Duże zmiany w kursowaniu autobusów na Ursynowie. Linie 503 i 504 zabrane z Belgradzkiej, mieszkańcy okolic Lanciego tracą wszystkie autobusy, a wariantowe kursy 504, szybko dowożące do Mordoru, ruszają później. Mieszkańcy są oburzeni.
W piątek wieczorem drogowcy odcinają ul. Lanciego od Płaskowickiej. Z małej osiedlowej uliczki znika 5 linii autobusowych, które wracały tędy w stronę Centrum. Ale zmian jest więcej, ZTM musiał skorygować trasy aż 7 linii.
Popularna linia 503 zakończy swoją trasę wcześniej - już na Natolinie Płn. - bez podjeżdżania pod Metro Natolin. Linia 504 w ogóle ominie ten rejon Ursynowa, z Dereniowej nie skręci już w Płaskowickiej i aleję KEN, ale pojedzie prosto - ulicą Stryjeńskich. Mieszkańcy osiedla Kazury zyskają także dzienne połączenie, ale skazane na korki.
Korekta czeka też linię 192, która również nie skręci z Dereniowej w Płaskowickiej, ale pojedzie ulicą Stryjeńskich i skręci w Belgradzką, by wrócić na starą trasę.
Znacznie gorszy dla mieszkańców rejonu stacji Metra Natolin będzie dojazd w kierunku Placu Trzech Krzyży. Na Belgradzkiej i alei KEN pozostanie linia 195 - kursująca co pół godziny i wiecznie spóźniona.
- Mieliśmy na Belgradzkiej znakomity autobus 503, który jadąc z miasta zatrzymywał się przy Metrze Natolin. Tam też można było w niego wsiąść, podjechać jeden przystanek do pętli na Płaskowickiej i stamtąd pojechać w drugą stronę. Od jutra zamiast szybkiego, jeżdżącego co 10 minut 503, ZTM dało nam 195 jeżdżące co pół godziny i to przez Stegny i cały Ursynów. 195 nie jest nam na Belgradzkiej do niczego potrzebne - mówi pani Elżbieta.
ZTM postanowił wydłużyć wariantowe kursy linii 401 z Ursynowa Płd. do Natolina Płn. Pasażerowie będą więc mogli się przesiadać w autobusy jeżdżące z Metra Imielin i z ul. Płaskowickiej. Zabrał jednak wczesne kursy wariantowe linii 504 z Płaskowickiej, które szybko podwoziły ludzi do pracy w Mordorze. Teraz pierwszy kurs wyznaczono na 6:55, a więc Ci, którzy jadą na 7:00 lub nawet 7:30 nie zdążą nim do pracy. O powyższe zmiany zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego i czekamy na odpowiedź. Będziemy wracać do tego tematu w kolejnych artykułach.
Po zmianach więcej autobusów pojedzie aleją KEN, dlatego utworzono tam nowe przystanki - przed skrzyżowaniem z Płaskowickiej w kierunku Kabat dla linii 401 i 503 oraz przy Metro Natolin w kierunku Centrum. Wszystkie 7 linii od soboty, 10 listopada kursować będą do odwołania na podstawie specjalnych rozkładów jazdy.
Informacja ZTM na temat zmian:
od 09.11.2018 (piątek) od godz. 22:00
W związku z kolejnym etapem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy od dnia 09.11.2018 od około 22:00 do odwołania wprowadza się następujące zmiany w układzie komunikacyjnym:
Zaweiszone przystanki:
Wznawia się funkcjonowanie przystanków:
Uruchamia się przystanki:
Ponadto przystanek BRACI WAGÓW 02 będzie obowiązywał jako warunkowy dla linii 503 i 504.
[ZT]16205[/ZT]
[ZT]16258[/ZT]
Sławek13:20, 09.11.2018
Niestety zmiany są bardzo niekorzystne dla mieszkańców osiedli przy ul. Kazury i ul. Hirszfelda. Do tej pory dojazd z Metra Imielin zapewniały linie 192 oraz 503 o łącznej ilości kursów 11 na godzinę. Obecnie będą również dwie linie 192 ( o nie zmienionej częstotliwości 12 min.) oraz 195 co pół godziny, co sprowadzi się do 7 kursów na godzinę, czyli średni czas oczekiwania na przystanku wydłuży się znacząco.
Imielinianka13:23, 09.11.2018
Czy linie 179 i 185 pozostają na swoich stałych trasach?
Sławomir Pszczyna13:45, 09.11.2018
Najpierw likwidują petle, pozniej autobusy i połączenia. Co to za organizacja? to ma byc 21 wiek? Co za wstyd Panie KEMPA!!!
Wojtek14:46, 09.11.2018
Gdyby nie było likwidacji pętli nie byłoby takiego komunikacyjnego galimatiasu. Autobusy jeździłyby w obu kierunkach tą samą trasą.
Mańka15:32, 09.11.2018
Panie Kempa - likwidacja pętli autobusowej przy ul. Polaka, to nieprzemyślana decyzja, naraził Pan mieszkańców Ursynowa na wielkie niedogodności. Powinien Pan wiedzieć, że komunikacja jest ważniejsza niż bazar. Tak naprawdę bazar w ciągu tygodnia świeci pustkami, to parę rozstawianych namiotów i brak klientów.
KOMUNIKACJA JEST NAJWAŻNIEJSZA!!!
ZA TĘ DECYZJĘ POWINIEN PAN BYĆ UKARANY!!!!!!
Okoliczniak18:42, 09.11.2018
Wojtek dobrze prawi. Likwidacja pętli przy takich utrudnieniach komunikacyjnych to jawne działanie na szkodę mieszkańców. Bazar mógłby sobie być ot choćby na parkingu pod urzędem gminy (a działając w trybie weekendowym jakikolwiek negatywny efekt byłby znikomym). Bardzo nieprzemyślana decyzja władz.
bajdoła22:59, 12.11.2018
Mańka - jeszcze ważniejsza od komunikacji jest możliwość ponownego wyboru na burmistrza. Dla Kempy zapewne najważnejsza. On autobusami nie jeździ bo po co jak ma 3 kierowców.
d15:00, 09.11.2018
sadło ludziom do dup przywarło i nie potrafią się przejść
Mańka15:43, 09.11.2018
POMYŚL O TYCH, KTÓRZY MAJĄ PROBLEMY Z CHODZENIEM!!!!!!!
Buba15:48, 09.11.2018
Ty d sam sobie chodź w takim smogu skoro lubisz!
Jasnosc15:09, 09.11.2018
Zabierają, bo pewnie nie głosowali za Trzaskowskim.
fran15:10, 09.11.2018
już po wyborach, więc możecie im skoczyć
Mieszkaniec Ursynowa15:21, 09.11.2018
Ja uważam że w pobliżu ul. Bacewiczówny jeździ za dużo autobusów i te linie której jeżdżą w pobliżu Bacewiówny trzeba zlikwidować. Tam jest Metro Stokłosy i wystarczy.
Piotrek Sawicki15:31, 09.11.2018
Na Ursynowie trzeba zlikwidować trochę lini autobusowych ponieważ ta dzielnica ma Metro i wysłanie autobusów wiąże się z kosztami dla miasta. Przecież te pieniądze które wydaję się na komunikacje na Ursynowie można przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego np. na pomoc osobom bezdomnym.
Legionista 17:01, 09.11.2018
I np. na biedne dzieci. Co za populizm!
qwr15:40, 09.11.2018
"Znacznie gorszy dla mieszkańców rejonu stacji Metra Natolin będzie dojazd w kierunku Placu Trzech Krzyży." - co za bzdury! Linia 503 przez 25 lat nie dojeżdżała do Belgradzkiej, pojawiła się tam jednokierunkowo w związku z likwidacją pętli autobusowej pod bazar radnego Karczewskiego, a gdy teraz po paru miesiącach znów znika wielki raban. Jak ktoś z Belgradzkiej chce do 503, wystarczy jak dawniej dojechać metrem do stacji Imielin i tam wsiąść
Liberał15:46, 09.11.2018
Na Ursynowie jeździ za dużo autobusów a linia 503 nie jest nikomu do niczego potrzebna. Utrzymanie tej linii wiąże się z kosztami dla miasta.
Jacek 15:40, 09.11.2018
Jestem za ponieważ mieszkańcy Ursynowa muszą zrozumieć że nie są sami w Warszawie inne dzielnice potrzebują bardziej autobusów.
qwr15:44, 09.11.2018
" Zabrał jednak wczesne kursy wariantowe linii 504 z Płaskowickiej, które szybko podwoziły ludzi do pracy w Mordorze. Teraz pierwszy kurs wyznaczono na 6:55, a więc Ci, którzy jadą na 7:00 lub nawet 7:30 nie zdążą nim do pracy." Tłumy do biurowców w Mordorze jeżdżą na 9, nie na 7! ZTM dostosował rozkład do zapotrzebowania, a nie coś zabrał. Normalne kursy linii 504 zostają. Panie redaktorze, przestań pan robić na siłę aferę tam gdzie jej nie ma!
Placuszek4417:47, 09.11.2018
Nie zostają bo pojadą przez Stryjeńskich
Felicja15:47, 09.11.2018
Jak mam się w takim razie teraz dostać bez samochodu z Kabat na Dołek? Jeździłam po zakupy 504. A teraz jak? :-(
Liberał15:49, 09.11.2018
Linia 504 nie jest nikomu do niczego potrzebna. Utrzymanie tej linii wiąże się z kosztami dla miasta.
Wojtek17:24, 09.11.2018
Felicja poproś Pana Kępa to zrobi Tobie bazarek przy Twoim bloku to nie będziesz miała problemu z dojazdem.
Pol19:29, 09.11.2018
Metro?
donald15:49, 09.11.2018
bhawo wy!!!
warszawianka18:16, 09.11.2018
Ależ oburzenie pseudo warszawiaków !!!!!. Jak zabierali ze Służewca na Ursynów to nie było takiego halo jak teraz. Warszawiaków nie ma na Ursynowie. Sami przyjezdni
Ursynowianka20:08, 09.11.2018
Jest Pani w błędzie, na Ursynowie mieszka bardzo dużo rodowitych Warszawiaków, nie tylko przyjezdni choć jest dużo. Brak autobusów linii 192 i 504 pogorszy dojazd do okolic Tesco. Poza tym nie każdy mieszka blisko metra, a metrem niekażdemu pasuje w szczególności osobom starszym. Życzę wszystkim więcej empatii. Jeśli Pani jest zadowolona proszę nie wylewać swoich złości na innych.
Rvl22:50, 09.11.2018
Od którego pokolenia?
paszły ciemniaki18:41, 09.11.2018
ciemni chłopi pańszczyźniani stanowiący 80% mieszkańców Warszawy myśleli, że jak se złodzieja wybiorą, to ich nie okradnie
Pol19:29, 09.11.2018
Chłopku pisowski. Idź siać swoją nienawiść do swojej obory
bodo09:38, 13.11.2018
to tzw. pseudointeligencja ursynowska, która leci z zepsutym jajkiem do sklepu, żeby zrobić awanturę, a ma w d...... setki milionów ukradzionych przez mafię reprywatyzacyjną.
Antyleming19:01, 09.11.2018
a miejscowe lemingi głosowały na Rafałka - no o mata, co chceta
Pol19:28, 09.11.2018
Lemingu. A co powiesz na działania piSSlamistycznego wojewody w sprawie Rosoła?
Masz co chciałeś
dr14:25, 10.11.2018
Przecież ten układ komunikacyjny był zapowiadany od pół roku, lekko licząc, więc po co sapać? No i od kiedy prezydent odpowiada za przebieg linii ZTM? Zwłaszcza prezydent, który jeszcze nie rządzi?
Mocca08:44, 10.11.2018
Niestety błędem była likwidacja pętli Ursynów Płn. Gdyby pętla pozostała nie byłoby dzisiaj żadnych problemów z linią 136 i 503.
Mańka14:29, 10.11.2018
To prawda - taki los zgotowały nam władze samorządowe. W tym przypadku ważniejszy był interes włodarzy, a nie troska o mieszkańców dzielnicy. No i mamy korki, bałagan, daleko do przystanków komunikacji miejskiej, jakoś nikt nie pomyślał o ludziach mających trudności z chodzeniem. Za zlikwidowanie pętli autobusowej przy ul Polaka ktoś powinien być ukarany - komunikacja jest najważniejsza.
don09:36, 13.11.2018
ja nie jestem oburzony, bardzo dobrze, że znikną te hałasujące i śmierdzące autobusy, a do metra jest 5 minut na piechotę!!! Wyborcy "Bhawo ty" Czaskoskiego, pokażcie że jesteście naprawdę europejscy i nowocześni i chodźcie więcej na piechotę a nie obciążajcie środowiska spalinami!
lo mot23:59, 13.11.2018
Wy*ujali nas i tyle. A jeśli ktoś uważa, że na Kabatach i Natolinie jest za dużo autobusów, to niech pomoże ZTMowcom lepiej ułożyć ich trasy, bo na razie zafundowano katastrofę. Ponadto Ursynów to nie tylko piękni, sprawni i młodzi.
Natolin 17:58, 18.11.2018
Do metra jest 5 minut, ale metrem w kierunku Piaseczna nikt nie dojedzie, Skomunikowanie ( a właściwie w tej chwili całkowity jego brak !) Natolina w okolicy Ul Rosoła z Ul. Puławską jest skandaliczne ! W godzinach porannych nie ma autobusów łączących pierwsze poranne linie dojazdowe do Ul Puławskiej, (które to zostały oddalone poza zasięg pieszego ) poza tym to jest Miasto a nie Wieś, wstyd dla miasta, Stolicy!, aby trzeba było kilometrami chodzić ze względu na brak komunikacji miejskiej.
10 24
w zdrowym ciele zdrowy duch - naprawde te 10 minut no maxymalnie 15 minut spacerkiem to az taki problem ? na nastepnym przystanku ma Pan takze juz 504 (no i od metra zostaje zawsze jakies tam 179 i 185)
3 0
Sławek - wydłuży się z 5,5 do 8,5 minuty. Rzeczywiscie trzeba będzie noce zarywać żeby do pracy zdążyć.