Zamknij

Mercedes Klasy E W213 2022 – dane techniczne, wersje, ceny

18:44, 23.01.2023 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 18:53, 23.01.2023
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Klasa E już na dniach doczeka się następcy, a zatem to dobry moment, by kupić schodzący model w korzystnej cenie. Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat obecnej Klasy E W213 i wskazujemy najbardziej godną uwagi naszym zdaniem wersję.

Na początek garść podstawowych informacji. Mercedes Klasy E V generacji zadebiutował w styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show. Wersja sedan otrzymała kod fabryczny W213, odmiana kombi S213, a podwyższona All Terrain V213 (pierwsza w historii Klasy E jako uterenowione kombi) Wizualnie samochód stanowi mniejszą wersję ówczesnej Klasy S W222. W 2017 roku ujrzała światło dzienne bodajże najładniejsza wersja nadwoziowa w gamie, a więc E Coupe. Podobnie jak poprzednik, zyskała odmienną, bardziej sportową sylwetkę nadwozia i zupełnie inaczej stylizowany tył. W przeciwieństwie do poprzednika nie bazuje ona jednak na Klasie C, lecz na platformie Klasy E. Ofertę wzbogaciła też odmiana cabriolet z miękkim składanym dachem.  

Mercedes Klasy E 2022 - wygląd 

W 2020 roku zaprezentowano odmianę po obszernej modernizacji. Objęła ona zarówno nadwozie, kabinę, wyposażenie, jak i gamę jednostek napędowych. Benzynowe jednostki zyskały układ miękkiej hybrydy, pojawiły się też nowe warianty PHEV. Przód upodobnił się do najnowszych modeli niemieckiej marki, pojawiły się nowe reflektory, przemodelowany zderzak, zaś atrapa chłodnicy zyskała inny kształt i nowe wykończenie. Z kolei tył sedana całkowicie przeprojektowano, wyposażając go m.in. w poziome, zachodzące na klapę bagażnika lampy (w przypadku kombi wymieniono jedynie wkłady tylnych lamp). W kabinie pojawiła się nowa wielofunkcyjna kierownica z panelami dotykowymi, zaktualizowano też systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Kabina składa się z dwóch wyświetlaczy o przekątnej 12,3 cala, ukrytych pod wspólną taflą szkła.  

Mercedes Klasy E 2022 - wymiary  

Mercedes Klasy E sedan (W213) mierzy 4935 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1460 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2939 mm. Bagażnik pomieści 540 litrów. Odmiana kombi (S213) mierzy 4945 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1460 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2939 mm. Bagażnik pomieści od 640 do 1820 litrów.  

Mercedes Klasy E W213 2022 - silniki  

Gama silnikowa obejmuje 4 jednostki benzynowe i 4 wysokoprężne oraz 4 hybrydy plug-in. Dostępne są warianty z napędem na tylną oś lub napędem na obie osie 4MATIC. W każdej standardem jest 9-biegowa automatyczna przekładnia.  

Silniki benzynowe  

Najtańszy jest wariant wysokoprężny E 200 d z napędem na tylną oś. Wyceniono go na 218 300 zł. Korzysta z 1.6-litrowego diesla o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 sekundy. Odmiana E 220 d ma już 2-litrowego diesla generującego 200 KM oraz 440 Nm. Kosztuje ona 254 300 zł, zaś za dopłatą 12 000 zł dostaniemy napęd 4MATIC. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 s (z 4MATIC 7,8 s). Za 287 100 zł dostaniemy odmianę E 300 d 4MATIC z 2-litrowym dieslem o mocy 265 KM i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 s. Topową odmianą wysokoprężną jest E 400 d 4MATIC z 2.9-litrowym R6 biturbo o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. Wyceniono go na 349 600 zł i zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s. 

Silniki wysokoprężne  

Bazowy wariant benzynowy E 200 korzysta z 2-litrowej jednostki R4 o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Kosztuje on od 241 300 zł i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s (4MATIC 7,5 s). Mocniejsza odmiana E 300 za 271 400 zł generuje 258 KM oraz 370 Nm (również silnik 2.0) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Za 349 400 zł otrzymamy odmianę E 450 4MATIC z 3-litrowym R6 biturbo o mocy 367 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5 sekund.  

Warianty PHEV  

Wreszcie są odmiany hybrydowe PHEV, bazujące zarówno na silniku benzynowym 2.0, jak i na 2-litrowym dieslu. E 300 e rozwija łącznie 320 KM i 700 Nm i kosztuje od 288 700 zł. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 s (4MATIC 5,9 s). Zasięg na prądzie wynosi 48 km. Wariant E 300 de kosztuje od 300 900 zł i generuje 306 KM oraz 700 Nm. W jego przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 s, a zasięg na prądzie to 51 km.  

Odmiany AMG 

Wreszcie są topowe odmiany AMG. Słabsza 53 4MATIC+ korzysta z podwójnie doładowanej benzynowej jednostki 3.0 R6 i generuje 435 KM oraz 520 Nm. Startuje ona z pułapu 431 900 zł. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Na szczycie oferty stoją odmiany 63 4MATIC+ oraz 63 S 4MATIC+. Topowa odmiana 63 S 4MATIC+ ma podwójnie doładowaną jednostkę V8 o mocy 612 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, zaś jej zaawansowany napęd 4x4 oferuje tryb driftu.   

Dlaczego warto kupić obecną Klasę E i jaką odmianę wybrać?  

Odmiany z silnikami R6 i V8 prawdopodobnie odejdą wkrótce do historii wraz z zakończeniem produkcji obecnej Klasy E. Dlatego też to właśnie warianty AMG stanowić będą dobrą lokatę kapitału. Dobrym wyborem wydaje się wersja 53 AMG 4MATIC+, gdyż stanowi ona kompromis pomiędzy świetnymi osiągami i bezkompromisowym charakterem wariantu 63 a komfortem i elegancją znaną z cywilnych odmian. Do tego realne spalanie przy normalnym traktowaniu wynosi całkiem rozsądne jak na tę moc i osiągi 12 litrów na 100 km, zaś przy ostrzejszym traktowaniu 14 l/100 km.  

Jest to prawdziwe AMG z krwi i kości, które nie tylko przekonuje prowadzeniem i osiągami, ale również rasowym dźwiękiem podwójnie doładowanej sześciocylindrowej rzędówki. Przy okazji wygląda naprawdę charakternie i przekonuje wyposażeniem, zwłaszcza w przypadku oferowanego przez Superauto.pl egzemplarza, który dostaniecie z przeszło 20-procentowym rabatem. Bogata lista wyposażenia obejmuje m.in. markowe audio Burmester, fotele kubełkowe, aktywny układ wydechowy AMG High Performance czy elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu tylnej osi.  

Mercedes Klasy E w ofercie Superauto.pl

W naszej ofercie znajdziecie też kilka fabrycznie nowych egzemplarzy Klasy E z 2022 roku, zarówno w cywilnych odmianach, jak i wariancie 53 AMG. Występują one w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych, większość dostaniecie od ręki. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty. 

Poznaj ofertę unikat: Mercedes Klasy E 53 AMG

Przyszła Klasa E otrzyma najprawdopodobniej wyłącznie 2-litrowe jednostki z doładowaniem i bazujące na nich napędy hybrydowe PHEV. Możliwe nawet, że warianty AMG skorzystają z układu hybrydowego opartego na 2-litrowej jednostce, który znamy już z najnowszego C 63 AMG S E Performance. Wszystkiego dowiemy się już za kilka dni, kiedy to nastąpi premiera nowej Klasy E W214.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%