Już od czwartku Warszawa gościć będzie szczyt NATO. Ze względu na rangę wydarzenia i procedury bezpieczeństwa miasto wprowadziło szereg zmian w organizacji ruchu. Warszawiaków a w szczególności kierowców czeka ciężki czas.
Przez moment to na stolicy Polski skupi się uwaga całego świata. Miasto będzie gościć ponad 4 tysiące gości związanych z Sojuszam Północnoatlantyckim. Zapewnienie bezpieczeństwa wymaga wyłączenia części miasta z ruchu kołowego oraz zmiany tras środków komunikacji miejskiej.
Teoretycznie zmiany najbardziej dotkną mieszkańców Saskiej Kępy, Śródmieścia, Ochoty i Pragi Południe, jednak organizatorzy zastrzegają, że podczas szczytu zostać mogą wyłączone spontanicznie także inne ulice, które zostaną uznane za niezbędne.
Wyłączenie praktyczne całej centralnej części miasta z ruchu oznacza nie tylko utrudnienia dla mieszkańców dzielnic w bezpośrednim sąsiedztwie, ale dla wszystkich kierowców, którzy pracują w okolicy – ruch kierowany będzie na trasy objazdowe, co oznacza, że przy planowaniu dojazdu trzeba wziąć pod uwagę możliwość wydłużenia trasy przejazdu czy podróż z innych przystanków komunikacji miejskiej.
Najważniejsze zmiany w organizacji ruchu
W dniach 7-9 lipca wprowadzone będą duże zmiany w ruchu drogowym i kursowaniu komunikacji miejskiej. Wyłączone z ruchu zostaną m.in. Aleje Jerozolimskie i most Józefa Poniatowskiego, Rondo J. Waszyngtona, al. Zieleniecka, Wybrzeże Szczecińskie, J. Zamoyskiego, Wał Miedzeszyński, Królewska, Senatorska, Podwale, Grzybowska. Zmiany w ruchu drogowym wiążą się z dużymi zmianami w kursowaniu komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego zakłada, że autobusy będą kierowane objazdami. Dodatkowo tramwaje będą kierowane przez most Gdański najbliższymi przejezdnymi ciągami sieci tramwajowej, po obu stronach Wisły. W dniach 7-9 lipca, nie będzie funkcjonować stacja kolejowa Warszawa Stadion oraz stacja metra Stadion Narodowy. Pociągi przez stacje będą przejeżdżać bez zatrzymywania się.
Kolejna istotna kwestia, to wprowadzenie zakazu zatrzymywania pojazdów wraz z tabliczką informującą o możliwości wywiezienia pojazdu na koszt właściciela. Zakazy będą dotyczyły także wyznaczonych miejsc postojowych, zatok i chodników. Znaki staną w rejonach Pragi Południe, Śródmieścia, Ochoty, Woli i Starego Miasta.
Stołeczny ratusz zastrzega, że plany wyłączeń mogą ulec zmianie – ich przygotowanie to wynikowa współpracy z instytucjami odpowiadającymi za bezpieczeństwo podczas całego wydarzenia, dlatego jeśli zajdzie taka potrzeba – z ruchu zostaną wyłączone kolejne obszary.
Warszawa będzie informować mieszkańców o utrudnieniach w trakcie szczytu NATO poprzez wielorakie kanały komunikacji. Plakaty i ulotki umieszczone zostaną w budynkach mieszkalnych, użyteczności publicznej i biurowcach w rejonach najbardziej dotkniętych zakazami parkowania oraz zmianami w organizacji komunikacji zbiorowej i prywatnej. Dodatkowo, we wszystkich środkach komunikacji miejskiej na ekranach mieszkańcy będą mogli obejrzeć specjalne spoty.
Wszystkie informacje dostępne będą na stronie miasta: www.um.warszawa.pl oraz w Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (www.warszawa19115.pl, tel. 19115 oraz bezpłatna mobilna aplikacja).
ZOBACZ MAPY ZMIAN W ORGANIZACJI RUCHU (znak "lupa" powiększa obrazki")
Czas na działanie! Pseudorowery to zagrożenie WYWIAD
Zastanawiające jest to że nikt nie widzi rowerzystów jeżdżących na czerwonym świetle czy po pasach a 99% z nich tak czyni...czy ten pan to jakiś śmieszek jest?
Q
19:36, 2025-06-29
Czas na działanie! Pseudorowery to zagrożenie WYWIAD
Pojazdy elektryczne udające rowery to jedno zagrożenie. Ostatnio jednak coraz częściej widać osoby jeżdżące ścieżkami rowerowymi na elektrycznych motocyklach(sic!) Pojazdy bez tablic, pewnie też bez OC. Mam wrażenie, że policja nic z tym nie robi. Ostatnio 2 takich motocyklistów śmigało ścieżka rowerową wzdłuż ul. Rosoła w stronę Migdałowej. Tam po drodze jest żłobek. Myślicie, że choć trochę przyhamowali? Zdarza się też jeden "motocyklista" bez wyobraźni który po tej samej ścieżce jeździ na tylnym kole. Poza przepisami, konieczne jest jeszcze ich egzekwowanie. Co w tej sprawie robi policja/straż miejska?
Abc
16:32, 2025-06-29
Korki na Puławskiej. Remont prawie ukończony
U panie. Karczunkowską by naprawili chyba w 3 dni.
Tosia
12:56, 2025-06-29
Wakacje w komunikacji: Linie znikają, trasy się kurczą
Jeszcze jedna rzecz - pewne wstydliwe sprawy odsłaniają się czasem przez przypadek, przy okazji. Tu widzimy, sam ZTM to przyznaje, jak niewydolna jest komunikacja miejska w Warszawie. I to częściowo tłumaczy szaleńczą politykę buspasów. Ideologia ideologią, ale po prostu tej niewydolnej instytucji podłączają kroplówkę w postaci ułatwienia przejazdu, uprzywilejowania prawem kaduka. Natomiast złośliwe zwężanie ulic z gadaniem, że kierowcy "przesiądą się" do tej i tak już niewydolnej komunikacji miejskiej to już czysta ideologia, z racjonalnością nie ma nic wspólnego.
Docent marcowy
11:49, 2025-06-29
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz