W wakacje 2022 roku rozpoczęła się instalacja urządzeń komórkowych w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Od tamtego roku inwestycja stała w miejscu, a operator Play oraz kierowcy nie wiedzieli, kiedy zasięg w tym miejscu w końcu się poprawi. W połowie zeszłego roku Play informowało, że na przeszkodzie stoją niezaakceptowane zgody na wykonanie ostatnich prac na powierzchni, które krążą po urzędach. Firma miała nadzieję na dokończenie i uruchomienie instalacji w trzecim kwartale ubiegłego roku.
Wniosek o pozwolenie na budowę dotyczący realizacji tych prac budowlanych został złożony pierwotnie jeszcze pod koniec ubiegłego roku do Urzędu Dzielnicy Ursynów, następnie został przekazany do Wojewody Mazowieckiego, następnie został przekazany do Prezydenta m. st. Warszawy, który przekazał go do rozpoznania do Urzędu Dzielnicy Ursynów
- informował serwis Telepolis.pl Krzysztof Sylwerski z Play.
Fioletowy operator przecenił urzędników. Dopiero dziś, w kwietniu kolejnego roku, zespół Play poinformował o zakończonych pracach oraz już dostępnej infrastrukturze telekomunikacyjnej w tunelu. Co to oznacza? Od teraz klienci wszystkich sieci komórkowych nie będą musieli mierzyć się z zakłóceniami rozmów telefonicznych czy brakiem internetu, gdy przejeżdżają pod Ursynowem. To ułatwi między innymi korzystanie z różnych aplikacji nawigujących.
Operator wszystkie prace związane z inwestycją przeprowadzał w nocy, tak aby nie zakłócać ruchu w tunelu. Pracownicy blokowali po kolei po jednym z pasów ruchu.
Ze względu na specyfikę tunelu konieczne było użycie specjalnych elementów infrastruktury, tak zwanego „cieknącego kabla”, który pełni rolę bardzo długiej anteny emitującej i zbierającej sygnał komórkowy na całej swojej długości. Wszystko po to, aby w żadnym miejscu tunelu nie było miejsc bez zasięgu.
Poza tym, w ramach inwestycji wykorzystane zostały tradycyjne anteny telefonii komórkowej dla zapewnienia ciągłości sieci przy wjeździe i wyjeździe z tunelu. Dodatkowo, niezbędne były prace instalacyjne w pomieszczeniach technicznych tunelu oraz budowa kontenera z przyłączami i okablowaniem
- informuje Play.
Pierwsze rozmowy na temat już zrealizowanej inwestycji miały miejsce w 2016 roku. W marcu 2020 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała koncepcję założeń związanych ze wzmocnieniem sygnału GMS w tunelu.
W wakacje 2021 roku GDDKiA w odpowiedzi na pismo operatorów, którzy skarżyli się na wieloletnie oczekiwanie na osiągnięcie porozumienia z drogowcami, stwierdziła, że jest to niepotrzebne, gdyż "działanie telefonów, w tym telefonów alarmowych, w tunelu pozostaje bez wpływu na bezpieczeństwo jego użytkowników. Podstawową rolę w tym zakresie pełnić będzie bowiem grupa wykwalifikowanych pracowników Centrum Zarządzania Tunelem monitorujących całodobowo sytuację w tunelu za pomocą zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i kamer". Po kolejnych rozmowach koncepcja i warunki inwestycji w końcu zostały zatwierdzone, a Play rozpoczęło prace.
Pyton17:52, 10.04.2024
Rozmowy trwały od 2016 roku, a roboty zakończono teraz, w 2024!?
8 lat!?
Szkoda, że nie udało się przed wyborami, to może by unaoczniło wyborcom, jak administracja miejska skutecznie pracuje.
Przepraszam. "pracuje".
gfd20:03, 10.04.2024
W szwajcarskich tunelach komórki nie działają, żeby nic nie rozpraszało kierowców. Telefony alarmowe stoją co kawałek.
2BORNOTB21:44, 12.04.2024
W szwajcarskich blokach nocą nie wolno spuszczać wody w toalecie, żeby nic nie rozpraszało snu sąsiadów.
Siłownia jak śmietnik. "Tam jest taki syf!"
Nie ma pieniędzy na sprzątanie, ale 700 tysięcy złotych pójdzie z pieniędzy podatników w Warszawie na „Łuk LGBT+" zaproponowany przez Linusa Lewandowskiego, aktywistę LGBT ze Stowarzyszenia Homokomando.
OnPaste
11:47, 2025-07-08
Radni domagają się pasów. Ratusz: Nie znają prawa!
Na drogach też zmalujmy jak samochód przejedzie to pieszy sobie przebiegnie w downy miejscu a kierowcy nie będą karani za wyprzedzanie na przejściach lub nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu . No i jeszcze jedno konieczna jest też likwidacja chodników bo rowerzyści i tak już je zawłaszczyli a tylko 5% zwraca uwagę na pieszych.
karot
10:05, 2025-07-08
Radni domagają się pasów. Ratusz: Nie znają prawa!
Jednym słowem, pieszy musi stać i czekać aż hordy niedzielnych rowerzystów przejadą, by wykorzystując chwilową lukę mógł przemknąć przez ddr i udać się w swoim kierunku. Brawo!
Iza
10:02, 2025-07-08
Radni domagają się pasów. Ratusz: Nie znają prawa!
Od urodzenia mieszkam w Warszawie. Miasto charakteryzowało się tym, że był rozdzielony ruch pojazdów i pieszych. Teraz ścieżki rowerowe ingerują w ciągi piesze. Rowerzyści wykorzystują przewagę prędkości i masy. Miasto stało się niestety zakładnikiem rowerów, e-rowerów i hulajnóg.
tmk
09:55, 2025-07-08
2 1
A co ma do tego administracja miejska skoro tunel do niej nie należy? To znowu nieudolnosc GDDKIA.
0 0
Kłamcie dalej pisie trolle...
Co ma GDKiA do miasta?