Drogowcy chwalą się postępami na budowie tunelu POW na Ursynowie. Wciąż jednak nie podają informacji o tym, o ile budowa tego odcinka trasy S-2 się wydłuży.
Astaldi oddało kierowcom i pieszym ulicę Braci Wagów, po wakacjach, a najpewniej dopiero jesienią, to samo czeka aleję KEN i ul. Lanciego. To, czego nie widać to trwające wciąż prace w tunelu. Budowniczowie przekopali się już przez całą jego długość, a ziemia z jego środka została wywieziona.
- W płycie stropowej do zabetonowania pozostały tylko niewielkie otwory technologiczne (6 z 11), które wykorzystywano do wydobywania ziemi spod stropu, a obecnie dostarczane są materiały do budowy płyty dennej. Płyta denna, którą zaprojektowano na ok. 1/2 długości tunelu, została wykonana w 55 proc., a w kolejnych 20 proc. zazbrojona. Trwają prace związane ze zbrojeniem pozostałej części - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Gotowy jest też cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu (po dwóch stronach biegnącego w poprzek tunelu metra) na długości ok. 600 metrów. Przypomnijmy, na tym odcinku tunel jest tak zagłębiony, by przejść pod metrem. Dlatego ma aż dwie "kondygnacje" podziemne. Ta wyższa o powierzchni aż 7,7 tys. metrów kwadratowych pozostanie pustą przestrzenią. Miasto, ze względu na wysokie koszty, nie zdecydowało się na porozumienie z GDDKiA, aby powstał w niej parking publiczny, choć z pewnością w tym rejonie Ursynowa taki obiekt przydałby się.
- Przestrzeń ta będzie pełnić funkcję technologiczną, konstrukcyjną - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA i dodaje, że nie jest już możliwe przekazanie jej pod cele publiczne.
ZOBACZ PRZEJAZD PRZEZ BUDOWANY TUNEL (źródło: GDDKiA)
W środku tunelu trwa budowa wypełnień ścian żelbetowych, przejść awaryjnych, stropów łukowych, zabudowy chodnikowej. Od zachodniej strony tunelu, czyli od strony Auchan rozpoczęto układanie warstw konstrukcji nawierzchni. W nawie północnej tunelu wykonywana jest stabilizacja podłoża oraz warstwa odsączająca.
Roboty trwają również na powierzchni, bo tunel to zaledwie połowa budowanego przez Astaldi ursynowskiego odcinka POW.
- Na pozostałej części trasy trwają prace związane z układaniem kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej. Sukcesywnie zasypywane są kolejne segmenty nad tunelem. Prowadzone są roboty odtworzeniowe: humusowanie terenu pod zieleniec przy nowo wybudowanych parkingach pomiędzy ul. Pileckiego, ul. Stryjeńskich, humusowanie i roboty brukarskie w ciągu ul. Płaskowickiej na wysokości ronda ul. Pileckiego - informuje GDDKiA.
Na ul. Rosoła - na części wyłączonej z ruchu – budowana jest kanalizacja deszczowa. Drogowcy wymieniają też nawierzchnię drogi dojazdowej. Trwają też prace na estakadach na węzłach Ursynów-Zachód (przy skrzyżowaniu Płaskowickiej i Gandhi) oraz Ursynów-Wschód (za skrzyżowaniem Płaskowickiej z Rosoła). Na niektórych widać już wylany asfalt.
- Przy zachodnim portalu tunelu powstają również budynki przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem, stacja wentylatorowa zachodnia i stacja transformatorowa, a przy portalu wschodnim – stacja wentylatorowa wschodnia i stacja transformatorowa - informuje GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych po raz kolejny nie podała oficjalnej daty zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku ursynowskim. Przypomnijmy, kilka tygodni temu dyrektorka polskiego oddziału Astaldi informowała, że termin ten zostanie przesunięty do marca przyszłego roku.
GDDKiA stwierdza jedynie, że wciąż czeka na podpisanie aneksu do umowy, który zawiera nowy termin.
- Finalizowane są sprawy formalne związane z ustaleniem treści aneksu do umowy dotyczącego terminu zakończenia inwestycji. GDDKiA jest gotowa do podpisania aneksu. Oczekujemy na przekazanie przez Astaldi zgody na zawarcie aneksu wydanej przez sąd włoski w związku z toczącym się postępowaniem restrukturyzacyjnym - informuje Małgorzata Tarnowska z warszawskiej GDDKiA.
Mówisz o parkingu w pustce technologicznej? Nikt by z niego nie korzystał. Nawet gdyby był darmowy to i tak „za daleko od klatki”. Gdyby był płatny to tak jakby nie istniał. Można za to było tam przenieść bazarek. Syf, smród i hałasy zostałyby pod ziemią. Wystarczyło jedynie otwory technologiczne przerobić na świetliki.
Ursynowianin13:18, 25.07.2020
Można było rozwiązać problemy z parkowaniem dla wielu mieszkańców i przyjezdnych, ale pan Kempa do wyższych rzeczy jest przeznaczony i nie zabiegał o taką inwestycję...
Markiz 17:19, 25.07.2020
Kiedy obwodnica Kołbieli
Daria z Wyżyn Płn.19:02, 25.07.2020
Minister Adamczyk z PiSu obiecał, że filtry będą w tunelu w momencie oddania do ruchu. Trzymamy za słowo.
Warszawiak ( bardzo 22:21, 25.07.2020
No , pożyjemy , zobaczymy .
jot00:00, 26.07.2020
A o tym, że wraz z otwarciem tunelu pojawią się w nim polskie samochody elektryczne też mówił?
durex09:02, 26.07.2020
To zdaje sie kandytat Patryk Jaki juz zalatwil.
nick_znik07:55, 28.07.2020
nooo jak pis obiecał....
Prezes Kaczyński powiedział że chce dobra Polaków... rodacy masowo zaczęli ukrywać swoje dobra.
wuuua09:21, 30.07.2020
~Warszawiak No chyba że nie pożyjemy bez tych filtrów
Boom22:16, 25.07.2020
Czy ktoś zna jakikolwiek odcinek drogi szybkiego ruchu oddany do użytkowania w terminie w ciągu ostatnich kilku lat? Czy też to ciągle nieustające pasmo sukcesów gddkia?
Łowca jełopów18:44, 26.07.2020
Piepszysz dla zasady polaczku: a chociażby trasa od Nadarzyna do Opaczy była oddana przed terminem. Wymieniać dalej?
Boom21:42, 26.07.2020
Połączeń pamięta opóźnienie odcinka od Nadarzyna do Radziejowic czy też brak zjazdów z węzłów też na S8 w kierunku na Białystok. Opóźnienie na POW, opóźnienie na S79, opóźnienie domknięcia obwodnicy. A to tylko okolica Warszawy.
durex09:01, 26.07.2020
A park linearny bedzie juz w 2050. Jak okolicznosci beda sprzyjajace.
m-a01:01, 29.07.2020
Wy tu o drogach, a pod Lasem Kabackim zboczeniec (facet czy baba) wkłada rękę pod koszulkę!
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu haloursynow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Można się już kąpać w Jeziorku Czerniakowskim
W TREK MARLIN 5 SĄ PEDAŁY BARDZO SŁABE BO Z CIENKIEGO PLASTIKU I DWA MI PĘKŁY.TREK MARLIN 5 TO DOBRY ROWER W NISKIEJ CENIE ALE PEDAŁY TO NAJGORSZE NA ŚWIECIE.
NAUKA ZNUF SUPER
23:31, 2025-07-07
Można się już kąpać w Jeziorku Czerniakowskim
NAPISZĘ TU ZNUF ISZ CODZIENNIE ROBIĘ PRAWDZIWE TESTY=BADANIA PSYCHOFIZYKI ROWEREM,TRENINGIEM CIAŁA ITD NP PO URSYNOWIE SZYBKO ZAP..IERDALAM BY UDOWODNIĆ WYDOLNOŚĆ CAŁEGO CIAŁA.W NOCY TEŻ JEŹDZIŁEM BY PSYCHIKĘ UDOWODNIĆ BO MI ZARZUCALI ŻE CHORY PSYCHICZNIE JESTEM.OD 90%LUDZI PSYCHOFIZYCZNIE ZDROWSZY JESTEM BO DBAM O ZDROWIE.CZĘSTO LUDZIE STARSI,W ŚREDNIM WIEKU NIENAWIDZĄ GDY KTOŚ ZDROWY,GDY ŁADNE FAJNE DZIEWCZYNY MA ITD.
MŁODY POTFÓR
23:25, 2025-07-07
Fontanny na Ursynowie pełne dzieci. Co na to Sanepid?
Ocho! Przyszedł Pan Maruda.
2BORNOT2B
23:21, 2025-07-07
Można się już kąpać w Jeziorku Czerniakowskim
GDY KTOŚ JEST TAKI MĄDRY ŻE WYSYSAŁ,BZYKAŁ GEJÓW TO TO NIEOPISALNY WSTYD AŻ BYM NA MIEJSCU TEJ OSOBY DO INNEGO MIASTA JUŻ NO.JA TYLKO NA DZIEWCZYNY I MŁODE KOBIETY SIĘ SZYKUJĘ.PIJĘ DUŻO SOKÓW OWOCOWYCH ITD,KAWY MOCNEJ BY Z MORDY MI DOBRZE PACHNIAŁO ITD.
POTWUR MOCNY
23:17, 2025-07-07
13 6
Mówisz o parkingu w pustce technologicznej? Nikt by z niego nie korzystał. Nawet gdyby był darmowy to i tak „za daleko od klatki”. Gdyby był płatny to tak jakby nie istniał. Można za to było tam przenieść bazarek. Syf, smród i hałasy zostałyby pod ziemią. Wystarczyło jedynie otwory technologiczne przerobić na świetliki.
2 0
Jadąc do stolicy autostradą miał by kierowca piękne miejsce na zostawienie auta i zwiedzanie miasta (nawet płatne), a i bazar by się zmieścił. Było to omawiane wielokrotnie ...