Przejścia na Gandhi przy Teligi i Hirszfelda bezpieczniejsze. Zapowiadana od dawna sygnalizacja działa już na obu przejściach. Tym samym zebry są już przygotowane na ewentualny natłok samochodów z objazdu POW.
Niskie oceny w audytach bezpieczeństwa, a w pobliżu szkoły. Sygnalizacja świetlna na przejściach przez ul. Gandhi przy ulicach Teligi i Hirszfelda prędzej czy później musiała powstać. Drogowcy kilka dni temu skończyli jej montaż przy tej pierwszej, a w czwartek światła zaczęły działać także przy tej drugiej.
O ile przy ul. Teligi powstała sama sygnalizacja, o tyle przejście przy Hirszfelda doczekało się większych zmian. Drogowcy poszerzyli zebrę - przy okazji zdemontowali dotychczasowe barierki - oraz wybudowali jeszcze przejazd rowerowy. Z dodatkowych udogodnień - oba przejścia zostały wyposażone w automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów.
Światła postawiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ulica Gandhi łączy się wprost z węzłem Ursynów Zachód. Po otwarciu tunelu spodziewano się na niej większego ruchu. Poza tym w razie zamknięcia tunelu to właśnie tędy kierowcy mają przedostawać się do trasy ekspresowej S2. Dlatego też miasto - zarządca ulicy - postawiło warunek odpowiedniego zabezpieczenia przejść dla pieszych.
Początkowo światła na przejściach przy Teligi i Hirszfelda miały pojawić się w zeszłym roku. Drogowcy z GDDKiA mieli jednak kłopot ze znalezieniem wykonawcy. Prace ruszyły w połowie lutego, a zakończyły się w kwietniu.
To jednak nie koniec zmian. Cały czas trwa przebudowa skrzyżowania ulicy Gandhi z ulicą Rosoła. Drogowcy szykują tam dodatkowy pas do skrętu w prawo z Gandhi w Rosoła oraz dodatkowy pas do skrętu w lewo z Rosoła w Gandhi. Inwestycja ma uporządkować ruch na skrzyżowaniu, czyli - de facto - przygotować je na ewentualne zamknięcie tunelu.
Na przełomie maja i czerwca kierowcy mogą spodziewać się tam sporych utrudnień. Wówczas z ul. Nugat będzie można skręcić tylko w prawo, a ruch na ul. Rosoła będzie odbywał się tylko w stronę centrum. Dla pozostałych relacji zostaną wyznaczone objazdy. Natomiast zakończenie prac przewidziane jest w połowie czerwca.
[ZT]20664[/ZT]
[ZT]20348[/ZT]
[ZT]20124[/ZT]
[ZT]20099[/ZT]
[ZT]21131[/ZT]
[ZT]19734[/ZT]
[ZT]19569[/ZT]
Stop poszerzaniu uli08:38, 29.04.2022
Ciekawe, jak będą ustawione te światła. Na przejściu bez świateł pieszy ma pierszeństwo, więc nie czeka. A tak, znając drogowców, będzie czekał w nieskończoność na zielone, albo trzeba będzie przechodzić na czerwonym. Robienie ze skrzyżowania Rosoła z Gandhi kolejnego pasa startowego dla samolotów to skandal. Dodawanie kolejnych pasów do skrętów powinno być zakazane w miastach. Ciekawe też, jak ustawią światła, bo obecnie pieszy nie może przejść na jednej zmianie.
cik10:39, 29.04.2022
A jakieś 20 lat temu w lokalnej prasie był opisywany pomysł likwidacji jednej jezdni tej ulicy i przeznaczenia odzyskanego terenu pod inwestycje.
MARCIN 10:48, 29.04.2022
Przy Hirszfelda też już działają. Ciekawe jak będzie z parkowaniem między KEN a Dereniowa?
Inżynier15:00, 29.04.2022
Można wejść do metra lub dokupić lekcje u instruktora.
Urus13:07, 30.04.2022
A po uruchomieniu tych wszystkich świateł zapcha się ul. Płaskowickiej...
Rowerowy Raj08:23, 01.05.2022
Rowery i tylko rowery !
Komunikacja samochodowa dopiero powyżej 50 kilometrów
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
7 4
Lepiej czasem poczekać, a przynajmniej mieć pewność, że samochód się zatrzyma. Część kierowców, widząc pieszego wchodzącego na pasy, przyspiesza, żeby zdążyć przed nim.