Szykowanie drogi, która kiedyś jako pierwsza miała połączyć Ursynów i Wilanów, dotychczas przypominało stąpanie sapera po polu minowym. Ulica Ciszewskiego od Kiedacza do al. Rzeczypospolitej miała zostać wybudowana pierwotnie do 2019 roku, a później do 2024 roku. Jak na razie nie wbito nawet pierwszej łopaty!
Wszystko przez upór sąsiadów planowanej inwestycji z osiedla Wzgórze Słowików, którzy nie chcą nowej drogi pod swoimi oknami. Skargi, pozwy i protesty składa w ich imieniu m.in. mecenaska, która... kilka lat wcześniej sprzedała miastu kawałek gruntu pod budowę Ciszewskiego-bis. Szczegółowo galimatias prawny, wyroki i orzeczenia w sprawie dokumentacji dotyczącej Ciszewskiego-bis opisujemy w tym artykule:
[ZT]24018[/ZT]
W skrócie - po decyzjach Samorządowego Kolegium Odwoławczego oraz sądów administracyjnych miasto nie miało wyjścia jak zacząć przygotowania od samego początku.
1 września 2023 roku drogowcy ogłosili zatem kolejny przetarg na zaktualizowanie projektu budowlanego ulicy Ciszewskiego-bis - 1,4 km odcinka między Kiedacza a al. Rzeczypospolitej. Wybrana firma będzie musiała także złożyć wniosek o wydanie nowej decyzji środowiskowej dla inwestycji oraz o pozwolenie na budowę, a więc wyręczyć ratusz w tych procedurach. Dostanie na to rok i cztery miesiące od podpisania umowy, a więc dokumentacja gotowa ma być mniej więcej na połowę 2025 roku!
Na ogłoszenie odpowiedziało sześć firm. W środę Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta otworzył koperty z ofertami. Informacje są dobre - jeden ze zgłaszających się wycenił swoje usługi na nieco ponad milion złotych, a więc o 200 tys. złotych mniej niż maksimum określone przez miasto. Pozostałych pięć ofert miało wyceny na poziomie 1,4 - 3 mln złotych. Wszystko więc wskazuje na to, że konkurs zostanie rozstrzygnięty, a dokumentacja budowy zostanie przygotowana.
Ulica z pewnością nie powstanie w zgodzie z Wieloletnią Prognozą Finansową m.st. Warszawy, a więc do 2024 roku. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta już zapowiedział wniosek o przełożenie pieniędzy na kolejne lata. Prawdopodobnie - jeśli po drodze znów nie będzie odwołań i zaskarżeń - ulicę uda się wybudować do 2027-2028 roku.
A przypomnijmy, ulica Ciszewskiego-bis miała być pierwszym połączeniem między dwiema dzielnicami. Jej projekty powstawały ponad 30 lat temu. Od kilku lat kierowcy mogą korzystać z ul. Korbońskiego, wybudowanej przez dzielnicę Ursynów oraz Wilanów, a od grudnia 2021 roku także z połączenia ulic Płaskowickiej i Branickiego oraz tunelu POW. Jest też Dolina Służewiecka, gdzie ruch zmalał. Czy potrzebne jest więc kolejne połączenie? Wątpliwości mieli już ursynowscy radni, którzy apelowali o wstrzymanie inwestycji. Za jej kontynuacją opowiadają się jednak burmistrzowie obu dzielnic oraz stołeczny ratusz.
- To lokalne połączenie, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Nazwałbym ją drogą sąsiedzką, która zbliżyłaby najintensywniej zabudowane obszary obu dzielnic - zauważa burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski.
Hjalmar06:53, 04.01.2024
Teraz, gdy jest połaczenie przez Branickiego, ta ulica traci raczej sens. Lepiej zachować tereny zielone na skarpie.
xxx09:46, 04.01.2024
Oby to w końcu wybudowali... Ileż można czekać
MK10:15, 04.01.2024
Budować, na złość tym słowikom. Nie będzie kliku mieszkańców utrudniać życia 2 dzielnica. Dodatkowo pod blokiem słowików zaprojektował bym przystanek komunikacji.
Kon14:44, 04.01.2024
Banda slowikowa na pewno macza palce w tym projekcie... ale budowac trzeba polaczenie dzielnic bo jest potrzebne! Jest jakis halowilanow, zeby poczytac co pisza na ten temat mieszkancy miasteczka wilanow ?
Misiek15:58, 04.01.2024
Ciekawe że duże planowane połączenie Metra Kabaty z Puławską i z Powsinem nie okazało się potrzebne...
A tu niby jest...
W każdym normalnym kraju P&R jest na ostatniej stacji metra by jak najszybciej ludzi przenieść do metra...
A u nas nie na Kabatach
Boom16:24, 04.01.2024
Misiek, skończ już ten płacz o ostatniej stacji. Na Ursynowie parking jest na raptem trzeciej stacji, a i tak nie jest zapełniony. Gadasz jakby to była kluczową sprawą w organizacji park and ride.
Boom10:38, 04.01.2024
Skończcie gadać, zacznijcie w końcu budować. Wieloletnie, nieudolne przygotowywanie inwestycji to niestety wizytówka tego miasta.
Zniesmak13:41, 04.01.2024
Ciekawe, bo jak mieszkańcy Wzgórza słoików kupowali swe apartmą to ta droga już była widoczna na planach. Trzeba było tylko się tym zainteresować przed zakupem.
Misiek15:56, 04.01.2024
W planach było też duże P& na Kabatach i *%#)!& z Kabat do Puławskiej i do Powsina - nie ma
W planach była A2 na powierzchi - nie ma
Paulo13:45, 04.01.2024
Zróbcie ten przejazd, zróbcie…. Już teraz rzeki samochodów zalewają Ursynów do późnych godzin nocnych przez Branickiego i przez Rosnowskiego. Całkowicie zatrujcie życie mieszkańcom Ursynowa.
Rumburak16:11, 04.01.2024
Ciszewskiego bis odciąży nieco Rosoła i KEN. Liczba samochodów będzie ta sama, ale pojadą krótszą drogą przez Ursynów.
Paulo21:08, 04.01.2024
@ Rumburak, niestety nie. Ulica Branickiego też miała odciążyć Rosnowskiego. Korki są jak były, a tylko samochodów przybyło. Czy komuś zależy, żeby zburzyć spokój na Ursynowie?
jac.14:44, 05.01.2024
Wręcz przeciwnie. Wilanów będzie zasmradzał mniejszy kawałek Ursynowa.
Kompromis 14:16, 04.01.2024
Skoro jest most tylko dla rowerzystów i pieszych, to może kompromisowo droga tylko dla rowerzystów/rolkarzy i pieszych? Taki skrót jest potrzebny, ale może wersja eco z poszanowaniem dla Skarpy? Zaraz mnie wszyscy zjedzą w komentarzach, no ale trudno :)
Kon14:46, 04.01.2024
Kompromis to jest minimum komunikacja autobusowa a nie rowery. Szkoda, ze tramwaj sie nie zmiesci :-)).
Misiek15:55, 04.01.2024
Ta... sensowne duże połączenie metra Kabaty z Powsinem uwalono i zastąpiono małym...
A zupełnie zbędne Ciszewskiego bis niszczące skarpę ma być budowane...
Widać że są lepsi i gorsi mieszkańcy Ursynowa
WAW16:25, 04.01.2024
Teraz kiedy jest tunel,Branickiego i dwa połączenia przy Wąwozowej jeszcze jedno??? Bez sensu. SZkoda przyrody.
Ag16:42, 04.01.2024
Oby nigdy nie doszło do skutku. Ulica nie jest potrzebna, zieleń jest.
Michał 16:52, 04.01.2024
Jako mieszkaniec Wzgórza Slowików popieram budowę Ciszewskiego bis. Pozdrawiam
sdgfhjlk10:55, 05.01.2024
Bez sensu ta budowa. Najpierw jakiś gamoń źle zaprojektował wyjazd z POW dla Wilanowa, potem nastąpiły zwężanie ulic i tworzenie buspasów całodobowych, a teraz płacz i lament żeby zrobić wyjazd na Ciszewskiego. W takim razie po co ta cała ekologia, skoro kawałek skarpy ma zostać zniszczony? Niech Wilanów jak wybudują tramwaj zacznie z niego korzystać to mozę chociaż inwestycja się zwróci;>
prorok22:00, 05.01.2024
ulica nie powstanie, Dzidzia na pewno jej nie chce
chociaż Dzidzia lubi się przeprowadzać, to może jednak...
Precz z bis12:15, 31.01.2024
Tak jest, zamurujcie, zabetonujcie całą skarpę, zabudowa wilanowska już podchodzi pod Ursynów. Jeszcze kolejna droga nam potrzebna...
tom23:50, 14.03.2024
czemu w tym mieście nikt nie zauważa, ze tereny zielone sa potrzebne. czy nikt nie rozumie ze zielone sluzy czlowiekowi. czy kazdy teren musi byc przeznaczony pod budowe. no jasne, - drzewo nie zarobi - ale pewnie nie chodzi o to co zarobi teren dla miasta a ile wydajacy decyzje dostana pod stolem.
13 9
To już mieszkaniec Ursynowa lub Wilanowa wybierz sobie ulice która ma podróżować i nie będzie skazany na Branickiego. Która z czasem zacznie się korkować. Już teraz skręt z Rosoła w Branickiego w godzinach szczytu to stanie w korku.
12 9
Kolezko slowikowy, dosc sciemy! Ciszewskiego bis ma powstac bo jest potrzebne !!