Pod koniec marca mieszkańcy osiedla przy ul. Kłobuckiej rozpoczęli akcję protestacyjną. Chodzi o przebudowę skrzyżowań ul. Kłobuckiej z ulicami Nowy Służewiec i Pieskowa Skała prowadzonej przez jednego z deweloperów w uzgodnieniu z miastem. Według planów, po przebudowie niemożliwy będzie wyjazd z Pieskowej Skały w ulicę Kłobucką w lewo, w stronę ulicy Poleczki. Zlikwidowany miałby być też lewoskręt z Kłobuckiej w ulicę Pieskowa Skała dla jadących od strony ulicy Bokserskiej.
Trwają już kolejne prace na odcinku od ul. Nowy Służewiec do ul. Taborowej. Jest to inwestycja prowadzona na podstawie umowy podpisanej przez dewelopera ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta, a rozwiązania w ruchu drogowym zostały zaakceptowane przez miejskie Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym.
Mieszkańcy osiedla zasypali skrzynkę mailową Zarządu Dróg Miejskich i Biura Zarządzania Ruchem Drogowym wiadomościami wyrażającymi zdecydowany sprzeciw.
Zlikwidowanie wyjazdu w lewo w stronę ulicy Poleczki oraz lewoskrętu z ulicy Kłobuckiej w ulicę osiedlową dla osób dojeżdżających od ul. Bokserskiej w znaczącym stopniu utrudnia dojazdu do garaży. Należy nadmienić, iż osiedlowa droga obsługuje garaże podziemne dla dziewięciu budynków mieszkalnych, także dojazd śmieciarek czy innych służb
– czytamy w niemal jednobrzmiącej wiadomości.
Znaczny ruch na tym skrzyżowaniu jest generowany przez samochody wjeżdżające na osiedle od strony ulicy Bokserskiej. Najbliższe skrzyżowanie z ul. Jurajską, zgodnie z obecną organizacją ruchu, nie umożliwia zawracania na skrzyżowaniu z ul. Jurajską. Po zmianach wprowadzanych przez dewelopera podczas przebudowy ul. Kłobuckiej utrudniony będzie powrót na osiedle, ponieważ większy ruch jest z kierunku ul. Bokserskiej niż ul. Wyczółki.
- Niestety zmiana organizacji ruchu nie poprawi w żaden sposób bezpieczeństwa w rejonie, spowoduje natomiast bardzo wiele komplikacji w okolicy (przeniesienie ruchu z ul. Kłobuckiej na osiedlowe uliczki celem dojazdu do garażów podziemnych) bądź też próby zawracania w niedozwolonych miejscach na ul. Kłobuckiej. Nie wspomnę nawet o utrudnieniach w wywozie śmieci czy dojeździe Służb Ratunkowych – dodaje pan Przemysław, mieszkaniec osiedla.
Mieszkańcy osiedla Central Park Ursynów, wybudowanego przez Marvipol, dowiedzieli się o zmianach już w trakcie prowadzonych prac. To potęguje ich wzburzenie. Urzędnicy nie konsultowali z nimi planowanych zmian.
- Każde działanie poprawiające lokalną infrastrukturę cieszy, powstają brakujące fragmenty chodnika czy DDR, ale dlaczego każda przebudowa prowadzona przez podmiot prywatny jest uzgadniana w zaciszu gabinetów BZRD i niekonsultowana z nieruchomościami, których dotyczy - dokładnie też tak było pół rok temu w sierpniu, kiedy to mieszkańcy budynków przy Kłobuckiej 23B-23D dowiedzieli się w trakcie trwających prac, jak ma wyglądać ich wyjazd z ich osiedla – mówi społecznik Paweł Nowocień, mieszkaniec osiedla przy ul. Kłobuckiej.
Mieszkańcy zażądali natychmiastowego wstrzymania prac i wprowadzenia korekty do planowanej organizacji ruchu.
Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym ugięło się pod naporem protestu. W odpowiedzi na nasze pytania informuje, że do projektu organizacji ruchu wprowadzono zmiany.
- Zostanie utrzymana możliwość skręcania we wszystkich relacjach ze zjazdu prowadzącego do budynku Kłobucka 8D. Z informacji uzyskanych od zarządcy osiedla wszystkie garaże podziemne są ze sobą połączone, zapewniając wyjazd w różnych kierunkach (ul. Pieskowa Skała, Jurajska oraz Kłobucka), a mieszkańcy wybierają zjazd prowadzący z ul. Kłobuckiej jedynie ze względu na komfort i wygodę dojazdu z ul. Bokserskiej – mówi Wojciech Staszewski ze stołecznego ratusza.
Skrzyżowanie będzie jednak pod stałą obserwacją Zarządu Dróg Miejskich, by sprawdzić, czy po wprowadzonych zmianach, nie będą się tworzyć korki.
- Obecnie ul. Kłobucka posiada szeroką jezdnię umożliwiającą omijanie z prawej strony pojazdów oczekujących na możliwość skrętu w lewo. Po wprowadzeniu przejść dla pieszych z azylem i zawężeniem pasa ruchu może dochodzić do sytuacji blokowania pojazdów jadących na wprost. W przypadku występowania zatorów drogowych na ul. Kłobuckiej spowodowanych pojazdami skręcającymi w lewo na tzw. drogę północą zastrzegamy sobie prawo do wykonania korekty organizacji ruchu – dodaje Staszewski.
Pomysł budowy przejścia dla pieszych chwali Paweł Nowocień, wskazując, że mieszkańcy nie będą musieli nadkładać drogi na przystanek. Zauważa też, że w planach brakuje miejsc parkingowych, mimo że byłoby gdzie je umieścić. Pomysł utworzenia miejsc parkingowych na Kłobuckiej mieszkańcy poparli już w Budżecie Obywatelskim na 2018 rok.
Użytkownik08:24, 12.04.2023
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Rudy z Natolina18:13, 12.04.2023
Kłobucka to nie Ursynów ... dajcie spokój z tą Kłobucką.
6 4
Natolin? Jaka to Warszawa? Ja to się urodziłem w Warszawie. Ojciec się urodził w Warszawie a tu co, do sklepu trzy kilometry, do Lasów Kabackich możesz skoczyć w trymiga, a przed wojną to się kolejką wilanowską jeździło. Wyprawa na cały dzień. Chamowo i tyle.
3 1
Może jeszcze KłobuDZka...
ić stont