Czy Warszawa zamieni się w jedną wielką strefę Tempo 30? Takiego spowolnienia ruchu chce stołeczny ratusz. Zanim to jednak nastąpi, warszawiacy będą mieli okazję wypowiedzieć się na ten temat. Właśnie ruszają konsultacje z mieszkańcami.
Strefa Tempo 30 to nic innego, jak strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. W Warszawie - w tym na Ursynowie - kilka już takich istnieje. Ale co, gdyby pokryć nimi całą stolicę? Taki plan ma urząd miasta, ale najpierw zapyta mieszkańców o zdanie.
Właśnie ruszają konsultacje w sprawie stref Tempo 30 w Warszawie. Według planów ratusza ograniczenie ma obowiązywać na większości stołecznych ulic - 65% wszystkich. Dotychczasowe ograniczenia pozostaną tylko na większych ulicach. Przykładami z Ursynowa są takie arterie, jak al. KEN czy Rosoła, ale też nieco mniejsze drogi, jak Belgradzka czy Herbsta.
- Wstępne założenia zakładają wyznaczenie obszarów do wprowadzenia stref ruchu uspokojonego - stref Tempo 30 i stref zamieszkania - na drogach klasy D (dojazdowe), L (lokalne) i wyjątkowo Z (zbiorcze) - informuje stołeczny ratusz.
Wszystko - jak zapewniają władze Warszawy - dla większego bezpieczeństwa. Nie tylko pieszych. - Wieloletnie badania prowadzone na całym świecie potwierdzają, że uspokojenie ruchu do prędkości 30 km/h podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. To powszechnie uznana granica prędkości, przy której 90% zdarzeń drogowych nie ma żadnych skutków dla zdrowia - tłumaczy urząd miasta.
W konsultacjach można wziąć udział na różny sposób. Na przykład podczas spotkań online. Urząd organizuje dwa takie, oba na YouTube (możliwość zadawania pytań na czacie) oraz na Zoom (możliwość zabrania głosu). W przypadku Zooma należy wysłać zgłoszenie na adres mailowy [email protected]. Linki do transmisji na YouTube znajdują się pod datami spotkań. Pierwsze odbędzie się już we wtorek, 15 listopada o godzinie 17:30. Drugie natomiast w poniedziałek, 28 listopada o godzinie 17:30.
Chętni mogą także udać się do punktów konsultacyjnych. Pierwszy w Centrum Aktywności Międzypokoleniowej przy al. Armii Ludowej 9 będzie czynny we wtorek, 22 listopada w godzinach 16-19. Drugi w Centrum Aktywności Międzypokoleniowej przy ul. Nowolipie 25B we wtorek, 29 listopada w godzinach 14-19.
Zainteresowani planami miasta na spowolnienie ruchu mogą również wysyłać maile z uwagami na adres [email protected] (ten sam, co do zgłoszeń na Zoom). Wszystkie informacje można znaleźć w miejskim serwisie, gdzie znajdują się także mapy i więcej.
Obywatel Ursynowa 18:46, 14.11.2022
Plan dobry, ale za mało śmiały, jak większość działań władz miasta. Jeszcze więcej ulic powinno być objęte strefą 30, a nie tylko całkiem boczne ulice 18:46, 14.11.2022
meme19:05, 14.11.2022
nie konsultacje tylko "lipa", taka jak z olt i józefem bąkiem 19:05, 14.11.2022
Korbol19:21, 14.11.2022
Po co mi skrzynia biegów? Na jedynce kręcę do 40. Pytanie do mieszkańców Płaskowickiej. Wy już pod oknami macie strefę 30 i spowalniacze. Warczą wam pod oknami ? Napiszcie, nie wstydzić się. Jak by co to ja warczę, na dodatek na autem na ropę i zgodnie z prawem. Dopuszczone do ruchu, aktualne przeglądy i ubezpieczenia, a to że na jedynce cóż, bezpiecznie nie ?. Podobno teraz są już tylko niezdiagnozowani, ale spoko pierwszeństwo w kolejce do psychiatry zostawiam bardziej potrzebującym i tak część nie doczeka się wizyty, a co dopiero pomocy ... zacznijmy od ratusza ... 19:21, 14.11.2022
Warszawa 05:55, 15.11.2022
Dizel w mieście hahahaha.Dales się nabrać albo nie stać Cię na normalny samochód 05:55, 15.11.2022
polityka19:58, 14.11.2022
Zatrzymać wszystkich! Utrudniać komunikację indywidualną, odebrać ludziom prawo do swobodnego podróżowania, odebrać im prawo do wolnego wyboru czasu wyjazdu. Likwidować miejsca parkingowe, zwężać ulice. Zwiększyć czas dojazdu do celu poprzez ograniczenia prędkości. Odebrać im samochody poprzez ograniczenia emisji CO2 i NOx, ostatecznie odebrać im prawo do posiadania samochodu. Zmusić wszystkich do korzystania z komunikacji publicznej, choć nie jest wszędzie dostępna, ale te dwa kilometry do przystanku dziadek może przejść dla zdrowia piechotą. Macie tylko pracować, płacić podatki i nas popierać. 19:58, 14.11.2022
śli-mak01:14, 15.11.2022
Ale to w Warszawie zarządzanej przez naszego prezydenta Trzaskowskiego! 01:14, 15.11.2022
Warszawa 05:55, 15.11.2022
Rzeczywiście jesteś taki wolny jadąc godzinę 14 kilometrów 05:55, 15.11.2022
Najwyższy czas!20:27, 14.11.2022
Wreszcie ktoś wziął się za ograniczenie prędkości w Warszawie. Od wielu lat w Berlinie strefa "Tempo 30" obejmuje ponad 1 500 kilometrów ulic. I dlatego tam jest dużo bezpieczniej niż w Warszawie i mniej ludzi ginie na ulicach tego miasta. 20:27, 14.11.2022
ats03:29, 15.11.2022
no, tylko że w Niemczech nie mają przejść dla pieszych bez świateł, ale za to przez WIĘCEJ JAK 1 PAS, za to w naszym udawanym przez rafałka paryżu, takie idiotyczne przejścia przez różne aleje, są nagminne.
03:29, 15.11.2022
tmk08:18, 15.11.2022
Nie porównujmy się z metropoliami. U nas brak koncepcji komunikacyjnej. Głośno chwali się komunikację, która jest źle zorganizowana, brak pełnych obwodnic i dróg głównych. Spowalniać ruch można na drogach lokalnych z dużym ruchem pieszym. Nawet rowery w naszym kraju pędzą niewspółmiernie szybko roztrącając pieszych. Ciekawe czym włodarze Warszawy się poruszają? 08:18, 15.11.2022
Des14:03, 15.11.2022
Przywołanie Berlina jest nie na miejscu. Żeby tak rozbudować komunikację oraz ścieżki rowerowe jak to ma miejsce w Berlinie, to Warszawa potrzebuje około 20 lat.Tu się linii tramwajowej w kilka lat wybudować nie da.Pomysl ze strefa 30 służy chyba wyłącznie promocji zarządców miasta-patrxcie na nas coś jednak robimy! 14:03, 15.11.2022
limuzyną z kierowcą14:00, 16.11.2022
tmk - włodarz Rafał ekologiczne pedałuje z miejsca zamieszkania k. metra Kabaty do miejsca pracy k. metra Ratusz. 14:00, 16.11.2022
wiem22:27, 14.11.2022
Zadecydowanie za szybka ta trzydziestka, powinno być maks. 6 km/h, z taką prędkością porusza się piechur!!! A poważnie-niech lemingi cierpią, że chciały mieć za prezydenta Foresta Gumpa. 22:27, 14.11.2022
Sasiad13:54, 15.11.2022
No tak, za Jakiego byśmy mieli drugi Singapur! 13:54, 15.11.2022
Art09:25, 15.11.2022
Brak słów. Kolejny poroniony pomysł. Budujmy dzielnicowe stajnie i przesiądźmy się w bryczki. Będzie poniżej 30 km/h, eko, a nawóz zasili miejską zieleń.
Przejazd pomiędzy dzielnicami komunikacją zbiorową marny, system obwodnic kulawy, ale co tam, uprzykrzajmy mieszkańcom życie. Przecież po to nas wybrali. 09:25, 15.11.2022
aster12:28, 15.11.2022
zgłaszaj pomysł w kolejnym budżecie obywatelskim! 12:28, 15.11.2022
Pryk10:13, 16.11.2022
Konie teraz są niedobre, bo wydzielają metan. 10:13, 16.11.2022
asd09:39, 15.11.2022
Ale firma produkująca znaki będzie miała zamówienie. Fiu, fiu. 09:39, 15.11.2022
Max10:28, 15.11.2022
Jestem przeciw. Niech załatają dziury w jezdniach. 10:28, 15.11.2022
Paulo12:49, 15.11.2022
Każde takie konsultacje, to jedna, wielka ściema. Dać ludziom pozór wyboru, a i tak rządzący zrobią, co będą chcieli. 12:49, 15.11.2022
Telep08:14, 16.11.2022
Już widzę pędzącą karetkę po tej strefie 30... Wyboje wytrzęsą z chorego resztkę życia, jaka się w nim jeszcze telepie... 08:14, 16.11.2022
dfs08:19, 16.11.2022
W zasadzie to w całej Warszawie jest już strefa 30 przez te wszystkie budowy i remonty. Wszystko tak doskonale zgrane, że całe dzielnice stoją w korkach. 08:19, 16.11.2022
mesti19:22, 16.11.2022
Niedawno jechałem przez takie miasto. Po wygranych wyborach samorządowych lokalni Zieloni zrobili wszędzie 30km/godz, także na przelotowych czteropasmówkach. Nastawiali tyle fotoradarów, ze maja 100% przestrzeganie prędkości, w praktyce max 28km/godz. Komedia. Jak na zwolnionym filmie. z tym ze tamto miasto ma obszar mniejszy niz nasz Mokotów. W gigantycznej Warszawie trudno to sobie wyobrazić, nawet z wyłączeniem arterii. 19:22, 16.11.2022
Misiek23:04, 17.11.2022
A ja też jezdziłem po takim mieście i moim zdaniem było super.
Od lat nie było ofiary śmiertelnej na drodze. 23:04, 17.11.2022
ats03:30, 15.11.2022
11 8
Ubywatelu, ale rusz się poza swoje osiedle, w którym wisisz w oknie zamiast monitoringu i patrzysz czy auta są poprawnie poparkowane. Zobaczysz, że ludzie się przemieszczają między dzielnicami, a wtedy ZTM daje ciała po całości, chyba że ktoś lubi tracić 1,5h na dojazd z przesiadkami do przesiadek... 03:30, 15.11.2022
advf09:56, 15.11.2022
16 5
Tak - zróbmy tak w całej Warszawie!!!
Do tego proponuję ograniczenia dla wszystkich : Policja, Straż, Karetki czy inne samochody uprzywilejowane. Komunikację też!.
...a jeszcze bym dołozył metro - bo ono tez za szybko jeździ. Rozumiem, ze producenci znaków juz zacierają ręce bo kazda ulica bedzie musiała mieć odpowiednie znaki - w końcu nikt nie ma tej mapy w głowie gdzie z jaką prędkością jechać... 09:56, 15.11.2022
karot10:05, 15.11.2022
15 8
Koniecznie ul Rosoła dołączyć do strefy 30 tam i tak są korki a komu się spieszy to niech bierze rower elektryczny i zasuwa chodnikiem z dowolną prędkością. 10:05, 15.11.2022