Strona internetowa inwestycji deweloperskiej to przede wszystkim atrakcyjny wygląd i narzędzie marketingowe dla handlowców. Projektowanie stron www inwestycji, która jeszcze nie powstała jest o tyle trudne i złożone że musi wyczerpać temat i dać wyobrażenie użytkownikom o stylu, zaletach i pokazać atrakcyjność dla przyszłych mieszkańców. Dobra strona internetowa dewelopera powinna przede wszystkim jednak sprzedawać, zachęcać do wypełnienia formularza lub umówienia się na spotkanie.
Jak zaprojektować stronę dewelopera by z sukcesem sprzedała Twoją inwestycję?
Poznaj 5 zasad w tworzeniu strony inwestycji deweloperskiej aby była skuteczna.
Strona internetowa dewelopera powinna być przygotowana poprawnie pod względem technicznym oraz optymalizacyjnym jak typowa strona internetowa. Projekt graficzny powinien uwzględniać spójność komunikacji oraz stylistykę inwestycji lub samego dewelopera. Wizualnie w przypadku tworzenia strony www inwestycji powinniśmy zwrócić uwagę na naszą grupę docelową oraz stworzyć profil idealnego Klienta. W przypadku budowy profilu naszego odbiorcy warto posłużyć się tworzeniem person, analizą ich potrzeb oraz sposobem wyszukiwania informacji. Warto dostosować projekt graficzny strony do charakteru inwestycji oraz potencjalnych Klientów.
Sekcja oraz podstrona z zaletami w formie mapy interaktywnej lub opisem zalet jest bardzo dobrym pomysłem z punktu widzenia grupy docelowej, która chce poznać swoje przyszłe miejsce zamieszkania. Należy uwzględnić nie tylko bliskość do najważniejszych punktów miasta ale także lokalne parki, rozrywkę, sklepy, kluby fitness, przedszkola oraz miejsca publiczne. Dobrze jest w tym miejscu przedstawić zalety w formie ikon z krótkim opisem.
Użyteczność stron www inwestycji deweloperskich
Pod względem użyteczności powinniśmy umieścić na stronie głównej odpowiednio sekcję zalet na drugim lub trzecim miejscu w strukturze. Zwróci ona uwagę użytkownika i zachęci do przejścia na dedykowaną podstronę zalet inwestycji.
Lokalizacja jest kolejnym istotnym elementem który powinien znaleźć się na stronie internetowej dewelopera lub inwestycji. W przypadku ciekawej lokalizacji warto uwzględnić dodatkowo opisy zalet i informację dlaczego właśnie inwestycja jest zlokalizowana w tym konkretnym miejscu. Do zobrazowania lokalizacji posłuży nam tutaj mapa Google najlepiej w odpowiedniej kolorystyce nawiązującej do strony internetowej.
Wyszukiwarka mieszkań to podstawowa funkcjonalność strony internetowej inwestycji. Powinna być prosta i łatwo dostępna zarówno z menu głównego jak i sekcji na stronie głównej. Jeżeli chodzi o wygodę i użyteczność powinniśmy skupić się na maksymalnie kilku polach tj:
Ważne aby wyszukiwarka uwzględniała wyniki wyszukiwania jako podstrony które można zaindeksować w Google co zwiększy wyszukiwalność strony na frazy kilkuwyrazowe.
Standardowo jest to najważniejsze i decyzyjne miejsce z którego użytkownik może przesłać zapytanie z formularza. Karta mieszkania powinna zawierać duże wizualizacje oraz rzut, co najmniej jeden CTA kierujący do zapytania lub CTA ‘umów spotkanie’. Dobrze aby karta mieszkania zawierała aktywny numer telefonu oraz email do kontaktu z działem sprzedaży.
Strony internetowe potrafią wiele stracić w przypadku źle zaprojektowanych guzików CTA. Wtapiające się w tło lub zbyt małe buttony mogą zostać pominięte przez użytkownika. Warto stosować CTA z wyróżniającym tłem oraz jasno mówiące gdzie użytkownik zostanie przeniesiony po kliknięciu. W przypadku stron deweloperów warto wdrożyć guzik CTA w głównym menu gdyż znacznie poprawia to konwersję zapytań ze strony internetowej.
Sticki menu na stronie dewelopera powinno być również wyposażone w taki CTA kierujący do formularza lub otwierający formularz w formie lightbox.
Odpowiednie rekomendacje Klientów z poprzednio zrealizowanych inwestycji są istotne z punktu budowy zaufania. Można tutaj posłużyć się opiniami Klientów z wizytówki Google lub portali społecznościowych. Zwykle wdrażany jest tutaj moduł opinii w formie slidera.
Przyszli mieszkańcy osiedla chętnie będą zaglądać na stronę która posiada dziennik budowy lub blog. Dodając regularnie na stronie www aktualizacje stanu budowy zyskujemy większą ilość odwiedzin oraz nowych treści traktujących np o okolicy lub planowanych inwestycjach w pobliskim obszarze.
Strony internetowe deweloperów powinny być przede wszystkim dopasowane do potrzeb odbiorców, posiadać czytelną wyszukiwarkę (lub wyszukiwarkę 3D) prowadzącą krok po kroku przez proces wyboru budynku, piętra i mieszkania. Finalnie użytkownik dociera do karty mieszkania zawierającej pełne dane, parametry, cenę oraz status mieszkania.
Gromadzenie leadów w systemie CRM z formularza na stronie to kolejna ważna funkcja strony internetowej. Warto śledzić zapytania i analizować która kampania reklamowa najlepiej działa. Zobacz jak powinna wyglądać strona internetowa dewelopera
Strona inwestycji to przede wszystkim strona dla użytkowników, która powinna spełniać wymagania techniczne i jakościowe, być dopasowana do najnowszych trendów i wymagań użytkowników. Główny nacisk należy położyć zdecydowanie na jej responsywność oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych gdyż to ta grupa użytkowników generuje największą ilość wejść na stronę internetową.
Sama strona internetowa bez wdrożonej analityki nie będzie dobrym źródłem danych o Klientach oraz prowadzonych działaniach marketingowych. Powinniśmy mieć wdrożone na stronie internetowej odpowiednio :
Dzięki temu będziemy w stanie interpretować dane o naszych Klientach, dowiemy się jak użytkownicy poruszają się po naszej stronie internetowej, skąd przychodzą, jakie treści ich interesują. W przypadku integracji konwersji w Google Ads będziemy w stanie mierzyć wysłanie formularzy z konkretnej kampanii w internecie oraz zbierać leady z konkretną informacją z jakiej podstrony lub karty mieszkania zostało wysłane zapytanie.
System CRM inwestycji
Po co firmie potrzebny jest system CRM skoro ma dane analityczne ze strony?
Odpowiednio wykonana analityka to znacznie ułatwienie dla działu handlowego, marketingu i sprzedaży inwestycji, jednak dzięki integracji systemu CRM ze stroną internetową w prosty sposób otrzymasz dane potencjalnych Klientów w jednym miejscu z możliwością ich analizy oraz kontaktu bezpośredniego poprzez wysłanie maila lub telefon z zapisanego leada w bazie systemu CRM.
Marketing inwestycji deweloperskiej to nie tylko internet, to również działania reklamowe w formie billboardów i banerów. Dzięki wdrożonej analityce poznamy liczbę docelowych wejść na stronę bezpośrednio. Będziemy także w stanie mierzyć skuteczność konkretnych kampani reklamowych dla danej grupy docelowej, obszaru i dni tygodnia.
Tworząc stronę internetową dewelopera nie należy zapominać o budowie jej zgodnie z wytycznymi Google. Strona powinna być szybka i posiadać lekki i walidujący się kod html. Nie należy obciążać strony internetowej zbyt dużą ilością skryptów css i js. Warto przed podjęciem projektowania graficznego wykonać analizę i research fraz kluczowych głównych oraz pobocznych by w procesie prototypowania uwzględnić odpowiednio dużo miejsca na treść. Pozycjonowanie stron w Wordpress to popularna droga do budowy widoczności domeny strony dewelopera, które zwykle są tworzone właśnie w tym systemie CMS.
Pokrycie tematyczne oraz odpowiedni dobór nagłówków h1-h3, umieszczenie fraz w treści (naturalnie) lub przygotowanie docelowych podstron na konkretne miasta zbuduje większą widoczność strony w wyszukiwarce. Dzięki rozbudowie bloga traktującego o zagadnieniach budowlanych lub w formie poradnika dla przyszłych mieszkańców będziemy w stanie budować zasięgi na niszowe frazy kluczowe generujące zapytania.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz