Ursynów bierze się za budowę 200 metrów ulicy Rosnowskiego, która połączy naszą dzielnicę z Wilanowem. Kiedy zakończy się gehenna kierowców jeżdżących przez wąską i niebezpieczną ul. Podgrzybków? Czy nowa ulica doprowadzi do zapchania Kabat?
Dzielnica ogłosiła, że w piątek złożony został wniosek o pozwolenie na budowę ulicy Rosnowskiego. To dwustumetrowy odcinek rozpoczynający się kilkaset metrów za skrzyżowaniem Wąwozowej i Relaksowej w kierunku lasu kabackiego. Po wilanowskiej stronie już powstaje ponadkilometrowa ul. Nowokabacka, która "spotka się" z ursynowską ulicą.
Projekt Rosnowskiego miał być kompletny już pół roku temu, ale najpierw dzielnica czekała na pozwolenie Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwo od przepisów na zaplanowanie lewoskrętu z Rosoła w uliczkę prowadzącą do nowego Lidla i do prywatnej szkoły oraz przedszkola (ta inwestycja jest powiązana z Rosnowskiego). Swoje trwało też poprawienie projektów.
Jak informuje burmistrz Robert Kempa, w przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony przetarg na firmę, która zbuduje ulicę Rosnowskiego. W budżecie zarezerwowano na ten cel 5,5 mln złotych. - Termin zakończenia robót w wakacje 2017 roku nie jest zagrożony – dodaje Kempa. To ważne, ponieważ do przyszłorocznych wakacji gotowy będzie wilanowski odcinek, który - gdyby Ursynów nie zdążył wybudować ulicy po swojej stronie - urywałby się w polu.
Kabatom grozi paraliż?
Ulica Rosnowskiego będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oddzielone pasem dzielącym, dwustronny chodnik o szerokości 2 metrów oraz 2,5 metrową ścieżką rowerową po jednej stronie. Na wysokości zabudowań staną ekrany akustyczne. Zarząd Transportu Miejskiego wstępnie zadeklarował, że ulicą będą jeździć autobusy dowożące pasażerów do stacji metra Kabaty.
I właśnie wzmożonego napływu aut i zapchania Kabat obawiają się mieszkańcy rejonu ul. Relaksowej, którzy z oburzeniem przyjęli dwa lata temu zapowiedzi szybkiej realizacji inwestycji. Radni "Naszego Ursynowa" przygotowali wówczas petycję, pod którą podpisało się ponad 2 tys. mieszkańców Ursynowa. Domagali się od prezydent Warszawy budowy w pierwszej kolejności przedłużenia ul. Ciszewskiego.
- Nie potrzebujemy tranzytu z Góry Kalwarii pod naszymi oknami, wystarczy nam już spalin przyjezdnych z Konstancina i samochodów z numerami WPI na osiedlowych parkingach - pisali mieszkańcy Kabat w komentarzach pod naszymi artykułami o inwestycji.
- Za chwilę pojawi się połączenie Ursynowa z Wilanowem w postaci autostrady. Naprawdę, nie ma powodu, by rujnować życie kolejnym tysiącom ludzi. Wystarczy, że ci którzy mieszkają przy autostradzie będą cierpieć. Nie zwiększajmy ruchu w dzielnicach mieszkaniowych skoro nie jest to konieczność - dodają inni.
Pojawiają się też głosy, że budowa połączenia dzielnic przez Kabaty to ukłon w stronę dewelopera, który buduje na skraju skarpy wilanowskiej swoje osiedle a jego przyszłym mieszkańcom przyda się szybki dojazd do metra.
VIDEO: Co o planowanej ulicy Rosnowskiego-Nowokabackiej sądzą mieszkańcy Kabat?
Budowa połączenia Ursynowa z Wilanowem na Kabatach ma też swoich zwolenników.
- Czasami wstyd mi za moich sąsiadów z dzielnicy. Wielu z was pracuje jeżdżąc po innych dzielnicach i jakoś nie ma z tym problemu, ale jak trzeba ułatwić innym życie i połączyć styczne dzielnice, to nagle mieszkacie w rezydencjach i nie chcecie ruchu pod oknami. Ogarnijcie się, bo nikt z was nie jest pępkiem świata, a Nowokabacka jest planowana od wielu lat - pisze mieszkaniec.
Jak informuje Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM) - trasa była wyznaczana we wszystkich powojennych planach zagospodarowania Ursynowa, począwszy od lat 70-tych XX wieku. Została uznana za bardzo ważne połączenie komunikacyjne górnego tarasu Wisły z tarasem dolnym.
Co z Ciszewskiego-bis?
Dzielnica prowadzi negocjacje z właścicielką działek, które są niezbędne do wybudowania drugiego szerokiego i dwupasmowego połączenia z Wilanowem - ulicy Ciszewskiego-bis. Do lipca 2017 roku, a do momentu gdy wybudowana ma już być ul. Rosnowskiego, trwać będzie projektowanie przedłużenia. Inwestycję prowadzi Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowcych. Miasto zarezerwowało na ten cel ponad 22 mln złotych, ale nie wiadomo kiedy ruszy budowa.
Ala17:55, 14.10.2016
Ta ulica była planowana, owszem, ale jako lokalne połączenie, dużo węższa ulica. Tak widnieje na starych planach. To co teraz chcą zrobić bardzo pogorszy sytuację okolicznym mieszkańcom. Nie tylko wpłynie na komfort mieszkania, ale przede wszystkim na zdrowie. Spalin będzie dużo więcej. Zwłaszcza gdy samochody i autobusy będą zatrzymywać się przed skrętem. Będą pluły spalinami prosto w okna mieszkańców sąsiedniego budynku. Bardzo źle to jest zaplanowane :(
Zadziwiony_świat21:40, 14.10.2016
Kabaty już są potwornie zapchane, a Rosoła wkrótce zacznie przypominać Puławską
Andrew22:18, 14.10.2016
Brawo! Wreszcie będzie można normalnie przejechać do Wilanowa. A kłopoty znikną jak wybudują Ciszewskiego.
Niemówcichoskądjeste01:35, 15.10.2016
W końcu. Wilanów ma bardzo zaawansowany swój odcinek.
AgagAgaaa07:10, 15.10.2016
Swietnie!!!koniec z jeżdżeniem przez podgrzybków czy dolinkę,wreszcie bedzie normalnie dojechać do pracy !!!!Polaczenie komunikacja miejską?mialo by to sens-z niecierpliwością czekam
tomasz10:43, 15.10.2016
Ciszewskiego bis nigdy nie powstanie i dobrze bo nigdy nie powinna powstać tam jest Rezerwat Przyrody i przyrezerwatowe otuliny z unikalną przyrodą.
Trzy połączenia całkowicie zaspokoją połączenie Wilanów Ursynów a co unikalne w skali kraju należy zostawić przyszłym pokoleniom. Zresztą nie tylko działki blokują inwestycje ale także sprawa zgłoszona do Europejskiej Komisji Srodowiska, która bacznie się przygląda obszarom chronionym i Rezerwatowi Skarpa Ursynowska również.
marta14:57, 20.10.2016
Racja w 100% tam powinna być tylko przyroda której jest coraz mniej w naszej okolicy
Często tam spaceruje z rodziną naprawdę urokliwe miejsce jak i cały rezerwat dobrze że ktoś formalnie walczy o to.
granat10:46, 27.10.2016
to sie jeszcze zdziwisz
alisterkabat20:54, 16.10.2016
"Pojawiają się też głosy, że budowa połączenia dzielnic przez Kabaty to ukłon w stronę dewelopera, który buduje na skraju skarpy wilanowskiej swoje osiedle a jego przyszłym mieszkańcom przyda się szybki dojazd do metra."
No, pojawiają się od dawna. I co z tego ? Nic. A Griffin buduje, buduje, aż zabuduje. Long Bridge, Grifiin, kiedyś Edbud - to są decydenci w tej części miasta. A domy za techniczną stację metra, w otulinie rezerwatu Las Kabacki? Się zbudowało, się przetrzymało (szum medialny), się mieszka.
kocur13:45, 19.10.2016
Ursynów potrzebuje Ciszewskiego-bis. Ulica Rosnowskiego jest potrzebna Konstancinowi i okolicznym wioskom.
Jan11:31, 20.10.2016
Panie Ursynów, pisz pan w swoim imieniu, to że nie chcesz pan przedłużenia Rosnowskiego, nie znaczy, że "Ursynów potrzebuje Ciszewskiego-bis".
Bo tak to tylko moralność Kalego przebija z tej wypowiedzi: byle dalej od mojego okna.
Jeśli o Ciszewskiego chodzi, to owszem, przedłużenie potrzebne jest ale chyba bardziej tym z Wilanowa.
Agentura - Urra Burr22:08, 19.10.2016
Złożyć wniosek a zrobić cokolwiek to dużżżżżżżżżżża różnica. Wnioski to i pan Sławomir Kińczyk składać może. Ale wiesz pan co? W ratuszy wymienią ekipę a niesmak zostanie i kasa od ratusza za pisanie na zamówienie złodzieji i morderców już nie popłynie i wtedy co? Będziesz pan sam na smartfonie se klikał te paszkwile.
z poważaniem
agent wpływu
Sąsiad13:53, 20.10.2016
Powtórzę kolejny raz - ta ulica nie jest potrzebna mieszkańcom Kabat . To ukłon w stronę deweloperów . Zwiększy się tylko ruch tranzytowy do i z Konstancina . Na pewno gmina Ursynów nie powinna popierać takiej inwestycji , a tym bardziej jej finansować. Głosu mieszkańców nikt na Ursynowie nie słuchał i dalej nie słucha - rządzi biznes a nam wciska się ciemnotę.
bbbb13:55, 20.10.2016
mieszkańcom Kabat czy Ursynowa ta droga jest potrzebna jak wrzód na du...ie albo rzeżączka. Ta droga potrzebna przede wszystkim deweloperowi a potem mieszkańcom podwarszawskich miejscowości. Nie ma to ja zbudować komuś pod oknami dwupasmówkę bo przecież zaraz pociągną drugą nitkę Rosoła. W planach była mała lokalna droga po jednym pasie w każdą stronę. Rachunek decydentom mieszkańcy Kabat wystawią w czasie najbliższych wyborów.
robert18:30, 22.10.2016
Spokojnie ta droga uchroni prawdopodobnie mieszkańców przed niechcianym połączeniem Wilanowa i Ursynowa a mianowicie/ Ciszewskiego-Bis/
I tu przedmówcy mają rację w 200% odnośnie ochrony i zachowania zielonego tereny Skarpy Ursynowskiej i terenów przyległych nie możemy myśleć pasożytniczo tylko dla nas i naszej wygody a co dalej za 30 40 lat.
Teraz większość ludzi nie myśli o potrzebach przyszłych pokoleń chwała za to że ktoś zgłosił sprawę do komisji środowiska w UE.
J2308:58, 29.10.2016
A do tego ma powstać POW i dopiero się zacznie. Smrodzenie, hałas, itp.
10 1
a co mnie to obchodzi?? będziesz codziennie kopcić mi pod oknami a potem wrócisz do siebie na wieś. Jeździj sobie Puławską albo Drewny.