Niebezpieczny zakręt wreszcie zniknie. Rozpoczął się remont kolejnego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Rosoła. Rzutem na taśmę, przed końcem roku, drogowcy realizują projekt z budżetu obywatelskiego.
Na projekt Rowerowa Od-Nowa zagłosowało w ubiegłym roku prawie 2,2 tys. osób. Wyremontowano już odcinek między Mandarynki 6 a Belgradzką, więc przyszedł czas na kolejny - między Belgradzką a Przy Bażantarni.
Tym razem nie będzie przebudowy sąsiedniego chodnika. Drogowcy całkowicie wymienią starą asfaltową nawierzchnię drogi dla rowerów, łagodząc przy okazji dwa dość niebezpieczne zakręty przed ul. Przy Bażantarni. Ścieżka zakręca tam prawie pod kątem prostym, by po chwili znów ostro skręcić w lewo. Wielokrotnie dochodziło tam do kolizji rowerów z pieszymi. Jest też kłopot z wymijaniem się jednośladów.
W tym newralgicznym miejscu droga została przeprojektowana. Niebezpieczne łuki zostaną wygładzone. Stanie się to kosztem przedeptu oraz kilku krzewów. Na prostym odcinku krzewy zostaną odsunięte od krawędzi ścieżki. Wzdłuż Rosoła pojawią się też nowe nasadzenia.
Prace potrwają do połowy grudnia. Wykonawca - firma budowlana z Wołomina - już teraz skuwa starą nawierzchnię i przygotowuje podbudowę pod nową.
Za wyremontowanie ok. 360 metrów drogi Zarząd Dróg Miejskich zapłaci wybranej w przetargu firmie prawie 600 tys. złotych, choć projekt z budżetu obywatelskiego przewidywał koszty rzędu 370 tys.
Za ostatnią część projektu Rowerowa Od-Nowa odpowiada dzielnica. Dotyczy ona remontu zaledwie 100-metrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. Przy Bażantarni od Stryjeńskich do Telekiego. Kilka lat temu o tym odcinku zapomnieli urzędnicy, którzy zlecali remont ścieżki w Alei Kasztanowej. Rowerzyści ursynowscy zaczęli nazywać ten zapomniany odcinek "Zemstą Bigoszewskiego" od nazwiska byłego naczelnika ratuszowego wydziału infrastruktury, za którego czasów go przeoczono.
I do dziś ten fragment infrastruktury rowerowej ma pecha. Od lipca czeka gotowy projekt, w sierpniu ogłoszono przetarg na wykonawcę, ale nikt nie chciał się zabrać za tak niewielki odcinek.
karot08:40, 24.11.2022
Czy będą przejścia dla pieszych bo jeżeli nie to my obywatelsko sami zaczniemy je malować wszędzie gdzie są potrzebne
JPRDLE08:41, 24.11.2022
Skoro dochodziło do kolizji rowerzystów ze sobą to znaczy że nie dostosowywali prędkości donwarunkownpanujacych na drodze...
Ninja09:00, 24.11.2022
Poza tym pewnie jak większość jeździli bez oświetlenia.
DBC09:23, 24.11.2022
Wielu jeździ za szybko, niestety. Zdarzają się tacy "wyścigowcy", że i inni rowerzyści uciekają im z drogi.
aster11:19, 24.11.2022
dokładnie - jak z samochodami, kolizje tez są często wynikiem niedostosowania jazdy do warunków, albo zdarzają się wyścigowcy i czasem trzeba uciekać.
rowerzysta11:27, 24.11.2022
Tak. Ale zamiast rozłożyć ręce i mówić, że nic się nie da zrobić to poprawią.
alisterkabat13:57, 24.11.2022
Coś w tym jest... Dwa lata temu dwóch "cyklistów" zderzyło się czołowo na KEN w okolicach Żabki vis a vis Jeżewskiego, na prostym odcinku. Potem już szpital.
cik09:19, 24.11.2022
Mam nadzieję że w kolejnej edycji BO znów pojawia się pomysły na inwestycje w infrastrukturę rowerowa. To że mieszkańcy je w głosowaniu wybierają pokazuje, jak bardzo takie inwestycje są potrzebne.
aster11:17, 24.11.2022
albo jak bardzo jest obojętne dla 95% społeczeństwa to co bedzie sie działo na ich dzielnicy :)
Exit12:32, 24.11.2022
Wprowadzmy głosowanie na Nie. Zobaczymy czy mieszkańcy je popierają. No chyba zgoda?
aster13:06, 24.11.2022
nie bedzie głosowania na nie - jest budżet do realizacji i ten budzet musi byc zrealizowany ten hajs musi być wydany na zgłoszone projekty. Jesli nie pasują Ci projekty możesz zgłosić swój projekt.
Exit11:41, 26.11.2022
Wystarczy zlikwidowac budzet. I zadne pieniązki nie bedą marnowane a garstka przyjezdnych trolli nie bedzie nam urządzać życia. Co to w ogóle za podejście "zglos se swój projekt, zeby jakiś debilny inny projekt nie mogl byc zrealizowany", ja prdl.
aster17:11, 26.11.2022
To idz i likwiduj :D
DBC09:22, 24.11.2022
Faktycznie mało bezpieczne te zakręty, dobrze, że poprawią.
Exit12:31, 24.11.2022
Wystarczy dostosowac predkosc do warunkow drogowych. W koncu esowanie jezdni to jeden z ulubionych argumentow rowerkowcow, na uspokojenie ruchu aut. Na rowerki to juz nie działa?
Jak ktos ma problem z tym skretem na rowerze, to niech sie przesiadzie do bardzo dobrze rozwinietej komunikacji miejskiej, bo rower go przerasta. Warszawa to nie tor kolarski. Takie eski dla rowerow powinny byc co chwila, no ale zdm obsadzony przez sekcje rowerowa i bezpieczeństwo pieszych ma w d...e
aster13:19, 24.11.2022
weź sobie coś kup na obniżenie kortyzolu :)
aster17:13, 26.11.2022
Exit odkryl jak w inny sposob mozna uzywac karty incognito w przegladarce, 22 razy zminusowales, brawo :D
karot13:40, 24.11.2022
Dlaczego ustawodawca odbierał pierwszeństwo pieszym względem rowerów czy to jakieś święte krowy.
Boom17:27, 24.11.2022
W którym miejscu odebrał? Jak na razie to miasto odbiera malując pseudoprzejścia lub likwidując nawet te atrapy. Jakoś w innych miastach potrafią o to zadbać.
Jojne 16:59, 24.11.2022
Najlepsze są te ulice gdzie jeszcze nie ma ścieżek . To jest wyłącznie moje zdanie
Paulo16:37, 29.11.2022
Nie wiem, o co chodzi... Jeżdżę od lat na rowerze tą trasą do lasu kabackiego i nigdy nie spotkała mnie jakaś nieprzyjemna sytuacja.. Po co zatem przebudowa tej drogi?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Dni Ursynowa 2025. Wiemy, kto wystąpi!
Spięty gra w konfiguracji zespołowej, a nie jako raper... Chyba, że o kimś nie wiem ;-)
Mehtron
22:52, 2025-05-13
Dni Ursynowa 2025. Wiemy, kto wystąpi!
Dni Ursynowa? Chyba dni pijanej hołoty sikającej po okolicznych krzakach i ścianach bloków przy ul. Nutki i Końskim Jarze.
czetwik
19:19, 2025-05-13
Miś za milion i "święte" skrzyneczki. [WYWIAD]
Juz za 20 lat urośnie fajny park. Tymczasem u s y c h a j a 🔥🔥🔥 drzewa w Alei Kasztanowej, głównie na odcinku od KENu w stronę Stryjeńskich. Dwa już umarły😡, inne ledwo zipią, np. część koron usycha, w kiepskim stanie są tez niektóre bardzo młode kasztanowce nasadzone ledwie parę lat temu przez dzielnice. Slabe deszcze starczają drzewom tylko na parę dni przy suszy. Niestety, zalanie asfaltem ścieżek rowerowych nie pomogło! Albo podlejemy drzewa, albo koniec zabytkowej, historycznej alei.🔥😡
Orzesz
19:05, 2025-05-13
Ursynów przegrywa! Prawie 700 tys. za małą działkę
Phi, nie ma sie czym martwic - to wy płacicie.
lklk
18:51, 2025-05-13
15 2
Samo malowanie nic nie da, bo musi być też oznakowanie pionowe. Władze Warszawy mają w nosie pieszych i nie budują w ogóle przejść przed ddr.
12 13
Przecież można przechodzić gdzie się chce, jak do przejścia jest dalej, niż 100 metrów. Tylko trzeba paszczę wyjąć ze smartfona.
24 3
proponuje przed przechodzeniem przez jakakolwiek drogę po prostu się rozejrzeć czy pod nic się nie wpadnie. Ogólnie polecam myślenie jak się poruszasz, czy to pieszo czy rowerem czy samochodem - myślenie bardzo pomaga. serio.
5 5
~Dark I ustąpić rowerzystom