Zamknij
ZOBACZ:

Rowerowy tor przeszkód na Ursynowie do remontu? Na razie postawili znak

Sławek KińczykSławek Kińczyk 06:11, 27.05.2025 Aktualizacja: 18:23, 27.05.2025
Skomentuj Droga rowerowa wzdłuż al. KEN w pobliżu metra Natolin (SK) Droga rowerowa wzdłuż al. KEN w pobliżu metra Natolin (SK)

Czy rowerzyści korzystający z popularnej trasy wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej odetchną z ulgą? Wszystko wskazuje na to, że w tym roku drogowcom uda się wyremontować pofałdowany przez korzenie drzew odcinek między Żabińskiego a Belgradzką. Od lat ta droga rowerowa przypomina tor przeszkód, ostatnio postawiono przy niej znak ostrzegawczy.

Droga rowerowa wzdłuż alei KEN na odcinku od ul. Belgradzkiej do ul. Żabińskiego już od dawna przypomina bardziej tor przeszkód niż komfortową ścieżkę. Nawierzchnia asfaltowa, która została położona podczas remontu w 2016 roku w ramach wymiany starej kostki betonowej, dziś jest znacznie zdeformowana. Liczne wybrzuszenia i pęknięcia powstały przez napierające od dołu korzenie przylegających do trasy drzew.

Jeżdżę tędy do pracy każdego dnia i z miesiąca na miesiąc stan nawierzchni się pogarsza. Te wybrzuszenia są tak duże, że przy większej prędkości można łatwo stracić równowagę i upaść

- skarżyła się naszemu reporterowi pani Katarzyna, jedna z codziennych użytkowniczek trasy.

- To jest kpina. Ścieżka rowerowa powinna być bezpieczna i komfortowa, a nie przypominać tor przeszkód - dodaje pan Piotr.

Problem dotyka setek osób dziennie, bo ciąg wzdłuż alei KEN to jedna z najchętniej wybieranych tras rowerowych na Ursynowie.

Pofałdowana ścieżka. Remont jeszcze w tym roku?

W ostatnich tygodniach Pogotowie Drogowe ZDM ustawiło w najgorszych miejscach biało-czerwone barierki ostrzegawcze, zmuszające rowerzystów do omijania najbardziej niebezpiecznych fragmentów. Teraz pojawiła się także tablica z napisem "Uwaga! Uszkodzona nawierzchnia", sygnalizująca, że problem został wreszcie oficjalnie uznany przez zarządcę drogi.

Jak poinformował naszą redakcję Zarząd Dróg Miejskich w ubiegłym tygodniu z udziałem przedstawicieli ZDM, Zarządu Zieleni m.st. Warszawy oraz miejskiego Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg odbyła się narada.

Podczas tego spotkania ustalono, że dopiero kompletne rozebranie zniszczonej nawierzchni pozwoli zdecydować o dalszym działaniu

- mówi Maciej Dziubiński, rzecznik ZDM w Warszawie.

Współpraca między tymi trzema instytucjami jest kluczowa, ponieważ problem dotyczy nie tylko infrastruktury drogowej, ale także ochrony drzewostanu. Podobne wyzwania już wcześniej rozwiązywano w Warszawie – przykładem może być remont ścieżki rowerowej, podczas którego zastosowano technologię Air Spade do bezinwazyjnego oczyszczania systemu korzeniowego.

Są trzy scenariusze naprawy ścieżki

ZDM przygotował różne warianty rozwoju sytuacji po rozbiórce uszkodzonej nawierzchni.

- Może się okazać, że korzeni tam nie ma - w tym przypadku naprawa będzie bezproblemowa - wyjaśnia Dziubiński. Jeśli jednak, jak się spodziewają specjaliści, pod asfaltem znajdą się korzenie drzew, pozostają dwie opcje.

Pierwsza to usunięcie korzeni pod ścisłym nadzorem specjalistów z miejskiej zieleni, aby nie ucierpiało żadne drzewo. Druga możliwość to podniesienie nieco drogi dla rowerów, aby przebiegała ponad korzeniami. Stosuje się wówczas tzw. podłoże strukturalne, które umożliwia korzeniom wzrost, a jednocześnie zachowuje nośność konstrukcji nawierzchni.

ZDM nie chce przesądzać w tej chwili, czy do remontu zniszczonej drogi rowerowej dojdzie w tym roku. Są na to szanse, gdy tylko miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg znajdzie wolne terminy swoich ekip remontowych.

[ZT]34757[/ZT]

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

asteraster

4 2

kto to widział rowerem jeździć, jak można jak prawdziwy Polak jeździć samochodem? zaorać ścieżki i zrobić miejsca parkingowe dla mieszkańców Kazury!

10:14, 27.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PauloPaulo

3 0

Widzę, że wzięli przykład z Migdałowej. Kawałek blachy z ostrzeżeniem kosztuje mniej, niż remont drogi.

13:18, 27.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HalskiHalski

5 2

Najpierw warto wysyłać każdego rowerzystę na badania psychiatryczne skoro ciągle jeżdżą na czerwonym świetle lub grzejąc po chodnikach mając innych w głębokim poważaniu a następnie tworzyć im rarytasy w postaci dróg rowerowych i tony udogodnień. Dosyć samowolki terrorystów rowerowych!!!

17:28, 27.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Fan UrsynówFan Ursynów

0 0

Należy jaki Rower. Mój jest wygodny

20:38, 27.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%