Choć na Belgradzkiej przy skrzyżowaniu ze Stryjeńskich są trzy pasy, to skręt w prawo obsługiwany jest przez zaledwie jeden. Tymczasem środkowy pas stoi całkowicie pusty. Nic dziwnego - prowadzi jedynie na wprost, gdzie ulica kończy się zaraz za skrzyżowaniem. Dwupasmowe przedłużenie parę lat temu wybudowała dzielnica, by zapewnić dojazd do ośrodka dla osób niepełnosprawnych. W praktyce ruch na tym odcinku jest niewielki - 130 metrów "lotniska", jak nazywają to miejsce złośliwi, jest niewykorzystywane. Dlatego kierowców tym bardziej dziwi, że prowadzi do niego "ekskluzywny" środkowy pas ruchu przed skrzyżowaniem ze Stryjeńskich, z którego można byłoby także skręcać w prawo.
O stworzeniu dodatkowego, drugiego skrętu przypomniał ostatnio dzielnicowy radny Łukasz Błaszczyk z Projektu Ursynów.
Do skrętu w prawo przewidziany jest tylko jeden pas. Dodatkowo wcześniej istniała tam tzw. "zielona strzałka" dla skręcających w prawo, jednak po ostatniej modernizacji ją zlikwidowano. Powoduje to duże korki w godzinach porannego szczytu. Sytuacja mogłaby ulec poprawie, gdyby rozważono przeznaczenie dwóch pasów ruchu do skrętu w prawo oraz przywrócono warunkowy skręt w prawo
- proponuje radny.
Kilka lat temu, jeszcze w poprzedniej kadencji o to samo upominała się ówczesna radna Magdalena Rogozińska. Temat powraca co jakiś czas, bo rzeczywiście dla kierowców to problem. Każdego ranka widać tu kolejkę do skrętu w prawo. I pustki na pozostałych pasach.
- Tu bez problemu mogliby ułatwić życie kierowcom - mówi pan Artur, kierowca, który codziennie korzysta z ulicy Stryjeńskich. - Wystarczyłoby przemalować znaki poziome i po kłopocie - dodaje.
- Wiele osób i tak wykorzystuje ten pas środkowy do nielegalnego skrętu i dochodzi do sporów między kierowcami, a nawet do stłuczek - mówi Marek, inny kierowca.
Już dwa lata temu miejska jednostka odpowiedzialna za projekty organizacji ruchu potwierdziła, że korzystna dla kierowców zmiana jest możliwa na skrzyżowaniu Belgradzkiej i Stryjeńskich. Ale nie polegałaby tylko na przemalowaniu pasów. Problem jest o wiele bardziej złożony. I chodzi o bezpieczeństwo pieszych.
Nie jest akceptowalne, aby pojazdy skręcające z więcej niż jednego pasa ruchu przejeżdżały przez przejście, na którym odbywa się równocześnie obsługa pieszych. Pojazd na sąsiednim pasie ruchu mógłby ograniczać widoczność na nadchodzącego pieszego
- tłumaczy Tamás Dombi, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym
Aby rozwiązać problem i nie stworzyć niebezpieczeństwa takie jak np. na skrzyżowaniu Rosoła, Relaksowej i Wąwozowej, gdzie o pieszych przypominają dodatkowe migające światła, ale ci i tak przechodzą tam z duszą na ramieniu, trzeba byłoby większych ingerencji.
Jak twierdzi Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy pierwsze rozwiązanie to likwidacja zawrotki w ul. Stryjeńskich. Drugie - wydłużenie cykli sygnalizacji na wszystkich skrzyżowaniach ulicy. W obu przypadkach konieczne byłoby dostosowanie programu i rozmieszczenia sygnalizatorów. I tu - paradoksalnie - wg inżynierów ruchu pogorszyłoby to sytuację.
Zastosowane zmiany wraz z wynikającymi z nich konsekwencjami dotyczyłyby okresu całej doby, podczas gdy przez większą część dnia zapotrzebowanie na skręt w prawo z ul. Belgradzkiej jest niewielkie. W rezultacie ogólne warunki ruchu na skrzyżowaniu byłyby gorsze od obecnych
- dodaje dyrektor Biura.
Jak dodaje - w szczycie i tak nie ma możliwości przejazdu większej liczby aut. Spowodowane jest to korkiem na Stryjeńskich, który powstaje przez zator na skrzyżowaniu z Płaskowickiej. A więc ze zmian mogłoby być więcej bałaganu niż pożytku. Dlatego drogowcy z rezerwą podchodzili dwa trzy lata temu do propozycji kierowców. I tak samo sceptycznie podchodzą do tego dzisiaj.
dr218:01, 08.02.2025
Sceptycznie to oni podchodzą, bo leniom nie chce się nic robić. A jest proste rozwiązanie: likwidacja Biura zarządzania ruchem drogowym i rozgonienie tych urzędasów na 4 wiatry.
że jak?18:20, 08.02.2025
Dwa pasy do skrętu w prawo w sytuacji, gdy na Stryjeńskich jest kawałek dalej zwężenie do jednego pasa? Przecież to by całkiem zatkało Stryjeńskich. Obecne rozwiązanie ogranicza nadmiar pojazdów na Stryjeńskich.
Boom19:00, 08.02.2025
Realnie to tylko likwidacja zawrotki + zielona strzałka, szczególnie, że jest tam zatoka autobusowa ułatwiająca skręt w prawo. Ale to trzeba chcieć coś zrobić.
Przebudowa środkowego pasa do skrętu w prawo niewiele da, bo już teraz świadomi kierowcy skręcający w prawo od razu podjeżdżają do lewego pasa by jak najwięcej auto zdążyło przejechać na cyklu świateł. Wydłużanie cyklu też mało poprawi, bo skręcających w prawo ograniczają piesi na pasach.
albwu22:06, 08.02.2025
a może zlikwidować to przejście dla pieszych przez Stryjeńskich od strony pólnocnej. Piesi mogą przechodzić przez Stryjeńskich od strony południowej.
nnn15:27, 10.02.2025
Czyli nie chce ci sie stać 1 cyklu czerwonych świateł, bo tam sie dłużej nie stoi do tego skrętu w prawo. Ale uważasz ze piesi idący np z kościoła, cukierni, na osiedle, do parku, mają biec dookoła skrzyżowania przez 3 długie przejścia?
Kierowczyni22:47, 08.02.2025
Tamas Dombi Zombi 🤣🤣🤣
Jacktheripper00:46, 09.02.2025
To nie wina drogi, tylko ogromnego zagęszczenia zabudowy w tym rejonie i nie tylko Ursynowa,w każdy wolny kawałek terenu zostaje wciśnięty nowy wieżowiec, to staje się powoli gettem bez oddechu, na Belgradzkiej jes ze 3 razy więcej budynków niż przed 10-20 laty, to i take są skutki
Piotr02:17, 09.02.2025
Najprościej to by było przedłużyć Belgradzką do Pileckiego. Wtedy kierowcy nie musieliby skręcać w Stryjeńskich tylko mogliby jeździć obecnym "pasem startowym" w stronę Pileckiego i Płaskowickiej
Hmmm18:00, 09.02.2025
Dokładnie tak, to połączenie jest bardzo potrzebne. Nie może być tak, że garstka mieszkańców przy.Kazury blokuje te inwestycje ważna dla Ursynowa i nie tylko.
Paulo21:09, 09.02.2025
Co wy macie z tym przedłużaniem Belgradzkiej do Pileckiego??!! Nie ma i nie będzie! Już dawno postanowiono. Taki ruch spowodowałby tylko większe korki i zalew Ursynowa (a konkretnie Natolina) falą samochodów.
nnn15:32, 10.02.2025
To połaczenie niczego nie usprawni. Ludzie którzy chcą tego połączenia przedstawiają jako uzasadnienie argumenty, które się wzajemnie wykluczają. Odkorkowanie Stryjeńskich i Płaskowickiej może nastąpić tylko i wyłaczenie jak sie przerobi ronda albo poszerzy przy okazji Płaskowickiej.
Takie połaczenie nie udrażnia niczego, a niszczy park i tereny zielone. Korek jak był tak będzie tylko przeniesie się o pół ulicy dalej kosztem terenów rekreacyjnych i smrodu na kolejnym osiedlu.
Samochodoza12:18, 09.02.2025
Korki powoduje nadmiar blachosmrodów, a nie brak jakiegoś pasa. Miasto z gumy nie jest.
xyz15:54, 09.02.2025
A będzie ich przybywać. Jak nie spalinowych to elektrycznych.
Gringo19:16, 09.02.2025
Radnego el coco stupido zwolnić bo podejmuje działania nad pier@ołami a nie ważnymi sprawami.
Robert20:23, 09.02.2025
Wszędzie trzeba wprowadzić zmiany.
Światła na Ursynowie to koszmar.
Wszyscy w samochodach stoją i na siebie patrzą.
A gdzie ekologia?
R.
zieeeeew11:47, 11.02.2025
Bez zmian w Dużym Ratuszu i ursynowskim nic się nie zmieni. Trzeba iść na wybory i pogonić te "towarzystwo wspólnej adoracji".
Rafau05:45, 10.02.2025
Udrożnić to w pierwszej kolejności wyjazd z Lanciego w Płaskowickiej
Maco08:14, 10.02.2025
Problemow ze swiatlami na Ursynowie jest wiecej... temat zablokokowanych zawrotek przez S3 np. Rosola/Belgradzka czy wrecz irytujace Rosnowskiego/Rosola gdzie wszyscy czekaja na samochody widma z kierunku Lasu. Brak zawrotki na Vogla/Przyczolkowa to juz do Sadu i wiezienie
Qrak08:26, 10.02.2025
Wystarczyło nie zwężać Stryjeńskich. A *%#)!& jeszcze to zrobili w trakcie budowy pow co odcięło wyjazd z południa.
Korbol09:12, 10.02.2025
Za rozjechanie pijanej baby winny jest kierowca. Ty kierowco nie dowiesz się kto z imienia i nazwiska utrudnia ci życie, masz kuźwa stać w korku na Dolince. Hodujemy sobie następców Timothy'ego McVeigha czy Theodore Kaczyński. Ile jeszcze ...
Korbol09:20, 10.02.2025
A na pocieszenie wyburzą wiadukt z Puławskiej na Ursynów. Stój Wuju na kolejnych światłach z wydzielonym czasem na lewoskręt. Nikt przecież nie zrobi testu zamknięcia tego wiaduktu (w marcu - nie w lipcu). Zamkną i będą burzyć i wuj im zrobisz, bo nie wiesz komu, no chyba że Timothy ...
Fazi09:54, 10.02.2025
Ja bym udrożnił zwoje mózgowe radnego. Taaa Zielona strzałka, przy której nikt się nie zatrzymuje tylko od razu gaz i potrącenie pieszych. Ponadto aut przybywa, więc żadne udrożnienie nic nie da. Tylko edukacja czyli jak nie ma konieczności to komunikacja miejska, rower, pieszo dla zdrowia.
Sam mam auto i do pracy jeżdżę tylko komunikacją miejską.
Ursyn09:59, 10.02.2025
Jaki sens ma *%#)!& skręt w jednopasmową Stryjeńskich?
Może najpierw odblokować to bezsensowne zwężenie na Stryjeńskich bo właśnie tam powstają korki.
Q10:31, 10.02.2025
Musicie wszyscy przesiąść się na rowery bo władze miasta stołecznego nienawidzą wręcz zmotoryzowanych co widać na pokaźnej przestrzeni lat po tym co wyprawiają i w jakim stopniu niszczą infrastrukturę wprowadzając zmiany godne złotego Darwina.
cielak12:16, 10.02.2025
Ten budynek na zdjęciu, przy Moczydłowskiej, to jakiś koszmar, wygląda jak po wojnie, a on chyba nawet nie ma dwudziestu lat. Chciałbym bardzo zobaczyć, jak wygląda architekt.
Korbol14:45, 10.02.2025
Q - Nie musimy. Jak kilka sezonów temu kupiłem motor (brak korków). Patrząc na dane ilości rejestracji tego typu pojazdów w styczniu, to przyrost ponad 100% rok do roku. Wiosna może być ciekawa ...
Zbyszek 14:46, 10.02.2025
Zlikwidować bazę transportową tir na Belgradzkiej 50
Znatolina15:09, 10.02.2025
Dlaczego nie dokończono budowy Belgradzkiej do Pileckiego? Stryjeńskich , to nie jest ulica do odprowadzenia ruchu z Kabat i okolic. Mamy tu dwa przedszkola,szkołę podstawową.Pomyślmy o dzieciach o ich zdrowiu. Proponuję wrócić do map z lat 90- tych,tam mamy obraz jak powinny przebiegać ulice w tym rejonie.
abc15:36, 10.02.2025
To jeszcze zobacz czemu tej ulicy nie zrobiono może jak sie powołujesz na stare mapy i pomysły. Nie zrobiono bo jest niepotrzebna i wg wyliczeń i założeń ruch nic nie zmieni i nie odkorkuje, a przeniesie tylko ruch kosztem terenów rekreacyjnych i zielonych o pół skrzyżowania dalej.
Znatolina 15:19, 10.02.2025
Dlaczego nie dokończono budowy Belgradzkiej do Pileckiego?Przy Stryjeńskich stoją przedszkola i szkoła podstawowa,dlczego pozwalamy aby nasze dzieci oddychały takim powietrzem?Dlaczego nie dochodzi do realizacji planów drgowych z lat 90-tych?
xxx15:38, 10.02.2025
Nie powołuj sie na zdrowie dzieci jeśli chcesz póścić wielką ulice i ruch ludziom pod oknem, pod pumptruckiem i terenami zielonymi, jednocześnie je niszcząc. To taki teren daje zdrowie dzieciom, a nie ulica która go zniszczy
Pozytywny15:51, 10.02.2025
Imposibilizm urzędników jest porażający. Pozwólcie żyć i tym co jeżdżą samochodem, rowerem i co chodzą.
na wybory marsz20:59, 10.02.2025
Dla uśmiechniętych radnych nic nie jest proste i łatwe. Każda decyzja musi nabrać wagi w poczekalni.
"Podziękujcie" hersztowi uśmiechniętych w najbliższych wyborach. Może im uśmiech nieco zblednie.
Postoicie sobie też na Puławskiej bo mają zburzyć wiadukt a na nowy pewnie pieniążków nie będzie. Wiślana kładka tak potrzebna miastu je pożarła.
zieeeew11:43, 11.02.2025
Akurat wiadukt jest nie po drodze inwestycji JWC, która została ostatnio oddana do użytku u zbiegu Puławskiej/ Pileckiego. Tak więc...
9 4
Z-cą Dyrektora BZRD został niedawno Pan, który ma na koncie sukcesy jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w Jaworznie. Proponuję najpierw poszperać w Internecie i zapoznać się z dokonaniami.
8 5
"Że jaku" nie kompromituj się, rozwiązania z 90-tys. miasteczka w większości nie sprawdzą się w W-wie. Pierwsze założenie: likwidacja tranzytu, czyli np. na Ursynowie zamykamy Połączenia z Powsinem i Wilanowem - już to widzę. Drugi element ronda: sprawdziły się w Jaworznie, ale nie działają tam gdzie do nawet umiarkowanego ruchu samochodów dochodzi duży ruch pieszych - polecam sobotnie ranki na rondzie KEN/Płaskowickiej. Trzeci element: uspokojenie ruchu, no to zwężamy KEN, Stryjeńskich i Ciszewskiego do jednego pasa - dopiero będą protesty. A skoro Pan z Jaworzna działa już jakiś czas, to dlaczego budują parkingi zamiast DDR na Stryjeńskich, albo nie potrafią skończyć DDR na Płaskowickiej, albo zbudować na Puławskiej do Gagarina - mają tylko urzędnicze wykręty. Tak więc "że jaku" oprócz czytania internetu warto włączyć myślenie.
0 0
Hola, hola. drogi dr2... Skoro wiceburmistrzem mógł zostać Klaudiusz "Ajfon" Ostrowski, który nie może się pochwalić żadnymi dokonaniami z czasów gdy pracował w Kadzidle, to nie zamykajmy drogi Panu z Jaworzna, który jakieś osiągnięcia jednak miał. Problemem tego miasta jest to, że o ważnych dla mieszkańców sprawach decydują osoby, które nie mają bladego pojęcia o materii, w której się realizują, a ich jedynym atutem jest nadanie z klucza partyjnego/stowarzyszeniowego. Wystarczy przyjrzeć się "osiągnięciom" wymienionego wcześniej osobnika, kóry nawet miał awansować do Dużego Ratusza, ale na szczęście dyplom Kolegium Tumanum mu to na chwilę obecną uniemożliwił. 💩 I dopóki to się nie zmieni, to będziemy mieli tak jak mamy.