Remont ścieżki i chodnika na Ursynowie coraz bliżej końca. Mimo niesprzyjającej pogody wykonawca jest już dawno za półmetkiem. Czy prace uda się zakończyć przed terminem?
Odnowiona ścieżka rowerowa i chodnik wzdłuż ul. Wąwozowej to jedna z najdłużej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji. Remont zapowiadał już w 2018 roku Rafał Trzaskowski jako kandydat na prezydenta stolicy. Pamiętający lata 90. XX wieku ciąg pieszo-rowerowy na odcinku KEN-Rosoła już wówczas był w opłakanym stanie.
Po początkowych problemach z brakiem pieniędzy i późniejszym dofinansowaniem ze strony dzielnicy Zarządowi Dróg Miejskich udało się w kwietniu tego roku wyłonić wykonawcę inwestycji. Została nim warszawska firma Efekt. Remont ruszył w połowie czerwca, a dziś, na początku września, jest już prawie na ukończeniu.
- Mamy już za sobą ok. 70-80%. Zostało nam dokończenie asfaltowania, w większości miejsc nawierzchnia już jest. Do tego dokończyć część ścieżki od Zaruby w stronę al. KEN, skrzyżowanie Wąwozowej i Zaruby oraz oznakowanie - mówi nam kierownik budowy.
Wykonawca na dokończenie remontu ma czas do 15 października. Czy jest szansa na oddanie ścieżki i chodnika wcześniej? Wiele zależy od warunków pogodowych. Gdyby nie one, budowa prawdopodobnie byłaby na bardziej zaawansowanym etapie.
- Wcześniej cały czas lało i nas podmywało, co trochę opóźniło prace - dodaje pracownik firmy Efekt.
A co - oprócz nowej nawierzchni - czeka pieszych i rowerzystów po przebudowie wartej blisko 1,5 mln złotych? Przede wszystkim piesi będą bezpieczniejsi, a cyklistom będzie wygodniej. Ścieżka rowerowa oraz chodnik zostały rozdzielone. Pomiędzy nimi wytyczono pas zieleni. Przynajmniej na odcinku od al. KEN do Zaruby. Dalej na wschód zabrakło na to miejsca.
Dla pieszych przygotowano także nowe dojścia do przystanku autobusowego - w miejsce wydeptanej przed laty trawy pojawiły się chodniki. Drogowcy nie zapomnieli także o rowerzystach podróżujących ul. Sępa-Szarzyńskiego. Tamtejsza ścieżka również doczekała się remontu i połączy się z nowym przejazdem rowerowym na wysokości kabackiej fontanny. Dalej poprowadzi do ronda przy ul. Wańkowicza. W przyszłości ZDM planuje połączyć ją z przejazdem przez al. KEN.
[ZT]17768[/ZT]
Wicek16:06, 08.09.2021
A rozbiórka Tesco i budowa nowych bloków nie zniszczy świeżo wybudowanej ścieżki i chodnika?
s16:15, 08.09.2021
ale tunel chyba będzie pierwszy
jac.10:06, 10.09.2021
Epicki wyścig :)
Cik18:00, 08.09.2021
Wiata żeby zaparkować rower przy stacji metra jest, nowa DDR jest. Teraz tylko zostawić samochód i korzystać z tej inwestycji, przesiadajac się do metra. Miasto zmienia się.
Ale jaja ale jaja21:02, 08.09.2021
Na rowerze to się jeździ w weekend po lesie
aster21:14, 08.09.2021
Niektórzy jezdżą tez w tygodniu do pracy czy do sklepu.
Boom13:07, 09.09.2021
Chyba zapomniałeś, że metro jedzie tylko w jednym kierunku. Dla pozostałych kierunków komunikacja miejska jest fatalna.
ats14:35, 09.09.2021
Już siebie widzę jak z torbą na laptopa i ew. jakimiś zakupami zasuwam rowerkiem albo zbiorkomem tłukę się 3 przesiadki, bo akurat moje biuro nie leży po linii metra. No ale, jak to powiedział bohater pewnej bajki "szybko szybko, zanim dotrze do nas że to bez sensu", zwężajmy ulicę, wpychajmy DDR jak leci i oczekujmy że ludzie magicznie zaczną jeździć, choćby padał śnieg czy tak jak dziś, prażyło słońce.
aster15:32, 09.09.2021
No może dla was to nie jest udogodnienie, ale dla części osób jest.
Ja z lapkiem sie tłuke do pracy 11,6 km rowerem i jest szybciej niz z dojściem do metra i przesiadką.
Cześć osób dojezdza rowerem/hulajnoga pod stacje i przesiada sie w metro.
jac.09:25, 10.09.2021
"Już siebie widzę jak z torbą na laptopa i ew. jakimiś zakupami zasuwam rowerkiem albo zbiorkomem [...]"
uwielbiam_gumowe_ga10:29, 10.09.2021
Żaden cywilizowany człowiek, ceniący swój czas i komfort (także otoczenia) nie będzie drałował na rowerku. Chyba że ma 14 lat....
Pat19:09, 08.09.2021
Wiata jest super, tylko nie ma do czego przypiąć roweru
aster21:06, 08.09.2021
No i fajnie to wygląda, jeszcze tylko stojaki pod wiatami.
Choć zaraz ktoś zauważy uszkodzone drzewo na jednym ze zdjęć i będzie jazda :)
Szczypior11:34, 09.09.2021
Buble i słupkoza! Za co my płacimy? Płyty chodnikowe stukają o siebie na całej długości chodnika od Zaruby do Rosoła, wystarczy dziecko z hulajnogą, żeby to sprawdzić. Pewnie po zimie chodnik będzie do naprawy. No i nowe, już zardzewiałe słupki miejskie, które pojawiły się nawet na przejściu przez Wąwozową na wysokości Dębego. Kto to wymyslił?
Boom12:59, 09.09.2021
Już wiem dlaczego na połowie powierzchni wiaty nie ma stojaków dla rowerów. To jest miejsce na parkowanie hulajnóg z wypożyczalni prywatnych firm. Teraz wszystko jasne.
Tak duże wiaty, a miejsca tylko na 8-10 rowerów. Lub wciąż 0 jak na Natolinie.
ats14:31, 09.09.2021
Bo przecież Veturilo to są prosto od miasta, a nie jakiejś prywatnej firmy dogadanej z urzędasami, nieprawdaż?
ats14:32, 09.09.2021
Przed wjazdem na ulicę powinny być progi zwalniające na tej ścieżce - jak auto to najlepiej żeby je przepchać przez te pasy, ale jak jaśniepaństwo pedocykliści, to już mogą na pełnej prędkości pakować się na ulicę, choćby i wprost pod auto, nieprawdaż?
jac.09:22, 10.09.2021
Zgadzam się! Podobnie jak progi zwalniające dla aut. Na tych przejściach dla pieszych jest spory ruch. pieszych.
s17:54, 15.09.2021
właściwie trzeba tylko pozamiatać aaaaaaaaaaaa no i jeszcze skuć i położyć asfalt byleby przed mrozem i tunelem
Pis07:14, 24.09.2021
Nie podoba mi się. Nie miało być betonozy, Warszawa miasto ogród i inne bzdury. Jest odwrotnie. Na pasach zieleni z obu stron Wawozowej pojawiły się prawie dwie jezdnie, tym razem dla rowerów. Zabetonowano płytami chodnikowymi kawał zieleni przy wejściu do m. Kabaty po stronie Tesco. Ręce opadają!!!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Czas na działanie! Pseudorowery to zagrożenie WYWIAD
Zastanawiające jest to że nikt nie widzi rowerzystów jeżdżących na czerwonym świetle czy po pasach a 99% z nich tak czyni...czy ten pan to jakiś śmieszek jest?
Q
19:36, 2025-06-29
Czas na działanie! Pseudorowery to zagrożenie WYWIAD
Pojazdy elektryczne udające rowery to jedno zagrożenie. Ostatnio jednak coraz częściej widać osoby jeżdżące ścieżkami rowerowymi na elektrycznych motocyklach(sic!) Pojazdy bez tablic, pewnie też bez OC. Mam wrażenie, że policja nic z tym nie robi. Ostatnio 2 takich motocyklistów śmigało ścieżka rowerową wzdłuż ul. Rosoła w stronę Migdałowej. Tam po drodze jest żłobek. Myślicie, że choć trochę przyhamowali? Zdarza się też jeden "motocyklista" bez wyobraźni który po tej samej ścieżce jeździ na tylnym kole. Poza przepisami, konieczne jest jeszcze ich egzekwowanie. Co w tej sprawie robi policja/straż miejska?
Abc
16:32, 2025-06-29
Korki na Puławskiej. Remont prawie ukończony
U panie. Karczunkowską by naprawili chyba w 3 dni.
Tosia
12:56, 2025-06-29
Wakacje w komunikacji: Linie znikają, trasy się kurczą
Jeszcze jedna rzecz - pewne wstydliwe sprawy odsłaniają się czasem przez przypadek, przy okazji. Tu widzimy, sam ZTM to przyznaje, jak niewydolna jest komunikacja miejska w Warszawie. I to częściowo tłumaczy szaleńczą politykę buspasów. Ideologia ideologią, ale po prostu tej niewydolnej instytucji podłączają kroplówkę w postaci ułatwienia przejazdu, uprzywilejowania prawem kaduka. Natomiast złośliwe zwężanie ulic z gadaniem, że kierowcy "przesiądą się" do tej i tak już niewydolnej komunikacji miejskiej to już czysta ideologia, z racjonalnością nie ma nic wspólnego.
Docent marcowy
11:49, 2025-06-29
5 2
Chodnik i ddr jest na terenie miejskim, rozbiórka tesco i budowa na terenie prywatnym więc nic takiego sie stać nie powinno.
2 0
Trzymam za słowo.