Chodnik wzdłuż ul. Stryjeńskich, który prowadzi m.in. do szkół przy ul. Na Uboczu jest w katastrofalnym stanie. Od 30 lat chodnika nikt nie remontował i nie naprawiał. Mieszkańcy liczyli na to, że w tym roku tak się stanie.
Chodnik niewątpliwie wymaga remontu. To jednak nie jest jedyny taki chodnik, staramy się remontować tyle, na ile wystarcza pieniędzy. Trudno ocenić, kiedy uda się wyremontować ten konkretny odcinek
- mówi Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.
Chodnik jest pofałdowany, nierówny, łatwo jest się tu potknąć. Jest to nie tylko uciążliwe dla pieszych, ale także niebezpieczne dla dzieci, które codziennie chodzą nim do szkół i przedszkoli. Jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, po którym każdego dnia przemieszczają się setki osób, w tym rowerzyści.
Chodzę tędy codziennie z dziećmi do szkoły i przedszkola. Chodnik jest w opłakanym stanie, trzeba uważać, żeby się nie potknąć albo nie skręcić kostki. Nie wiem, dlaczego nikt się tym nie zajmuje!
- mówi Adam, mieszkaniec bloku przy ul. Stryjeńskich.
Tuż obok, bliżej ul. Stryjeńskich miała powstać też droga rowerowa między ul. Płaskowickiej a ul. Belgradzką. Ścieżka rowerowa ma prowadzić głównie przez sąsiadujący z chodnikiem parking. Wybudowane mają być trzy odcinki poza parkingami liczące ok. 650 m długości.
Droga dla rowerów miała powstać w ramach projektu Budżetu Obywatelskiego na 2023 w tym roku. Projekt zakłada uzupełnienie szlaków rowerowych w różnych punktach Ursynowa o brakujące odcinki - łączniki, które wpłyną na poprawę spójności sieci dróg rowerowych. W tym roku - obok odcinka przy zniszczonym chodniku wzdłuż płotu szkolnego - miał powstać 130-metrowy łącznik ścieżki przy Kazury z Belgradzką oraz 315-metrowy odcinek od parkingu na wysokości Małej Łąki do Przy Bażantarni.
Jak informuje ZDM, realizacja projektu została odłożona na kolejny rok.
Projektu z budżetu obywatelskiego nie uda się wykonać w tym roku. Nadal pracujemy nad dokumentacją, a doświadczenie pokazuje, że do końca roku zostało za mało czasu, by jakiś wykonawca podjął się budowy
- przekazuje Mikołaj Pieńkos z ZDM.
To niejedyny projekt na Ursynowie, z którym Zarząd Dróg Miejskich utknął. Od ponad dwóch lat powstaje dokumentacja przebudowy skrzyżowania ul. Płaskowickiej i Lanciego. Ma tu powstać rondo ułatwiające wyjazd z Lanciego, droga rowerowa oraz nowe chodniki. Na tę inwestycję - jak się dowiadujemy nieoficjalnie - też nie ma pieniędzy. Drogowcy zamarli, gdy wycenili jej koszt, sięga on ok. 7 mln złotych. Takich pieniędzy w ich budżecie nie ma.
mieszkaniec09:46, 10.10.2023
Budowa pasów rowerowych na Stryjeńskich była o ile sobie przypominam odłożona do czasu zakończenia budowy tunelu POW. Kiedy zatem realizacja? 09:46, 10.10.2023
ja09:55, 10.10.2023
na absurdalny remont Pala Telekiego były pieniądze (absurdalny, bo niepotrzebny - droga była w b.dobrym stanie, absolutnie nie kwalifikującym się do zerwania asfaltu i położenia nowego); a tam gdzie konieczne są remonty (jak w artykule, ale i np. dziurawa, fatalna ul. Migdałowa) od lat nic się nie dzieje; ciekawe rzeczy dzieją się w ursynowskim ratuszu, oj ciekawe 09:55, 10.10.2023
erty11:37, 10.10.2023
Ale z tego co pamiętam to ul. Migładłowa jest prywatna (SM. "Przy metrze" chyba) 11:37, 10.10.2023
Boom10:05, 10.10.2023
Temat bumerang. Nic się nie zmienia. 10:05, 10.10.2023
Mieszkaniec 17:34, 10.10.2023
I jeszcze sygnalizacja świetlna Plaskowickiej przy Cynamonowej bardzo, bardzo potrzebna. 17:34, 10.10.2023
Docent marcowy20:07, 10.10.2023
Takie muldy na ściekach rowerowych powinno się niedługo zacząć budować. 20:07, 10.10.2023
Vick22:31, 10.10.2023
Mieszkańcy Jaworowej mają bardzo komfortowe i bezpieczne przejścia dla pieszych przy Belgradzkiej, żeby dojść do metra czy szkoły. Żadne dodatkowe przejścia są tu niepotrzebne, zwłaszcza, że byłyby bez swiateł. A ruch jest uspokojony światłami od Kazury, do przy Bazantarni i skręcającymi w boczne ulice autami. Autobusy też mają utknąć w korkach, bo leczycie swoje samochodowe fobie? Przebudowywać, to se możesz swój kibel, a nie ulicę z której w szczycie korzystaja tysiące mieszkańców. 22:31, 10.10.2023
erty15:08, 18.10.2023
Zgodnie z nowymi przepisami na takich drogach (z więcej niż 1 pasem ruchu w tym samym kierunku) muszą być przejścia z sygnalizacją. Bardzo dużo aut niestety jeździ dużo za szybko szczególnie w dół Stryjeńskich (i było już tam kilka wypadków w ostatnich latach), a potem i tak się wciska na prawy pas. Skoro stryjeńskich z i tak nie jest 2x2 pasmowe na całej długości to i tak przepustowości to znacząco nie zmieni. Polecam też zaznajomić się z prawem Lewisa-Mogridge’a. 15:08, 18.10.2023
Matthew22:55, 10.10.2023
Kiedy realizacja przedłużenia Belgradzkiej do Pileckiego? POW otwarta, ruch nie zmalał. Wszystko zgodnie z prognozą ruchu dla tego odcinka Ursynowa po uruchomieniu obwodnicy, gdzie przedłużenie zostało uwzględnione. Najwyższy czas więc przystąpić już do realizacji, no przecież i tak nikt wam już dawno nie wierzy, że tą Belgradzką to podciagneliscie pod kazurke tylko dla potrzeb osrodka:)) 22:55, 10.10.2023
Paulo20:38, 11.10.2023
Na sxczęście nigdy. 20:38, 11.10.2023
moko10:01, 12.10.2023
Nigdy, przestań spamować tym *%#)!& pomysłem przedłużenia Belgradzkiej. 10:01, 12.10.2023
nillla10:04, 12.10.2023
Poproszę źródła dla ( - prognozą ruchu dla tego odcinka Ursynowa po uruchomieniu obwodnicy, gdzie przedłużenie zostało uwzględnione. - ) . Pomysł przedłużenia został skreślony z planów około 2012 roku. 10:04, 12.10.2023
Gaga16:42, 11.10.2023
Pokazcie lepij chodnik przy Koncertowej. Od nr 3/5 do 11...zwlaszcza przy szkole podstawowej im.Chopina.. Tam gory i doły, od 40 lat...ile juz osob tam nogi skreciło... 16:42, 11.10.2023
Boom10:27, 12.10.2023
A jakim prawem po tym chodniku jeżdżą rowerzyści? 10:27, 12.10.2023
Anka 11:03, 12.10.2023
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Iwona18:59, 14.10.2023
Są tam jakieś nierówności, ale nie przesadzajmy! Przynajmniej jest chodnik, po drugiej stronie ulicy ludzie przez cześć roku po błocie chodzą. Na prawdę wydaje mi się że jest kilka gorszych chodników na Ursynowie. 18:59, 14.10.2023
Imielinczyk17:20, 15.10.2023
Tylko nie psujcie ulicy jakims bzdurnym pasem rowerowym rak jak Derenuowa i Stryjenskich zescie zepsuli! Barany! Rano sie stoi w korku bo iles lat temu byl wypadek i jest zwezenie (przeciez sa swiatla) i do tego rondo Stryjenskich/Plaskowickiej ktos sobie wymyslil ze bedzie turbinowe, plaskowickiej zepsuta bo jeden pas zostal w newralgicznym odcinku, co jeszcze miasto *%#)!& zeby kierowcom "umilic" zycie? To jakas totalna bzdura! 17:20, 15.10.2023
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
erty11:19, 10.10.2023
3 1
Wg mnie przebudowa Stryjeńskich powinna być kompleksowa wliczając: DDR od ul. Przy Bażantarni do ul. Płaskowickiej, remont chodników na ww. odcinku, przebudowa Stryjeńskich na odcinku od ul. Belgradzkiej do ul. Przy Bażantarni w celu uspokojenia ruchu (bo to taka autostrada się robi dla niektórych i ciężko skręcić w/z Stryjeńskich). Dodatkowo brak przejścia od ul. Belgradzkiej do ul. Przy Bażantarni (500m) robi tam jeden z najdłuższych odcinków bez pasów na Ursynowie (choć to popularna droga do szkoły/metra m.in. mieszkańców Jaworowej. 11:19, 10.10.2023
Matthew22:23, 10.10.2023
1 5
To źle pamiętasz. Albo celowo łżesz. Mieszkańcy w NOK wypowiedzieli się jednoznacznie przeciw realizacji tego syfu i słusznie. Zresztą tu dawno powinien wkroczyć prokurator i zbadać na polecenie którego urzędnika miejskiego projekt został po terminie dodany do listy projektów poddawanych głosowaniu. Pomimo, iż wcześniej został dwukrotnie negatywnie zweryfikowany i odrzucony. Natomiast zgodnie z analizą ruchu dla Ursynowa po otwarciu POW, Belgradzka miała być przedłużona do Pileckiego, kiedy zatem realizacja? 22:23, 10.10.2023
mirko11:38, 17.10.2023
2 0
@ Mattew Ty też źle pamiętasz albo łżesz, bo to zbędne przedłużenie Belgradzkiej zostało wykreślone z planów kilka lat temu. Chyba, że podasz mi linka do tego raportu z analizą ruchu dla Ursynowa po POW i jeśli taka wzmianka tam istnieje, to mnie przekonasz. 11:38, 17.10.2023