Czy korekta trasy autobusu linii 179, który krąży po Ursynowie to dobra zmiana? Mieszkańcy mają wątpliwości. Najwięcej zgłaszają ich ursynowianie z osiedla Kazury. Dla nich - po raz kolejny - komunikacja miejska stała się mniej dostępna.
Od ponad dwóch tygodni autobus 179, który przejeżdża przez niemal wszystkie ursynowskie osiedla, ma zmienioną trasę. W związku z otwarciem połączenia ulicy Gandhi z Płaskowickiej, to tą nową ulicą miejską kursuje teraz 179. Na Gandhi zatrzymuje się na dwóch nowych przystankach: obok Szpitala Południowego (zaraz za skrzyżowaniem) oraz na przystanku na wysokości Instytutu Hematologii. Mieszkańcy bloków przy Gandhi, Alternatywy czy Polskie Drogi dzięki temu zyskali pierwszy "swój" autobus.
179 nie jeździ już natomiast przez skrzyżowanie Pileckiego z Płaskowickiej, na co narzekają mieszkańcy osiedla Kazury. To dla nich już druga zmiana w ostatnich latach, związana z budową POW. Najpierw odebrano im przystanek autobusowy na Stryjeńskich nad tunelem. Nie oddano go do dziś, choć jest już taka możliwość.
- Znów mamy o jeden autobus mniej. Przez Pileckiego jeżdżą co prawda 185 i 195, ale zbyt rzadko. 179 było pod tym względem najlepsze - mówi pani Katarzyna, pasażerka komunikacji z Kazury.
- Ja sobie radzę, bo mogę dojść gdzieś dalej, albo dłużej poczekać. Ale dla osób starszych i chorych autobusy zamiast przybliżać, oddalają się - dodaje pani Aneta.
ZTM, pytany przez nas o zasadność zmian w trasie linii 179, twierdzi, że taka korekta planowana była już od 2009 roku, gdy linię poprowadzono przez Ursynów Zachodni. Jednak czekano na przedłużenie Gandhi i jej połączenie z Płaskowickiej przez GDDKiA.
- Linia 179 na nowej trasie nadal obsługuje to samo osiedle w trójkącie ulic: Gandhi – Pileckiego – Płaskowickiej oraz Instytut Hematologii, a także zapewnia krótszy czas przejazdu w relacji między Ursynowem Zachodnim a stacją metra Imielin - tłumaczy Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
I dodaje, że na Pileckiego pozostał autobus, które gwarantuje pasażerom to samo połączenie z najbliższą stacją metra, a przystanek obsługuje także linia 195.
O pasażerów z Kazury upomniał się radny Maciej Antosiuk z Projektu Ursynów.
- Złożyłem interpelację z wnioskiem o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu linii 185. Mam nadzieję, że ZTM przychyli się do mojej prośby, bo wielu z mieszkańców enklawy Kazury jest teraz nieco wykluczonych komunikacyjnie. Podstawą do wyboru środka transportu jest jego konkurencyjność. Więcej kursów to szybszy dojazd do metra lub innych miejsc - przekonuje radny.
Zarząd Transportu Miejskiego analizuje wniosek, na decyzje jednak za wcześnie. - Oczywiście, jak po każdej zmianie trasy pojazdów, obserwujemy także sytuację na linii 179 - kwituje Kunert.
Układ komunikacyjny na obszarze między stacją metra Imielin a Natolin, po oddaniu do użytku naziemnej części POW, wymagać będzie ponownych zmian. Po otwarciu ulicy Lanciego kursujące tam wcześniej autobusy nie wróciły na dawną trasę. ZTM zapowiada, że rozkłady będą konsultowane z urzędem dzielnicy.
[ZT]16207[/ZT]
Lukasz43616:18, 28.12.2020
Linia lokalna, a taką jest 179 powinna obsługiwać jak największe ilości możliwych miejsc. Nowa trasa zaprzecza temu. Warto też dodać że nowy odcinek wykorzystywany jest bardzo kiepsko. I teraz sedno. Jeszcze dwa lata temu odcinek Metro Imielin przystanki Pileckiego / Stryjeńskich obsługiwały:
179 co 10 minut, 192 co 12 minut, 185 co 15 minut, 503 co 10 minut. Obecnie zostało:
192 co 15 minut, 185 co 15 minut, 195 co 30 minut...
Facepalm16:26, 28.12.2020
Jak kazurkowicze w końcu pogodzą się z przedłużeniem Pileckiego to będą mieli na pewno więcej autobusów i nie będą musieli chodzić do przystanków i czekać. A jak na razie niech ta grupka najbardziej uprzykrzająca życie reszcie Ursynowa odczepi się od bardzo dobrej nowej Drogi autobusu.
Korbol22:34, 28.12.2020
Tak jest autem jeździć nie dali, to i autobusu nie będzie :-). A mogli mieć pod oknami ...
zwykły obserwator18:27, 28.12.2020
Zmiana nazw przystanków, zmiana trasy, wszystko "służy" mieszkańcom, hi, hi. Te zmiany to nie kosmici ani ślepy los, hi, hi.
ninja23:37, 28.12.2020
Masz rację. To przemyślana złośliwość decydentów innostrancow.
erykantykleryk18:27, 28.12.2020
Autobusy są dla biedoty i debili co prawka nie potrafio zorbić!
Xyz19:37, 28.12.2020
To tylko trolle rowerowe z zdm-u probują powrot do PRLu, gdzie auta byly tylko dla bogatych i dygnitarzy
a lud mial jezdzic zapchanym zbiorkomem.
JEZDZE AUTOBUSEM23:11, 28.12.2020
TAKI ZE MNIE DEBIL JAK Z CIEBIE BYDŁO
jako20:20, 29.12.2020
@eryk - jeśli autobusy są dla biedoty, to jak nazwać ciebie jeżdżącego drewnianą furmanką, która dał ci ojciec, żebyś do miasta przyjechał? Przestań obrażać ludzi tylko dlatego, że są inni, wolą robić róże rzeczy inaczej.
do erykantykleryk23:59, 29.12.2020
sam jesteś debilem ubliżającym ludziom, won z forum z takim zachowaniem
Xyz19:33, 28.12.2020
Na szczescie samochod jezdzi tam gdzie sie chce i kiedy sie chce. Polecam. Choc banda patoraktywistow probuje was zmuszac do popitalania rowerkiem, albo komunikacja miejska (choc w takiej Holandii w dobie pandemii odradzaja jazde zbiorkomem), to jak widac nie warto tych pajacow sluchac. Widzial ktos dzisiaj przez caly dzien wiecej niz 5 rowerkowców??
Rowerkowiec20:02, 28.12.2020
Ja
Xyz07:57, 29.12.2020
To powiadasz, ze widziałeś? A głosy też słyszysz?
jako20:18, 29.12.2020
@xyz - koleś, jesteś kolejnym właścicielem blachosmordu, który ubliża ludziom, bo korzystają z komunikacji miejskiej??? Jeździsz samochodem?? Więc jesteś kretynem i to skończonym. Zrozum i przyjmij do wiadomości, że im więcej osób będzie jeździło komunikacją miejską tym mniej samochodów będzie na ulicach. A więc i tobie i mnie łatwiej się będzie po nich jeździło. Więc bądź miły, ogarnij to i chwal od teraz komunikację miejską i nie ubliżaj ludziom. A nam będzie łatwiej. Czaisz co mówię? To przeproś i się popraw.
Boom09:18, 30.12.2020
Jako, jeździsz śmierdzącym blachosmrodem autobusowym, co teraz głównie wozi samo powietrze? Dlaczego mam oddychać spalinami z diesla autobusu? Dlaczego autobusy jeżdżą z jednym, dwoma pasażerami?
jako14:20, 30.12.2020
@Boom - nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi :-) Moje 4 litery są przyspawane do samochodu, nie pamiętam kiedy jechałem autobusem. Ja tylko nie chcę by ubliżano ludziom korzystającym z komunikacji miejskiej - bo im więcej ich jest tym mniej samochodów i mniejsze korki.
śmigiełko21:26, 28.12.2020
185 jedzie przez pół miasta, na trasie ma wiele miejsc, które się korkują, w związku z tym często przyjeżdża spóźniony (nawet 10min), więc to właśnie tej linii skrócenie trasy wyszłoby na dobre. 179 obsługuje tylko Ursynów, jeździ często, więc jak najwięcej osób powinno mieć możliwość skorzystania. Zwłaszcza gdy kursowanie 195 zostaje zawieszone na ferie.
kurkawodna10:02, 29.12.2020
Komunikacją miejską jeździ tylko plebs
jezdze autobusem10:21, 29.12.2020
idz ty lepiej do kurnika i bierz sie za znoszenie jaj
kurkawodna12:45, 29.12.2020
a ty za odrabianie lekcji
jako20:13, 29.12.2020
@kurkawodna - a ty patafianie jeden czym jeździsz??
do kurka wodna23:56, 29.12.2020
czyżby kurka wodna ocipiała, zamiast jajka znosić , ludziom ubliża
Kierowca 17911:25, 29.12.2020
Kazury zawsze ma ze wszystkim problem. Przedszkole-żłobek nie, przejazd przez osiedle nie - postawili szlabany. Nowa droga połączenie Belgradzkiej-Pileckiego nie. Przenosili im parking na czas budowy tunelu nie. To tylko ułamek tego co im nie pasuje.
jako20:12, 29.12.2020
No właśnie, może problem z autobusami jest taki, że kazoorianie postawili sobie szlabany i autobus nie ma jak wjechać?? Albo, że nie ma przedłużenia Belgradzkiej, więc autobus nie ma jak objechać szlabanów? Zrobiliście sobie kazoorianie getto, więc nie narzekajcie.
kabaty15:39, 30.12.2020
A ja się cieszę, że mieszkańcom Kabat wszystko pasuje :) Rosnowskiego - ok, przebudowa Rosoła - ok, nowa szkoła z dojazdem - ok, galeria handlowa zamiast Tesco - ok, nowe osiedla na tyłach Tesco - ok, nowa koncepcja zabudowy zamiast Tesco - ok, pracująca stacja końcowa metra w nocy - ok, dodatkowe światła przy przejściach dla pieszych - ok.... itp. Sami szczęśliwi i zadowoleni mieszkańcy, a do tego jacy empatyczni ;)
Ekspert choć stary09:12, 31.12.2020
Autobus 179, z założenia miał krążyć po Ursynowie i do tej pory z każdego zakątka bardzo szybko dowoził mieszkańców do kolejnych stacji metra. Po drodze "zaliczał" je wszystkie. Teraz wypadł spory fragment tej układanki bo nie tylko przystanki przy Kazury, ale również przystanki na odcinku ul. Pileckiego które obsługiwały rejony osiedli w około hospicjum onkologicznego oraz po drugiej stronie ulicy, za Arena Ursynów. A właśnie szybki dojazd do metra ul. Gandhi powinien zapewniać autobus 185, który przejeżdża tylko koło metra Imielin i jedzie w kierunku "miasta".
A swoją drogą dyskusja o wyższości auta nad komunikacją miejską (lub odwrotnie) jest....
alternatywny14:43, 07.01.2021
" ... skręca w prawo z Pileckiego w Gandhi" - ciekawe gdzie?? Poprawcie tego babola... ;-)
ep20:57, 07.01.2021
Wystarczy zamienić 185 z 179 na tym odcinku i wszyscy będą zadowoleni
Maria12:19, 10.01.2021
bardzo zla nie przemyslalana zmiana aut.179 mieszkancy Pileckiego zostali jedynie z aut.185 ktory jezdzi jak chce, albo przyjezdza o 5 min. przed czasem albo spozniony a bywa ze i nie dojezdza. Sporo tu mieszka starszych osob i co teraz trzeba ich zmuszac dolaszej trasy na pieszo? Chcemy albo przywrocenia 179 ewentualnie dolozenie innej linii na trasie Pileckiego do Plaskowickiej i odwrotnie.
5 2
Ta częstotliwość będzie jeszcze gorsza w czasie do przodu z prostego powodu, braku ludzi do pracy. Podjęcia się pracy kierowcy km nie chcą nawet ciapaci czy ukraincy bo w uberze zarobią dużo więcej czy lidlu bez takiej odpowiedzialności i prostactwa czepiającego się o wszystko za plecami stanowiska pracy.
4 1
Jak 179 bedzie krazyc przez pol ursynowa jak wąż w nokii 6310, to na pewno zacheci ludzi do jazdy nim. Ludzie chca sie szybko i sprawnie przemieszczac a nie zwiedzac kazdą uliczke.
504 np. powinno pozostac na trasie dereniowa/stryjenskich, a nie jezdzic dereniowa/płaskowickiej/ belgradzka i dopiero stryjeńskich.
2 1
Maniek... Akurat obecnie w MZA jest spora nadwyżka kierowców... Co do reszty twego wpisu zgadza się.
2 10
~Lukasz436, a to nie prościej przejśc te 10-15 minut do metra? zamiast kwitnąc na przystanku? zadziwiajace... Jakbym miała czekać 15 min. na autobus a potem jeździć nim przez połowe Ursynowa, zeby dojechac do metra to jednak wolałabym sie przejśc. Pomijam osoby niepełnosprawne, starsze ale oni akurat do pracy sie nie spieszą więc mogą wyjśc na określona godzine, na przystanek.
Wg mnie problem z dudy kazoorian...Jak zwykle.