Na rondzie Krahelskiej pojawi się sygnalizacja? Zdaniem jednego z ursynowskich radnych powinna. Światła miałyby poprawić sytuację kierowców i pieszych. - Na skrzyżowaniu ruch samochodowy jest sparaliżowany - podkreśla radny.
Rondo im. Krystyny Krahelskiej to serce Ursynowa. To tutaj krzyżują się dwie ważne arterie - al. Komisji Edukacji Narodowej oraz ul. Płaskowickiej. Odkąd ta druga zaczęła łączyć Ursynów z Wilanowem, samochodów na niej jest jeszcze więcej.
Mimo swojej roli i wielkości rondo pozbawione jest sygnalizacji świetlnej. Zdaniem radnego KO Tomasza Krasowskiego to powinno się zmienić. Zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę dużą liczbę pieszych i rowerzystów, którzy również korzystają ze skrzyżowania. Wzdłuż al. KEN przebiega ścieżka rowerowa, a przy skrzyżowaniu znajduje się bazarek.
- Zwłaszcza od początku wiosny jest problem z przejazdem. W stronę Kabat samochody stoją od ratusza. W stronę centrum od Belgradzkiej. Kierowcy nie mają czasu na przejazd, brakuje przerw, w których mogliby wjechać na rondo i z niego zjechać. Chodzi przede wszystkim o zwiększenie przepustowości ronda, żeby kierowcy mogli przez nie płynnie przejechać - mówi radny Krasowski.
Zdaniem radnego, nawet jeśli nie światła, to jakieś inne „regulujące” ruch pieszy, rowerowy i samochodowy rozwiązanie powinno znaleźć zastosowanie na rondzie. Skrzyżowanie rzeczywiście mogłoby zyskać na większej regulacji ruchu. Posiada kilka mankamentów, które utrudniają - wydawałoby się - prosty przejazd.
Problemem są przede wszystkim położone blisko ronda przejścia dla pieszych. Przy zjeżdżaniu samochody nie mają zbyt wiele miejsca - zwłaszcza na zjazdach na Płaskowickiej - między rondem a zebrą. Gdy muszą ustąpić pieszym, zostają na skrzyżowaniu i blokują tym samym przejazd pozostałym samochodom. Piesi też nie czują się bezpiecznie. Kłopotliwa jest także kwestia rowerzystów.
- Rowerzyści często jeżdżą z dużą prędkością. Nie zwalniają przed zebrą, nie patrzą, czy coś jedzie. Może warto byłoby zamontować barierki, które zwężałyby drogę przed przejazdem i wyhamowywały trochę cyklistów - zastanawia się Tomasz Krasowski.
Jakiekolwiek zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu to działka urzędu miasta. Stołeczne Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym nie ma jednak dobrych wieści dla zwolenników świateł na rondzie Krahelskiej.
- To świeżo oddane skrzyżowanie. Na dziś nie ma żadnych planów na zmiany w jego organizacji - mówi dyrektor BZRD Tamás Dombi.
Rondo zostało odtworzone w lipcu zeszłego roku po budowie tunelu POW. Warto wspomnieć, że podczas prac pod ul. Płaskowickiej ronda nie było. Wówczas było to standardowe skrzyżowanie, na którym ruch regulowały właśnie światła.
Brak planów na montaż sygnalizacji na rondzie Krahelskiej nie dziwi radnego Krasowskiego. Jednak jak sam tłumaczy, liczy się przede wszystkim sygnał oraz zwrócenie uwagi na problem. Zdaniem radnego ten jeszcze się pogłębi, gdy dojdzie do otwarcia budowanej ścieżki rowerowej wzdłuż Płaskowickiej.
Chociaż biuro zarządzania ruchem żadnych zmian nie planuje, to nie znaczy, że nie będzie żadnych zmian. W koncepcji parku linearnego wzdłuż ul. Płaskowickiej przejście przez al. KEN zostało wyniesione. Ma to być ukłon w stronę spacerowiczów, który ma uspokoić ruch w alei KEN.
Boom07:05, 31.05.2022
Problem jaki jest każdy widzi. Jednak radni jakoś nie chcą przejść do ich rozwiązania, czyli budowy przedłużenia Ciszewskiego i przebudowy skrzyżowania Przyczółkowej/Branickiego/Vogla. Jak na razie to są zdziwieni wzrostem ruchu, co było oczywiste po otwarciu tunelu.
obywatel07:54, 31.05.2022
Sygnalizacja zbędna należy poprawić tylko oznakowanie i przejścia dla pieszych odsunąć od zjazdów samochodów bo to one generują największe problemy a swoja drogą ludzie nie potrafią jeździć po rondzie.
Boom08:40, 31.05.2022
To dotyczy głównie przejść na ul. Płaskowickiej, bo to one zatrzymują ruch na rondzie, ale odsunięcie ich nic nie da przy takim natłoku pojazdów.
zezem09:45, 31.05.2022
To nie jest rondo , tylko rondeczko. Złe proporcje. AL.KEN szeroka i przelotowa , Płaskowickiej szeroka i przelotowa ,a rondo niezauwazalne, traczej wielkości klombu na skrzyzowaniu. powiększyć rondo , to moja propozycja na poprawę bezpieczeństwa kierowców.
MrFrosty11:10, 31.05.2022
a potem poszerzyć KEN i Płaskowickiej, a potem powiększyć rondo, a potem poszerzyć KEN i Płaskowickiej, a potem powiększyć rondo...
~gonzo08:05, 31.05.2022
Problem jest taki, że jest tam bazar.
Jak zniknie bazar z Ursynowa, to bazarowicze nie będą jak ślepe kury pchać się na przejścia i problem weekendowych korków w tym miejscu zniknie.
malgosia197308:07, 31.05.2022
Bardzo proszę, aby Pan Krasowski zajął się czym innym niż utrudnienia dla rowerzystów w obrębie tego ronda. Tam akurat rowerzyści są doskonale widoczni, jeżdżą z prędkością mniejszą niż samochody i można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć ich zachowania, zwłaszcza, jeżeli brać pod uwagę zgodne z prawem działania wszystkich uczestników ruchu, oczywiście z uwzględnieniem zasady ograniczonego zaufania. Zajęłabym się natomiast rowerzystami, którzy z upodobaniem przejeżdżają przez przejścia dla pieszych wyznaczone w obrębie tego ronda w poprzez al. KEN. Zakładam, że nad tym problemem pochylimy się wówczas, gdy dojdzie do wypadku z udziałem takiego rowerzysty i będziemy się tutaj zbiorowo zastanawiać, czyja to wina.
terry11:26, 31.05.2022
Rzeczywiście to jest okropne, ale wystarczy zmienić znaki na przejściu na pieszy/rowerzysta i już problemu nie będzie ;) Nie przesadzajmy że kierowcy z taką dokładnością patrzą na znaki przed przejściem
zLanciego12:38, 31.05.2022
Nie zgadzam się, że rowerzyści sa doskonale widoczni. Nie chodzi wyłącznie o to, że ten teren jest odkryty, ale również o to, na ile rzeczy trzeba zwracać uwagę i jak szybko sytuacja może się zmienić. Szczególnie, że ze ścieżek rowerowych korzystają również osoby na hulajnogach z napędem, które potrafią wjeżdzać na drogę naprawdę szybko. Kiedy kierowca przejeżdza rondo - jadąc Płaskowicką w kierunku Auchan, musi dzielić swoją uwagę pomiędzy jadące rondem samochody, pieszych idących w obu kierunkach oraz rowerzystów jadących w obu kierunkach. Niby nic niezwykłego, ale w godzinach szczytu jest tam spory ruch. Jak wspominałem, niektórzy rowerzyści/użytkownicy hulajnóg wjeżdzają na drogę bez zwalniania. Radny akurat dość przytomnie zauważył, że przejścia zlokalizowane są bardzo blisko ronda i może to skutkować niebezpiecznymi sytuacjami.
Boom12:57, 31.05.2022
Z tą widocznością to bym nie przesadzał, szczególnie jak jest duży ruch i jadą autobusy i ciężarówki. No i jeszcze rowerzyści widmo, czyli jadący po zmroku bez oświetlenia.
malgosia197315:09, 31.05.2022
Jeżeli to nie jest dla Państwa komentujących teren z dobrą widocznością, ergo w miarę podatny na opanowanie wzrokowe przez kierowcę, to nie wiem, gdzie są bardziej przyjazne kierowcy warunki do "ogarnięcia" pieszych i rowerzystów. A do rowerzystów jeżdżących po zmroku bez oświetlenia faktycznie należy bez ostrzeżenia strzelać z procy. Piszę to jako kierowca, pieszy i rowerzysta - zawsze oświetlony, także w dzień.
erg11:32, 03.06.2022
Widoczność niewiele pomoże jak masz zasuwającego rowerzystę czy osobę na hulajnodze, która nawet nie zwolni przed przejściem bo "prawo mnie chroni".
MN08:15, 31.05.2022
Problemem nie jest to Rondo.
Światła powinny być jak wyjazd Braci Wagów na płaskowidzką.
Wyjaz z tej małej ulicy to koszmar. Samochody z Wilanowa zalały Ursynów i nie da się wyjechać z domu. Trzeba czekać po 10 minut, wyjazd jest możliwy dopiero wtedy gdy pierwszy chcę przejść.
Kaczoflacja14:10, 31.05.2022
To jedź do belgradzkiej albo oddaj prawo jazdy.
s08:41, 31.05.2022
to rondo jest po to, żeby zmniejszyć ruch samochodowy
zm09:30, 31.05.2022
Światła na tym rondzie małyby sens jedynie przy ograniczeniu ruchu do jazdy na wprost z każdego kierunku w innym przypadku lewoskręty zablokują rondo i bedzie jeszcze gorzej niż jest teraz. Rondo jest za małe żeby wprowadzic na nim ruch kierowany.
Janek32809:33, 31.05.2022
Istotą ronda jest to, że ruch na nim reguluje się samodzielnie, poza tym jest mocno spowolniony ale względnie płynny i bezpieczny. Postawienie tam świateł spowoduje to, że samoregulacja ruchu przestanie działać i powstaną we wszystkich kierunkach nieznośne korki.
Panu radnemu, zanim zacznie lansować takie idiotyczne pomysły, radzę choć troszkę się dokształcić w temacie w którym zabiera głos.
obserwator 09:54, 31.05.2022
Miasto stawia na rozwiązania bezpieczne dla pieszych i rowerzystów takie jak np. spowolnienie ruchu. Tutaj takie spowolnienie ruchu mamy, dzięki czemu pojazdy w rejonie przejsc i przejazdów rowerowych poruszają się wolniej. Nic nie trzeba zmieniać.
Saruman10:21, 31.05.2022
Litości, ŻADNYCH KOLEJNYCH ŚWIATEŁ!!! Już mamy światła prawie, co 50 metrów. Na takiej Gandhi, to już jest jakiś absurd do potęgi!!!
MrFrosty11:11, 31.05.2022
tak to jest jak się z Ursynowa zrobiło dzielnicę przelotową. Teraz będą mówić, że za mało dróg i parkingów. Nie, że samochodów za dużo.
Hehe07:39, 04.06.2022
Skończ z tą reklamą wątpliwej jakości
Wbjs1011:29, 31.05.2022
A byli tu tacy którzy twierdzili , że tunel poprawi ruch na Ursynowie .
Ariadna11:49, 31.05.2022
Przy Płaskowickiej z Braci Wagów mieszkanie teraz jest strasznie uciążliwe hałas , smród samochodów ,korki
Poszerzać jeszcze ?Pomieszkajcie sobie Przy przelotówce to zmienicie zdanie .
Też jestem kierowcą
Boom15:18, 31.05.2022
Tysiące mieszkają przy przelotówkach typu Al. KEN czy ul. Rosoła. Przestań się mazać, mieszkasz w największym mieście w Polsce.
ats20:58, 01.06.2022
Zapraszamy do miasta powiatowego w jakiejś czarnej dziurze Polski- będziesz miał ryneczek z ograniczeniem do 30, uliczki szerokości małego fiata i palenie śmieciami w każdej gierkowskiej kostce, no ale nie będą ci jeździć samochodami.
Juras13:11, 02.06.2022
Zawsze można się przeprowadzić na wieś.
2BORNOT2B12:17, 31.05.2022
Przez większość czasu ruch przez rondo odbywa się płynnie. Stawiać sygnalizację tylko po to, aby nie było korków w dni robocze przez godzinę rano i godzinę po południu oraz w weekend przez kilka godzin? Chyba nie tędy droga.
bear14:18, 31.05.2022
Połączyć Belgradzką z Pileckiego, aby udrożnić wyjazd z Ursynowa w stronę Poleczki.
pol09:06, 02.06.2022
NIE , NIE POŁĄCZYĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Paulo17:05, 03.06.2022
~bear, jesteś jak pęknięta płyta. W kółko to samo. Masz w tym jakiś interes?
Paulo14:22, 31.05.2022
Światła są potrzebne. Nikt nie bierze pod uwagę dni, kiedy funkcjonuje bazarek. Przechodzący w stronę bazaru tłum (przez ul. Płaskowickiej), skutecznie blokuje skręt z al. KEN w prawo, w ul. Płaskowickiej.
Boom15:21, 31.05.2022
Na to akurat światła nic nie poradzą, a będzie jeszcze gorzej, bo zielone na al. KEN to też zielone na pasach na Płaskowickiej. To jest oczywiste dla każdego kierowcy, w przeciwieństwie do niepo-radnego.
Esteta20:27, 31.05.2022
Przede wszystkim pasiastego syfu nie powinno być w tym miejscu!
caj.14:08, 03.06.2022
Miejscowi mogą się sprawnie poruszać kosztem przejezdnych. Straszne.
Świadomy Wyborca20:35, 31.05.2022
Zagłosuję w najbliższych wyborach samorządowych na osobę (niezależnie od partii), która zabierze ten namiotowy pażdzierz z serca Ursynowa.
Juras13:09, 02.06.2022
Ja też. Nienawidzę tego obskurnego bazaru. Chociaż sam czasami korzystam z niego, ale jak go nie będzie będę zadowolony.
Adele00:27, 01.06.2022
Żadnych świateł, to spowalniacze dla kierowców i pieszych. Ile można stać być przejechać lub przejść po przejściu dla pieszych ? Komu starcza cierpliwości ?
Tak, powinny być 00:14, 12.06.2022
Długo można stać, pieszy i rowerzysta na przejściu i przejeździe rowerowym, ma pierwszeństwo przed jadącym samochodem. Często w ciepłe dni przez rondo robią się wycieczki i nie można przejechać, światła to akurat sprawiedliwe rozwiązanie, każdy musi swoje odstać i można dalej iść lub jechać. Jestem za.
Alex1116:23, 01.06.2022
Światła? Jakby rondo samo w sobie nie spowolniało ruchu dostatecznie - jeżeli światła to może na skrzyżowaniu Płaskowickiej/Cynamonowa.
ats20:56, 01.06.2022
A pewno akurat tam, żaden społeczniak czy inny aktywista lub nawiedzony radny nie pomyśli.
Za to każde pasy i wygląda na to, że ronda też, z radością oderwane od rzeczywistości gryzipiórki obświatłują...
Juras 13:06, 02.06.2022
Światła są tam potrzebne i poszerzenie Płaskowickiej i nie wiem czemu odrazu nie zrobili tam skrzyżowania ze światłami tak jak jest na innych skrzyżowaniach z Al. KEN.
ASDFGHJ11:24, 03.06.2022
Nie wiem po cholerę ktoś robił rondo w miejscu gdzie ruch jest naprawdę spory.
Chciałbym zauważyć , że na całej długości KEN nie ma ronda oprócz tego miejsca. Może i miało ono sens w momencie kiedy nie było POW, ale teraz gdy mamy połaczony Wilanów z Ursynowem i ludzie z Wilanowa jadą do POW przez Ursynów albo wracają do siebie przez Ursynów to to rondo jest złym rozwiązaniem. W ciągu tygodnia stoi się w korkach zarówno na KEN jak i na Płaskowickiej - ktoś nie do końca przemyślał zjazdy/wjazdy POW dla Wilanowa i takie są efekty.
jac.14:06, 03.06.2022
Może po to, żeby chcący szybszej jazdy nie pozabijali wszystkich niezmotoryzowanych w gęsto zabudowanej okolicy?
Dodajmy też, że klasyczne skrzyżowanie oznaczałoby uznanie jednej drogi, jako nadrzędnej. Której z nich? Przejazdu tranzytowego, promującego rozjeżdżanie dzielnicy przez ruch tranzytowy, czy KEN (dojazd mieszkańców do centrum)?
Inżynier07:37, 04.06.2022
Na całej długości ken jest metro a ludzie z Wilanowa.no cóż...ich wybór
wrf11:54, 06.06.2022
@~jac. Raczej argumenty nietrafione. Właśnie przebudowują skrzyżowanie z Ghandi tak aby można było dojechać/zjechać z POW gdyby w tunelu się coś działo. A to oznacza, że Ursynów bedzie bardziej rozjeżdżony...
@Inżynier rozumiem, że Pan z tych co tylko rower lub komunikacja miejska i nigdzie dalej niż do centrum Pan nie jedzie. Ale wyobraźmy sobie, że ludzi pracują również w innych częściach Warszawy i dojazd do nich jest znacznie szybszy samochodem niż komunikacją miejską.
Quest19:38, 07.06.2022
Gdy powstanie park, korek w tym miejscu stanie dwa razy dłuższy niz obecnie i to bez względu na to, gdzie beda przejścia dla pieszych, bo na obecnym pustkowiu pojawia sie tłumy ludzi, dzieci i psów . To samo przy Stryjeńskich/Dereniowej. Litości, miasta nie mona tworzyć po amatorsku na żywioł, bo powstaje koszmar, koniecznie jest przewidywanie konsekwencji działań, np. otwierania przelotówek przez dzielnice mieszkaniowe !
Urbaniści ratujcie13:16, 19.06.2022
Jakie kwalifikacje w tym temacie mają decydenci dzielnicowi ? Doświadczenie agenta nieruchomości jest absolutnie niewystarczające.
Gargamel00:20, 15.06.2022
Tu nie powinno być ronda, tylko zwykłe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.
pol13:34, 19.06.2022
popieram ~zezem - POWIĘKSZYĆ RONDO ! Na Ursynowie ktoś kto projektował/ wykonywał ronda (rondeczka) miał taka manierę ? maleńka średnica koła , za to krawężniki w wężyki, jak nigdzie nieszablonowe kształty podwójnych trawników, a nawet „parczek” np. na skrzyżowaniu Ghandi z Płaskowicką idąc od Areny . Jakaś paranoja !
Wielkie święto muzyczne! Startują koncerty chopinowskie
Ponieważ Ursynów docenia Koncerty Chopinowskie w Łazienkach Królewskich , to z pewnością Zarząd Dzielnicy spowoduje zmianę decyzji szefów komunikacji miejskiej i autobus linii 503, będzie się zatrzymywał przy Łazienkach Królewskich . Obecnie , mimo próśb i wniosków mieszkańców Warszawy, żeby tak było , 503 ma przystanki : na Dolnym Mokotowie przy ul.Spacerowej , a następny przy dopiero przy placu na Rozdrożu.
Senior Warszawski
00:20, 2025-05-13
Pierwsza gwiazda Dni Ursynowa 2025. Legendarny zespół!
A dlaczego nie ma informacji o kolejnych zespołach? Czegoś się boicie? wybory idą.
jimi
22:13, 2025-05-12
Kaloryfery na Imielinie gorące jak w zimie
Na Stokłosach jest jeszcze lepiej. Z ogrzewaniem mamy to samo a do tego pieniądze z naszych czynszów idą na gazetę Nasze Stokłosy która wychwala prezesa pod niebiosa. Ten człowiek to otyły i bardzo mało inteligentny łapserdak.
Ewa
19:27, 2025-05-12
Ursynów przegrywa! Prawie 700 tys. za małą działkę
Ten otyły niskorosły człowieczek Stokłos prezes Krzysztof Berliński to jedyna osoba odpowiedzialna za ten stan rzeczy.
AsiaKsi
18:59, 2025-05-12
9 6
Przecież to wojewoda nomen omen Radziwiłł zablokował budowę Ciszewskiego-bis a nie radni dzielnicowi
10 13
ruch się (o dziwo!!) zrobił duży po otwarciu kolejnych przelotówek przez Ursynów. Więc tak, na pewno przebicie kolejnej (w dodatku przez tereny zielone) na pewno rozładuje korki. Bo przecież 2+2=3
6 3
Przedłużenie Ciszewskiego spowoduje, że część samochodów pojedzie tamtędy, więc na Płaskowickiej będzie luz.