Zamknij
ZOBACZ

Oczekujesz na wyniki pozycjonowania? Przemyśl inwestycję w Google Ads!

13:24, 30.06.2025 Aktualizacja: 13:25, 30.06.2025

Każdy kto chociaż raz inwestował w pozycjonowanie stron internetowych doskonale wie, że w przypadku tego typu metody docierania do potencjalnych Klientów niezbędna jest cierpliwość. W zdecydowanej większości sytuacji reklamodawcy muszą oczekiwać bowiem minimum kilka tygodni na pierwsze poważne rezultaty działań SEO. Jest to uzależnione oczywiście od poziomu konkurencji oraz od nakładów finansowych, ale niepodważalną prawdą tej branży jest fakt, że ranking Google na organiczne słowa kluczowe nie należy do dynamicznie zmieniających się narzędzi. Zwłaszcza przy profesjonalnym realizowaniu strategii na pozycjonowanie. Ma to swoje zalety – chociażby w postaci nawet wieloletniej obecności na szczycie pierwszej strony z wynikami wyszukiwań. Jeżeli chcesz tam trafić zanim Twój serwis zostanie wypozycjonowany, sprawdź ofertę reklam Google Ads. Kanał sponsorowany wyszukiwarki otwiera takie możliwości już pierwszego dnia promocji!

SEO i Google Ads to połączenie gwarantujące sukces

Doskonałym potwierdzeniem takiej tezy będzie popularność łączenia pozycjonowania oraz Ads wśród polskich przedsiębiorców. Obie formy reklamy mają swoje oczywiste zalety. Główną jest docieranie do masy potencjalnych Klientów, którzy na co dzień wyszukują usług bądź produktów właśnie w wyszukiwarce. Milionowe zasięgi kuszą reklamodawców – od lat organiczne SEO oraz sponsorowane kampanie Google Ads znajdują się na szczycie najpopularniejszych metod reklamy własnego biznesu. Co daje połączenie takich kanałów? Przede wszystkim możliwość pokazywania swoich komunikatów promocyjnych w dwóch, niezależnych od siebie kanałach. Dobra widoczność to podstawa osiągania spektakularnych wyników. Warto jednak podkreślić, że ta w przypadku SEO będzie wymagać od reklamodawcy sporej dawki cierpliwości. Zwłaszcza w konkurencyjnych i mało elastycznych branżach. Na stronie internetowej https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ agencja Afterweb zdradza, że zupełnie naturalnym zjawiskiem jest oczekiwanie na przebicie się portalu do czołowej dziesiątki organicznego zestawienia wyszukiwarki Google. Ranking tworzony przez Googlebota nie jest aż tak dynamiczny, jak aukcje w reklamach sponsorowanych. Zajmujące od dłuższego czasu czołowe lokaty na liście wyników firmy przeważnie korzystają z profesjonalnej obsługi, gdzie specjaliści dbają o pozyskiwanie jakościowych linków, optymalizację techniczną serwisu bądź o tworzenie jakościowego content marketingu. Nie jest przecież żadną tajemnica, że algorytmy Google uwielbiają wartościowe strony internetowe, jakie są po prostu popularne w sieci. To właśnie takie witryny polecają swoim użytkownikom i to takie firmy mają szansę zgarniać zdecydowanie największy kawałek tortu wyszukiwarki. Na pierwsze miejsce na podane frazy w wielu przypadkach trzeba pracować latami. Czy warto więc pozostawać bezczynnym w momencie, kiedy czeka się jeszcze na weryfikację po stronie Googlebota? Zdecydowanie nie! Zwłaszcza, że istnieje alternatywna droga w ekosystemie Google, aby znaleźć się w najbardziej intratnym miejscu na stronie z wynikami wyszukiwania. Opowiemy o niej dosłownie za chwilę.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce kilka godzin po uruchomieniu reklamy

Kluczowym czynnikiem odróżniającym reklamy sponsorowane od komunikatów organicznych będzie sposób prezentowania wyników w odpowiedzi na konkretne pytania. W strategii SEO ważna jest optymalizacja portalu, nasycenie słowami kluczowymi, tworzenie jakościowego contentu czy pozyskiwanie dobrej klasy linków zewnętrznych. To właśnie na tej podstawie Googlebot ustali kolejność rankingu organicznego. Jak sprawa ta wygląda w przypadku reklam sponsorowanych Google Ads? Decyduje przede wszystkim ustawienie budżetu dziennego, maksymalna wysokość stawki za pojedyncze kliknięcie oraz dopasowanie komunikatów do intencji osoby wyszukującej informacji w Google. Dobrze zoptymalizowana kampania AdWords może więc wyświetlić się na mistycznej pierwszej pozycji nawet kilka godzin po uruchomieniu reklamy w panelu Google Ads. Dla wielu przedsiębiorców stanowi to doskonałą alternatywę na czas oczekiwania na rezultaty z tytułu prowadzenia działań nad pozycjonowaniem stron. Jak możemy dowiedzieć się z zakładki ofertowej: https://afterweb.pl/google-ads-adwords/, najwyższa lokata na karuzeli komunikatów sponsorowanych jest warta dokładnie tyle samo, co w przypadku komunikatów organicznych. Oczywiście mowa tutaj o zwiększonym zainteresowaniu, możliwości docierania do wielu nowych Klientów oraz o budowaniu pozycji niekwestionowanego lidera branży. Warto jednak mieć na uwadze, że w przypadku kampanii Google Ads obowiązuje system płatności za każde pojedyncze kliknięcie. Obecność na najbardziej wyeksponowanym miejscu wiąże się więc z koniecznością profesjonalnego dostosowania budżetu i stawek. W innym przypadku – owszem – można liczyć na dużą liczbę kliknięć, ale w parze z tą statystyką do góry pójdą również wydatki, co przy gorszym zarządzaniu reklamą doprowadzi do efektu przepalania budżetu.

(artykuł promocyjny)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%