Zamknij

Ciszewskiego-bis. Są chętni by ją projektować. Kiedy powstanie?

Sławek KińczykSławek Kińczyk 15:48, 03.01.2024 Aktualizacja: 16:01, 03.01.2024
Skomentuj wizualizacja ulicy Ciszewskiego-bis wizualizacja ulicy Ciszewskiego-bis

Są chętni na ponowne zaprojektowanie ulicy Ciszewskiego-bis. Zgłosiło się sześć firm, jedna mieści się w limicie, który wyznaczyło miasto, więc prawdopodobnie wkrótce ruszy projektowanie tego długo wyczekiwanego połączenia między Ursynowem a Wilanowem. Ponownie szyki miastu mogą pomieszać sąsiedzi inwestycji z osiedla Wzgórze Słowików, którzy nie chcą, by pod oknami przebiegała nowa ulica.

Szykowanie drogi, która kiedyś jako pierwsza miała połączyć Ursynów i Wilanów, dotychczas przypominało stąpanie sapera po polu minowym. Ulica Ciszewskiego od Kiedacza do al. Rzeczypospolitej miała zostać wybudowana pierwotnie do 2019 roku, a później do 2024 roku. Jak na razie nie wbito nawet pierwszej łopaty!

Wszystko przez upór sąsiadów planowanej inwestycji z osiedla Wzgórze Słowików, którzy nie chcą nowej drogi pod swoimi oknami. Skargi, pozwy i protesty składa w ich imieniu m.in. mecenaska, która... kilka lat wcześniej sprzedała miastu kawałek gruntu pod budowę Ciszewskiego-bis. Szczegółowo galimatias prawny, wyroki i orzeczenia w sprawie dokumentacji dotyczącej Ciszewskiego-bis opisujemy w tym artykule:

[ZT]24018[/ZT]

W skrócie - po decyzjach Samorządowego Kolegium Odwoławczego oraz sądów administracyjnych miasto nie miało wyjścia jak zacząć przygotowania od samego początku. 

Przetarg na ponowne zaprojektowanie ulicy

1 września 2023 roku drogowcy ogłosili zatem kolejny przetarg na zaktualizowanie projektu budowlanego ulicy Ciszewskiego-bis - 1,4 km odcinka między Kiedacza a al. Rzeczypospolitej. Wybrana firma będzie musiała także złożyć wniosek o wydanie nowej decyzji środowiskowej dla inwestycji oraz o pozwolenie na budowę, a więc wyręczyć ratusz w tych procedurach. Dostanie na to rok i cztery miesiące od podpisania umowy, a więc dokumentacja gotowa ma być mniej więcej na połowę 2025 roku!

Na ogłoszenie odpowiedziało sześć firm. W środę Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta otworzył koperty z ofertami. Informacje są dobre - jeden ze zgłaszających się wycenił swoje usługi na nieco ponad milion złotych, a więc o 200 tys. złotych mniej niż maksimum określone przez miasto. Pozostałych pięć ofert miało wyceny na poziomie 1,4 - 3 mln złotych. Wszystko więc wskazuje na to, że konkurs zostanie rozstrzygnięty, a dokumentacja budowy zostanie przygotowana.

Ulica z pewnością nie powstanie w zgodzie z Wieloletnią Prognozą Finansową m.st. Warszawy, a więc do 2024 roku. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta już zapowiedział wniosek o przełożenie pieniędzy na kolejne lata. Prawdopodobnie - jeśli po drodze znów nie będzie odwołań i zaskarżeń - ulicę uda się wybudować do 2027-2028 roku.

To miało być pierwsze połączenie obu dzielnic

A przypomnijmy, ulica Ciszewskiego-bis miała być pierwszym połączeniem między dwiema dzielnicami. Jej projekty powstawały ponad 30 lat temu. Od kilku lat kierowcy mogą korzystać z ul. Korbońskiego, wybudowanej przez dzielnicę Ursynów oraz Wilanów, a od grudnia 2021 roku także z połączenia ulic Płaskowickiej i Branickiego oraz tunelu POW. Jest też Dolina Służewiecka, gdzie ruch zmalał. Czy potrzebne jest więc kolejne połączenie? Wątpliwości mieli już ursynowscy radni, którzy apelowali o wstrzymanie inwestycji. Za jej kontynuacją opowiadają się jednak burmistrzowie obu dzielnic oraz stołeczny ratusz.

- To lokalne połączenie, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Nazwałbym ją drogą sąsiedzką, która zbliżyłaby najintensywniej zabudowane obszary obu dzielnic - zauważa burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

HjalmarHjalmar

22 36

Teraz, gdy jest połaczenie przez Branickiego, ta ulica traci raczej sens. Lepiej zachować tereny zielone na skarpie.

06:53, 04.01.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MkMk

13 9

To już mieszkaniec Ursynowa lub Wilanowa wybierz sobie ulice która ma podróżować i nie będzie skazany na Branickiego. Która z czasem zacznie się korkować. Już teraz skręt z Rosoła w Branickiego w godzinach szczytu to stanie w korku.

10:20, 04.01.2024

KonKon

12 9

Kolezko slowikowy, dosc sciemy! Ciszewskiego bis ma powstac bo jest potrzebne !!

14:39, 04.01.2024

xxxxxx

32 16

Oby to w końcu wybudowali... Ileż można czekać

09:46, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MKMK

22 15

Budować, na złość tym słowikom. Nie będzie kliku mieszkańców utrudniać życia 2 dzielnica. Dodatkowo pod blokiem słowików zaprojektował bym przystanek komunikacji.

10:15, 04.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KonKon

6 8

Banda slowikowa na pewno macza palce w tym projekcie... ale budowac trzeba polaczenie dzielnic bo jest potrzebne! Jest jakis halowilanow, zeby poczytac co pisza na ten temat mieszkancy miasteczka wilanow ?

14:44, 04.01.2024

MisiekMisiek

3 3

Ciekawe że duże planowane połączenie Metra Kabaty z Puławską i z Powsinem nie okazało się potrzebne...

A tu niby jest...

W każdym normalnym kraju P&R jest na ostatniej stacji metra by jak najszybciej ludzi przenieść do metra...

A u nas nie na Kabatach

15:58, 04.01.2024

BoomBoom

4 3

Misiek, skończ już ten płacz o ostatniej stacji. Na Ursynowie parking jest na raptem trzeciej stacji, a i tak nie jest zapełniony. Gadasz jakby to była kluczową sprawą w organizacji park and ride.

16:24, 04.01.2024

BoomBoom

18 14

Skończcie gadać, zacznijcie w końcu budować. Wieloletnie, nieudolne przygotowywanie inwestycji to niestety wizytówka tego miasta.

10:38, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZniesmakZniesmak

16 9

Ciekawe, bo jak mieszkańcy Wzgórza słoików kupowali swe apartmą to ta droga już była widoczna na planach. Trzeba było tylko się tym zainteresować przed zakupem.

13:41, 04.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MisiekMisiek

2 5


W planach było też duże P& na Kabatach i *%#)!& z Kabat do Puławskiej i do Powsina - nie ma

W planach była A2 na powierzchi - nie ma

15:56, 04.01.2024

PauloPaulo

13 10

Zróbcie ten przejazd, zróbcie…. Już teraz rzeki samochodów zalewają Ursynów do późnych godzin nocnych przez Branickiego i przez Rosnowskiego. Całkowicie zatrujcie życie mieszkańcom Ursynowa.

13:45, 04.01.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RumburakRumburak

6 5

Ciszewskiego bis odciąży nieco Rosoła i KEN. Liczba samochodów będzie ta sama, ale pojadą krótszą drogą przez Ursynów.

16:11, 04.01.2024

PauloPaulo

3 5

@ Rumburak, niestety nie. Ulica Branickiego też miała odciążyć Rosnowskiego. Korki są jak były, a tylko samochodów przybyło. Czy komuś zależy, żeby zburzyć spokój na Ursynowie?

21:08, 04.01.2024

jac.jac.

2 1

Wręcz przeciwnie. Wilanów będzie zasmradzał mniejszy kawałek Ursynowa.

14:44, 05.01.2024

Kompromis Kompromis

6 9

Skoro jest most tylko dla rowerzystów i pieszych, to może kompromisowo droga tylko dla rowerzystów/rolkarzy i pieszych? Taki skrót jest potrzebny, ale może wersja eco z poszanowaniem dla Skarpy? Zaraz mnie wszyscy zjedzą w komentarzach, no ale trudno :)

14:16, 04.01.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KonKon

4 3

Kompromis to jest minimum komunikacja autobusowa a nie rowery. Szkoda, ze tramwaj sie nie zmiesci :-)).

14:46, 04.01.2024

MisiekMisiek

6 12

Ta... sensowne duże połączenie metra Kabaty z Powsinem uwalono i zastąpiono małym...

A zupełnie zbędne Ciszewskiego bis niszczące skarpę ma być budowane...

Widać że są lepsi i gorsi mieszkańcy Ursynowa

15:55, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WAWWAW

8 16

Teraz kiedy jest tunel,Branickiego i dwa połączenia przy Wąwozowej jeszcze jedno??? Bez sensu. SZkoda przyrody.

16:25, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgAg

7 15

Oby nigdy nie doszło do skutku. Ulica nie jest potrzebna, zieleń jest.

16:42, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Michał Michał

9 5

Jako mieszkaniec Wzgórza Slowików popieram budowę Ciszewskiego bis. Pozdrawiam

16:52, 04.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sdgfhjlksdgfhjlk

4 6

Bez sensu ta budowa. Najpierw jakiś gamoń źle zaprojektował wyjazd z POW dla Wilanowa, potem nastąpiły zwężanie ulic i tworzenie buspasów całodobowych, a teraz płacz i lament żeby zrobić wyjazd na Ciszewskiego. W takim razie po co ta cała ekologia, skoro kawałek skarpy ma zostać zniszczony? Niech Wilanów jak wybudują tramwaj zacznie z niego korzystać to mozę chociaż inwestycja się zwróci;>

10:55, 05.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prorokprorok

1 0

ulica nie powstanie, Dzidzia na pewno jej nie chce
chociaż Dzidzia lubi się przeprowadzać, to może jednak...

22:00, 05.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Precz z bisPrecz z bis

2 0

Tak jest, zamurujcie, zabetonujcie całą skarpę, zabudowa wilanowska już podchodzi pod Ursynów. Jeszcze kolejna droga nam potrzebna...

12:15, 31.01.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomtom

1 0

czemu w tym mieście nikt nie zauważa, ze tereny zielone sa potrzebne. czy nikt nie rozumie ze zielone sluzy czlowiekowi. czy kazdy teren musi byc przeznaczony pod budowe. no jasne, - drzewo nie zarobi - ale pewnie nie chodzi o to co zarobi teren dla miasta a ile wydajacy decyzje dostana pod stolem.

23:50, 14.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%