Dla właścicieli Mercedesów terminy „serwis A” i „serwis B” to nie tylko techniczne określenia – to fundamenty dbałości o pojazd. Choć brzmią podobnie, różnią się zakresem, częstotliwością i wpływem na długowieczność auta. Zrozumienie tych różnic pozwala lepiej planować obsługę techniczną i unikać kosztownych niespodzianek.
Serwis A to podstawowy przegląd techniczny, który zaleca się przeprowadzać po roku użytkowania pojazdu lub po przejechaniu około 16 000 km. O konieczności wykonania tego przeglądu informuje ikonka z jednym kluczem na konsoli środkowej.
Zakres serwisu A obejmuje:
Wymianę syntetycznego oleju silnikowego,
Wymianę filtru oleju,
Kontrolę i korektę poziomu płynów eksploatacyjnych,
Kontrolę i korektę ciśnienia w oponach,
Kontrolę układu hamulcowego,
Kontrolę opon.
Choć serwis A jest rutynową kontrolą, jego regularne wykonywanie pozwala na wczesne wykrycie potencjalnych problemów i zapewnia optymalne działanie pojazdu.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://serwisbielany.pl/
Serwis B jest bardziej kompleksowy od serwisu A i zaleca się jego wykonanie po dwóch latach użytkowania pojazdu lub po przejechaniu około 32 000 km. O konieczności wykonania tego przeglądu informuje ikona z dwoma kluczami na konsoli środkowej.
Zakres serwisu B obejmuje wszystkie czynności z serwisu A oraz dodatkowo:
Kontrolę i wymianę płynu hamulcowego,
Szczegółową kontrolę układu hamulcowego,
Kontrolę układu chłodzenia silnika,
Przegląd zawiasów maski silnika,
Kontrolę stanu tarcz i klocków hamulcowych.
Serwis B pozwala na dokładniejsze zbadanie stanu technicznego pojazdu i jest kluczowy dla utrzymania jego niezawodności.
Mercedes-Benz zaleca naprzemienne wykonywanie przeglądów A i B, co oznacza, że po serwisie A następuje serwis B, a następnie ponownie serwis A i tak dalej. Taki systematyczny harmonogram obsługi technicznej pozwala na utrzymanie pojazdu w optymalnym stanie przez cały okres eksploatacji.
Choć autoryzowane stacje obsługi (ASO) są naturalnym wyborem dla wielu właścicieli Mercedesów, profesjonalne niezależne serwisy oferują usługi na równie wysokim poziomie. Dzięki dostępowi do oryginalnych części i specjalistycznych narzędzi diagnostycznych mogą one przeprowadzać zarówno serwis A, jak i B zgodnie z zaleceniami producenta, często oferując bardziej konkurencyjne ceny i indywidualne podejście do klienta.
Szczegóły dotyczące infrastruktury warsztatu można sprawdzić na https://serwisbielany.pl/mercedes/hala-serwisu
Protest sparaliżował pół Ursynowa. Kierowcy wściekli
Blokowanie dróg to działalność terrorystyczna. Powinna być natychmiastowa siłowa reakcja służb mająca na celu odblokowanie drogi i zatrzymanie osób ją blokujących. Te osoby powinny być sądzone za terroryzm, bo blokowanie drogi wyczerpuje wszelkie znamiona takiej działalności.
Warszwiak82
20:38, 2025-09-30
Protest sparaliżował pół Ursynowa. Kierowcy wściekli
Rondo Ireny, a nie Krystyny Kwiatkowskiej.
hbk
20:27, 2025-09-30
Jesienna atrakcja zniszczona przez wandali!
Zwierzęta to by przynajmniej zjadły a nie zniszczyły....
Gosc
19:54, 2025-09-30
Koniec „fal asfaltu” na chodniku przy Stryjeńskich
Ale mogli by chociaż plany wcześniej zaprezentować jak ma wyglądać docelowy kształt chodników i DDR w przyszłości, a nie nagle potem zacząć w losowych miejscach DDR. Potem wychodzi że na 1,5km odcinku rowerzysta musi przejeżdżać 10x przez chodnik a 3 razy przez drogę wzdłuż której ta DDR prowadzi.
tee
19:04, 2025-09-30