Test predyspozycji językowych jest formą egzaminu w gimnazjach z klasami dwujęzycznymi i to, czy dziecko dostanie się do wymarzonej szkoły czy nie w dużej mierze uzależnione jest od wyniku na tym egzaminie. Test jest bowiem dla dzieci jest sporym wyzwaniem - szóstoklasista nawet obdarzony talentem do języków, z dużą dozą prawdopodobieństwa nie uzyska tak dobrego wyniku, jak uczeń, który poznał już strategie rozwiązywania typowych zadań egzaminacyjnych.
Z myślą o uczniach klas 6, planujących naukę w gimnazjach dwujęzycznych, ursynowskie Towarzystwo Edukacyjne Sokrates rozpoczyna kolejną edycję kursów przygotowujących do testu predyspozycji. O kursach rozmawiamy z Magdaleną Rowecką, dyrektorem T.E. Sokrates.
Jakie są główne założenia kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych? Czy predyspozycje językowe nie są cechą wrodzoną i po prostu mamy talent do języków albo go nie mamy?
Mianem predyspozycji lingwistycznych lub językowych określa się zespół czynników, które decydują o szybszym przyswajaniu wiedzy w obrębie obcego języka. Do głównych takich cech należy między innymi: bardzo dobra pamięć słuchowa i wzrokowa, dobry słuch muzyczny, umiejętność szybkiego dostrzegania podobieństw i różnic, zdolność dokonywania analizy i syntezy, umiejętność wyciągania logicznych wniosków, dobre wyczucie leksykalne i stylistyczne oraz łatwość formułowania myśli w mowie i na piśmie.
Poziom wymienionych umiejętności można podnieść poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia – a tym samym uzyskać lepszy wynik na egzaminie, który może zadecydować o realizacji dalszych planów edukacyjnych ucznia.
Uczniowie uczestniczący w naszych kursach przygotowujących do testów predyspozycji językowych poznają formułę testu, typowe zadania oraz strategie ich rozwiązywania. Celem naszych kursów jest budowanie u dzieci zwiększonego poczucia pewności siebie w sferze umiejętności poddawanych ocenie podczas egzaminu oraz większej sprawności w radzeniu sobie z zadaniami egzaminacyjnymi – co umożliwia im osiąganie lepszych wyników.
Jak wyglądają zajęcia?
Zajęcia odbywają się w małych grupach, dzięki czemu możliwa jest precyzyjna ocena postępów każdego uczestnika, szybka diagnoza indywidualnych trudności i dostosowanie zadań do rzeczywistych potrzeb. Kurs obejmuje 24 godziny lekcyjne, i jest to czas, który umożliwia nam zaprezentowanie, utrwalenie i sprawdzenie stopnia opanowania materiału. Wykonywane na zajęciach ćwiczenia odzwierciedlają typy zadań, które uczeń może napotkać na egzaminie. Kurs realizowany jest w oparciu o materiały dostępne na rynku wydawniczym oraz ćwiczenia przygotowane przez naszych trenerów.
Na początku kursu diagnozujemy stopień wrodzonej intuicji językowej – ważne jest, by uczniowie i ich rodzice mieli świadomość, jaki jest rzeczywisty stopień uzdolnień językowych dziecka. Zwykle jednak kandydaci do klas dwujęzycznych są uczniami, którzy posiadają tego rodzaju zdolności i nasze zadanie polega na wyposażeniu ich w umiejętności umożliwiające w miarę bezstresowe poradzenie sobie z czekającym ich egzaminem. Aby osiągnąć ten cel oswajamy uczniów ze strukturą typowych testów, a następnie prezentujemy skuteczne strategie ich rozwiązywania ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z językami martwymi i fikcyjnymi. Rozwijamy także u dzieci umiejętność obserwacji, wyciągania wniosków i identyfikowania reguł językowych oraz dostrzegania analogii w języku jako systemie znaków. Dodatkowo doskonalimy umiejętności językowe dzieci na poziomie słowa, zdania i tekstu oraz w obszarze leksyki, fleksji, składni i słowotwórstwa. Pracy jest sporo, ale absolwenci naszych kursów dostają się do najlepszych warszawskich gimnazjów.
Więcej informacji na temat kursów można znaleźć na stronie szkoły: www.tesokrates.com.pl. Kursy rozpoczynają się na przełomie października i listopada.
(materiał promocyjny)
Rowerowy tor przeszkód do remontu? Na razie znak
Halski może byś zaczął od morderców w blachosmrodach przekraczających dopuszczalną prędkość i zabijających dzieci spalinami.
dr2
00:45, 2025-05-28
Noblista z wizytą na Ursynowie!
POLICJA ITD ZASŁUGUJE NA KARĘ ŚMIERCI W SZAMBIE I ODEBRAĆ IM CAŁY MAJĄTEK BO POLICJA =NAJGORSI PRZESTĘPCY!GDY KTOŚ ZABIŁ,POBIŁ ZŁODZIEJA ITP TO POLICJA ITD CZĘSTO ZNISZCZY GO ZAMIAST NAGRODĘ DAĆ!!!ZA LEGALNĄ OBRONĘ KONIECZNĄ NP NOŻEM TO POLICJA ITD ZNISZCZY KOMUŚ ŻYCIE CZĘSTO!!!JEDNI MAJĄ PRAWO BRONIĆ SIĘ A INNI NIE MAJĄ!!!POLICJA ITD BILIONY KŁAMSTW=NIEPRAWD UCZY!K.L
ANTYDOG GAZ PIEP.OWY
21:32, 2025-05-27
Noblista z wizytą na Ursynowie!
PRZYSIĘGAM ŻE W POLSCE GDY JAKIŚ MĘŻCZYZNA JEST BARDZO ZDROWY LUB MA ŁADNĄ DZIEWCZYNĘ,MŁODĄ KOBIETĘ TO SZYBKO ZAATAKUJĄ GO,PONIŻĄ,UPOKORZĄ,ZATRUJĄ,NIBY NIEUMYŚLNIE POTRĄCĄ ITD.K.L
1
21:26, 2025-05-27
Noblista z wizytą na Ursynowie!
MOJE TRENINGI NA GUMACH ITD,WYCIECZKI ROWEREM ITD=DOBRY TEST,BADANIE PSYCHOFIZYKI WIĘC MAM PRAWO UCZYĆ JAKIE JEDZENIE ZDROWE A JAKIE SZKODLIWE.STARSI ZŁOŚLIWI BRZYDCY LUDZIE NIENAWIDZĄ GDY KTOŚ BARDZO ZDROWY,GDY BARDZO ZDROWO ODŻYWIA SIĘ,GDY SEX MA Z DZIEWCZYNAMI,GDY OCHRANIACZE CIAŁA NOSI ITD!!!K.L
ZDROWO ODŻYWIONY
21:23, 2025-05-27
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz