Dzięki wprowadzonemu na rynek 1979 roku Robinsona R22, latanie śmigłowcem stało się dostępne dla przeciętnego, bardziej zamożnego człowieka. Na rynku pojawił się śmigłowiec Robinson R44, jak sama nazwa wskazuje jest on usprawnioną wersją swojego poprzednika. Jeżeli więc lubisz latać, to helikopter Robinson R44 będzie dla ciebie idealnym partnerem w twej podróży.
Robinson R44 to czteromiejscowy lekki śmigłowiec, produkowany od 1993 roku. Posiada zamkniętą kabinę z dwoma rzędami siedzeń obok siebie dla pilota i trzech pasażerów, półsztywny dwułopatowy wirnik główny i dwułopatowe śmigło ogonowe, a także podwozie w płozie.
Czteromiejscowe helikoptery Robinson R44 Raven II i Clipper II są bardzo wydajne, niezawodne i łatwe w utrzymaniu. R44 mają dwułopatkowy system wirnika, cykliczny T-bar i najnowszą technologię Robinsona, w tym opływowe panele przyrządów i odporne na zderzenia zbiorniki paliwa. Aerodynamiczny kadłub R44 optymalizuje prędkość lotu i oszczędność paliwa. Sterowanie hydrauliczne eliminuje siły sprzężenia zwrotnego i zapewnia responsywną obsługę. Niska prędkość końcówek wirnika ogonowego, nowo zaprojektowany tłumik i duży wypukły ogon redukują hałas przelotu. Śmigłowce Raven II i Clipper II są napędzane silnikiem Lycoming IO-540 z wtryskiem paliwa. IO-540 zapewnia lepszą wydajność na dużej wysokości, większą ładowność i eliminuje potrzebę ogrzewania gaźnika. To czyni z niego idealnego partnera w twej podróży
Robinson R44 to helikopter, który posiada wiele zalet. Do najważniejszych należy zaliczyć między innymi:
relatywnie niską cenę;
sprawdzony i niezawodny 6-cio cylindrowy silnik Lycoming IO-540 z wtryskiem paliwa;
szeroka gamę wyposażenia dodatkowego zawierająca, m.in. klimatyzację, autopilota i zaawansowaną awionikę;
wygodne cztery miejsca, które pozwalają na zabranie w podróż całej twojej rodziny;
Parametry helikoptera Robinson R44 prezentują się następująco:
Zasięg maksymalny: 460 km;
Prędkość przelotowa: 185 km/h;
Liczba miejsc w helikopterze: 4;
Ciężar użyteczny śmigłowca: 683 kg;
Zużycie paliwa: 65 L/h
Ładowność helikoptera Robinson R44: 451 kg;
Zasadniczo firma Robinson, tworząc model R44 dołożyła wszelkich starań do tego, żeby śmigłowiec spełniał wszystkie standardy wygody, jakich mogą wymagać potencjalni klienci. Jednocześnie dołożono wszelkich starań do tego, żeby Robinson R44 był śmigłowcem, dostępnym dla klasy średniej.
Nie jest to więc drogi śmigłowiec. Jego sugerowana cena detaliczna wynosi około 500 000 dolarów czyli jakieś 2 000 000 złotych. Jeżeli więc chcecie mieć własny śmigłowiec, którym będziecie mogli latać i który będzie dla was idealnym partnerem w podróży, to śmigłowiec Robinson R44 będzie idealnym wyborem. Świadczą o tym między innymi, liczne pozytywne opinie zachwyconych klientów, którzy są związani z firmą Robinson R44 od wielu lat.
"Jestem zawiedziona". Ursynów komentuje wyniki wyborów
Jak tam lewaki, postkomuchy? Zadowolone po przegranej waszego idola?? Piękny dzień.
Jaca Muran
13:07, 2025-06-03
Dzień marzeń na Ursynowie!
Wpadłem tylko spytać czy postkomuchów i lewactwo bardzo *%#)!& piecze po tym jak ich idol przegrał? Heheheheheheheheheeeeeeeeeeeeee :)
Jaca Muran
13:05, 2025-06-03
"Jestem zawiedziona". Ursynów komentuje wyniki wyborów
Życzę wszystkim mniej złości, więcej spokoju, różnienia się z szacunkiem i kulturalnie. Wszystkim się nie dogodzi, wygrać może tylko jeden, ale nie plujmy na tych, którzy mają inne zdanie od naszego, nie obwiniajmy się tak łatwo. Niestety zwykli Polacy skaczą sobie do gardeł, w imię polityków takiej czy innej opcji, którzy podsycają podziały, zamiast zachęcać do większego szacunku między Polakami. Więcej życzliwości dla siebie, dla drugiego człowieka, dla rodaka, który myśli inaczej, a zrobimy dla siebie, swojego zdrowia, samopoczucia więcej niż politycy żyjący z podsycania wzajemnej nienawiść w imię walki o władzę. Można różnić się pięknie, traktować innych po ludzku, z godnością, nie opluwając się - i taka Polska mi się marzy
Daloong
12:55, 2025-06-03
Kluczowa droga do przebudowy. Znamy termin zakończenia
A co z okolicami węzła Lotnisko Chopina. Tam korki są niemal cały dzień. Być może trzeba tam nieco zreorganizować sposób łączenia się dróg. Moim zdaniem kluczowy jest brak prawego pasa ruchu (obecnie pas niknący) między wjazdem z łącznika od al. Krakowskiej, a zjazdem na węźle Lotnisko Chopina.
tmk
12:51, 2025-06-03
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz