Rozpoczęły się pierwsze kontrole pudeł wagonów Skody, które już jako gotowe składy metra trafią do Warszawy. Za ponad rok będą one jeździć na ursynowskiej linii podziemnej kolejki i zastąpią najstarsze rosyjskie pociągi.
30 stycznia Warszawa podpisała umowę z firmą Skoda Transportation na dostawę 37 fabrycznie nowych pociągów metra. Pierwszy skład powinien pojawić się w Warszawie pod koniec przyszłego roku.
Metro Warszawskie rozpoczęło już odbiory pierwszych pudeł wagonów Skody.
W fabryce wagonów w Ostrawie trwa kontrola dwóch pierwszych z 222 pudeł wagonów i zarazem pierwsza z kilku tysięcy kontroli zaplanowanych dla całego procesu produkcji pociągów.
Wśród nich odbywać się będą kontrole: każdego gotowego pudła wagonu, każdego pomalowanego pudła wagonu, wózków, kompletnych wagonów, a także próby statyczne i dynamiczne w fabryce oraz próby dynamiczne już na terenie warszawskiego metra.
Obecnie kontroli poddawane są 2 wagony pośrednie, zaś w przyszłym tygodniu rozpoczniemy odbiory pierwszego wagonu czołowego
- mówi Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego.
Surowa konstrukcja pudła waży jedynie 5 ton i wykonana została ze specjalnego połączenia aluminiowych, bardzo cienkich dużych ścian z grubymi, wytrzymałymi częściami. Tylko dla karoserii jednego wagonu wykonano 540 metrów specjalnych spawów. Jedno kompletne pudło wagonu powstaje w supernowoczesnej technologii w ciągu zaledwie 2-3 dni.
Kontrakt na dostawę nowych wagonów metra z przeznaczeniem do obsługi najstarszej linii to największa tego typu umowa w historii warszawskiego metra. Przetarg został rozstrzygnięty przez sąd w październiku 2019 roku, po dwóch latach sporów. Skoda pokonała w nim konsorcjum Siemens-Newag oraz firmy Stadler, Alstom i CAF.
Za nowe pociągi Warszawa zapłaci Skodzie 1,3 mld złotych. Jak informował ratusz w lipcu, dostawy nowych pociągów rozpoczną się na przełomie 2021 i 2022 r.
Nowe sześciowagonowe pociągi dla Warszawy mogą pomieścić do 1500 pasażerów. Ich maksymalna prędkość wyniesie 90 km/h. Pociągi charakteryzują się niskimi kosztami eksploatacji, są energooszczędne. Był to jeden z podstawowych kryteriów wyboru.
We wrześniu w konkursie na nazwę dla nowych pociągów mieszkańcy zdecydowali, że będą się one nazywać "Varsovia".
ZOBACZ JAK POWSTAJĄ NOWE POCIĄGI METRA:
Tubylec13:26, 05.11.2020
Trzy całkowicie różne typy pociągów, w mikrometrze składającym się z 1,5 linii.
Kto bogatemu zabroni !!!
Ursynowianin18:14, 05.11.2020
Siemens - Newag już niedobre ?
Kolejne przetargi na serwis, szkolenia ekip maszynistów, obsługi technicznej itp. itd.
J20:41, 05.11.2020
Makumba, Makumba, Makumba ska, polska afryka, afryka polska.
Zdziwiony21:49, 05.11.2020
Co ma maleńkie państwo na mapie Europy do ogromnego kontynentu?
kurkawodna11:31, 06.11.2020
Skoda? a co to za firma? bo nie słyszałam. To pewnie jakaś nowa - Polska. Brawo Polski przemysł a nie kupowanie i dorabianie zagranicznego kapitału.
Ktośtam16:31, 24.02.2021
A to o samochodach skody już nikt nie pamięta? Skoda to Czeska firma!
zwykły obserwator13:08, 06.11.2020
Cóż, tak właśnie winien działać gospodarza w świetle nadchodzącego kryzysu - wydać ile się da i zadłużyć, hi, hi. Np. zakup tramwajów, hi, hi, najlepiej w Burkina Faso. Pociągi to jak samochody co 10 lat do wymiany, hi, hi. Ale tylko w Wwie. Dodatkowa cecha to nieotwieralne okna, hi, hi, wiadomo po co.
wito2210:22, 11.11.2020
To ile już rodzajów wagonów metra będzie w Warszawie. Może zamówimy kolejne u Chińczyka?
12 6
To efekt tego, że metro powstaje i rozwija się tak długo. Przecież błędem byłoby kupowanie teraz na siłę starych, rosyjskich wagonów bo... już takie mamy od dawna. Nowe wagony zastąpią te najstarsze - taka kolej rzeczy. Kolejność pokoleń, bo pewnie wymiana też tak co 20 lat :-)
8 2
do Tubylca: "Kto bogatemu zabroni". Jakiemu bogatemu? Bzdura. Przecież te wagony finansujemy my, z naszych podatków i opłat za bilety komunikacji miejskiej.
5 2
Przepraszam pomyliłem się, to już będzie 4-ty typ, mamy wagony radzieckie (nowsze jeszcze zostaną) , Alstom, Siemens i teraz będzie Skoda.