Podczas budowy Południowej Obwodnicy Warszawy drogowcy na prośbę pobliskiej galerii handlowej "Centrum Ursynów" wybudowali dodatkowy pas do skrętu w lewo. Administratorowi galerii zależało, by kierowcy mogli łatwo dostać się do jego sklepów. Dziwi więc fakt, że z w lewoskrętu na zjeździe z trasy S2 w ulicę Płaskowickiej kierowcy nie mogą korzystać. Od otwarcia ponad rok temu ursynowskiego odcinka POW wraz z węzłami, lewoskręt jest niedostępny.
- Jest zastawiony plastikowymi barierami. Otrzymuję liczne zapytania od mieszkańców, kiedy zostanie on oddany do użytku - mówi Paweł Lenarczyk, radny dzielnicy z ramienia Polski 2050 i Otwartego Ursynowa.
Skręt w lewo ułatwiłby kierowcom dojazd do ulicy Puławskiej przez Płaskowickiej czy też do ul. Roentgena, nie wspominając już o łatwiejszym dotarciu do centrum handlowego, co było założeniem porozumienia drogowców z jego właścicielem. Nie wspominamy już nawet o ułatwieniu dla kierowców, którzy się zagapili i nie zjechali w odpowiednim momencie w ulicę Puławską przed wiaduktem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie pozostawia jednak wątpliwości - lewoskręt nie zostanie szybko odblokowany.
- Budowa lewoskrętu z trasy S2 w kierunku ul. Puławskiej nie wynikała z potrzeb powiązania drogi ekspresowej z lokalnym układem komunikacyjnym - przypomina Bartłomiej Ratyński, zastępca dyrektora warszawskiego oddziału GDDKiA.
[ZT]21449[/ZT]
Obecna geometria skrzyżowania wynika z uzgodnień z etapu projektowania trasy S2 i jest związana z planami dwujezdniowego przebiegu ul. Płaskowickiej od Gandhi do Puławskiej oraz rozbudową centrum handlowego.
- Otwarcie lewoskrętu uzależnione jest od przebudowy ul. Płaskowickiej na odcinku od ul. Gandhi do ul. Puławskiej - ciągnie wicedyrektor Ratyński. Przypomina jednocześnie, że za skrzyżowanie odpowiedzialne jest miasto, a ono stoi na stanowisku, że przed rozbudową Płaskowickiej nie można udostępnić lewoskrętu. GDDKiA też tak uważa.
Co zatem z planowaną przebudową ulicy? Porozumienie miasta z właścicielem galerii handlowej zostało podpisane w 2017 roku. Inwestor przed pandemią koronawirusa zapowiadał, że modernizacja będzie pierwszym etapem rozbudowy centrum handlowego i nastąpi najwcześniej w latach 2022-23. Pandemia spowodowała wstrzymanie projektowania inwestycji, dopiero teraz Westfield Unibail Rodamco wróciło do planów.
Zgodnie z umową z miastem na Płaskowickiej między Gandhi a Puławską powstaną dwie jezdnie z 2 pasami ruchu wraz z wydzielonymi pasami do skrętów. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z Puławską powstaną dodatkowe pasy ruchu, w tym bezkolizyjne lewoskręty.
[ZT]15038[/ZT]
Filip Pech, przedstawiciel właściciela Centrum Ursynów zapowiadał w 2020 roku podczas konsultacji społecznych dotyczących planu miejscowego tej okolicy, że modernizowana ulica będzie cały czas przejezdna. Duże zmiany mają zajść na rondzie WOŚP.
- Nadany mu zostanie charakter ronda turbinowego, gdzie pasy się nie przecinają. Wjazd na parkingi galerii proprowadzony zostanie przez tunele podziemne, co sprawi, że rondo zostanie odciążone od tego ruchu - mówił Pech.
Koszt przebudowy ul. Płaskowickiej parę lat temu szacowany był na około 70 mln złotych i w całości poniesie go Westfield Unibail Rodamco.
[FOTORELACJA]3877[/FOTORELACJA]
Boom12:18, 21.03.2023
Czyli tak: gdaka nie otworzy, miasto też nie chce. Miasto nie przebuduje drogi, a inwestor po covidzie i przy wysokiej inflacji w ogóle się pewnie zastanawia nad przebudową i jej kierunkiem. A to oznacza, że ten odcinek drogi szybko nie powstanie, ale wszyscy naokoło mają czyste ręce. Tylko mieszkańcy mają utrudnienie. Ale co tam mieszkańcy, i tak zagłosują, bo inaczej przyjdzie PiS i Putin. 12:18, 21.03.2023
Korbol08:45, 22.03.2023
To zrób wszystkim na złość i zagłosuj na dojną oj dobrą zmianę 08:45, 22.03.2023
:-)09:48, 22.03.2023
eee, Boom chyba na PiS nie zagłosuje, przez przesady. To myślący człowiek! 09:48, 22.03.2023
Jojo Zamienie12:47, 22.03.2023
? kiedy naprawią Karczunkowską i zrobią coś z fatalną krzyżówką Nawłocka /Karczunkowska - wyjazd z biedry? 12:47, 22.03.2023
Balbina12:48, 22.03.2023
więcej samochodów na Gogolińskiej niż na parkingu przy biedronce - załamka 12:48, 22.03.2023
Natolin20:41, 22.03.2023
Balbina vel jojo - tak się tą Karczunkowską denerwujesz, że aż ci się rozdwoiła jaźń. To jesteś Jojo czy Balbina? 20:41, 22.03.2023
Stary04:12, 27.03.2023
Problemem jest też brak skrętu w lewo w Płaskowickiej z Gandhi gdy chcemy jechać w kierunku Natolina, Kabat czy Wilanowa.
Jadąc Gandhi od strony Pileckiego mamy tylko dwie możliwości jazda na wprost skutkuje wjechaniem na obwodnicę i tylko na północ i skręt w prawo, w wąski często zakorkowany odcinek Płaskowickiej który doprowadzi nas do bardzo ruchliwego ronda przy wjeździe na parking centrum Auchan. 04:12, 27.03.2023
kcb14:45, 28.03.2023
O znowu artykuł sponsorowany o radnym Lenarczyku. Nie powinno być osobnego oznaczenia dla takich artykułów? 14:45, 28.03.2023
Tubylec17:11, 01.04.2023
Lewoskręt zostanie otworzony w momencie kiedy zamiast Auchan będzie zbudowane osiedle ? Mafia rodzin sowiecko-żydowskich okupantów to załatwi? Trzaskowski przyklepie? 17:11, 01.04.2023
dfg15:15, 21.03.2023
8 5
Ale w czym problem - ilu mieszkańcom to jest do szczęścia potrzebne? Jeżeli masz potrzebę zjeżdżasz wcześniej na Puławska z POW i tyle w temacie. 15:15, 21.03.2023
Boom18:27, 21.03.2023
4 2
dfg, tak trudno zrozumieć prosty tekst? Podpowiem - nie chodzi tylko o lewoskręt. 18:27, 21.03.2023
Indy10:56, 29.03.2023
1 1
Dfg. Mi jest potrzebne. A pod wiaduktem jest korek. W czym masz problem, żeby tu był lewoskręt? Jak się boisz skręcać w lewo na skrzyżowaniu, to się przesiadz do bardzo dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej, czy jak to tam leciało. 10:56, 29.03.2023
sv15:09, 31.03.2023
0 0
@Indy lewoskręt to mi jest potrzebny w kierunku straży , a nie z POW. WIdzisz wiec - każdy ma swój punkt widzenia. 15:09, 31.03.2023