Słynne "130 metrów wstydu dla miasta" doczekało się realizacji. Chodzi o 130 metrów brakującego odcinka ulicy Branickiego, które połączą zjazd ze skrzyżowania Płaskowickiej i Rosoła do Wilanowa. Może się okazać, że ostatecznie wstydzić się będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nie zdąży otworzyć tunelu POW.
- Rozpoczynają się prace na budowie Branickiego pomiędzy ul. Ledóchowskiej a POW - oświadczył w mediach społecznościowych burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski. Chodzi o fragment uliczki, który umożliwi kierowcom zjazd z Ursynowa do Wilanowa przy węźle Ursynów Wschód przy wlocie tunelu POW.
Prace prowadzi miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Budowę tak krótkiego odcinka udało się zakwalifikować urzędnikom jako remont, na który nie trzeba ogłaszać przetargu. To znacznie przyspieszyło procedury. Niewykluczone, że drogowcom uda się skończyć budowę do końca wakacji.
Rozpoczęcie prac było problematyczne ze względu na długo trwające uzgodnienie w biurze mobilności oraz na uzyskanie zgody Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwa od przepisów budowlanych. Prawomocne zezwolenie na budowę zostało udzielone dopiero na początku czerwca.
Koszt budowy 130 metrowego odcinka oszacowano na około 7 mln złotych. Dlaczego tak dużo? Bo jest przy nim więcej zachodu, niż się wydaje. W terenie są kilkumetrowe różnice, trzeba będzie wywieźć mnóstwo ziemi, ponad uporządkować instalacje podziemne.
Jeśli miejskim drogowcom uda się skończyć połączenie zjazdu z POW z ul. Branickiego na czas - czyli na koniec sierpnia, unikną kompromitacji. Może się okazać, że to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która buduje ursynowski odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy będzie się wstydziła. Bo "130 metrów wstydu" ma być gotowe wcześniej lub równocześnie z tunelem POW.
Do końca czerwca mają się zakończyć wszelkie prace w tunelu, ale potem wiele tygodni potrwają odbiory techniczne. Tunel pod Ursynowem, liczący 2,3 km długości, to skomplikowane i unikalne urządzenie infratruktury technicznej. Nie wiadomo czy służby zdążą ze sprawdzeniem wszystkich instalacji do września - nieoficjalnego terminu oddania tunelu do użytku. GDDKiA nadal nie wypowiada się na temat terminów, nie rozpatrzyła też jeszcze roszczeń wykonawcy związanych z pandemią koronawirusa.
[ZT]18177[/ZT]
[ZT]18202[/ZT]
[ZT]17746[/ZT]
Korbol15:06, 21.06.2021
"Koszt budowy 130 metrowego odcinka oszacowano na około 7 mln złotych. Dlaczego tak dużo?" Odpowiedź: "Prace prowadzi miejski Zakład Remontów i Konserwacji. Budowę tak krótkiego odcinka udało się zakwalifikować urzędnikom jako remont, na który nie trzeba ogłaszać przetargu."
Niestety, ale na premie pewnie zabraknie :-) 15:06, 21.06.2021
sąsiad15:14, 21.06.2021
"kilkumetrowe różnice w poziomach" - naprawdę? 15:14, 21.06.2021
fiona16:42, 21.06.2021
Całkiem słusznie - to ile tych poziomów tam występuje ?! 16:42, 21.06.2021
a16:58, 21.06.2021
ze dwa metry tam są chyba 16:58, 21.06.2021
Sąsiadka 18:25, 21.06.2021
Sąsiad - a byłeś tam? Tam jest mocny spadek terenu 18:25, 21.06.2021
fiona16:40, 21.06.2021
Polskie państwo zmalało gwałtownie i niepomiernie przy tej nieudolnej władzy i durnej administracji. Pycha kroczy przed upadkiem tego niekompetentnego, zapatrzonego w siebie tworu ! 16:40, 21.06.2021
Oby jak najpóźniej!18:12, 21.06.2021
Od kiedy? Oby jak najpóźniej. Bo kolejne tysiące aut będą blokować i zasmradzać Ursynów, jakby teraz korów i smkgu było tu za mało. 18:12, 21.06.2021
sąsiad19:20, 21.06.2021
pewnie puszczą ruch dopiero po otwarciu POW, inaczej nie ma sensu - już teraz nie da się skręcić z Powsińskiej w Branickiego. 19:20, 21.06.2021
Oby jak najszybciej20:48, 21.06.2021
Tak jak tysiace aut z ursynowa jezdza na i przez mokotow. Nie pasuje cos, to wypad. To nie jadące auta sa zrodlem smogu w miescie, ile mozna w kółko prostowac te durnoty.
A blokowac jazde? Przeciez to teraz ekooszolomy promują zwężając ulice, wiec powinniscie sie cieszyć 20:48, 21.06.2021
nick_znik14:37, 22.06.2021
"obi" rozumiem twoje wzmożenie ale trzymaj się faktów. Lepiej się sprawie przysłużysz. Samochody są odpowiedzialne za 40-60% emisji. Latem gdy piece domowe nie hodują nowotworów waszych dzieci, zostaje praktycznie ruch samochodowy. Ale dobrze wskazałeś konieczność trochę większego solidaryzmu społecznego. Jeśli wyjeżdżamy poza dzielnicę samochodami to pozwólmy innym wjeżdżać. 14:37, 22.06.2021
Boom21:52, 22.06.2021
Nick, nie kłam. Latem poziom zanieczyszczenia powietrza nie przekracza norm. A wpływa na to także komunikacja miejska. 21:52, 22.06.2021
Inżynier19:09, 21.06.2021
Różnica poziomu terenu wynosi około 130-140cm, można się przejść i zobaczyć. Na długości odcinka 130m to będzie spadek raptem 1%, także w normie. Robót tam jest na ok 6 tygodni plus 2 na kontrole i odbiory inspekcji nadzoru budowlanego. Na 1 września pojedziemy, tak samo jak tunelem. 19:09, 21.06.2021
Rumburak19:54, 21.06.2021
Wróćmy na ziemię czyli na Ursynów. Co z budową brakującego kawałka ul. Belgardzkiej? Może da się ją ekspresowo "wyremontować"? 19:54, 21.06.2021
s23:36, 21.06.2021
no właśnie 23:36, 21.06.2021
na kanapie leży leń,14:33, 22.06.2021
Tu nie ma różnicy wysokości jak na drodze do Wilanowa, więc nie trzeba wywodzić ziemi za 7 mln zł. Koszt budowy jest niewielki, a połączenie bardzo potrzebne dla mieszkańców Ursynowa. PrzypomnijcIe mi, którzy radni działają na rzecz jak najszybszej budowy tego połączenia, bo nie dostrzegłem żadnego. Trzeba będzie o tym pamiętać przy najbliższych wyborach. 14:33, 22.06.2021
Jaro12:36, 23.06.2021
@na kanapie.... Już widzę to głosowanie "za sprawą", a nie "przeciwko opcji"... To nie ten gatunek literacki. 12:36, 23.06.2021
thjm18:42, 23.06.2021
A co ma być? Nie ma tego w żadnych planach. 18:42, 23.06.2021
Rumburak21:11, 21.06.2021
Zjazd z Branickiego na S2 na węźle Ursynów Wschód byłby już bardziej pożyteczny. Nie rozumiem, dlaczego oba ursynowskie węzły są "jednokierunkowe". 21:11, 21.06.2021
nick_znik14:32, 22.06.2021
mało miejsca 14:32, 22.06.2021
na kanapie leży leń,17:49, 22.06.2021
Nigdy nie ma za mało miejsca, bo mnóstwo miejsca jest w powietrzu vide najnowsze, wielopiętrowe węzły drogowe w Chinach. U nas króluje "niedasizm", dlatego jesteśmy sto lat za Chińczykami. Albo inaczej. Chińczyk zbudował tarczę 100m długości i 13,5m średnicy, która drąży podwodny tunel drogowy w Świnoujściu. Co w tym samym czasie wyczynia burmistrz Ursynowa? Zamiast szybciutko zrobić dwukierunkowe połączenie z ul. Branickiego pisze list do J. Kaczyńskiego z żądaniem, aby każdy właściciel prywatnej działki w Polsce pisał do urzędu podanie z prośbą o pozwolenie na wycięcie drzewa na swojej działce. Tam pragmatyzm i rozwój, a tu rozrost biurokratycznej ośmiornicy i wtykanie nochala do wielkiej polityki z całkowitą pogardą dla świętej własności prywatnej! 17:49, 22.06.2021
Boom20:26, 22.06.2021
Kanapa, piszesz o świętej własności i podajesz przykład Chin? To jest wręcz żenujące. Ale w jednym masz rację - tempo przygotowania i realizacji inwestycji w Europie jest bardzo słabe. 20:26, 22.06.2021
asd10:30, 23.06.2021
Też nad tym ubolewam. Prawdopodobnie jest to kwestia pieniędzy. Ale z drugiej strony, jeżeli powstanie dobra, pojemna droga na ziemi, to nie będzie źle. Węzeł Puławska dalej działa więc będzie on odbierał część ruchu - głównie z Ursynowa Północnego. Korki na pewno będą, ale gdzie ich w Warszawie nie ma, w godzinach szczytu? 10:30, 23.06.2021
Oby jak najpóźniej!07:54, 22.06.2021
Od kiedy? Oby jak najpóźniej. Bo kolejne tysiące aut będą blokować i zasmradzać Ursynów, jakby teraz korków, potrąceń pieszych i smogu było tu za mało. 07:54, 22.06.2021
rafałek08:31, 22.06.2021
tak tak juz był taki jeden co wieszczył że tranzyt ze wschodu rozjedzie dzielnice i nie zostanie nic tylko piach i kurz. Jak widać nie sprawdziło się 08:31, 22.06.2021
Rozjeżdżony Ursynów09:08, 22.06.2021
do rafałek: Nowe połączenie drogowe nie spowoduje napływu dodatkowych samochodów na Ursynów owszem, ale pod warunkiem, że tą drogą nie będą jeździć samochody. Jeżeli jednak kilka tysięcy samochodów będzie codziennie przyjeżdżać tą drogą, to jasne jest, że ruch samochodowy na Ursynowie ZWIĘKSZY SIĘ o te kilka lub kilkanaście tysięcy aut dziennie. 09:08, 22.06.2021
Rumburak09:48, 22.06.2021
@rafałek Jeśli nie widzisz rzeki samochodów wlewających się na Ursynów co ranek od wschodu to widocznie lubisz pospać niczym pewien prezes 13 grudnia. 09:48, 22.06.2021
zwykły obserwator22:10, 22.06.2021
Zapewne za 5 lat. GDDKiA tak jak kamandir działa. 130m to 130km, dziury i wyrwy po zimie w podobnym tempie "naprawia". A neurobiałki cieszą się jak zwykle, hi, hi, a może nawet bardziej. Po 30cm krawężnikach, słupkach i chocholim tańcu z POW to mają dodatkową radość z dziur, ha, ha. 22:10, 22.06.2021
Miastowy05:22, 24.06.2021
Da się tam będzie przejechać rowerem, czy będą koko korki 05:22, 24.06.2021
Oby jak najszybciej20:50, 21.06.2021
5 9
Skoro za krótka przejazdzke rowerkiem kuc ze szczecina krzyczy sobie 5 tys., to widocznie takie jest teraz przyzwolenie miasta na rozpirzanie pieniedzy. 20:50, 21.06.2021
nick_znik14:46, 22.06.2021
1 4
ale jakie premie .. po co to szczuć na bliźniego. wszyscy tacy mądrzy na forum. a weźcie kiedyś zbudujcie sobie dom. zobaczycie ile wszystko kosztuje .. jakiś tam wyżej się wymądrza że to tylko 120 cm.. a może to jest dołek a nie równy spadek? może dołek trzeba zasypać? Widział projekt? 130 m przy szerokości 25 m (tyle ma ulica z pasem drogowym) i nasypaniu 120 cm daje prawie 4 tys. m3 ziemi do przesunięcia. 14:46, 22.06.2021