Powrót linii 136 i 503 na dotychczasowe trasy w obu kierunkach, wycofanie 192 z Dereniowej oraz skierowanie 195 aż na Belgradzką. Takie plany ma Zarząd Transportu Miejskiego na komunikację na Ursynowie po zakończeniu budowy POW.
Budowa POW, przynajmniej na powierzchni, dobiega końca. ZTM myśli nad zmianami w komunikacji miejskiej. Chce przywracać dawne trasy autobusów i wprowadzać korekty. Swoje pomysły przedstawiło już dzielnicy. Część z nich spełnia oczekiwania mieszkańców, którzy domagali się lepszej dostępności autobusów.
Większość zmian to przywrócenie tras sprzed rozpoczęcia budowy POW. I tak linie 136 i 503 mają wrócić odpowiednio na Cynamonową i Dereniową w obu kierunkach. Autobusy te zawracać będą na rondzie Krahelskiej. Ale dopiero po zakończeniu prac na rondzie, najwcześniej za dwa tygodnie.
Linia 192 zostanie wycofana z Dereniowej, a skierowana na Pileckiego. To nowe rozwiązanie. - Ma ono na celu postulowaną przez mieszkańców poprawę połączenia osiedli w rejonie skrzyżowania Płaskowickiej i Pileckiego ze stacją Metro Imielin - argumentuje ZTM. Przypomnijmy, niedawne zmiany na trasie linii 179 spowodowały, że autobusy te nie dowożą już pasażerów do tej stacji. 192 nie wróci na Lanciego.
Co z linią 195, która od niedawna znów jeździ ulicą Lanciego? Pojedzie Stryjeńskich i zawracać będzie ul. Belgradzką i Lanciego. Dlaczego aż tam?
- Wynika to z wykorzystania już przez linię 503 możliwości postoju na przystanku na Płaskowickiej po zachodniej stronie skrzyżowania z al. KEN, umożliwiającym zawracanie na rondzie Krahelskiej - tłumaczy ZTM. To oznacza, że 195 zostanie wycofana z ul. Cynamonowej, ale przypomnijmy wróci tam dwukierunkowo 136.
Zgodnie z propozycjami ZTM linia 504 nie wróci na dawną trasę. Zamiast skręcić z Dereniowej w Płaskowickiej, a później z alei KEN w Belgradzką, wciąż będzie jeżdzić prosto ulicą Stryjeńskich aż do Wąwozowej i Osiedla Kabaty. Zadowoleni z takiego obrotu mogą być mieszkańcy Wyżyn i zachodniej części Kabat.
Kiedy te propozycje wejdą w życie? Linie 136 i 503 - jak już wspomnieliśmy - zmienią trasę po tym jak rondo Krahelskiej będzie przejezdne dla autobusów. Do maja funkcjonuje ono "tymczasowo" - z wygrodzeniami i zwężeniami. Zmiany zostaną wprowadzone po zakończeniu tych robót. Natomiast pozostałe linie - 192, 195 i 504 pojadą wg nowych rozkładów dopiero po ostatecznym zakończeniu budowy POW i przejęciu przez miasto ulic od wykonawcy. Prawdopodobnie nastąpi to jesienią. Ale wcześniej projekty zmian zaopiniują jeszcze ursynowscy radni.
Schemat nowego układu linii autobusowych - źródło: projekt ZTM

JPRDLE14:16, 09.04.2021
Grunt, że syfiaste bazarowe fawele zostaną... Kolejny sukces kiempy
Pozostałe komentarze
Sz12:18, 09.04.2021
Na schemacie nie ma linii 179. Czy to znaczy, że jej nie będzie czy też są na nim umieszczone tylko linie, które zmieniają trasę?
A12:47, 09.04.2021
Tylko linie które zmieniają trasę.
Natolińczyk12:43, 09.04.2021
Dlaczego mieszkańcy Natolina zostaną pozbawieni trasy 192 stryjeńskich,belgradzką? Kolejny autobus wypada po 504, który jeździł Belgradzką.
Szkoda, że te trasy są ustalane od czapy bez konsultacji zainteresowanych osób( w tej propozycji nie będzie już dojazdu do przychodni na uboczu!!!)
Naubocznik13:56, 09.04.2021
Akurat 504 bardzo dobrze, ze jedzie prosto stryjenskich do dereniowej, a nie krąży przez cały Natolin. Jeszcze tylko to przewężenie na Stryjeńskich w stronę Płaskowickiej powinni zlikwidowac, zeby były dwa pasy. I tak juz wystarczająco wiecej czasu 504 jedzie na zwężonej Dereniowej niż było kiedyś.
Roman15:18, 09.04.2021
Lepiej poszerzyć Stryjeńskich do 3 pasów, bo 2 to za mało. Poza tym zróbmy kładki dla pieszych, bo światła ograniczają przepustowość.
Babalaga09:37, 10.04.2021
Także pozbawia się osób ze Stryjenskich dojazdu do szkoły, kościoła i parku
Szary Człowiek11:44, 12.04.2021
No proszę, 504 nie wróci na starą trasę...Mieszkam na Kulczyńskiego, do pracy bez przesiadek dojadę tylko autobusem 504. Nie mam czasu latać dwa kwartały na piechotę do autobusu, na szczęście mogę pojechać do pracy własnym samochodem...
dr23:22, 19.04.2021
Dowiedziałem się dziś, że po zakończeniu przebudowy ronda Krahelskiej i po uruchomieniu wszystkich przystanków na Płaskowickiej (strona południowa) 192 wróci na Lanciego.
“Podziemna Tarcza”. 100 tys. osób schroni się w metrze
Filtrowentylacja jest teraz potrzebna w drugą stronę, by smród bezdomnych z metra nie wydostawał się na zewnątrz.
dr2
17:11, 2025-12-17
Lex deweloper na Kabatach. Radni krytykują projekt!
ja tylko wspomne jedna rzecz. przypomnijcie sobie kto stworzyl "lex developer" i bedziecie wiedziec kogo winic. bez tego sprawa bylaby jasna i klarowna
abc
17:08, 2025-12-17
“Podziemna Tarcza”. 100 tys. osób schroni się w metrze
Co za błazen... NIE! Warszawskie metro nie może służyć jako schron w czasie wojny. Od wielkiej biedy może któreś z najgłębszych stacji. Może Bródno? Ale nie te na Ursynowie. Są za płytkie, drążone metodą odkrywkową. Przed dronami jak cię mogę ochronią, przed rakietami typu Iskander, Kalibr i cięższymi - w żadnym wypadku! Bez problemu przebiją się na perony i do tuneli, masakrując tysiące ludzi. Dalej - w przypadku wojny pierwsze rakiety polecą na Żerań, Siekierki i stacje przesyłowe. NIE BĘDZIE PRĄDU!!! Tym samym diabli wezmą też wentylację w metrze. Jeśli ludzi nie zabiją rakiety, to się tam uduszą. Nie ma tam miejsc składowania wody. Nie ma sanitariatów. Masakra. Ja rozumiem, że tego klauna to nie obchodzi, bo on z kolesiami będzie w Australii na długo przed tym, zanim coś się zacznie, ale ludzie powinni wiedzieć, że w razie czego w metrze nie przetrwają! Powinni z miejsca nawiewać poza miasto, bo tu będzie smród, kiła i mogiła! Kilka dni bez prądu i ścieki zaleją wszystkie mieszkania na parterach! Pomijając już fakt, że nikt tu nie dowiezie wody w wystarczającej ilości a pompy do kranów też są elektryczne. Że Ukraina jakoś daje radę? Tak! Bo mają elektrownie atomowe a Polska nie! Eh, ale zaraz, kluczem są chyba te "ogromne nakłady". Przekierowane na firmę śwagra i bratowej.
Irfy
17:07, 2025-12-17
Karetki mają problem z przejazdem ulicą Romera!
Ci co parkują na chodnikach i osiedlowych drogach pożarowych są nagle wielkimi obrońcami ratowania życia. Prawie spadłem z krzesła.
pro
14:22, 2025-12-17