Przedłużenie ulicy Gandhi będzie drogą dwupasmową. Miasto rozważało wariant z węższymi jezdniami i wybudowanie pasów rowerowych. Ostatecznie - jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie - wygrała pierwotna koncepcja szerokiej drogi przelotowej. We wtorek w ratuszu odbędą się konsultacje na temat inwestycji z mieszkańcami Ursynowa.
Gandhi to strategiczna ulica Ursynowa - przebiega przez ścisłe centrum dzielnicy. Przez środowiska ekologiczne krytykowana za zbyt szerokie jezdnie, w budżecie partycypacyjnym pojawił się projekt uspokojenia jej środkowego odcinka - tzn. zwężenia i zagospodarowania na miejsca postojowe i pasy rowerowe.
Decyzja o charakterze przyszłego przedłużenia ulicy, prowadzącego w kierunku przyszłego węzła trasy ekspresowej S-2 Ursynów-Zachód", będzie miała konsekwencje na długie lata - dlatego w urzędzie miejskim ścierały się dwie koncepcje.
Pierwsza zakłada drogę jednopasmową, przynajmniej na odcinku od Pileckiego do ul. Polskie Drogi, z wydzielonymi miejscami parkingowymi oraz pasami rowerowymi. Zwolennicy takiego rozwiązania uważają, że połączenie ulicy Gandhi z przyszłym węzłem trasy ekspresowej S-2 "Ursynów Zachód" spowoduje, że auta wyjeżdżające z trasy zaleją centrum Ursynowa, jeśli ulica będzie miała dużą przepustowość.
Z kolei wiceprezydent Jacek Wojciechowicz odpowiedzialny za infrastrukturę miejską, skłaniał się do koncepcji pierwotnej - czyli wybudowania ulicy o szerokości 2x2, czyli dwie jezdnie z podwójnymi pasami. Takie rozwiązanie pozwoli na dogodny dojazd do przyszłego Szpitala Południowego, który powstanie w pobliżu oraz Instytutu Hematologii. W kwietniu w rozmowie z Haloursynow.pl Wojciechowicz wyrażał przekonanie, że dwupasmowa Gandhi na pewno nie zakorkuje Ursynowa. Kierowcy zjeżdżąjący i wjeżdżający na trasę S-2 mają wybierać ulicę Płaskowickiej, która będzie przebiegać równolegle do trasy szybkiego ruchu.
Przeciwko zbyt szerokiej ulicy, która może się przekształcić w "lokalną autostradę" z pewnością są mieszkańcy soiedla wybudowanego przy przyszłym przedłużeniu ulicy. Bloki są bardzo blisko planowanej drogi. Z drugiej strony mieszkańcy nie mogą mówić o tym, że nie wiedzieli o przyszłej ulicy. Plany jej budowy a co za tym idzie pozostawiona rezerwa terenu, istnieją od kilkudziesięciu lat.
Obecnie ulica Gandhi za skrzyżowaniem z Pileckiego ma nawierzchnię z płyt betonowych i kończy się ślepo przed ul. Płaskowickiej. W 2009 r. na zamówienie urzędu dzielnicy powstała dokumentacja projektowa. Przyjęte wówczas parametry drogi przewidywały drogę o charakterze lokalnym, przekrój dwujezdniowy, szerokość jezdni 7,00 m, pasy lewoskrętów 3,0 m, chodniki oraz ścieżkę rowerową. Gandhi ma krzyżować się z ulicami: Polskie Drogi/droga dojazdowa do Instytutu Hematologii oraz ul. Alternatywy/Pustułeczki.
projekt ul. Gandhi - ZMiD 2015 - po kliknięciu otwiera się pdf
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który przygotowuje inwestycję przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych na przyszły rok. Projekt z 2009 roku wymaga aktualizacji - dlatego miasto postanowiło przeprowadzić konsultacje społeczne. We wtorek o godz. 18:00 w sali 136 ursynowskiego ratusza odbędzie się spotkanie przedstawicieli ZMiD z zainteresowanymi inwestycją mieszkańcami. Urzędnicy mają na nim przedstawić swoje plany i założenia.
ZOBACZ JAK TERAZ WYGLĄDA MIEJSCE INWESTYCJI
[ZT]4677[/ZT]
[ZT]7758[/ZT]
[ZT]8052[/ZT]
nizi07:39, 07.09.2015
bardzo dobrze, że będą 2 pasy w kazdą stronę; dość dyktatu rowerzystów !!!
Wrukwiony12:33, 07.09.2015
Taka była spokojna dzielnica, a burmistrz Kempa wszędzie dwupasmówki chce porobić :( Dzięki Platformo, tylko czekać aż kolejni ludzie zaczną ginąć pod kołami samochodów, tak jak to się dzieje na Kenie.
jacek0017:01, 07.09.2015
30 lat temu już zaplanowano taką a nie inną drogę. I gdzie dziś za to Kempa odpowiada? Już prędzej Guział, bo projekt i decyzja nie zapadła wczoraj.
Wruk18:11, 07.09.2015
To kiedy niby zapadła? I skąd masz takie info? Dla mnie Kempa jest burmistrzem i to on odpowiada za to co się dzieje w dzielnicy. A to, że coś zaplanowano 30 lat temu to nie znaczy, że musi być po 30 latach zrealizowane.
Wruk09:40, 08.09.2015
No i co Jacuśku?
Marek09:42, 08.09.2015
Jacku, Guział 30 lat temu miał pewnie z 10 lat...
jacek0009:57, 08.09.2015
Wruk a kiedy zaplanowano budowę autostrady przez Ursynów? Gandhima być dojazdem do tej obwodnicy. I jak najabrdziej musi być 2x2 - inna droga nie ma sensu.
A gdzie mam informację? Masz w artykule, że projekt pochodzi z 2009 roku.
Wruk12:16, 08.09.2015
Projekty można zmieniać. Nie musimy się godzić z tym, żeby twój ukochany burmistrz Kempa z każdej lokalnej drogi robił tranzytówkę. Korki przez Was są jeszcze większe.
Marek12:28, 08.09.2015
Jacek, Ty się do ZDM nadajesz, a może Galasa byś zastąpił?
Ursynów to LUBIĘ :)18:51, 07.09.2015
Dziwne konsultacje. Skoro decyzja zapadła to na czym mają polegać konsultacje z mieszkańcami? Czy nie powinno się uczciwie użyć nazwy - spotkanie informacyjne?
pszyszek19:58, 07.09.2015
Jeżeli jutro mają być naprawdę konsultacje (a nie poinformowanie zebranych) to nic jeszcze nie jest przesądzone.
Wruk00:07, 08.09.2015
Gunwo nie konsultacje, wszystko już dawno przyklepane.
Paradoks szerokiej u11:26, 08.09.2015
Teraz gdy oddali jedną nitkę Pileckiego do użytku z dwoma pasami to około 18-tej korek do ronda na Płaskowickiej zaczyna się już od Centrum Onkologii. Nigdy wcześniej gdy Pileckiego miało po jednym pasie (Płaskowickiej i Gandhi) nie było tutaj aż takich korków. Ciekawe czy jak wybudują 2x2 na Gandhi to też tak będzie?
Wruk12:13, 08.09.2015
Niestety tak.
jacek0015:04, 08.09.2015
A nie zauważyłeś, że druga nitka jest jeszcze nieoddana i w związku z tym wszyscy muszą jeździć objazdami? Czyli jak ktoś wcześniej jeździł np Pileckiego w stronę Puławskiej, to teraz musi dymać przez Płaskowickiej.
Handel uliczny. Wiejski obciach czy miejski przywilej?
To stoisko na zdjęciu ma świetne warzywa, przesłodkie truskawki. Jest duży ruch. Miejsce jest potrzebne!
Dorota
14:28, 2025-06-22
Handel uliczny. Wiejski obciach czy miejski przywilej?
Słaby artykuł nie dający odpowiedzi czy ten handel jest w pełni legalny czy nie.
Boom
14:17, 2025-06-22
Handel uliczny. Wiejski obciach czy miejski przywilej?
Jeśli handel jest prowadzony w sposób czysty, estetyczny i uczciwy, nie przeszkadza mi.
Paulo
13:12, 2025-06-22
Miś za milion i "święte" skrzyneczki. [WYWIAD]
czy to trawiaste klepisko , nie może być już zamienione w piękny trawnik z krzewami ? Staruszkowie na swoich działkach potrafią w mig zagospodarować najbardziej zaniedbana działkę , a Burmistrzostwo tyle lat potrzebuje na wybieranie tego , kto ma zarobić i rysować mna papierze ? Dlaczego te ścieżki mają być takie wąziutkie? Jednokierunkowe ?????? Ławeczki zamiast wśród zieleni ,to na piaszczystej zakurzonej wąskiej ścieżynce ? Brak słów.
Eeeeeeee byle co
12:48, 2025-06-22
8 6
Zgadzam się, słuszna decyzja.
Nie wiem po co nagle zwężać dwujezdniową, która biegnie od Rosoła.
Stary Ursynów, w okolicach, gdzie nie widać działalności deweloperów znacznie lepiej jest rozplanowany i lepiej funkcjonuje komunikacyjnie od części nowej, dobudowanej po 90' warto więc
utrzymywać ten kierunek rozwoju dzielnicy.