Tym razem zarówno mieszkańcy, jak i cała Komisja Zielonego Ursynowa, stanęli po jednej stronie barykady. Wspólny front mieszkańców i zarządu dzielnicy postanowił zawalczyć o przejście dla pieszych na Puławskiej na wysokości Żołny i Gawota.
Ponad 30 mieszkańców ramię w ramię z radnymi dzielnicy usiłowało przekonać wykonawców przebudowy węzła Puławska na wysokości S2, do zmiany organizacji ruchu w tym rejonie. Obecnie, aby przejść na drugą stronę ulicy piesi muszą pokonać 6 przejść. Nowa organizacja nie ułatwi sprawy.
Problem pojawił się w okolicy ul. Gawota i Żołny po otwarciu trasy S2. Wcześniej przejście dla pieszych (ze światłami) przez Puławską było mniej więcej na wysokości istniejącego przystanku autobusowego w stronę Piaseczna. Jeśli chciało się dojść do przystanku w stronę centrum, wystarczyło pokonać to jedno przejście, a potem niewielką ul. Żołny i było się na przystanku.
Teraz okazuje się, że przejście nie może wrócić na poprzednie miejsce, mimo że dla mieszkańców było to oczywiste. – Proszę się przyjrzeć ile tu jest tysięcy mieszkańców – mówił podczas obrad komisji Krzysztof Wardziński, mieszkaniec ul. Gawota, który przedstawił koncepcję organizacji ruchu odpowiadającą potrzebom lokalnej społeczności.
- Ktoś, kto przyjeżdża z centrum będzie musiał iść teraz do domu jeszcze dłużej. Po tamtej stronie jest też szpital. Sam byłem świadkiem, jak pielęgniarka ze szpitala tłumaczyła komuś, jak musi dojść z przystanku, który jest niemal naprzeciwko budynku – argumentował.
rys. Mieszkańcy liczyli na powrót przejścia łączącego bezpośrednio okolice Gawota i Żołny. Teraz przejście z przystanku do szpitala to prawie pół kilometra.
W odpowiedzi na zarzuty wzburzonych mieszkańców przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obecny na posiedzeniu komisji mówił, że ze względu na wiadukt bocznicy kolejowej metra nie ma możliwości wyznaczenia przejścia dla pieszych pomiędzy rondem a wiaduktem.
- Jeśli zaś chodzi o rejon ulicy Gawota, na południe od naszego węzła, to ten teren ulicy Puławskiej nie jest już w naszej kompetencji – mówił.
Mówiono także o tym, że ten etap prac jest już zakończony, a teren o którym mowa, jest poza pozwoleniem na budowę. Astaldi tłumaczy się podobnie: tym, że jej zadanie zaczyna się od połowy zawrotki w kierunku wschodnim i na to, jak będzie wyglądała organizacja ruchu na rondzie, jako wykonawca, ma bardzo niewielki wpływ.
- To się co będzie się działo pod rondem jest wdrożeniem rozwiązania docelowego, w rozwiązaniu tymczasowym jakim jest sama zawrotka, ale obydwa te układy są elementem węzła Puławska, który jest poza naszym zadaniem, na którego jak najszybszym wdrożeniu nam zależy – mówi Mateusz Witczyński z Astaldi.
Mieszkańcy byli oburzeni argumentami, które usłyszeli. - Ludzie łapali się za głowę, jak słyszeli, że słupy od wiaduktu przeszkadzają w wyznaczeniu przejścia. A ci eksperci? Szeptali sobie coś na ucho, nie odpowiadali na pytania. Na szczęście dzielnica stanęła za nami murem – relacjonuje mieszkanka Zielonego Ursynowa.
Komisja Zielonego Ursynowa jednogłośnie ustaliła, że rada dzielnicy wystąpi do GDDKiA o ponowne przeanalizowanie koncepcji ruchu pieszego na planowanym rondzie i zapewnienie możliwości przejścia dla pieszych ze wszystkich czterech stron skrzyżowania.
- Będziemy się starali przekonać GDDKiA, bo to oni są głównym adresatem oczekiwań mieszkańców i władz dzielnicy, żeby zmieniła organizację ruchu i wybudowali przejście po południowej stronie węzła. Warto przypomnieć, że ono tam wcześniej przez lata było – mówi wiceburmistrz Piotr Zalewski. - Jeśli by się okazało, że GDDKiA nie zmieni organizacji ruchu, wystąpimy do władz miasta z wnioskiem o wybudowanie tego przejścia – dodaje.
Teraz dzielnica analizuje otrzymane od wykonawcy dokumenty, ale stoi na stanowisku, że to przejście jest niezbędne i poprawi bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców okolicy, w której mieszkają tysiące osób.
[ZT]10799[/ZT]
[ZT]11777[/ZT]
Erni19:24, 22.11.2019
A nie można dobudować kładki dla pieszych przy wiadukcie kolejowym?
bula00:22, 23.11.2019
Za chwilę zostanie uruchomione rondo na Puławskiej pod POW i zlikwidowany zjazd z POW. To dopiero będzie cyrk i te korki tak na Puławskiej jak i na wjeździe na rondo z POW. Wszystko będzie stało i piesi będą mogli spokojnie przechodzić wśród stojących aut.
ciocia05:24, 23.11.2019
Tunel wokół tego ronda. Z trasą rowerową do Wisły. Tak należy.
James11:35, 23.11.2019
Warszawa ma, na tyle dobrą komunikację miejską, że powinna zostać zamknięta dla ruchu prywatnych aut osobowych, a przynajmniej ich ruch powinien zodtać radykalnie ograniczony. Zwężone jezdnie, wyższe opłaty i mniej miejsc parkongowych. Będzie zdrowiej i bezpieczniej!
UrsynowskiGad14:13, 23.11.2019
Wtedy budżet straci ogromne pieniądze, dotychczas pobierane jako podatki i inne opłaty od indywidualnych kierowców. Więc żeby wyrównać lukę, bilety na komunikację miejską pójdą drastycznie w górę. Splajtują stacje benzynowe, te wszystkie towarzyszące sklepiki, warsztaty, pracownicy pójdą na zasiłek, znowu mniejszy wpływ do budżetu, wzrost bezrobocia, więc podwyżka podatków nieuchronna. Czy w szkole nie uczą chociaż podstaw ekonomii i dlaczego nie sprawdził się komunizm?
Kaszalotka12:29, 23.11.2019
Blachsmrodom życzę żebyście zdechli mordercy, idioci,pijaki, wsioki.
asd13:48, 25.11.2019
Fajny taki trolling. Taki nie za oczywisty.
Obserwator16:09, 23.11.2019
Tunel który jest tam ponoć zasypany pod Rondem w ciągu Pulawskiej może by odkopać? Gdzie czytałem że tunel, innym razem ze jest tam tzw. rynna, tyle za zasypane bo nie wybudowano zjazdów. Może ktoś ma w tym temacie lepsze informacje to nie napisze.
Tomanio00:31, 25.11.2019
Najwyższy czas!!
Tomanio00:30, 25.11.2019
Kiedy zaczną się prace nad tunelem na Puławskiej.. Czasu mało, max za 1 rok powinien zostać otwarty, na pewno przed oddaniem obwodnicy w stronę Wilanowa. Inaczej będzie dramat, jak tam rondo powstanie.
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
A kiedy wymienią kilkadziesiąt metrów chodnika przy Gandhi od przystanku pod kościołem do wjazdu technicznego do Alternatyw. Przy każdym deszczu robi się tam jezioro 8 naprawdę nie da się przejść bez przemoczenia butów, nawet omijając to trawnikiem. Dramat, a będą wymieniać nowe chodniki przy Dereniowej 2. Kpina
Ola
07:44, 2025-05-18
Źle zaparkował, wyciągnął broń. Szokujący incydent
Od razu deportacja dla tego śmiecia
Polak
17:51, 2025-05-17
Ruszył remont dużego parkingu na Ursynowie
Dobrze byłoby, żeby zrobiono strefę płatnego parkowania, tak jak na części Raabego przy Galerii Ursynów. Większość aut zostawiają na tym parkingu przyjeżdżający do metra z okolic. Po zlikwidowaniu parkingu przy dawnym Tesco jest armageddon z parkowaniem.
Natolin
17:05, 2025-05-17
Siedmiolatka z pytaniem do burmistrza! Co odpowiedział?
a kiedy Karczunkowska?
agnik
10:23, 2025-05-17
18 17
~EMI, pytaliśmy o to, wiadukt należy do Metra, aby dowiązać do niego obiekt typu kładka, nalałoby zbudować go od nowa i inaczej. Statyka obecnej konstrukcji wiaduktu nie pozwala na to.
1 0
Ten wiadukt dopiero co byl remontowany.