Ursynowski ratusz powraca do dawnych planów wybudowania dojazdu z prawdziwego zdarzenia do nowego żłobka przy ul. Kazury. Mieszkańcy dojeżdżający od strony Kabat skarżą się, że nie mogą skręcić w lewo i zostawić auta na parkingu osiedlowym. Muszą zawracać na rondzie przy Płaskowickiej.
Dzielnica obiecywała, że prosty dojazd powstanie, ale dopiero po wybudowaniu tunelu POW. Tunel działa już od ponad dwóch lat, ruch na Płaskowickiej i Stryjeńskich ustabilizował się, a obiecywana inwestycja wciąż nie została nawet rozpoczęta.
W 2020 roku urząd miał już projekt zmian, ale do przetargu nikt się nie zgłosił, a dokumentacja się zdeaktualizowała. Trzeba było za ponad 80 tys. złotych przygotować nową. Dopiero w sierpniu 2023 roku udało się zakończyć uzgodnienia z jednostkami odpowiedzialnymi za zarządzanie ruchem. Biuro Zarządzania Ruchem m.st. Warszawy wprowadziło do projektów korekty w geometrii istniejących zjazdów z parkingów przy Stryjeńskich, nakazało też wytyczenie przejazdów rowerowych.
Dzielnica, mając już gotowe projekty, zapowiada na pierwszą połowę 2024 roku ogłoszenie przetargu na roboty budowlane. Co się zmieni przy Stryjeńskich?
W ramach inwestycji zostaną utworzone lub wyremontowane miejsca postojowe na odcinku od ul. Kazury 10 do ul. Kazury 2E. Utworzona zostanie wewnętrzna droga serwisowa, połączona ze zjazdami, taka jak po wschodniej stronie ul. Stryjeńskich. Parkowanie będzie jednak dopuszczone tylko po jednej stronie. Po drugiej powstanie chodnik oddzielony od drogi pasem zieleni. O wybudowanie chodnika apelowali okoliczni mieszkańcy.
- mówi Iwona Janowska z ursynowskiego ratusza.
Powstanie parkingu przy Kazury 2e oznacza, że kierowcy będą mieli do dyspozycji więcej miejsc parkingowych niż dotychczas, choć nie wiadomo czy wynagrodzi to ubywającą liczbę miejsc na sąsiadującym z osiedlem przy Kazury wielkim parkingiem wzdłuż ul. Płaskowickiej. Miasto zapowiedziało, że wraz z rozpoczęciem budowy parku nad POW zniknie tam aż 58 miejsc.
- Powstanie nowego parkingu to dobra wiadomość - komentuje Andrzej Grad, członek zarządu spółdzielni "Wyżyny". Jego zdaniem, niewybudowanie nowych miejsc postojowych po zmniejszeniu parkingu przy Płaskowickiej, mogłoby oznaczać, że samochody wleją się do środka osiedla.
Jak po przebudowie będzie wyglądał dojazd do żłobka przy Kazury od strony Kabat? Kierowca skręci w lewo ze Stryjeńskich we wjazd na wysokości ul. Kazury 2e. Potem drogą serwisową przejedzie przez dwa parkingi, gdzie zostawi swoje auto i pójdzie z dzieckiem do żłobka. Takie jest przynajmniej założenie dzielnicy.
Dlaczego postanowiono wytyczyć lewoskręt w nowym miejscu, a nie przy Kazury 6, gdzie już znajduje się już dwukierunkowy zjazd ze światłami?
Umożliwienie skrętu w lewo na wysokości bloku przy ul. Kazury 6 wiązałoby się z poszerzeniem jezdni do dwóch pasów ruchu, przebudową infrastruktury technicznej - oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna, kanalizacja deszczowa, sieć gazowa - oraz likwidacją miejsc parkingowych po wschodniej stronie ul. Stryjeńskich. Takie rozwiązanie zapewne pogorszyłoby warunki ruchu i przepustowość na skrzyżowaniu
- tłumaczył już wcześniej ratusz.
Przebudowa pasa po zachodniej stronie ulicy Stryjeńskich miała kosztować parę lat temu ok. 480 tys. złotych. Dzisiejszy projekt to ponad 4 mln złotych, bo znacznie zwiększył się zakres zmian. Sama zieleń ma kosztować aż dwa miliony.
???19:36, 05.02.2024
A realizacja pasów rowerowych, która była odłożona do czasu zakończenia budowy POW kiedy??? Czas na rozwiązanie jakie już jest na Dereniowej od Płaskowickiej do Ciszewskiego.
pol20:59, 05.02.2024
Ależ niektórzy są leniwi.
Nie może przejechać tych 200 metrów więcej do ronda,żeby tam zawrócić ,jak i tak już przejechał kilka kilometrów.
A miliony na to się wyda.
Jedyna pociecha,że uporządkują i może rozbudują parkingi.
gorny11:11, 06.02.2024
A gdzie ta informacja o drodze rowerowej z tytułu? Wybudują pewnie 200m w miejscu przebudowy bez zjazdu i wjazdu. I to jeszcze po drugiej stronie niż jest DDR na Dereniowej i Stryjeńskich na odcinku Wąwozowa/Przy Bażantarni. Ile razy trzeba będzie zmieniać stronę Stryjeńskich by przejechać jej całe 1,4km długości? Kto to zatwierdza?
3 4
I żeby efekt był taki sam, czyli kolarstwo chodnikowe, bo w dupie mamy drogę dla rowerów?
1 5
Nie jest odłożona ,tylko juz unieważniona,żeby nie realizować kretyńskiego pomysłu zawężania ulicy do 1 pasa ,bo raz na godzinę przejedzie jakiś jeden rower ,a na Stryjeńskich utworzą się korki.
Tutaj ruch jest DUŻO większy ,niż na Dereniowej.