belgradzkiej wpadło z planów.
Zajęlibyście się czymś pożyteczniejszym.
Miniis08:14, 03.01.2023
@issa A co, zazdrościsz innym umiejętności organizacji rekreacji i wypoczynku? Ten teren też nie jest Twój, więc grzecznie jedź z innymi POW.
jako12:19, 03.01.2023
@miniis - Aha, widzę, że dotarliśmy do fajnego etapu, w którym zaczynasz używać przymiotników :-))) Lubię ten etap, bo widać jak na dłoni bezradność rozmówcy, któremu argumenty się skończyły, wie, że nie ma racji, ale dla zachowania twarzy musi tkwić przy swoim. Więc to inni mają "bazarowy upór", "idiotyzm i bezmyślność" etc. I to nieustanne powtarzanie "zbędne połączenie", choć wiesz, że jesteś w dużej mniejszości ze swoją opinią. Żeby więc nie dręczyć formumowiczów dalszą dyskusją uznajmy, że przyjmuję twoje niewypowiedziane przeprosiny. Wiem, że zdania nie zmienisz, ale chociaż wiesz, że jest ono błędne. Pozostańmy więc już "bez odbioru". AMEN. PS. nie zrozumiałeś o co chodzi z geoportalem. Trudno.
miniis16:21, 03.01.2023
~ jako Odbiór, odbiór. Na Geoportalu owszem, widać, że są poprowadzone przedłużenia, ale - łączące Belgradzką z Gminną. Nie ma tam wytyczonej ulicy Belgradzkiej na całym waszym domniemanym przedłużeniu. Wyświetlanie się etykiety "Belgradzka" na wysokości Bike Kazoora jest błędem mapy, jak przybliżysz mapę, to zobaczysz, że etykieta ta powtarza się z etykietą Kazury.
Co do "przymiotników" - ja też bardzo lubię jak ktoś nie ma argumentów więc czepia się formy wypowiedzi. Co do rzekomego bycia w mniejszości - nie jest to pierwszy raz kiedy toczymy dyskusję na HU, więc sądząc po komentarzach innych osób (np pola) nie jestem w żadnej mniejszości. Chyba, że mówimy o tej rozsądnej mniejszości dla której przy zestawieniu: waszego "zysku 5 minut" na dojeździe względem nieodwracalnej zabudowy przedpola Lasu Kabackiego poprzez budowę przedłużenia (dla którego macie rozsądną alternatywę w postaci POW lub Płaskowickiej/Ciszewskiego, etc) jest po prostu niedopuszczalnym marnotrawstwem środków.
jako20:35, 03.01.2023
@miniis - bosze, chłopie, błagam. Wpisz sobie "geoportal" do google. Kliknij w geoportal.gov.pl. Wejdź w mapę, przybliż na Belgradzką, popatrz, wyciągnij wnioski. Bardzo mi miło, że właśnie nauczyłeś się nowego narzędzia. Przyda się w życiu, fajne jest, nie? Ale nie zanudzaj już tutaj ludzi, pls. Choć zapewne i tak tego już nikt nie czyta.
miniis22:22, 08.01.2023
@~jako Nudzisz tak samo z tym przedłużeniem jak ja przeciw niemu w takim razie. Jesteśmy kwita.
r34r09:43, 11.01.2023
@jako - daj ty już spokój z tym przedłużaniem - wyjdz 5 minut wcześniej jak się spieszyszi tyle w temacie.
Obywatel Ursynowa 12:59, 01.01.2023
Kierowcy nie miejcie pretensji, bo to przez wasze zachowanie trzeba wszędzie światła stawiać. Gdybyście nie potrzebowali widzieć czerwonego światła by zrozumieć, że trzeba się zatrzymać, a wystarczyłby widok pieszego na pasach to nie byłoby potrzeby stawiania świateł, a tak to każdy traci. Piesi czekają, kierowcy czekają, ale skoro inaczej się nie dotrze to trzeba tak
Rumburak14:00, 02.01.2023
Zagłosuję w wyborach na każdego, kto obieca rychłe przedłużenie Belgradzkiej i Ciszewskiego
miniis16:08, 02.01.2023
@~Rumburak No to powodzenia, bo nie znajdziesz takiej osoby. Także dlatego, że to połączenie jest zbędne.
greene16:37, 02.01.2023
Jesteś w mniejszości, choć troisz sie ze swoim żałosnym lobbingiem. Większość z nas już sie nauczyła, co znaczy otwarcie przelotówki przez dzielnice mieszkaniowa. Belgradzka stanie zapchanym sciekiem komunikacyjnym. Ucierpi Styjenskich, KEN, Wawozowa, Przy Bazantani, itd.
tymczasowy09:23, 03.01.2023
Czyli niegospodarność. Na podstawie danych z 2017 roku podejmuje się decyzje, gdzie zmian od samego oddania tunelu w rok było kilka. Badania powinno się po montażu progów przeprowadzić ponownie i dopiero podejmować decyzje.
ats03:30, 04.01.2023
Czyli dla syna pani Hanny oraz pani Elżbiety co to nie potrafiła skręcić w lewo, utopiliśmy kilkaset tysięcy, zablokowaliśmy dojazd do posesji, obciążając jeszcze bardziej te śmieszne ronda wielkości guzika i spowolniliśmy ruch.
No ale chociaż społeczniaki szczęśliwe, że ktoś, czyli kierowcy, znów ma gorzej.
Proponuję jeszcze ze dwie pary świateł na tym odcinku Płaskowickiej, tak na dokładkę- a niech się ci źli puszkarze co nie chcą jechać godziny przez dwie dzielnice zbiorkomem, kiblują tak jak społeczniaki.
albert20:17, 09.01.2023
Po połączeniu Pileckiego z Belgradzką - dla mieszkańców Kazury można zrobić przejścia ZE ŚWIATŁAMI co 100m, a nawet co 50 m - i bedą spokojnie przechodzić do Lasu Kabackiego
Są zarzuty dla nożownika z Dni Ursynowa! Sąd zdecyduje
Jakbym był sędzią to bym mu dał dożywocie.
sprawiedliwy
22:19, 2025-06-18
Uwaga na wagę na bazarku Na dołku
.....standard w tamtym miejscu od lat. Ale czego oczekiwać po handlarzach szajsem z Bronisz?
zdziwiona?
22:17, 2025-06-18
Są zarzuty dla nożownika z Dni Ursynowa! Sąd zdecyduje
Panie Sławku, czyta Pan to, co sam napisał? Grozi mu do 25 lat więzienia. Grozi mu od 10 lat więzienia do dożywocia.
Ursyniak
21:19, 2025-06-18
Boże Ciało na Ursynowie. Czy będą utrudnienia?
Uprzedzając wszystkich hejterów, którzy będą narzekać na zamykanie ulic oraz śpiewy. Gdyby nie to święto, to byście w czwartek siedzieli w robocie. A tak macie wolne, często też i piątek. Nie świętujesz święta, dzięki któremy masz wolne to chociaż nie narzekaj. A śpiewy? Na pewno krótsze i na pewno cichsze niż ostatnie Ursynalia, Dni Ursynowa i Orange czy co to tam było na Wyścigach. Miłego czwartku :-)
Ursyniak
21:16, 2025-06-18
35 23
Jako pieszy do tej pory jak podchodziłem, to przechodziem od razu. Teraz bede stal minute albo dłuzej. Inni piesi zaczną przebiegac na czerwonym. Do tego brak skretow dla mieszjańcow. Trzeba byc poteżnym debilem, zeby teraz tu robic swiatla na podstawie badan z 2017 roku.
43 50
Dokładnie. Tylko niektórzy kierowcy zwalniali do 30, było notoryczne wyprzedzanie przed przejściem, co pogarszało bezpieczeństwo. Może wreszcie będzie spokój i nie będzie trzeba iść do przejść przy rondzie żeby było bezpiecznie
35 11
Debil jak ma kogoś potrącić na pasach to zrobi to czy są światła czy nie, jako przykład potrącenie na cybernetyki...
18 13
Pewien jestes typie, ze chcesz sie bawic w plusy i minusy?
Jedyny kto tu mogl wyprzedzac to rowerzysci. Zreszta obok ddr, tam przejscia nie ma i królowie szosówek mają pieszych tam gdzie ty sie liżesz lajkując swoje wpisy