W ciągu ostatnich kilku lat internet zyskał ogromne znaczenie w marketingu. Nic dziwnego - to tutaj czekają Twoi potencjalni klienci. W jaki sposób do nich dotrzeć? Jak sprawić, by internauci pokochali Twoją markę i zaczęli zamawiać Twoje produkty lub usługi?
Do promocji w internecie firmy najczęściej wykorzystują strony internetowe - to tu publikują wszelkie informacje o swojej działalności, prezentują pełną ofertę, piszą artykuły blogowe. Dlatego tak ważne jest, aby witryna była odpowiednio zoptymalizowana. Dzięki SEO strona jest łatwiej wyszukiwana, znajduje się wyżej w wynikach Google, szybciej się ładuje. Potencjalny odbiorca szybciej na nią trafi i chętniej na niej dłużej zostanie.
Na pozycję marki w sieci wpływa również reklama wykupiona w Google. SEO jest działaniem długotrwałym, którego efekty są widoczne po pewnym czasie - zaś wykupiona kampania linków sponsorowanych pozwala na błyskawiczne znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania na określoną frazę.
Jako że w sieci znajdują się klienci, to jest to doskonałe miejsce budowania wizerunku oraz relacji. Natomiast idealnym narzędziem są social media. To w kanałach społecznościowych internauci spędzają najwięcej czasu!
Pamiętaj jednak, że sama obecność na Facebooku to za mało - musisz regularnie publikować ciekawy content, reagować na najmniejszy ruch fanów i być czujnym obserwatorem działań konkurencji. Zazwyczaj działania w social media są znacznie skuteczniejsze, jeżeli towarzyszy im kampania reklamowa. Działania w social media rzadko nastawione są na sprzedaż, mogą jednak być skutecznym sposobem kreowania wizerunku oraz pozyskiwania leadów.
Pozyskane kontakty można natomiast wykorzystywać w kampaniach email marketingowych. Reklamowanie firmy poprzez mailingi wciąż jest jedną z najskuteczniejszych form dotarcia do odbiorcy. Przede wszystkim trafiasz bezpośrednio do niego - przekaz czeka na niego na własnej skrzynce (którą sprawdza zazwyczaj każdego dnia), do momentu otwarcia wiadomości. Może też raz ją odczytać i powrócić do niej w dowolnym momencie.
Email marketing daje możliwość dokładnego targetowania, a tym samym dostosowywania przekazu do odbiorcy. Możesz wysyłać różne promocje, w zależności od promowanego produktu (np. te dotyczące kosmetyków do makijażu wysyłać jedynie kobietom w wieku od 20 do 50 lat).
Jak widzisz powyżej, wszystkie działania online zazębiają się ze sobą, wzajemnie na siebie wpływają i wspierają swoją skuteczność. Dlatego też marketing internetowy powinien być oparty na synergii, na dobieraniu różnych środków dotarcia, eksperymentowaniu z formami i ciągłym testowaniu nowych możliwości - najlepiej zanim wykorzysta je konkurencja.
Janusz Kamiński09:48, 20.08.2018
0 0
Dobry temat! Dzięki! 09:48, 20.08.2018
Marketer11:12, 21.08.2018
0 0
Wszystkie podejmowane działania promocyjne przede wszystkim trzeba mierzyć. Tylko w ten sposób będzie wiadomo, które z nich działają bardzo dobrze, które tymczasem trzeba poprawić. Analyticsa w zasadzie każdy już ma. Niektórzy natomiast powinni się zastanowić nad calltrackerem i mierzyć jaki ruch telefoniczny generuje strona internetowa oraz jakie działania marketingowe skłoniły poszczególne osoby do kontaktu telefonicznego z firmą celem zorientowania się w ofercie, a niekiedy również złożenia zamówienia. 11:12, 21.08.2018