Pod koniec 2023 roku spółka WEIP poddała się kontroli UOKiK, która zakończyła się porozumieniem pomiędzy stronami. W odróżnieniu od innych firm parkingowych, których praktyki zostały ocenione negatywnie, WEIP postanowił rozwiązać sprawę w sposób polubowny, co zaowocowało pozytywnymi zmianami w obszarze usług parkingowych.
WEIP zarządza parkingami przy szpitalach, centrach handlowych, urzędach, hotelach oraz popularnych atrakcjach turystycznych na terenie całego kraju. Po przeprowadzonej kontroli UOKiK firma zobowiązała się do wprowadzenia szeregu zmian, które mają na celu poprawę jakości obsługi kierowców.
Decyzja UOKiK to korzystna wiadomość dla kierowców, którzy mogą spodziewać się nowych standardów obsługi parkingowej. Przewidywane zmiany obejmują uwzględnienie reklamacji co do biletów bez numerów rejestracyjnych, zwrot opłat klientom, którzy nie złożyli reklamacji, ale posiadali ważne bilety parkingowe z numerem rejestracyjnym, oraz doprecyzowanie procedury reklamacji i konsekwencji braku uiszczenia opłaty parkingowej.
Kierowcy, których dotyczy zwrot opłaty, zostali już poinformowani o decyzji WEIP. W razie jakichkolwiek pytań, czy wątpliwości firma zachęca do kontaktu poprzez e-mail lub inne formy komunikacji. Poza zmianami korzystnymi dla kierowców WEIP zobowiązał się do regularnej weryfikacji zwrotu opłat klientom, którzy posiadali bilety z numerami rejestracyjnymi, ale nie złożyli reklamacji.
WEIP do tej pory uznawał reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie pobrał bilet. Mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK, zaproponowaliśmy, że będziemy wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie deklarujemy, że będziemy zwracać opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego
– informuje kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.
Propozycje i zmiany wprowadzane przez WEIP mogą posłużyć jako wzór dla innych firm parkingowych. Dążenie do bardziej prokonsumenckiego podejścia, szczególnie w obszarze rozpatrywania reklamacji, może przyczynić się do budowy pozytywnych relacji z klientami.
Warto również zauważyć, że WEIP to jedyny duży operator parkingowy, który zakończył postępowanie UOKiK bez nałożenia kary finansowej. Jest to istotne w kontekście niedawnych kar nałożonych na inne firmy parkingowe za naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
Decyzja UOKiK oraz wprowadzane zmiany stanowią krok w kierunku poprawy standardów obsługi parkingowej i zwiększenia zaufania kierowców do firm zarządzających parkingami.
Więcej informacji:
Trzaskowski częstował kawą na Kabatach. I prosił o głos
Trzaskowski już przegrał.
Sadaże
07:47, 2025-05-29
Trzaskowski częstował kawą na Kabatach. I prosił o głos
Przy ostatnich wyborów lemingi jeszcze dobrze tej kawy nie przełknęły a deweloper (czyzby jeden ze sponsorów Rafała?) tuż po ogłoszeniu wyników walnął projekt na pół tysiąca mieszkań wbrew zapisom planu miejscowego. Bedzie was PO r*chać tak samo jak PiS!
Robek
07:43, 2025-05-29
Światła przy Roentgena? ZDM znów prześwietli zebry
Jakie światła? Przecież tam teraz po otwarciu tunelu i wezła przy Gandhi to jedzie jeden samochód na godzinę. Kto tam ciagle miesza i po co?
Robek
07:39, 2025-05-29
FabLab Ursynów otwarty! Co tu można robić?
Idealny przykład bezsensownego topienia góry pieniędzy
iga
06:40, 2025-05-29