Przedłużenie ulicy Gandhi będzie drogą dwupasmową. Miasto rozważało wariant z węższymi jezdniami i wybudowanie pasów rowerowych. Ostatecznie - jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie - wygrała pierwotna koncepcja szerokiej drogi przelotowej. We wtorek w ratuszu odbędą się konsultacje na temat inwestycji z mieszkańcami Ursynowa.
Gandhi to strategiczna ulica Ursynowa - przebiega przez ścisłe centrum dzielnicy. Przez środowiska ekologiczne krytykowana za zbyt szerokie jezdnie, w budżecie partycypacyjnym pojawił się projekt uspokojenia jej środkowego odcinka - tzn. zwężenia i zagospodarowania na miejsca postojowe i pasy rowerowe.
Decyzja o charakterze przyszłego przedłużenia ulicy, prowadzącego w kierunku przyszłego węzła trasy ekspresowej S-2 Ursynów-Zachód", będzie miała konsekwencje na długie lata - dlatego w urzędzie miejskim ścierały się dwie koncepcje.
Pierwsza zakłada drogę jednopasmową, przynajmniej na odcinku od Pileckiego do ul. Polskie Drogi, z wydzielonymi miejscami parkingowymi oraz pasami rowerowymi. Zwolennicy takiego rozwiązania uważają, że połączenie ulicy Gandhi z przyszłym węzłem trasy ekspresowej S-2 "Ursynów Zachód" spowoduje, że auta wyjeżdżające z trasy zaleją centrum Ursynowa, jeśli ulica będzie miała dużą przepustowość.
Z kolei wiceprezydent Jacek Wojciechowicz odpowiedzialny za infrastrukturę miejską, skłaniał się do koncepcji pierwotnej - czyli wybudowania ulicy o szerokości 2x2, czyli dwie jezdnie z podwójnymi pasami. Takie rozwiązanie pozwoli na dogodny dojazd do przyszłego Szpitala Południowego, który powstanie w pobliżu oraz Instytutu Hematologii. W kwietniu w rozmowie z Haloursynow.pl Wojciechowicz wyrażał przekonanie, że dwupasmowa Gandhi na pewno nie zakorkuje Ursynowa. Kierowcy zjeżdżąjący i wjeżdżający na trasę S-2 mają wybierać ulicę Płaskowickiej, która będzie przebiegać równolegle do trasy szybkiego ruchu.
Przeciwko zbyt szerokiej ulicy, która może się przekształcić w "lokalną autostradę" z pewnością są mieszkańcy soiedla wybudowanego przy przyszłym przedłużeniu ulicy. Bloki są bardzo blisko planowanej drogi. Z drugiej strony mieszkańcy nie mogą mówić o tym, że nie wiedzieli o przyszłej ulicy. Plany jej budowy a co za tym idzie pozostawiona rezerwa terenu, istnieją od kilkudziesięciu lat.
Obecnie ulica Gandhi za skrzyżowaniem z Pileckiego ma nawierzchnię z płyt betonowych i kończy się ślepo przed ul. Płaskowickiej. W 2009 r. na zamówienie urzędu dzielnicy powstała dokumentacja projektowa. Przyjęte wówczas parametry drogi przewidywały drogę o charakterze lokalnym, przekrój dwujezdniowy, szerokość jezdni 7,00 m, pasy lewoskrętów 3,0 m, chodniki oraz ścieżkę rowerową. Gandhi ma krzyżować się z ulicami: Polskie Drogi/droga dojazdowa do Instytutu Hematologii oraz ul. Alternatywy/Pustułeczki.
projekt ul. Gandhi - ZMiD 2015 - po kliknięciu otwiera się pdf
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który przygotowuje inwestycję przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych na przyszły rok. Projekt z 2009 roku wymaga aktualizacji - dlatego miasto postanowiło przeprowadzić konsultacje społeczne. We wtorek o godz. 18:00 w sali 136 ursynowskiego ratusza odbędzie się spotkanie przedstawicieli ZMiD z zainteresowanymi inwestycją mieszkańcami. Urzędnicy mają na nim przedstawić swoje plany i założenia.
ZOBACZ JAK TERAZ WYGLĄDA MIEJSCE INWESTYCJI
[ZT]4677[/ZT]
[ZT]7758[/ZT]
[ZT]8052[/ZT]
nizi07:39, 07.09.2015
bardzo dobrze, że będą 2 pasy w kazdą stronę; dość dyktatu rowerzystów !!!
Wrukwiony12:33, 07.09.2015
Taka była spokojna dzielnica, a burmistrz Kempa wszędzie dwupasmówki chce porobić :( Dzięki Platformo, tylko czekać aż kolejni ludzie zaczną ginąć pod kołami samochodów, tak jak to się dzieje na Kenie.
jacek0017:01, 07.09.2015
30 lat temu już zaplanowano taką a nie inną drogę. I gdzie dziś za to Kempa odpowiada? Już prędzej Guział, bo projekt i decyzja nie zapadła wczoraj.
Wruk18:11, 07.09.2015
To kiedy niby zapadła? I skąd masz takie info? Dla mnie Kempa jest burmistrzem i to on odpowiada za to co się dzieje w dzielnicy. A to, że coś zaplanowano 30 lat temu to nie znaczy, że musi być po 30 latach zrealizowane.
Wruk09:40, 08.09.2015
No i co Jacuśku?
Marek09:42, 08.09.2015
Jacku, Guział 30 lat temu miał pewnie z 10 lat...
jacek0009:57, 08.09.2015
Wruk a kiedy zaplanowano budowę autostrady przez Ursynów? Gandhima być dojazdem do tej obwodnicy. I jak najabrdziej musi być 2x2 - inna droga nie ma sensu.
A gdzie mam informację? Masz w artykule, że projekt pochodzi z 2009 roku.
Wruk12:16, 08.09.2015
Projekty można zmieniać. Nie musimy się godzić z tym, żeby twój ukochany burmistrz Kempa z każdej lokalnej drogi robił tranzytówkę. Korki przez Was są jeszcze większe.
Marek12:28, 08.09.2015
Jacek, Ty się do ZDM nadajesz, a może Galasa byś zastąpił?
Ursynów to LUBIĘ :)18:51, 07.09.2015
Dziwne konsultacje. Skoro decyzja zapadła to na czym mają polegać konsultacje z mieszkańcami? Czy nie powinno się uczciwie użyć nazwy - spotkanie informacyjne?
pszyszek19:58, 07.09.2015
Jeżeli jutro mają być naprawdę konsultacje (a nie poinformowanie zebranych) to nic jeszcze nie jest przesądzone.
Wruk00:07, 08.09.2015
Gunwo nie konsultacje, wszystko już dawno przyklepane.
Paradoks szerokiej u11:26, 08.09.2015
Teraz gdy oddali jedną nitkę Pileckiego do użytku z dwoma pasami to około 18-tej korek do ronda na Płaskowickiej zaczyna się już od Centrum Onkologii. Nigdy wcześniej gdy Pileckiego miało po jednym pasie (Płaskowickiej i Gandhi) nie było tutaj aż takich korków. Ciekawe czy jak wybudują 2x2 na Gandhi to też tak będzie?
Wruk12:13, 08.09.2015
Niestety tak.
jacek0015:04, 08.09.2015
A nie zauważyłeś, że druga nitka jest jeszcze nieoddana i w związku z tym wszyscy muszą jeździć objazdami? Czyli jak ktoś wcześniej jeździł np Pileckiego w stronę Puławskiej, to teraz musi dymać przez Płaskowickiej.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Są zarzuty dla nożownika z Dni Ursynowa! Sąd zdecyduje
Brawo policja za szybkie zatrzymanie!
Fredo
10:26, 2025-06-22
Są zarzuty dla nożownika z Dni Ursynowa! Sąd zdecyduje
Dni Ursynowa należy zorganizować w Otwocku albo najlepiej w Modlinie.
Tubylec
00:06, 2025-06-22
Ursynów tonie w petach. Brak koszy czy kultury?
Dyrektorzy muszą zarabiać X000 kosztem sprzątaczy?
Tubylec
00:01, 2025-06-22
Kiedy kolejne odcinki parku nad POW? Znamy terminy
nie rozumiem: plan był taki, że będzie park z przywróconym bazarkiem. Tymczasem samochody dostawcze 2 x w tygodniu powodują hałas i smród z rur wydechowych, a samochody własne, co w/ wyjeżdżają kilka razy dziennie: nie _ zatem parking w parku będzie, a bazarku nie będzie? Bo parking na miejscu złomowiska to taki zły pomysł, trzeba przecież kilka kroków więcej zrobić no i przez ulicę przejść?
@
20:31, 2025-06-21
8 6
Zgadzam się, słuszna decyzja.
Nie wiem po co nagle zwężać dwujezdniową, która biegnie od Rosoła.
Stary Ursynów, w okolicach, gdzie nie widać działalności deweloperów znacznie lepiej jest rozplanowany i lepiej funkcjonuje komunikacyjnie od części nowej, dobudowanej po 90' warto więc
utrzymywać ten kierunek rozwoju dzielnicy.