Drogowcy ruszyli ze skuwaniem betonu na dojeździe do tunelu POW. Nawierzchnia nie przeszła testów, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nakazała więc wykonawcy rozbiórkę na własny koszt. Tymczasem tuż obok powstaje przedłużenie ul. Branickiego, które coraz bardziej przypomina prawdziwą jezdnię. Która droga będzie gotowa jako pierwsza?
W poniedziałek GDDKiA poinformowała, że wykonawca ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy musi wymienić 400 metrów wadliwej nawierzchni nawierzchni w rejonie wschodniego portalu tunelu. Wykonana z betonu droga – a dokładniej lewy i środkowy pas północnej jezdni – nie przeszły wymaganych testów.
- Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających - informowała Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Firma Astaldi – wykonawca tunelu pod Ursynowem i przyległości – już wzięła się za skuwanie złej nawierzchni. Cały proces można obserwować z ul. Kokosowej. A jeśli podejdzie się trochę bliżej aktualnie niszczonego odcinka, to i usłyszeć niesamowity huk przerzucanego na ciężarówki betonu.
Prace nad ściąganiem betonu mają potrwać do niedzieli, 19 września. Następnie drogowcy wezmą się za kładzenie nowej nawierzchni - co potrwa kolejny tydzień. GDDKiA zarzeka się, że kierowcy pojadą tunelem jeszcze tej jesieni. Choć ponowne testy nowej nawierzchni zakończą się dopiero za ponad 3 miesiące - tak długo trwa opracowana w Szwecji technologia badania jakości nawierzchni.
W takich okolicznościach, jeśli tunel rzeczywiście zostanie otwarty jeszcze przed 21 grudnia, będzie można uznać to za sukces. Tymczasem tuż pod nosem Astaldi, na pobliskiej ul. Branickiego powstaje brakujące „130 metrów wstydu”. Chodzi odcinek łączący Branickiego ze zjazdem z ul. Płaskowickiej, który budowany jest przez miasto. Umożliwi on zjazd z Ursynowa na Wilanów ulicą Płaskowickiej.
Po wielu perypetiach związanych z budową tego kawałka ulicy – najpierw kłótnia między dzielnicą Wilanów i miastem o to, kto odpowiada za ten odcinek, potem starania o zdobycie zgody na odstępstwo od przepisów budowlanych od ministerstwa infrastruktury – pod koniec czerwca ruszyła jego budowa. Już wtedy kierowcy zastanawiali się, co będzie pierwsze – tunel POW czy 130 metrów Branickiego?
W budowie 130 metrowego odcinka nie pomagały słaba nośność rodzimego gruntu i ulewne deszcze. Ale w końcu wykonawca – należący do miasta Zakład Remontów i Konserwacji Dróg – poradził sobie z tymi problemami, czym pod koniec sierpnia burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski nie omieszkał się pochwalić.
- Postępy na budowie Branickiego sprawdza Komisja Inwestycji i Finansów Rady Dzielnicy Wilanów. Mimo niesprzyjającej pogody prace nabrały tempa. Roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu. Otwarcie tego odcinka Branickiego wraz z fragmentem wybudowanym przez GDDKiA pozwoli na uruchomienie nowej linii autobusowej z Zawad na Ursynów i szybki dojazd do metra – przekazuje za pomocą mediów społecznościowych Rakowski.
Ścieżka rowerowa wzdłuż budowanego odcinka Branickiego jest praktycznie ukończona. Pasma ulicy wyglądają na gotowe do położenia pierwszej warstwy asfaltu. Dalej montaż sygnalizacji świetlnej i... gotowe. Jednak z wydawaniem ostatecznych osądów co do tego, gdzie kierowcy pojawią się szybiej, trzeba jeszcze poczekać.
ZOBACZ GALERIĘ: Skuwanie betonu przez Astaldi i stan prac na Branickiego
[ZT]18177[/ZT]
[ZT]17585[/ZT]
[ZT]17746[/ZT]
kurkawodna07:51, 15.09.2021
Na każdym kroku amatorka w tym kraju.. Tylko profesjonalnie podatki i podwyżki nowe
Boom07:58, 15.09.2021
Czy mogę prosić o wytłumaczenie dlaczego gotowy odcinek Płaskowickiej i Rosoła są wciąż niedostępne? Czyżby GDDKiA znowu nie potrafiłaby ustawić świateł na skrzyżowaniu tak jak na rondzie przy zjeździe z S2 na Puławskiej?
jako11:42, 15.09.2021
To, ze nie potrafią to jedno, ale oni wciąż maja focha za wcześniejsza krytykę, wiec nic nie będą otwierać. I nie czepiaj się gdaki, bo jeszcze cis zamkną. Gdaka jest wrażliwa.
Boom13:08, 15.09.2021
Ale zamkną za krytykę czy za ujawnienie tajemnicy państwowej? :-)
jako20:14, 15.09.2021
A swoją droga to, że „skuwają beton” to może jakaś zapowiedź roszad personalnych w gdace? Tylko żeby to nie była „dobra zmiana”
Boom06:22, 16.09.2021
Jako, a co jest pod betonem? Ch.... .... ...... i kamieni kupa :-)
Nie ma się z czego c08:07, 15.09.2021
Tylko po co Ursynowianom to połączenie z Wilanowem? Żeby korki na Ursynowie były jeszcze dłuższe? Żeby Ursynów był dzielnica "tranzytową" dla tysięcy samochodów z Wilanowa? Żeby kolejne setki osób przesiadających się codziennie do metra parkowały swoje samochody na zakazie postoju? Czy z tych powodów mieszkańcy Ursynowa powinni się cieszyć?
Boom08:28, 15.09.2021
A Ty przez które dzielnice i miasta jedziesz na Ursynów?
Negatywne skutki pol09:31, 15.09.2021
do Boom: A co to za pytanie? W artykule mowa jest o połączeniu drogowym Wilanowa z Ursynowem. To jak ja przemieszczam się po Warszawie nie ma tu nic do rzeczy. Odnoszę się do NEGATYWNYCH konsekwencji tego połączenia drogowego dla Ursynowian.
Dark09:36, 15.09.2021
Wiesz, na czym polega miasto? Wiesz, że na Wilanowie nie ma przykładowo takich fajnych zajęć sportowych dla dzieci, jak na Ursynowie? A na Ursynowie nie ma takiego fajnego Maca jak na Wilanowie...
DBC10:07, 15.09.2021
Masz rację, postuluję budowę muru wokół Ursynowa, niech nam tu obcy nie wjeżdżają.
Boom10:11, 15.09.2021
Nie widzisz dalej niż czubek własnego nosa.
aster11:12, 15.09.2021
No i dobrze, ze bedzie połaczenie, wreszcie nie trzeba bedzie jezdzić na około dolinka albo rosnoswskiego.
sąsiad18:27, 18.09.2021
do ~Dark
na Ursynowie są dwa Maci
DBLe09:35, 15.09.2021
Nigdzie się nie pojawią szybciej, bo otworzą dopiero, jak wszystko będzie gotowe.
Chyży rój14:18, 15.09.2021
Gdaka to stan umysłu pozbawiony umysłu !
meme21:23, 15.09.2021
A kiedy Ciszewskiego BIS ?!
Swój Nick10:46, 18.09.2021
Heh no wlasnie nigdy. Wyglada na to ze sie wycofali
Rowerowy Maj. Wielki sukces ursynowskiej szkoły!
A przedszkole nr 55 z Cybisa. Zajęło 10 miejsce z frekwencją przewyższająca wszystkie ursynowskie szkoły 80,7%. Jak piszecie Państwo o szkołach i przedszkolach to może jednak o wszystkich z dzielnicy. Było by milo
Mania
19:36, 2025-06-07
Jak dbamy o park linearny? Są już pierwsze zniszczenia!
Palmett w projekcie nie przewidział słońca i opadających liści. Na lato powinny być wiaty, a na zimę drzewa zimozielone (ani jednego na odcinku nr 3).
KEN
18:15, 2025-06-07
Rowerowy Maj. Wielki sukces ursynowskiej szkoły!
Super szkoła ze świetną kadrą i inspirującą dyrekcją! Doskonale motywują dzieci! Dzieciaki zaangażowane odnoszą duże sukcesy;)
Leo
15:06, 2025-06-07
Dziki na Kabatach to już poważny problem
Od Poleczki po Karczunkowską dziki pustoszą wszelkie uprawy tych nielicznych co jeszcze coś uprawiają. Zryte jest każde pole i tereny zielone, sady etc. Cóż.
Tymek
14:12, 2025-06-07
30 20
Branickiego to miasto, sieroto