Na skrzyżowaniu ulic Płaskowickiej i Pileckiego powróciło rondo. Z jednodniowym opóźnieniem wdrożono w tym miejscu nową organizację ruchu. Zmiany zaszły nie tylko dla kierowców. Chodnik i ścieżka rowerowa przeniesiono na południowo-wschodnią stronę skrzyżowania.
Pierwotnie firma Astaldi, wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy, zapowiadała oddanie do użytku części ronda u zbiegu Płaskowickiej i Pileckiego na wtorek, 5 maja. Prace ostatecznie zakończyły się z kilkudziesięciogodzinnym poślizgiem. Tym samym przestały obowiązywać zasady ruchu wprowadzone w tym miejscu rok temu, na czas budowy tunelu POW.
Na skrzyżowaniu odtworzona została dawna nitka ul. Pileckiego prowadząca do ronda, a co za tym idzie wyłączono z ruchu pierwszy z czterech bypassów na Ursynowie, które powstały po to, by możliwa była budowa tunelu obwodnicy. Ruch pieszy i rowerowy przeniesiono na południowo-wschodnią stronę skrzyżowania, czyli bliżej Dereniowej. Piesi chwalę sobie tę zmianę.
- Cieszę, bo mam trochę bliżej do przystanku po drugiej stronie Płaskowickiej, no i jest nadzieja, że zbliża się ku końcowi budowa w tym miejscu - mówi pan Henryk z ul. Pileckiego.
Podobnie myśli inna mieszkanka tej ulicy, która również z ulgą przyjęła zmiany. - Nareszcie wracamy do normalności i jest nadzieja, że to już bliżej niż dalej. Ja mam już tak dość tej budowy, że słów brak! Te ciężarówki, spaliny, hałas dzień w dzień... Zwariować można! - mówi pani Elżbieta.
Istotne zmiany zaszły również dla kierowców, którzy zamiast zwykłego skrzyżowania ze światłami, znów muszą przestawić się na ruch okrężny z ograniczeniami. Wlot od strony Płaskowickiej i osiedlowej części ul. Pileckiego jest bowiem tylko jednojezdniowy.
- Ja tam nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy dla pieszych. Trzeba się tylko przestawić dosłownie na drugą stronę ulicy i tyle. Ale kierowcy jakoś nie mogą się połapać na tym nowym rondzie, takie mam przynajmniej wrażenie - ocenia pan Mirosław z Pileckiego.
Rzeczywiście, wielu kierowców bardzo ostrożnie wjeżdża na rondo, ucząc się nowych zasad ruchu.
Na razie nie znamy terminu przywrócenia kolejnego ronda zliwkidowanego na czas budowy POW - przy skrzyżowaniu ul. Płaskowickiej z ulicami Stryjeńskich i Dereniową. Firma Astaldi nie chce podawać nawet przybliżonych terminów ukończenia prac.
Xyz14:22, 07.05.2020
Dlaczego wlot jest jezdniowy? Ulica miala zostac przywrócona do stanu sprzed budowy.
zwykły obserwator09:31, 08.05.2020
A Dereniowa/Stryjeńskich? tam jest majstersztyk sabotażu. Zrobili w/w ale poprawy w dojeździe nie ma, znają się na dywersyjnej robocie, hi, hi.
Trzaskowski na Puszczyka. Zapowiada strefy ciszy
Zaiste, prawdziwy *%#)!&
Niczyporuk Jebiewden
23:13, 2025-06-29
Czas na działanie! Pseudorowery to zagrożenie WYWIAD
Zastanawiające jest to że nikt nie widzi rowerzystów jeżdżących na czerwonym świetle czy po pasach a 99% z nich tak czyni...czy ten pan to jakiś śmieszek jest?
Q
19:36, 2025-06-29
Czas na działanie! Pseudorowery to zagrożenie WYWIAD
Pojazdy elektryczne udające rowery to jedno zagrożenie. Ostatnio jednak coraz częściej widać osoby jeżdżące ścieżkami rowerowymi na elektrycznych motocyklach(sic!) Pojazdy bez tablic, pewnie też bez OC. Mam wrażenie, że policja nic z tym nie robi. Ostatnio 2 takich motocyklistów śmigało ścieżka rowerową wzdłuż ul. Rosoła w stronę Migdałowej. Tam po drodze jest żłobek. Myślicie, że choć trochę przyhamowali? Zdarza się też jeden "motocyklista" bez wyobraźni który po tej samej ścieżce jeździ na tylnym kole. Poza przepisami, konieczne jest jeszcze ich egzekwowanie. Co w tej sprawie robi policja/straż miejska?
Abc
16:32, 2025-06-29
Korki na Puławskiej. Remont prawie ukończony
U panie. Karczunkowską by naprawili chyba w 3 dni.
Tosia
12:56, 2025-06-29
9 5
*jednojezdniowy
9 0
no bo go nie skonzcyli jeszcze robić, jak skonczą t będzie.
3 1
No coz, zobaczymy czy tylko o to chodzi i ze to nie dywersyjna robota zwezofili. Trzeba to obserwowac co dalej.