Zamknij

Na Nugat rowerem już po ścieżce. Są obawy o bezpieczeństwo dzieci

Natalia ŁepkowskaNatalia Łepkowska 15:36, 15.01.2025 Aktualizacja: 15:36, 15.01.2025
Skomentuj

Droga rowerowa przy ul. Nugat i ul. Kiedacza w końcu skończona! Czy dla wszystkich jest bezpieczna?

Droga rowerowa, którą od ostatnich dni września budowano wzdłuż ul. Nugat i Kiedacza, została oddana do użytku. Ścieżka łączy ul. Kiedacza z ul. Rosoła, gdzie droga dla rowerów już jest. Liczy 538 metrów i jest przedłużeniem drogi rowerowej na ulicy Kiedacza. Przebudowa chodnika kosztowała ponad 1,2 mln złotych.

Droga rowerowa kosztem chodnika

Nowa droga rowerowa wytyczona została kosztem szerokiego chodnika oraz zieleni przyulicznej. Oryginalnie wzdłuż ul. Nugat biegła droga dla pieszych o szerokości 3-4 metrów oraz szeroki na kilka metrów pas zieleni. W związku z budową trasy rowerowej chodnik został zwężony o prawie połowę - jego szerokość w zależności do fragmentu wynosi teraz między 2 a 2,5 metra.

Sama droga rowerowa ma szerokość 2 metrów. Jest węższa w porównaniu do innych warszawskich ścieżek. Zmiany nie objęły samej jezdni ul. Nugat, która jest szeroka na ponad 10 metrów. I zdaniem wielu mieszkańców jest przewymiarowana. Postawiono na niej niedawno nowe progi zwalniające.

Uczniowie znajdującej się w pobliżu Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 343 skarżą się również na zbyt wąski chodnik w miejscu, gdzie znajduje się przystanek autobusowy Nugat 01. Droga rowerowa dochodzi aż do zadaszonego przystanku, a piesi, przechodząc, muszą zbliżać się do jezdni.

Ciężko jest tutaj przechodzić, bo jest takie małe przejście przez ten przystanek

- mówi nam wracający ze szkoły uczeń.

Dzieci wesoło wybiegły ze szkoły... I wpadły pod rower?

Jednym z problemów, które zauważają okoliczni mieszkańcy, jest kolizja nowej ścieżki rowerowej z chodnikiem łączącym Szkołę Podstawową nr 343 z ulicą Nugat. Uczniowie wychodzą tamtędy i idą na pobliski przystanek autobusowy. Po jednej stronie chodnika stoją kontenery Polskiego Czerwonego Krzyża, a po drugiej mur szkoły, co ogranicza widoczność. Nawet zimą sporo dzieci przyjeżdża na zajęcia rowerami czy hulajnogami. Jadą chodnikiem i często bez uważnego rozejrzenia się w obie strony wyjeżdżają na nową drogę rowerową. Istnieje zagrożenie, że wylądują pod kołami kogoś, kto na dwukołowcu jedzie w stronę Rosoła.

Ścieżka rowerowa jest fajna, dzięki niej droga do szkoły jest fajniejsza. Słabo jest tylko przy wyjeździe ze szkoły, murek zasłania drogę rowerową i nie widać, czy coś jedzie

- skarżą się uczniowie.

"Dobrze, że powstała"

Pomimo obaw o bezpieczeństwo w paru punktach ulicy Nugat, odbiór drogi rowerowej jest pozytywny. Mieszkańcy cieszą się, że mają po czym jeździć rowerami. Uczniowie twierdzą, że teraz droga do szkoły sprawia im więcej frajdy. 

Uważam, że bardzo dobrze, że wybudowano ścieżkę. Naprawdę super! Coraz więcej osób jeździ rowerami, więc dobrze, że powstała. Dzięki temu wszyscy mogą jeździć bezpiecznie, a nie po ulicy

- chwalą inwestycję mieszkańcy.

Co z obawami o bezpieczeństwo? Dzielnica ma obserwować, w jaki sposób użytkowana jest nowa droga oraz chodniki.

- Na każdą niepokojącą sytuację będziemy reagować. Projekt organizacji ruchu zatwierdziło nam Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym, uznając go za w pełni bezpieczny. Natomiast zobaczymy, będziemy obserwować, jeżeli faktycznie będzie coś niepokojącego się działo, to będziemy odpowiednio reagować - zapewnia wiceburmistrz Klaudiusz Ostrowski.

Wciąż natomiast nie wiadomo, kiedy droga rowerowa przy Nugat doczeka się powiązania ze skrzyżowaniem z ul. Rosoła. Nowa ścieżka kończy się tuż przed nim. Nie została nawet dociągnięta do istniejącego przejazdu rowerowego przez ulicę Rosoła po południowej stronie. Za tę kwestię odpowiada Zarząd Dróg Miejskich, czyli miejski administrator dróg. Dzielnicy nie udało się przekonać go do zsynchronizowania inwestycji. Wg naszych ostatnich informacji na likwidację absurdu rowerowego (kończący się w krzakach przejazd przez Rosoła) i budowę przejazdów na całym skrzyżowaniu nie ma pieniędzy.

[ZT]18181[/ZT]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

37783778

2 0

Szkoda, że ścieżka kosztem pieszych, chodnika i zieleni, a nie przeskalowanej jezdni. Teraz piesi musza chodzić bezpośrednio przy śmierdzącej jezdni, wcześniej byli oddzieleni od spalin pasem zieleni. Zapomniano dodać, że kosztem zieleni powstały też kolejne miejsca parkingowe.

16:53, 15.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

echech

1 0

A można było np. wytyczyć DDR w miejscu widocznych miejsc parkingowych, a chodnik zostawić w spokoju.

17:32, 15.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%