Zamknij

WEIP - jeszcze lepsze standardy obsługi parkingowej po decyzji UOKiK

12:05, 23.04.2024 MATERIAŁ PARTNERA Aktualizacja: 13:01, 23.04.2024
mat. prasowe mat. prasowe

Spółka WEIP, jedna z wiodących firm zarządzających parkingami w Polsce, otrzymała ostatnio korzystną decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), kończącą postępowanie bez nałożenia kar finansowych. To wyjątkowy przypadek, gdy firma uniknęła sankcji, w przeciwieństwie do innych podmiotów w branży, których działania zostały uznane za szkodliwe dla interesów konsumentów.

Pod koniec 2023 roku spółka WEIP poddała się kontroli UOKiK, która zakończyła się porozumieniem pomiędzy stronami. W odróżnieniu od innych firm parkingowych, których praktyki zostały ocenione negatywnie, WEIP postanowił rozwiązać sprawę w sposób polubowny, co zaowocowało pozytywnymi zmianami w obszarze usług parkingowych.

WEIP zarządza parkingami przy szpitalach, centrach handlowych, urzędach, hotelach oraz popularnych atrakcjach turystycznych na terenie całego kraju. Po przeprowadzonej kontroli UOKiK firma zobowiązała się do wprowadzenia szeregu zmian, które mają na celu poprawę jakości obsługi kierowców.

Decyzja UOKiK to korzystna wiadomość dla kierowców, którzy mogą spodziewać się nowych standardów obsługi parkingowej. Przewidywane zmiany obejmują uwzględnienie reklamacji co do biletów bez numerów rejestracyjnych, zwrot opłat klientom, którzy nie złożyli reklamacji, ale posiadali ważne bilety parkingowe z numerem rejestracyjnym, oraz doprecyzowanie procedury reklamacji i konsekwencji braku uiszczenia opłaty parkingowej.

Kierowcy, których dotyczy zwrot opłaty, zostali już poinformowani o decyzji WEIP. W razie jakichkolwiek pytań, czy wątpliwości firma zachęca do kontaktu poprzez e-mail lub inne formy komunikacji. Poza zmianami korzystnymi dla kierowców WEIP zobowiązał się do regularnej weryfikacji zwrotu opłat klientom, którzy posiadali bilety z numerami rejestracyjnymi, ale nie złożyli reklamacji.

WEIP do tej pory uznawał reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie pobrał bilet. Mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK, zaproponowaliśmy, że będziemy wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie deklarujemy, że będziemy zwracać opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego

– informuje kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.

Propozycje i zmiany wprowadzane przez WEIP mogą posłużyć jako wzór dla innych firm parkingowych. Dążenie do bardziej prokonsumenckiego podejścia, szczególnie w obszarze rozpatrywania reklamacji, może przyczynić się do budowy pozytywnych relacji z klientami.

Warto również zauważyć, że WEIP to jedyny duży operator parkingowy, który zakończył postępowanie UOKiK bez nałożenia kary finansowej. Jest to istotne w kontekście niedawnych kar nałożonych na inne firmy parkingowe za naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Decyzja UOKiK oraz wprowadzane zmiany stanowią krok w kierunku poprawy standardów obsługi parkingowej i zwiększenia zaufania kierowców do firm zarządzających parkingami.

Więcej informacji:

Strona WEIP

(MATERIAŁ PARTNERA)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%