Od lat mieszkańcy Piaseczna zabiegali o uruchomienie Szybkiej Kolei Miejskiej do Warszawy. Po długim oczekiwaniu, w końcu będzie. Wraz z nowym rozkładem kolei, który wchodzi w życie 12 marca, liczba pociągów na trasie "radomskiej" zwiększy się z 56 do 88 dziennie. W jedną stronę. To świetna wiadomość dla pasażerów.
Kierowcy patrzą na to z przerażeniem. Taka liczba pociągów, po dodaniu do tego tych towarowych, przekłada się na ok. 200 składów dziennie, które będą przecinać przejazd kolejowy na ul. Baletowej. A żeby pociąg bezpiecznie przejechał, trzeba zamknąć szlaban. Przed nim będzie ustawiała się, jeszcze dłuższa niż obecnie, kolejka aut.
- Jeśli na jeden przejazd szlaban zamyka się na 3 minuty, to oznacza, że w ciągu doby będzie on zamknięty przez 10 godzin. Czyli w ciągu każdej godziny (po odliczeniu 5 godz. przerwy nocnej) zamknięty będzie ok. 30 minut - wylicza pan Krzysztof.
Rozkłady jazdy przeanalizował autor strony Stacja Piaseczno. Z obliczeń wyszło, że najkrótsza przerwa pomiędzy kolejnymi pociągami będzie wynosiła 4 minuty, najdłuższa 36 minut (nie licząc przerwy nocnej), a średnio ok. 13 minut.
- Szlaban będzie non stop zamknięty! Kiedyś, jak była projektowana trasa S7, była opcja awaryjna, ale ludzie się temu sprzeciwili, były zbierane podpisy, żeby zostawić Baletową tak, jak jest. Teraz będzie kaplica! - załamuje się pani Marzena, mieszkanka ul. Baletowej.
SKM-ki na trasie będą kursowały w ramach dwóch linii (S4 i S40). Mają one przede wszystkim zachęcić jak najwięcej osób (zarówno mieszkańców Piaseczna i okolicznych miejscowości, jak i niektórych dzielnic stolicy) do korzystania z publicznego transportu zbiorowego. To jedna strona medalu. Bo nie wszyscy z tego będą mogli skorzystać. Ci, których środkiem lokomocji pozostanie samochód, będą musieli uczyć się cierpliwości, stojąc w korku przed szlabanami, na Zielonym Ursynowie - przy ul. Baletowej.
Jak mówi nam Karol Jakubowski z PKP PLK trochę to potrwa, ale nadzieja na zmianę jest.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują budowę bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Baletowej w Warszawie w ramach projektu „Dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Al. Jerozolimskie - Piaseczno wraz z połączeniem do Konstancina – Jeziornej”. Obecnie przygotowywane jest studium wykonalności dla projektu. Możliwość realizacji dalszych etapów inwestycji (dokumentacji projektowej a następnie robót budowlanych) wiąże się z pozyskaniem środków finansowania - informuje rzecznik PLK.
Na razie nie wiadomo, jak długo poczekamy na usprawnienia. Łatwiej więc będzie zaakceptować ten stan jako coś, na co tu i teraz nie mamy wpływu. Kierowcom pomoże w tym lektura "Rozmyślań" rzymskiego cesarza Marka Aureliusza. Stoickie mądrości podane są w formie idealnej do czytania w kilkuminutowych fragmentach. A i czas na kontemplację w kolejce przed szlabanem się znajdzie. Bo tylko spokój może nas uratować. Chyba że kierowcy nie czują pociągu (tfu!) do czytania.
Nick09:27, 03.03.2023
Do tego jeszcze buspas na puławskiej 24h dopełni dzieła paraliżu komunikacyjnego. Podziękujemy panu prezydentowi i ZDM w najbliższych wyborach.
Jojo Zamienie12:58, 03.03.2023
bałagan będzie-fakt. Zatem czas na remont Karczunkowskiej? Niech się pkp dołoży do modernizacji tej ulicy.
Balbina13:33, 04.03.2023
Już sama nazwa ulicy wskazuje iż na przejeździe niezła impreza trwać będzie. Tyle czasu w oczekiwaniu na otwarcie szlabanu......pobliski sklep się odbije, dynie się sprzedadzą też, będzie zajefajnie. Pełna integracja ludu wszelkiej maści.
ats01:59, 05.03.2023
Teren za Puławską i Ską to jest taki Ursynów jak z Wawra Warszawa.
Chciało się mieszkać na końcu świata, "ale we warsiawie", to trzeba się liczyć z tym, że na końcu świata jeżdżą pociągi, latają (O ZGROZO, SKĄD ONI SIĘ TU WZIELI?! PRZECIEŻ LOTNISKA TU NIE BYŁO!) samoloty i słychać auta z podmiejskich ekspresówek...
0 3
Znowu wybierzecie tych samych "intelektualistów" i "działaczy" jak zwykle :)
5 0
Witamy pisowski trolli-agitatorów na forum...
Ile teraz macie od posta?
Może wspomnijmy kto najbardziej obcinał inwestycje w Warszawie - np. wymienił kolektor Czajki na najtańszy?
Albo kto pompuje kasę do swojego elektoratu na Podkarpaciu i Podlasiu a ogranicza kasę dla dużych miast?