Uruchomienie i testy całego systemu trwały trochę dłużej niż zakładaliśmy, ale bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas najważniejsze. Jeszcze raz dziękuję pracownikom Metra Warszawskiego i WTP oraz wszystkim służbom za ogrom wysiłku i sprawną współpracę. A mieszkańcom za wyrozumiałość i cierpliwość
– powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Jak poinformował tuż przed północą stołeczny ratusz, po godzinie 19 w środę zakończyły się prace naprawcze, obejmujące systemy zobrazowania ruchu i sterowania ruchem pociągów. Około godz. 20 rozpoczęły się jazdy testowe pociągów bez pasażerów. Potwierdziły one możliwość prowadzenia ruchu pasażerskiego na całej linii. O godz. 23:30 linia M1 uzyskała pełną przejezdność.
Na razie pociągi nie będą się zatrzymywać na stacji Racławicka, po prostu przejadą przez nią. A pasażerowie, którzy muszą dotrzeć w rejon tej stacji mogą dojechać z sąsiednich stacji metra autobusem linii 174.
Tego jeszcze nie wiadomo. Nie udało się zakończyć prac naprawczych przed południem. - Całkowita wymiana okablowania i upewnienie się, że można bezpiecznie, na całej długości trasy pociągi metra uruchomić to jest to, czym w tej chwili ekipy metra się zajmują - mówi rzeczniczka ratusza Marzena Gawkowska.
Wymieniane są połączenia energetyczne i światłowodowe na odcinku 70 metrów w tunelu kablowym w rejonie podstacji energetycznej metra na ulicy Racławickiej.
Niewykluczone jednak, że dziś wieczorem metro będzie kursowało na całej linii M1. W tej chwili - przypomnijmy - działają odcinki: Kabaty - Wilanowska (w obu kierunkach) oraz Młociny - Świętokrzyska i Centrum - Młociny. Stacja Centrum tylko dla pasażerów jadących w kierunku Młocin.
AKTUALIZACJA godz. 21: Z powodu kolejnego zadymienia w podstacji na ul. Racławickiej, prace naprawcze się opóźniły. W środę do końca dnia metro będzie działało bez czterech mokotowskich i śródmiejskich stacji. Wcześnie rano ZTM wyda komunikat o funkcjonowaniu metra. Należy więc nastawiać się na utrzymanie obecnej sytuacji.
Prace cały czas trwają, uruchomienie całej M1 z wyłączeniem stacji Racławicka nie będzie jeszcze możliwe o godzinie 12. Będziemy dawać znać o postępach prac.
- poinformował prezydent stolicy w swoim komunikacie na portalu X.
Kilka godzin wcześniej sugerował, że po godz. 11 możliwe będzie przywrócenie kursowania pociągów na wszystkich stacjach linii M1 poza Racławicką.
Prace naprawcze idą naprzód - nasi specjaliści oceniają, że w południe będzie możliwe przywrócenie działania wszystkich stacji M1 z wyłączeniem stacji Racławicka. Po godzinie 11 będziemy w stanie potwierdzić, czy tak będzie faktycznie.
Po nocnym wtorkowym pożarze w podstacji energetycznej na ul. Racławickiej nie było już żadnych kolejnych zgłoszeń o tym, by w podstacji coś się działo złego. Trwają prace nad odbudową połączeń energetycznych i światłowodowych.
Osobiście dziękuję wszystkim zaangażowanym w akcję za pracę dzień i noc nad opanowaniem tej trudnej sytuacji oraz przywróceniem normalnego funkcjonowania metra. Tytaniczna praca w trudnym momencie. Dziękuję.
- napisał Rafał Trzaskowski.
Pociągi metra jeżdżą w środę od stacji Kabaty do stacji Wilanowska. Czynne są wszystkie stacje na Ursynowie i Mokotowie aż do Wilanowskiej. Na Wilanowskiej trzeba się przesiąść do komunikacji zastępczej - autobusów lub tramwajów.
Pociągi metra NIE KURSUJĄ tylko na odcinku Świętokrzyska – Wilanowska. Stacja Centrum dostępna jest jedynie dla pasażerów wsiadających w kierunku stacji Młociny. Na odcinku Centrum - Młociny pociągi jeżdżą normalnie.
Uruchomione zostały autobusowe i tramwajowe linie zastępcze.
Autobusy linii ZM1:
Tramwaje linii 61:
Pojazdy linii zastępczych kursują z częstotliwością około 2 minut. Dodatkowo wzmocnione zostało kursowanie tramwajowej linii 17, która częściowo zastępuje metro M1.
Druga linia metra - M2 - kursuje normalnie ze standardową częstotliwością, rano co 3,5 min.
Według wstępnych szacunków ekipy technicznej zniszczeniu uległo okablowanie na długości około 70 m - są to systemy zasilające, sterowania ruchem, radiołączności.
Służby będą pracować w trybie 24h, aby jak najszybciej naprawić wszystkie uszkodzenia. Dziś, do końca dnia, metro na odcinku Kabaty - Dworzec Gdański nie pojedzie. Pojazdy linii zastępczych wyjeżdżają na trasę z częstotliwością około 5 min.
- poinformował prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Dodał, że w pierwszej kolejności technicy skupili się na położeniu nowych kabli światłowodowych. Te prace mają zakończyć się około godz. 1 w nocy. Następnie, w nocy będą pracować nad zmianą sposobu zasilania stacji Centrum, aby wydłużyć kursowanie pociągów na północnym odcinku.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem rano, 2 lipca, cała linia M2 będzie kursowała z normalną częstotliwością, a ruch na M1 będzie odbywał się na odcinkach:
• pętla Kabaty - Wilanowska
• Centrum - Młociny
• Młociny - Świętokrzyska
- informuje ratusz.
Pani Beata dojeżdża na Ursynów z Bemowa.
Nie było tak źle. Rano nastawiłam się na problemy, bo w radiu mówili o pożarze. Jechałam 189, potem 504 i nie było tak źle. Tych autobusów stoi na skrzyżowaniach bardzo dużo, więc myślę, że jest to dobrze zorganizowane
- mówi mieszkanka, z którą rozmawialiśmy przy stacji Kabaty.
Jestem wściekła, bo ciężko było dojechać na rehabilitację do Konstancina. To jest bardzo duże utrudnienie... Autobusów jest - myślę - wystarczająco, podjeżdżają jeden za drugim, ale ja wsiadłam dopiero do drugiego, bo pierwszy był zapełniony
- mówi pasażerka.
Pani Ela i pan Wiktor mówią, że najlepiej na awarii metra zarobili kierowcy taksówek i usług przewozu.
Chciałam wziąć taksówkę, to za podróz z Żoliborza na Ursynów wołali rano 150 złotych, a normalnie płaci sie ok. 50 złotych
- słyszymy.
W tłumie słychać o tym, że wybuch pożaru w podstacji na Racławickiej może być efektem sabotażu obcyh służb. Polskie służby badają sprawę, na razie nie ma podstaw, by mówić o podpaleniu.
- Ze wstępnych ustaleń wynika, że do pożaru doszło na skutek awarii technicznej - powiedział rzecznik stołecznej policji mł. insp. Robert Szumiata.
Mieszkańcy dyskutują jednak o sabotażu.
- Różne popalenia w Polsce zaczęły się zdarzać przedziwne. Może to być sabotaż, i to w miejscu dokładnie, gdzie jest instalacja elektryczna i inne instalacje - mówi pani Krystyna.
Na odcinku MŁOCINY – DW. GDAŃSKI pociągi linii M1 kursują co około 6 minut.
Na odcinku Plac Wilsona – Os. Kabaty kursuje zastępcza linia autobusowa:
Na odcinku Metro Marymont – Wyścigi kursuje zastępcza linia tramwajowa:
Pojazdy linii zastępczych wyjeżdżają na trasę z częstotliwością około 5 min,
Dodatkowo wzmocnione zostało kursowanie tramwajowej linii 17, która częściowo zastępuje metro M1.
Naprawa urządzeń energetycznych potrwa co najmniej kilkanaście godzin.
Zgodnie z decyzją Państwowej Straży Pożarnej przez 12 godzin miejsce zdarzenia musi być pod nadzorem Zakładowej Służby Ratowniczej Metra. Oczywiście chodzi o bezpieczeństwo, chodzi o to, żeby nadzorować miejsce tego zdarzenia, żeby nie doszło do sytuacji niebezpiecznych.
Na miejscu pracują biegli. Na ten moment absolutnie nie ma żadnych podstaw, żeby tu podejrzewać jakiekolwiek działanie osób trzecich.
- powiedziała Monika Beuth ze stołecznego ratusza.
Po godzinie 11 metro zostało uruchomione na linii M1 w pętli Młociny - Dworzec Gdański. Kiedy uda się uruchomić kolejne odcinki?
W dalszej kolejności pracownicy służby metra pracują nad uruchomieniem linii Kabaty-Wilanowska. Nie jestem w tej chwili w stanie powiedzieć, kiedy to nastąpi i też nie odpowiem Państwu na pytanie, kiedy na całym odcinku wrócimy do kursowania metra na M1. Ale oczywiście robimy absolutnie wszystko, żeby to było jak najszybciej.
Ze względów bezpieczeństwa technicy mogli wejść do miejsca, gdzie wybuchł pożar, dopiero po zakończeniu akcji strażaków. Uszkodzenia są poważne.
Zakładamy, że naprawa urządzeń do sterowania ruchem pociągów na południowym odcinku metra potrwa co najmniej kilkanaście godzin. Potem czeka nas kilka godzin testów - chcemy mieć pewność, że cały system poprawnie zadziała i nic nie zagrozi bezpieczeństwu pasażerów.
Odcinek metra Dworzec Gdański - Młociny został już uruchomiony i możecie z niego korzystać. Na wyłączonym odcinku przez cały czas będzie działała komunikacja zastępcza, a punkty obsługi pasażera działają jako punkty informacyjne.
Przepraszamy za utrudnienia, te prace niestety muszą potrwać. Wasze bezpieczeństwo jest najważniejsze.
- poinformował Trzaskowski.
Przypomnijmy, kursują linie zastępcze:
Zastępcze pojazdy wyruszają na trasę z częstotliwością około 4 min. Zapełnienie w tramwajach jest mniejsze - jeśli komuś pasuje dojazd tramwajem na dalszym odcinku podróży z Ursynowa, to warto wybrać ten środek transportu. Można się przesiąść np. na stacji metra Wilanowska.
Awaria w metrze dotknęła także Punkty Obsługi Pasażerów. Na stacji Imielin nie załatwimy niczego, można tylko kupować bilety.
Podobnie jest w punktach: Metro Dw. Wileński, Metro Politechnika, Metro Bemowo. Natomiast w punktach zlokalizowanych na stacjach Metro Ratusz-Arsenał oraz Metro Służew możliwe jest jedynie uzyskanie informacji.
Punkty Obsługi Pasażerów Grochowska, Dw. Centralny i Metro Młociny realizują wszystkie usługi.
- poinformował ZTM.
Kiedy wróci metro? Tego na razie nie wiadomo. Urządzenia po pożarze mają być tak zniszczone, że nieoficjalnie słyszymy o tym, że dzisiaj pierwsza linia metro może w ogóle nie ruszyć. Pracuje sztab kryzysowy w ratuszu oraz w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej. O godz. 11:30 konferencja ratusza w sprawie metra.
W wyniku pożaru uszkodzeniu uległy tunele kablowe i przewody, które zasilają infrastrukturę metra
- poinformowała Komenda Miejskie Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.
Na miejscu pracują stołeczni policjanci, o czym poinformowała na portalu X Komenda Stołecznej Policji.
Prowadzimy czynności wraz z innymi służbami i dbamy o bezpieczeństwo pasażerów z uwagi na natężony ruch pieszy i kołowy
- przekazano.
Sytuacja na przystankach uspokoiła się. Ludzi coraz mniej. Autobusy wciąż jednak jeżdżą zapchane.
Straż pożarna otrzymała informację o zadymieniu na stacji metra Racławicka po północy.
- Z jednego z pomieszczeń technicznych wydobywało się bardzo silne, gęste zadymienie - powiedział st. kpt. Wojciech Kapczyński z zespołu prasowego Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie. - W szczytowym momencie na miejscu pracowało 11 zastępów gaśniczych - dodał.
W wyniku zdarzenia, linia metra M1 nie kursuje. W jej miejsce wprowadzono tymczasową komunikację zastępczą. Autobusy co kilka minut podjeżdżają na przystanki przy stacjach metra oraz te wyznaczone jako awaryjne.
Na odcinku Metro Młociny – Os. Kabaty kursuje zastępcza linia autobusowa: Metro Młociny 17 – Kasprowicza – Sacharowa – Żeromskiego – Słowackiego – Mickiewicza – Andersa – Marszałkowska – Pl. Konstytucji – Waryńskiego – Batorego – Al. Niepodległości – Al. Wilanowska – Metro Wilanowska – Rolna – Harcerzy Rzeczypospolitej – Al.KEN – Os.Kabaty 06.
Na odcinku Metro Młociny – Metro Wilanowska kursuje zastępcza linia tramwajowa: Metro Młociny – Al. gen. Marii Wittek – Marymoncka – Słowackiego – Mickiewicza – Andersa – Stawki – al. Jana Pawła II – Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – Puławska – Metro Wilanowska 06.
Autobusów ma być coraz więcej - zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego.
W związku z obecną sytuacją uruchomiliśmy 65 zastępczych autobusów i 28 tramwajów. Na stacjach metra linii M1 pracuje 35 informatorów, którzy kierują Pasażerów do komunikacji zastępczej. Zarówno informatorów, jak również pojazdów zastępczych będzie więcej
- powiadomił ZTM.
Na linii M2 ruch przywrócono o godzinie 5.55. - Jeździmy na drugiej linii metra ze zmniejszoną częstotliwością, co około 6 minut - poinformowała Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego.
Rano udało nam się uruchomić odcinek od Kabat do stacji Metro Wilanowska. O godzinie 5 tak właśnie prowadziliśmy ruch na linii M1. Niestety, uszkodzenia związane ze sterowaniem ruchu pociągów są poważniejsze i żeby je usunąć musieliśmy czasowo wyłączyć pierwszą linię metra
- wyjaśniła.
zbój Madej11:50, 01.07.2025
jak już Rafcio wziął się za tę sprawę to na pewno za kilka dni metro ruszy; Puławska i Sobieskiego nieprzejezdne dzięki jego twórczości, a Czerniakowska dopiero niedawno odblokowana bo do niedawna wszystkie 3 ulice równoległe były nieczynne, i teraz metro wysiadło a samochodem się ruszyć to pewne korki
bumbum12:06, 01.07.2025
Ważne że powołano sztab i że była konferencja prasowa!
Tubylec12:23, 01.07.2025
Szkoda że nie wpuścili pytań... Cenzura?
Arek15:35, 01.07.2025
A to nie wiesz że w takich sytuacjach się tak robi? By rozpatrzyć alternatywne scenariusze?
Tubylec12:21, 01.07.2025
Skoro wiedzieli że pożar od 01 do 07 to dlaczego matoły nie poinformowali warszawiaków o awarii. Czy Ro janie po to zaintalowali deb li przy korytach bo wiedzieli że genetyka i nepotyzm działają na 100%.
aster12:29, 01.07.2025
syreny powinny zawyć o 3 w nocy, a Trzaskowski chodzić od mieszkania do mieszkania i osobiście informować.
Tubylec12:47, 01.07.2025
SMS o wiaterku działają . Pogodynka nie chodzi po mieszkaniach ...👎
Miliard_w_rozumie14:22, 01.07.2025
Sorry ale taki mamy klimat.
Sąsiad15:38, 01.07.2025
Tubylec - sorry za szczerość ale brałem cię za mądrzejszego. A tak jednak widać że nienawiść zwyciężyła u ciebie nad rozumiem. No nic, to była łatwa wyjątkowo bitwa zapewne…
xyz12:25, 01.07.2025
Można np. skorzystać z roweru. Pogoda ładna. DDR wzdłuż odcinka ursynowskiego jest.
Inwalida14:23, 01.07.2025
Już lecę na rower a nie...czekaj.
Jasio32112:33, 01.07.2025
Od wielu lat, w przypadku strategicznie ważnych urządzeń technicznych, stosuje się niezwykle czułe i skuteczne urządzenia wykrywające potencjalne źródło pożaru, które potrafią z wyprzedzeniem uruchomić automatyczne gaszenie oraz powiadomić Straż. Wygląda na to, że Metro przyoszczędziło na takich zabezpieczeniach. Pieniędzy jednak nie zabrakło to na otoczenie STP Kabaty obrzydliwym, trzymetrowym, graficiarskim murem, który miał rzekomo zatrzymywać smród kreozotu z podkładów kolejowych.
aster12:44, 01.07.2025
o proszę jaki ekspercki komentarz, myślę, że powinieneś zostać zatrudniony w metrze jako ekspert od zabezpieczeń.
Wojtek14:20, 01.07.2025
Takich nieudaczników to już dawno Warszawa na wysokich stołkach nie miała.
Arek15:41, 01.07.2025
Dzięki Bogu Warszawa nie rządzi żaden niemota z PiS. Bo w takiej sytuacji najpierw dzwonilby do Jarka co robić. By przy okazji zarobić. A potem konsultował z proboszczami.
Roberto20:55, 01.07.2025
Nie musiałby nigdzie dzwonić bo komunikacja miejska chodziłaby jak w zegarku a nie była cięta by na koniec roku za nieróbstwo rozdawać nagrody.
Pierwsza Dama M.23:05, 01.07.2025
jak nie czajka, to metro, aż boję się pomyśleć co jeszcze się popsuje....
MrFrosty13:24, 02.07.2025
od czasu kaczego gamonia
Walo14:30, 01.07.2025
Kolorowy w sztabie siedzi i pozuje, niby patrzy i przytakuje ale i tak nic z tego nie rozumie. To dopiero chop jest 😂
Haneczka15:29, 01.07.2025
czyżbyśmy Wszyscy zgodnie zauważyli, że awaria sprawnie ogarnięta i nikomu nic się nie stało?
Brawo dla Służby i Techników Metra, a także Straży Pożarnej!
Pyton06:26, 02.07.2025
Dla nich jak najbardziej słowa uznania się należą, bo to oni prostują burdel, jaki stołki robią.
I to dzięki nim miasto funkcjonuje mimo funkcjonującej od 2007 roku Wesołej Gromadki Urzędu m.st. Warszawa.
Do Pytona06:48, 02.07.2025
@Pyton jak ci się tak bardzo w Wawie nie podoba to możesz sie wyprowadzić
tiptop16:28, 01.07.2025
Musieli księżniczkę obudzić żeby sztab kryzysowy zwołać bo spał bonzurek.
AntyPIS 08:14, 02.07.2025
Poczytaj kto smacznie spał kiedyś i kogo budzili. Jaruś z Nowogrodzkiej! Z kotem albo z…
tiptop23:16, 02.07.2025
Nie obchodzi mnie kto z kim sypia ale żeby łączyć Jarka z metrem to trzeba mieć łeb jak koń który połączył kamratów z wyborami.
mądra jola19:21, 01.07.2025
Było gorzej, a i tak klaskali !🤣
chart wuja19:26, 01.07.2025
Całkiem jak w Londynie po *%#)!& się koła w piętrusie na Piccadily Circus, też był totalny bałagan komunikacyjny, ale sobie poradzili bez pomocy Rady Gabinetowej i Scotland Yardu !🤣
Do chart wuja06:52, 02.07.2025
To wracaj szybko Londynu na zmywak
Zniesmak 20:46, 01.07.2025
Macie namiastkę jak będzie wyglądało Centrum po zwężeniu Marszałkowskiej. Ale te fachury z Ratusza nie wyciągają wniosków z tego co już spie...li.💩
Do Zniesmak06:51, 02.07.2025
Nikt ci nie karze tu mieszkać, zawsze możesz się wyprowadzić na wschód tam gdzie twoje miejsce
tonietylkojednometro21:51, 01.07.2025
Wszystko fajnie, organizacja linii zastępczych, ale czy ktoś pomyślał o przepełnionej linii 504? Dziś zarówno na dojazd do pracy jak i powrót udało mi się zająć miejsce dopiero w kolejno 4 i 3 autobusie. Czy możliwe jest zwiększenie częstotliwości kursowania tej linii w dniu jutrzejszym?? Ja jadę na pl. Zawiszy, ale jest to dodatkowe utrudnienie dla pasażerów na co dzień dojeżdżjących do m.in. morodru
Firek21:59, 01.07.2025
Czy ktoś z redakcji moderuje ?
Za każdym razem farmy trolli jadą z jestem, o to wam chodzi o klikalności?
Jesteście żałośni
Troll03:35, 02.07.2025
Nie rób z siebie zapiekanki panie oburzony.
Witek22:26, 01.07.2025
Dużo ruzzkich trolli w komentażach. Przypadek? Nie sądze...
WCz15:12, 02.07.2025
w "komentażach"? Przypadek? Nie sądzę.
FanUrsynów02:39, 02.07.2025
Ktoś napisał że najlepiej Autem
Batyr-Sutener-prezyd07:53, 02.07.2025
Gdy czytam niektóre komentarze to coś mnie strzela.
Oczywistym jest że gdyby w Warszawie rządził pisuar, nie było by takich pożarów ani wręcz żadnych, już od dawna hulało by co najmniej 20 linii metra a taksówki miejskie dowoziły by ludzi do pracy latając nad naszymi głowami!
Cudownego dnia!!
Tolek11:46, 02.07.2025
Ale cuchniesz kałem.
Batyr-Sutener-prezyd13:37, 02.07.2025
@Tolek, masz do mnie jakiś problem pisowski posrańcu?
ryży furiat15:23, 02.07.2025
giertychowski szur się uruchomił
wck15:28, 02.07.2025
Ty masz mózg przeżarty tak samo jak pisiory. Tylko innego prezesa wychwalasz.
AntyPIS 08:12, 02.07.2025
Roberto vel Wafel vel Zniesmak - przestań hejtować Trollu. Zmieniaj IP. Masz rozdwojenie jaźni?
Na szczęście Warszawa nie jest pisowska i nie będzie. Prezydent nie będzie dzwonił na Nowogrodzką i pytał co robić - wasz byłby dokładnie taki.
antyPOPIS15:33, 02.07.2025
PO jest w rządzeniu równie słabe jak PIS. Ludzie, którzy na nich głosują niszczą szansę Polski na rozwój gospodarczy.
Dominika08:19, 02.07.2025
To nie ruskie trole. To pisowskie wypełzły z norek i próbują ujadać. Jak zwykle. Panie Boże - chroń Warszawę przez pisem!
Warszawiak 08:26, 02.07.2025
A teraz zobaczcie jakby to było gdyby Warszawa rządził Batyr z PiS. Najpierw musiałby ustalić jak się dziś nazywa. Potem sprawdzić jak tam dziewczyny w hotelach po nocy. Potem wziąłby snusa lub coś innego licząc na ciekawe wizje które podpowiedziałyby co z metrem. Gdy minęłaby 9 rano zatekefonowalby do Jarosława (by nie budzić wcześniej) z pytaniem co zrobiłby on lub Lech w takiej sytuacji. I tak jakoś by rozpoczął dzień…
nietak15:31, 02.07.2025
Byłoby tak samo, bo PIS w nieudacznictwie nie różni się od PO. Nawet ich wyborcy to takie same stare, bezmyślne dziadygi.
Hanka10:36, 02.07.2025
Od dzisiaj:
I love buses, too!
Z Ursynowa do Centrum szybko, miło_ a po drodze moc zieleni, sporo prac remontowych, by w Wawie było jeszcze ładniej no i z okien autobusu: wszędzie czyściutko.
Jakby co: bez metra w Wawie da się żyć!
Wck13:40, 02.07.2025
Może i warszawskie metro wymaga remontów i dofinansowania, ale 700 tysięcy złotych idzie na „Łuk LGBT+" zaproponowany przez Linusa Lewandowskiego, aktywisty LGBT ze stowarzyszenia Homokomando.
aster09:48, 03.07.2025
i co już cie dup5ko zaswędziało?
Dróżniczka13:51, 02.07.2025
Garść obserwacji związanych z tą, największą jak dotąd, awarią metra:
Szacunek za szybkie powiadomienie podróżnych i uruchomienie komunikacji zastępczej.
Duże niedociągnięcia do pilnej naprawy: niedostateczna redundancja sieci zasilającej i sterowania, unieruchamiająca pół miasta z powodu lokalnego i szybko wykrytego pożaru kabli. Brak wzajemnego rozdzielenia instalacji mocno- i słaboprądowych oraz światłowodów. Niedostateczna powierzchnia pętli autobusowej na Kabatach dla obsługi dziesiątek autobusów zastępczych (końcowy odcinek KEN był zablokowany, brak policji drogowej do rozładowania korków, szwankowała informacja).
Może to być wiarygodny sprawdzian skuteczności ochrony infrastruktury krytycznej i działania służb w sytuacjach nadzwyczajnych; warty przećwiczenia i wyciągnięcia wniosków.
Warszawiak19:26, 02.07.2025
bajki o tramwaju za metro (obecnie 61) kursującym co 5 minut możecie opowiadac kolegom czaskoskiego; przeciez informacje o tych tramwajach nie są nawet wyświetlane na tablicach, chyba , że jeżdża co 30 min i nie mieszczą się nawet na ekranie; amatorszczyzna pełną gębą, całe szczęście, będzie tęcza za 700 tysi na pl. zbawiciela
Q19:50, 02.07.2025
Tęcza to ważna inwestycja i wszystkim w koło potrzebna, ty warszawiak nie wiesz o tym? (sarkazm poziom mega) 🤭
WojciechZ 20:37, 02.07.2025
A ja uważam że bardzo dobrze że tęcza będzie. Kładka tak samo. Nie ujadajcie już. Dzięki temu choćby coś nowego jest, zachęca do przyjazdu do wawy turystów itp.
Miasto nie może być całe pod linijkę i na baczność, z kościelnym krzyżem na każdym rogu, do tego smutne i szare.
Somsiad14:23, 03.07.2025
Można tyle fajnych inwestycji zrobić za tak olbrzymią kwotę i to ciekawych dla turystów też a nie pokazujących i wręcz obnażających warszawską tandetę wymieszaną z kiczem na każdym kroku, no proszę Cię...
Zouzajakichmało23:04, 02.07.2025
Od Kabat do Wilaniwskiej metro wlokło się dzisiaj niemiłosiernie i długo stało na stacjach. Nikt nie uprzedził, że tak bedzie. To już lepiej było rowerem jechać.
Hip, Hip, hurra, urr10:27, 03.07.2025
UWAGA!!!!! UWAGA!!!!!!!!!
Liderem z pośród warszawskich środków lokomocji został: ROWER!!!!!!!!
Wiedziałam: awarie są potrzebne, by coś zrozumieć!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Rok działania SCT. Zero mandatów i setki pouczeń!
Najbardziej rozbawiło mnie stwierdzenie, że "szkolne ulice" "realnie zmniejszają ilość spalin". Można dużo pleść, papier jest cierpliwy, serwer jeszcze bardziej, tylko straszne, że takie plecenie i wyobrażenia rozmaitych aktywistów, chuliganów przekładają się na realne decyzje władz miasta. Jednak jestem przyzwyczajony do tego, żeby ktoś mądry czuwał nad podejmowaniem odpowiedzialnych decyzji. Niestety, to nie w Warszawie.
Docent marcowy.
19:56, 2025-07-03
Miejsca Chłodu na Ursynowie
W supermarketach też powinny być miejsca chłodu, a jednak często ich nie ma... w Biedronce przy metrze Stokłosy ok 35 stopni...
GorszySort
18:23, 2025-07-03
Zraszacz pod ratuszem chłodzi w upały
Jak niby informacja o Linusie z Homokomando i tęczy LGBT+ za 700 tys zł narusza wasz regulamin?
Jak?
17:00, 2025-07-03
Zraszacz pod ratuszem chłodzi w upały
Ale przecież planeta płonie! aaaa 😂
Somsiad
16:54, 2025-07-03
16 17
Tak to niestety jest gdy tęczą chce się zastąpić inżyniera.
17 17
A co tu jest winien Trzaskowski? Był pożar i już! Przeciez nie on podpalił. Ulice zamknięte? No kiedyś trzeba zrobić inwestycje, nową linię tramwajową. Inaczej się nie da. Przynajmniej dzieje się. I będzie lepiej i wygodniej.
Także przestańcie wy z PiS ujadać. Macie rację - gdyby Warszawą rządził pisowy niemota to po pierwsze remontów by nie było a po drugie jakby była taka sytuacja krytyczna to taki prezydent dzwoniłby najpierw do Jatka co robić. Bo on nie wie.
Dziwię się redakcji że nie usuwa komentarzy tych pro pisowskich szczekaczek - mącicieli.
12 7
Areczku odstaw te procenty no chyba że to wina PiSu.
10 9
Chłopie remonty, rozwój miasta w cywilizowanych krajach robi się to z głową a nie tak jak tu pod banderą tęczy na jeden wielki obrócony do góry nogami CH...w anusie z szyszką...ludzie już mają dosyć tego wszechobecnego p.i.e r.d.o.l.n.i.k.a...i do Twojej wiadomości nie napisał tego pisior. Amen.
3 6
Wafel vel Zniesmak itp - zmieniaj IP trollu! Bo coś nie wyszło. Hehehe