Zamknij

Trasa S7: Ostatni odcinek pod Warszawą w pełni gotowy

Redakcja Haloursynow.plRedakcja Haloursynow.pl 18:19, 22.03.2024 Aktualizacja: 16:21, 25.03.2024
Skomentuj GDDKiA GDDKiA

Prawie rok od uruchomienia odcinka trasy S7 między Lesznowolą a Tarczynem w trybie "przejezdności" staje się on pełnoprawną drogą ekspresową. - Dla kierowców samochodów osobowych, motocykli i pojazdów ciężarowych o masie całkowitej do 3,5 t, oznacza to możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przed ubiegłorocznym weekendem majowym drogowcy udostępnili ostatni z podwarszawskich odcinków trasy S7. Pomiędzy węzłami Lesznowola a Tarczyn Północ kierowcy mogli się poruszać z maksymalną prędkością 80 km/h.

Prawie rok od tej - historycznej można powiedzieć - decyzji, likwidującej dziurę komunikacyjną pomiędzy dwoma skończonymi wcześniej odcinkami S7, drogowcom udało się uzyskać pozwolenie na użytkowanie tego 17-kilometrowego odcinka.

Otrzymaliśmy pozwolenie na użytkowanie środkowej części wylotu z Warszawy w kierunku Krakowa. Tym samym odcinek Lesznowola – Tarczyn Północ zyskał status drogi ekspresowej

- powiedziała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Cała trasa S7 pod Warszawą w pełnym standardzie

Dla kierowców oznacza to przede wszystkim tyle, że będą mogli na tym odcinku przycisnąć pedał gazu - zamiast dotychczasowego ograniczenia prędkości do 80 km/h od piątku 22 marca obowiązuje prędkość maksymalna dla dróg ekspresowych - 120 kilometrów na godzinę. Oczywiście obowiązuje to tylko samochody osobowe, motocykle oraz pojazdy ciężarowe o masie całkowitej do 3,5 tony.

Przypomnijmy, odcinek S7 pod Warszawą, gdzie inwestycja została podzielona na trzy realizowane przez różnych wykonawców zadania, został oddany do użytku w trybie przejezdności w kwietniu 2023 roku z trzyletnim opóźnieniem. Dlaczego? Drogowcy wcześniej wymienili wykonawcę, który ich zdaniem nie przykładał się do pracy. Musiano wybrać nową firmę i dołożyć pieniędzy. Ostatecznie 17 kilometrów nowej jezdni wykonała firma Intercor za ponad 510 mln złotych. 

Znacznie wcześniej, bo w grudniu 2020 roku udało się oddać do użytku odcinek Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km. 28 kwietnia 2023 r. dołączył odcinek Lesznowola – Tarczyn Północ o długości 14,8 km, a 30 sierpnia 2022 r. 6,6-kilometrowy odcinek Warszawa Lotnisko – Lesznowola, prowadzący przez Ursynów.

Dzięki trasie S7 kierowcy mogą dojechać z Warszawy aż pod granicę woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Moczydło. Dalej już drogami krajowymi można dostać się do Krakowa. Trasa umożliwia również szybki dojazd do Grójca, Kielc czy Radomia.

To nie koniec prac. Rusza remont drogi krajowej nr 7

To nie koniec prac na środkowym odcinku podwarszawskiej ekspresówki.

Do końca marca wykonawca powinien zakończyć prace na terenach Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie udostępnimy je podróżnym.

Do dyspozycji będą miejsca parkingowe, wypoczynkowe oraz sanitariaty. Wyłoniony w przetargu dzierżawca MOP-ów rozbuduje je o funkcję komercyjną: stacje paliw i część gastronomiczną 

- poinformowała GDDKiA.

A w kwietniu ma się rozpocząć ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu - remont 17 km dotychczasowego przebiegu Drogi Krajowej nr 7 od Sękocina Starego do Rembertowa. - Potrwają one do końca III kwartału bieżącego roku - dodali drogowcy.

[ZT]22616[/ZT]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%