Zamknij

Przedłużenie ulicy Gandhi będzie dwupasmówką. We wtorek konsultacje

07:31, 07.09.2015 Aktualizacja: 08:56, 08.09.2015
Skomentuj ZMiD ZMiD

Przedłużenie ulicy Gandhi będzie drogą dwupasmową. Miasto rozważało wariant z węższymi jezdniami i wybudowanie pasów rowerowych. Ostatecznie - jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie - wygrała pierwotna koncepcja szerokiej drogi przelotowej. We wtorek w ratuszu odbędą się konsultacje na temat inwestycji z mieszkańcami Ursynowa.

Gandhi to strategiczna ulica Ursynowa - przebiega przez ścisłe centrum dzielnicy. Przez środowiska ekologiczne krytykowana za zbyt szerokie jezdnie, w budżecie partycypacyjnym pojawił się projekt uspokojenia jej środkowego odcinka - tzn. zwężenia i zagospodarowania na miejsca postojowe i pasy rowerowe.

Decyzja o charakterze przyszłego przedłużenia ulicy, prowadzącego w kierunku przyszłego węzła trasy ekspresowej S-2 Ursynów-Zachód", będzie miała konsekwencje na długie lata - dlatego w urzędzie miejskim ścierały się dwie koncepcje.

Pierwsza zakłada drogę jednopasmową, przynajmniej na odcinku od Pileckiego do ul. Polskie Drogi, z wydzielonymi miejscami parkingowymi oraz pasami rowerowymi. Zwolennicy takiego rozwiązania uważają, że połączenie ulicy Gandhi z przyszłym węzłem trasy ekspresowej S-2 "Ursynów Zachód" spowoduje, że auta wyjeżdżające z trasy zaleją centrum Ursynowa, jeśli ulica będzie miała dużą przepustowość.

Z kolei wiceprezydent Jacek Wojciechowicz odpowiedzialny za infrastrukturę miejską, skłaniał się do koncepcji pierwotnej - czyli wybudowania ulicy o szerokości 2x2, czyli dwie jezdnie z podwójnymi pasami. Takie rozwiązanie pozwoli na dogodny dojazd do przyszłego Szpitala Południowego, który powstanie w pobliżu oraz Instytutu Hematologii. W kwietniu w rozmowie z Haloursynow.pl Wojciechowicz wyrażał przekonanie, że dwupasmowa Gandhi na pewno nie zakorkuje Ursynowa. Kierowcy zjeżdżąjący i wjeżdżający na trasę S-2 mają wybierać ulicę Płaskowickiej, która będzie przebiegać równolegle do trasy szybkiego ruchu.

Przeciwko zbyt szerokiej ulicy, która może się przekształcić w "lokalną autostradę" z pewnością są mieszkańcy soiedla wybudowanego przy przyszłym przedłużeniu ulicy. Bloki są bardzo blisko planowanej drogi. Z drugiej strony mieszkańcy nie mogą mówić o tym, że nie wiedzieli o przyszłej ulicy. Plany jej budowy a co za tym idzie pozostawiona rezerwa terenu, istnieją od kilkudziesięciu lat.

Obecnie ulica Gandhi za skrzyżowaniem z Pileckiego ma nawierzchnię z płyt betonowych i kończy się ślepo przed ul. Płaskowickiej. W 2009 r. na zamówienie urzędu dzielnicy powstała dokumentacja projektowa. Przyjęte wówczas parametry drogi przewidywały drogę o charakterze lokalnym, przekrój dwujezdniowy, szerokość jezdni 7,00 m, pasy lewoskrętów 3,0 m, chodniki oraz ścieżkę rowerową. Gandhi ma krzyżować się z ulicami: Polskie Drogi/droga dojazdowa do Instytutu Hematologii oraz ul. Alternatywy/Pustułeczki.

projekt ul. Gandhi - ZMiD 2015 - po kliknięciu otwiera się pdf

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który przygotowuje inwestycję przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych na przyszły rok. Projekt z 2009 roku wymaga aktualizacji - dlatego miasto postanowiło przeprowadzić konsultacje społeczne. We wtorek o godz. 18:00 w sali 136 ursynowskiego ratusza odbędzie się spotkanie przedstawicieli ZMiD z zainteresowanymi inwestycją mieszkańcami. Urzędnicy mają na nim przedstawić swoje plany i założenia.

ZOBACZ JAK TERAZ WYGLĄDA MIEJSCE INWESTYCJI

[ZT]4677[/ZT]

[ZT]7758[/ZT]

[ZT]8052[/ZT]

(Redakcja haloursynow.pl)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

nizinizi

14 10

bardzo dobrze, że będą 2 pasy w kazdą stronę; dość dyktatu rowerzystów !!!

07:39, 07.09.2015
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ArtArt

8 6

Zgadzam się, słuszna decyzja.
Nie wiem po co nagle zwężać dwujezdniową, która biegnie od Rosoła.

Stary Ursynów, w okolicach, gdzie nie widać działalności deweloperów znacznie lepiej jest rozplanowany i lepiej funkcjonuje komunikacyjnie od części nowej, dobudowanej po 90' warto więc
utrzymywać ten kierunek rozwoju dzielnicy.

11:17, 07.09.2015

WrukwionyWrukwiony

16 22

Taka była spokojna dzielnica, a burmistrz Kempa wszędzie dwupasmówki chce porobić :( Dzięki Platformo, tylko czekać aż kolejni ludzie zaczną ginąć pod kołami samochodów, tak jak to się dzieje na Kenie.

12:33, 07.09.2015
Odpowiedzi:7
Odpowiedz

jacek00jacek00

18 10

30 lat temu już zaplanowano taką a nie inną drogę. I gdzie dziś za to Kempa odpowiada? Już prędzej Guział, bo projekt i decyzja nie zapadła wczoraj.

17:01, 07.09.2015

WrukWruk

10 10

To kiedy niby zapadła? I skąd masz takie info? Dla mnie Kempa jest burmistrzem i to on odpowiada za to co się dzieje w dzielnicy. A to, że coś zaplanowano 30 lat temu to nie znaczy, że musi być po 30 latach zrealizowane.

18:11, 07.09.2015

WrukWruk

1 7

No i co Jacuśku?

09:40, 08.09.2015

MarekMarek

3 2

Jacku, Guział 30 lat temu miał pewnie z 10 lat...

09:42, 08.09.2015

jacek00jacek00

9 5

Wruk a kiedy zaplanowano budowę autostrady przez Ursynów? Gandhima być dojazdem do tej obwodnicy. I jak najabrdziej musi być 2x2 - inna droga nie ma sensu.

A gdzie mam informację? Masz w artykule, że projekt pochodzi z 2009 roku.

09:57, 08.09.2015

WrukWruk

5 8

Projekty można zmieniać. Nie musimy się godzić z tym, żeby twój ukochany burmistrz Kempa z każdej lokalnej drogi robił tranzytówkę. Korki przez Was są jeszcze większe.

12:16, 08.09.2015

MarekMarek

2 6

Jacek, Ty się do ZDM nadajesz, a może Galasa byś zastąpił?

12:28, 08.09.2015

Ursynów to LUBIĘ :)Ursynów to LUBIĘ :)

8 1

Dziwne konsultacje. Skoro decyzja zapadła to na czym mają polegać konsultacje z mieszkańcami? Czy nie powinno się uczciwie użyć nazwy - spotkanie informacyjne?

18:51, 07.09.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pszyszekpszyszek

1 5

Jeżeli jutro mają być naprawdę konsultacje (a nie poinformowanie zebranych) to nic jeszcze nie jest przesądzone.

19:58, 07.09.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WrukWruk

4 3

Gunwo nie konsultacje, wszystko już dawno przyklepane.

00:07, 08.09.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paradoks szerokiej uParadoks szerokiej u

2 6

Teraz gdy oddali jedną nitkę Pileckiego do użytku z dwoma pasami to około 18-tej korek do ronda na Płaskowickiej zaczyna się już od Centrum Onkologii. Nigdy wcześniej gdy Pileckiego miało po jednym pasie (Płaskowickiej i Gandhi) nie było tutaj aż takich korków. Ciekawe czy jak wybudują 2x2 na Gandhi to też tak będzie?

11:26, 08.09.2015
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WrukWruk

2 5

Niestety tak.

12:13, 08.09.2015

jacek00jacek00

6 2

A nie zauważyłeś, że druga nitka jest jeszcze nieoddana i w związku z tym wszyscy muszą jeździć objazdami? Czyli jak ktoś wcześniej jeździł np Pileckiego w stronę Puławskiej, to teraz musi dymać przez Płaskowickiej.

15:04, 08.09.2015

OSTATNIE KOMENTARZE

0%