Końcowa stacja metra na Kabatach pełni rolę regulatora ruchu. Pociągi tu zawracają, przyjeżdżają i odjeżdżają na Stację Techniczno-Postojową. W przypadku zakorkowania metra postoje na Kabatach się wydłużają. Po modernizacji się to zmieni.
Metro Warszawskie właśnie ogłosiło przetarg na modernizację stacji Kabaty, która przyspieszy zawracanie pociągów i ułatwi prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską STP. Prace powinny rozpocząć się na początku przyszłego roku.
Jest to przetarg na przeprowadzenie prac, polegających na rozbudowie układu torowego stacji metra Kabaty – na pierwszej linii kolei podziemnej w Warszawie. Roboty potrwają 12 miesięcy i obejmą m.in. rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi.
- poinformowało Metro.
Prace modernizacyjne nie wpłyną na pasażerów, nie będą nawet dla nich widoczne. Stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w tej ostatniej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.
Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP. Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy i wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji Kabaty, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych.
- informuje miejska spółka.
Modernizacja ma wpłynąć także na zmniejszenie zakłóceń w ruchu. Wszystkie manewry techniczne pociągów odbywające się dziś na torze przy peronie stacji Kabaty - przez co ten peron blokowany jest dla ruchu pasażerskiego - będą mogły być realizowane pomiędzy stacją a wylotem z tunelu w kierunku STP Kabaty.
Zmiany na stacji kabackiej wpłyną także na... nową planowaną dopiero linię M3, która początkowo będzie działać bez własnej stacji postojowo-technicznej.
Pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem – część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzez M1 z STP Kabaty.
- mówi Andrzej Rejnson z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Metro Warszawskie czeka na oferty w przetargu do 20 listopada. Prace mają się zakończyć w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, a szacunkowy koszt wg kosztorysu to ponad 25 mln złotych.
Ciekawski 19:01, 28.10.2024
Skończą się korki? Czyżby policja wreszcie wzięła się do roboty i usuwała bezdomnych ze składów? 19:01, 28.10.2024
mądra jola20:18, 28.10.2024
I znowu będziemy przeżywać gehennę z tym cholernym smrodem oleju kreozotowego ! 20:18, 28.10.2024
Ja ca20:29, 28.10.2024
A kiedy będzie w końcu metro do Piaseczna?! 20:29, 28.10.2024
Ursynowianin21:47, 28.10.2024
Jak sobie zbudujecie 21:47, 28.10.2024
Misiek21:44, 28.10.2024
Przydałoby się metro do Kierszku i duży P&R przy nowej 721...
To by zmniejszyło znacznie liczbę samochodów WPI na Ursynowie... 21:44, 28.10.2024
Typ08:49, 29.10.2024
Macie linię kolejową przez Konstancin i Piaseczno do trasy Warszawa Radom.... Zróbcie coś z tym , szynobusy czy coś..... Teraz tylko wungiel do SC Siekierki wożą..... 08:49, 29.10.2024
Pawel09:13, 29.10.2024
Czemu jesteście na tyle tępi że nadal nadejecie te reklamy - quizy? Zanim dotre do artykułu mam k...a zgadywać co jakas j...a firma oferuje czy czym sie zajmuje a jak nie to nie bede mogl przeczytać waszego artykułu? Dobra droga do zniechęcenia do wchodzenia na wasza strone. 09:13, 29.10.2024
Arcadio10:25, 29.10.2024
3 1
Rozumiem, że jak kupowałaś mieszkanie to metra tam nie było? 10:25, 29.10.2024