Rusza budowa drugiej nitki ulicy Płaskowickiej oraz przedłużenia ul. Gandhi. Prace prowadzą budowniczy Południowej Obwodnicy Warszawy. Już dziś wieczorem kierowcy napotkają na utrudnienia. Ulica Płaskowickiej zostanie zwężona.
Od paru tygodni na wysokości ul. Gandhi widać już wytyczony szlak przyszłej drugiej nitki ul. Płaskowickiej. Wkrótce prace ruszą na całym, ok. 500 metrowym odcinku, między Strażą Pożarną a Gandhi. Poza poszerzeniem ulicy, powstanie tu nowe skrzyżowanie - element węzła POW Ursynów-Zachód. To tędy auta będą mogły zjeżdżać z trasy ekspresowej na Ursynów od strony Okęcia. Służyć do tego będzie aż pięć pasów - dwa do skrętu w lewo (w tym jeden zjazd do centrum handlowego budowany na zlecenie właściciela CH Ursynów), dwa do skrętu w prawo oraz jeden na wprost.
A co z poszerzaniem kolejnego, najbardziej zakorkowanego odcinka aż do ul. Puławskiej? To zadanie dla miasta, niezwiązane z budową POW. Wg wstępnych ustaleń ma je w ciągu kilku lat wybudować Centrum Handlowe "Ursynów", które chce też rozbudować swój obiekt.
zdjęcie: widok przyszłego węzła Ursynów-Zachód (źródło: YT/JBB - https://www.youtube.com/watch?v=4oxzEbL3_Fs)
Astaldi wybuduje za to 150 metrowy brakujący fragment ul. Gandhi, konieczny do połączenia jej z ul. Płaskowickiej. Dwa lata temu miasto pociągnęło tę trasę od skrzyżowania z Pileckiego m.in. po to, by zapewnić wygodny dojazd do budowanego Szpitala Południowego.
Wykonawca POW zakłada, że prace na Płaskowickiej zakończą się do czerwca 2020 roku. Ulica w rejonie węzła Ursynów Zachód będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę, chodnik i ścieżkę rowerową. A tak prezentują się prognozy ruchu na węźle:
W związku z rozpoczęciem budowy dziś (27 listopada) została wprowadzona nowa organizacja ruchu na Płaskowickiej - od ul. Gandhi do ul. Polskie Drogi. Budowlańcy zwęzili ulicę na odcinku ok. 250 metrów, co oznacza, że jest ciaśniej.
- Ruch będzie odbywał się w dwóch kierunkach, zawężamy pasy ruchu do 3 metrów. Wjazd do straży oraz wyjazd z ul. Polskie Drogi na tym etapie prac będzie funkcjonował - informuje Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.
Wykonawca POW wciąż nie ma zgody miasta na zamknięcie zawrotki na POW przy Puławskiej. Inżynierowie od sierpnia planowali łączyć stary i nowy odcinek trasy, ale wiąże się to z wyłączeniem na blisko rok wiaduktu POW nad Puławską i przeniesieniem ruchu na rondo znajdujące się pod nim.
- Rozwiązanie było nieakceptowalne ze względu na zwiększenie ruchu i przeciążenie tego skrzyżowania. Dodatkowo, analiza warunków ruchu wykazała znaczne przeciążenia węzła, co przełożyło by się na sparaliżowanie ruchu samochodowego na ok. 11 miesięcy - mówi Tomasz Demiańczuk z Biura Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy.
Astaldi chciało też poprowadzić objazd trasą S79 do ul. Marynarskiej i dalej do Doliny Służewieckiej. Miasto obawia się, że w przypadku sparaliżowania węzła "Puławska" przynajmniej część aut pojechałaby objazdem, co doprowadziłoby z kolei do paraliżu okolic ul. Marynarskiej.
Nad rozwiązaniem problemu myśli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nie jest związana stanowiskiem miejskiego biura. Nie wiadomo na razie kiedy rozpocznie się techniczne łączenie starej i nowej POW. Szczegóły mamy poznać niebawem.
[ZT]13552[/ZT]
Wał Kuski15:44, 27.11.2019
Zwęzić, nic nie poszerzać!
Cisza16:05, 27.11.2019
Biorąc pod uwagę natężenie ruchu czy będą zamontowane osłony dźwiekochłonne?
Bartłomiej 16:33, 27.11.2019
Prośba do redaktora aby się dowiedział czy takie osłony będą, tym bardziej że takie osłony są przy skrzyżowaniu S2 z Puławską.
U17:32, 27.11.2019
Jakby ten odcinek zsmknac to naprawde ciekawie by sie zrobilo.
Ja18:37, 27.11.2019
Wstrzymać budowę POW przez Ursynów . POW to gigantyczna fabryka smogu, powododująca drgania i hałas!
Warszawiak218:41, 27.11.2019
Czemu, w ogóle, pozwolono na budowę autostrady przez Warszawę? I jaka to niby obwodnica? Może pięćdziesiąt lat temu by nią była, ale nie teraz.
iKremius01:16, 28.11.2019
Warszawiak2 - kto powiedział, że obwodnica musi KONIECZNIE iść poza granicami miasta. Co z obwodnicami śródmiejskimi są budowane na całym świecie niezgodnie z ich nazewnictwem.
Ja - skąd to wiesz ?? przeniosłeś / przeniosłaś się w czasie że masz takie dane. Poza tym chcesz powiedzieć, że dzień w dzień stojąc w korku po kilka godzin (w ciągu dnia), setki jak nie tysiące aut "produkuje" mniej zanieczyszczeń niż jazda z prędkością 80 km/h (zakładając że będzie ograniczenie) na odcinku 2 km. Nie obraź się, ale chyba minęły Cię podstawy fizyki w szkole
Marcin06:41, 28.11.2019
@Warszawiak2 pozwolił plan zabudowy wykonany jeszcze dla POW w latach 80 tych kiedy Ursynów był dzielnica z polami uprawnymi albo łąkami pomiędzy blokami. Więc ci co teraz narzekają niech nie jęcza bo jak się nie zainteresowali tylko brali mieszkania jak leci to teraz "cierp ciało co chciało". Moi rodzice zainteresowali się tematem i na Ursynowie w okolicach POW nie kupowali mieszkania tylko w takim miejscu, żeby możliwości dostawienia czegoś były minimalne.
asd09:36, 28.11.2019
@~Marcin: Dokładnie. Nic mnie tak nie drażni jak ludzie, którzy kupią mieszkania (przy torze, lotnisku, planowanej hałaśliwej drodze) albo bez żadnego rozpoznania, albo celowo - bo cena niska, a potem udają zaskoczonych i urządzają wielkie protesty.
pol18:59, 28.11.2019
Jasne......najlepiej żeby innym pod nos ją usytuowano.
Niech budują pod oknami Kierszka,Konstancina itp ...ale nie mnie.
Typowe samolubstwo
rolo20:25, 07.12.2019
wstrzymać bazarek "na dołku", niech w końcu przestanie istnieć to śmietnisko
Wwa123 20:22, 27.11.2019
Okazało się, że trzeba połączyć nową trasę z już istniejącą i teraz myślą jak to zrobić. Nie lada zagwostka. Jednak życie potrafi zaskakiwać.
asd09:33, 28.11.2019
To jest akurat chyba największe faux pas. Przecież od dawna było wiadomo że trzeba będzie zamknąć zawrotkę - dlaczego nie myślano nad rozwiązaniem wcześniej? Dlaczego GDDKiA wygląda na tak zaskoczoną? Dlaczego w ogóle porzucono pomysł nad 3-poziomowym skrzyżowaniem (wiadukt, rondo, tunel)?
Guns12:10, 28.11.2019
W tym przypadku zrobiono ewidentny błąd, gdyż droga powinna być wydłużona o około 5-10 metrów (za zawrotkę) na etapie budowy pierwszego odcinka POW. W chwili obecnej nie byłoby jakiegokolwiek problemu z połączeniem istniejącego odcinka z budowanym.
Jaro13:27, 28.11.2019
Jest szansa, że takie "wydłużenia" są już zrobione. Coś tam widać na jednym ze zdjęć z niedawnych artykułów traktujących o tej zawrotce. Jednak zawrotka jest profilowana jak zawrotka. Jak by nie było, przebudowa i tak jest konieczna. Czy z zamknięciem aż na tyle miesięcy? tego nie wiem. Wydaje się dziwne, że połączenie nowej i istniejącej trasy ma trwać aż tak długo. Ale bez znajomości dokumentacji i stanu faktycznego, trudno to ocenić.
Rumburak22:52, 28.11.2019
Oczywiście to nie jest zwykłe wydłużenie istniejącej już jezdni. Zjazd musi być obniżony w stosunku do obecnego, stąd konieczność przebudowy wiaduktu.
Rumburak22:52, 28.11.2019
Oczywiście to nie jest zwykłe wydłużenie istniejącej już jezdni. Zjazd musi być obniżony w stosunku do obecnego, stąd konieczność przebudowy wiaduktu.
Kabat20:52, 27.11.2019
Oj tam, oj tam, przestańcie się czepiać - wszak Ursynów to nie Warszawa, wszak to URSYNÓW !
Ursynowianin22:10, 27.11.2019
Żeby poszerzyć, trzeba najpierw zwęzić.
Dobrze uczył Sofronow...
Urs23:16, 27.11.2019
Ursynów będzie tranzytową dzielnicą, wdychajcie smog Pany.
asd09:31, 28.11.2019
Ciężko o brak ruchu w mieście.
s09:42, 28.11.2019
ktora dzielnica nie jest tranzytowa
żłobkowicz elf11:52, 28.11.2019
Jako mieszkaniec Kazury stanowczo protestuję.
Jaro13:29, 28.11.2019
Mieszkasz na Kabatach, nie ściemniaj ;-)
pol18:56, 28.11.2019
Jako mieszkaniec Kzury protestuję przeciwko twojemu protestowi
rumcajs20:22, 01.12.2019
Protestuje przeciwko waszym protestom!
Tytus de Zoo22:09, 10.12.2019
Precz z preczem !
Warszawiak ( bardzo 07:54, 29.11.2019
I teraz zaczyna się materializować sen wariata . To COŚ nigdy nie powinno powstać w tym miejscu !
Kałwuski10:45, 01.12.2019
Powinno, powinno dziadek. 80% ruchu na s8 to ruch lokalny. A teraz sobie wyobraźmy, ze s8 nie ma, i caly ruch lokalny musza obsluzyc ulice w mieście. No, cos tam się jarzy już? I to samo dotyczy s2. Jeszcze tylko potrzebna jest natychmiast koniecznie Puławska bis, trasa NS przez Warszawę i wylotówka na Gdańsk, polłączyć ring wokol Warszawy i oczywiscie budowa drugiego ringu dla tranzytu. To wstyd, zeby tak duża europejska stolica jako jedyna w Europie nie miała sieci obwodnic.
zwykły obserwator19:30, 15.12.2019
Ta niby budowa drugiej nitki trwa dobry rok. Ta banda dywersantów każde roboty wykona z maksymalizacją utrudnień, to ich główne zadanie i namaszczenie od Burmistrza. Po zwężeniu poszerzenia nie będzie, tak zorganizują ruch/światła, że będzie gorzej. Burmistrz tak zorganizował ruch koło POW, że korek jest 7/24, no i spać nie może na myśl, że uruchomiona POW zmniejszy wyhodowanie przez Niego korki, stąd ma przebłyski aby spowolnić/zwęzić/zasłupkować/zablokować przejazd obwodnicą.
45 11
Koniecznie trzeba ją będzie zwęzić, w ramach budzetu partycypacyjnego.
1 1
Towarzysze! Oprocz zwezenia trzeba ja jeszcze pomalowac na teczowo.
1 1
Na tęczowo obowiązkowo. No i donice, koniecznie donice.