Pół roku czekania, ale w końcu się udało. Jest zgoda ministerstwa na odstępstwo od przepisów drogowych w sprawie brakującego odcinka ul. Branickiego. Wilanów ma już też na zezwolenie na budowę 130-metrowego odcinka, umożliwiającego połączenie ul. Płaskowickiej z Branickiego.
Aby kolejne połączenie między Ursynowem a Wilanowem stało się faktem, trzeba wybudować brakujące 130 metrów ulicy Branickiego. Dziura, która od wielu miesięcy jest pośmiewiskiem internetu i dowodem na urzędniczy "niedasizm", wkrótce może wreszcie zniknąć. Po wielu miesiącach ministerstwo infrastruktury wydało decyzję, która umożliwi rozpoczęcie tej inwestycji.
Dlaczego sprawa miejskiej drogi musiała sięgnąć aż ministerialnych gabinetów? Na przeszkodzie w realizacji inwestycji stanęło prawo budowlane. Zjazd z łącznicy POW znajduje się zbyt blisko skrzyżowania ul. Branickiego z ul. Ledóchowskiej. Miejscy urzędnicy czekali więc na zgodę na odstępstwo od tych przepisów. Prezydent miasta złożył wniosek pod koniec grudnia zeszłego roku. Od tamtej pory Wilanów, który ma budować drogę, nie mógł zrobić nic więcej, jak tylko czekać. Po drodze resort wzywał kilka razy urząd miasta do uzupełnień swojego wniosku, ale wydaje się, że wszystko zmierza już ku szczęśliwemu zakończeniu.
- Ministerstwo infrastruktury upoważniło Prezydenta m.st. Warszawy do udzielenia zgody na odstępstwo w sprawie tej inwestycji, po uprzednim uzyskaniu opinii Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która była niezbędna do otrzymania zgody na odstępstwo – przekazuje Agnieszka Pacek z wilanowskiego ratusza.
Decyzję resortu i opinię GDDKiA urząd ma już na papierze, więc teoretycznie można ruszać z budową.
Przypomnijmy, budowa brakujących 130 metrów Branickiego od samego początku napotyka na przeszkody. Przez długi czas władze Wilanowa oraz władze miasta przerzucały się odpowiedzialnością za budowę brakującego odcinka. Ostatecznie stołeczni radni zdecydowali, że to dzielnica wykona tę inwestycję.
Całą tę komiczną wręcz sytuację w tak samo komiczny sposób podsumowali w ubiegłym roku społecznicy z Wilanowa. Podczas akcji „130 metrów niedasizmu” w miejscu brakującego odcinka sami wymalowali pasy i zamontowali oświetlenie w postaci ok. 30-centymetrowych ogrodowych lampek.
Władze Wilanowa mają już też zezwolenie na realizację inwestycji drogowej wydane przez prezydenta stolicy 2 czerwca.
- Inwestycja oznacza budowę ok. 130 metrów nowego odcinka Branickiego, sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Branickiego z Ledóchowskiej oraz nowego przejścia dla pieszych z sygnalizacją w rejonie Branickiego 19.
Wkrótce informacja o terminie rozpoczęcia budowy - poinformował Ludwik Rakowski, burmistrz Wilanowa.
Czy ulica będzie gotowa przed planowanym otwarciem tunelu POW we wrześniu? Burmistrz Wilanowa Ludwik Rakowski zapewniał, że inwestycja nie jest skomplikowana i budowa nie powinna trwać długo. Niewykluczone więc, że "130 metrów niedasizmu" przejdzie do historii do końca tego roku, czyli zapowiadanego finału prac.
Może się jeszcze tak zdarzyć, że pomimo komplikacji z zezwoleniami, gotowe połączenie Ursynowa z Wilanowem przez wiadukt obwodnicy będzie czekać na otwarcie węzła Ursynów Wschód, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce otwierać nowe węzły POW razem z tunelem. A prace w nim cały czas trwają. Oficjalnie ich zakończenie drogowcy planują na czerwiec, ale nikt w to za bardzo nie wierzy. Dyrekcja nie rozstrzygnęła jeszcze roszczeń Astaldi co do terminu zakończenia inwestycji, związanych z trudnościami wywołanymi epidemią. Ale nawet gdyby we wrześniu tunel skończono, to czekają go jeszcze wielotygodniowe testy i odbiory przez służby. Warszawska straż pożarna już zapowiedziała, że - wbrew opiniom drogowców z GDDKiA - wcale nie potrwają one krótko.
[ZT]17585[/ZT]
[ZT]16225[/ZT]
Gg08:28, 07.06.2021
Gramola sie i gramola. Dla kogo te drogi? Dla urzedasow, burmistrzow prezudentow. Nie, one sa dla spoleczenstwa. 08:28, 07.06.2021
Boom08:34, 07.06.2021
Kolejny akt komedii. Pracę miały się skończyć w czerwcu i odbiory do września, a będą trwały do września, potem kolejna fala covid, potem długo, długo nic, potem papiery będą się musiały odleżeć i być może już w 2022 r. otworzą. Brawo gddkia, wejdziecie do historii szkolnictwa, bo wasz brak profesjonalizmu w nadzorze na pewno będzie często analizowany na uczelniach biznesowych. 08:34, 07.06.2021
Xyz08:36, 07.06.2021
"Prezydent miasta złożył wniosek pod koniec grudnia zeszłego roku". No szkoda, ze nie później. 08:36, 07.06.2021
Dick08:39, 07.06.2021
Przecież to WiIanów torpedował ten kawałek, bo mu "tranzyt wpuszczą" i "korki będą". 08:39, 07.06.2021
Zieeeeew09:16, 07.06.2021
poczekajta jak otworzą POW i zrobią przelot na Branickiego. Wtedy to Ursynów będzie zakorkowany 24 h/dobę jak Konstanciny i inne Pierdiszewa do metra będą jeździć nie tylko na Kabaty. 09:16, 07.06.2021
Kabaciarz15:09, 07.06.2021
A ja się bardzo cieszę na ten łącznik i czekam na kolejny na Ciszewskiego. Dlaczego cały ruch maja przejmować Kabaty? Chyba lepiej będzie jak się rozłoży na cały Ursynów? 15:09, 07.06.2021
Ale jaja Ale jaja09:17, 07.06.2021
a teraz wkroczą do akcji "ekolodzy" i powiedzą że w kałuży na środku placu żabki złożyły skrzek a obok dwie myszki wykopały dziurkę ........ 09:17, 07.06.2021
Kazimierz09:28, 07.06.2021
Nie 130, tylko 117 m.
Burmiszcz Wilanowa Ludwik Rakowski dopilnował wszystkiego - układu ścieżek rowerowych, kształtu trawnika ... tylko zapomniał że drogę trzeba zaprojektować i znaleźć na nią pieniądze.
O Ciszewskiego bis walczył - teraz powalczy o wycięcie hektarów drzew pod tą ulicę.
Taka drobnostka - szkoły w Wilanowie buduje się 2x drożej niż na Kabatach (koszty robót budowlanych).
To co w tym dziwnego że Radny Sejmiku, członek Rad Nadzorczych iluś tam spółek, nie ma czasu na zajmowanie się tak przyziemnymi sprawami jak droga o której było wiadomo od kilku, czy kilkunastu lat.
Brawo Burmiszczu Ludwiku !! 09:28, 07.06.2021
Czarek09:37, 07.06.2021
Polska jest krajem samochodziarzy. Pieszy może się co najwyżej potknąć o zdewastowane chodniki ponieważ na chodnikach też parkują samochody. Poza tym samochody trują. 09:37, 07.06.2021
Y09:53, 07.06.2021
Polacy z biedy niedawno wyszli wiec chca sie autami nacieszyc :) 09:53, 07.06.2021
jako12:04, 07.06.2021
@Czarek - piesi też trują. Idąc wydzielają z odbytu metan, który jest gazem cieplarnianym. Każdy jakoś niszczy tą planetę. Poza tym na piechotę daleko dojść się nie da, nie mówiąc o powrocie z dużymi zakupami. Daj żyć innym. 12:04, 07.06.2021
Rumburak10:27, 07.06.2021
Kolejne połączenie z Wilanowem tylko zwiększy korki na Ursynowie. 3/4 mieszkańców Miasteczka Wilanów pracuje na Służewcu. Nasza dzielnica stanie się dla nich tranzytową. 10:27, 07.06.2021
jako12:02, 07.06.2021
na Służewiec, to chyba jednak wygodniej będzie im pojechać ekspresówką, niemal prosto pod drzwi biura, zamiast tłuc się przez Ursynów. 12:02, 07.06.2021
pol12:36, 07.06.2021
Masz jakieś badania na te bzdety? 12:36, 07.06.2021
Rumburak13:15, 07.06.2021
~jako, wyjaśnij jeszcze, w którym miejscu Miasteczko Wilanów będzie się włączać do S2. Myślisz, że będą nadkładać 5- 6 km i stać w korku do Przyczółkowej, żeby koniecznie wpiąć się w ekspresówkę? Zauważ, że Rosoła ma się stać ulicą PODPORZĄDKOWANĄ. Ursynów zapłaci za wygodę sąsiadów. 13:15, 07.06.2021
Boom14:07, 07.06.2021
Rumburak, coś Ci się argumenty nie kleją. Kierowcy z Miasteczka Wilanów zamiast wjechać na pobliski węzeł na Przyczółkowej będą jechać w poprzek Ursynowa by wjechać na węzeł przy Gandhi?
I jakie znaczenie ma status ulicy podporządkowanej na tym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną? Mało to jest takich ulic w okolicy?
I dla mnie, jako mieszkańca Ursynowa, to będzie wygoda pojechać na skróty do Wilanowa zamiast tłuc się dookoła. 14:07, 07.06.2021
Słoje z WN15:14, 07.06.2021
Jako mieszkaniec Mokotowa protestuje, że 3/4 mieszkańców Ursynowa jadąc do pracy w centrum rozjeżdża Mokotów. Nasza dzielnica stała się dla nich tranzytową. 15:14, 07.06.2021
jako15:35, 07.06.2021
@Rumburak - jadąc na Służewiec będą na ekspresówkę wbijali się na Przyczółkowej, węzeł jest 2,5 km od Wielkiej Wyciskarki, nie 5-6 km. Nikt rozsądny nie będzie jechał wzdłuż Plaskowickiej, żeby wbić się na następnym węźle, bo utknie na Ursynowie. Nawet jeśli Rosola ma być podporządkowana, to dalej masz 3 ronda do pokonania. No chyba, ze ktoś lubi kręcić kołkiem. Wiec nie martw się na zapas, bo nie masz racji 15:35, 07.06.2021
Rumburak17:43, 07.06.2021
@jako 2x2,5km = ? 17:43, 07.06.2021
nick_znik12:40, 08.06.2021
ten "sloje z wn" to dobrze podsumował ten żenujący wątek. Satyrą się bronić przed głupotą.. bo edukacja jak widać zawiodła 12:40, 08.06.2021
Kazimierz14:32, 08.06.2021
Pełna zgoda ze @Sloje z WN.
Niech Rumburak mieszka pracuje i robi zakupy tylko na Ursynowie.
Dobrze by było, żeby jego dzieci chodziły do szkół na Ursynowie - przecież są 3 licea, nie musi jeździć do Reytana, czy Czackiego 14:32, 08.06.2021
DBC11:09, 07.06.2021
Dobrze, że cokolwiek w tej kwestii się rusza, bo brakujące 130 m drogi to piękny polski absurd. 11:09, 07.06.2021
Boom13:16, 07.06.2021
Odnośnie tej drogi to trochę takie bicie piany skoro nie jest gotowe skrzyżowanie na ul. Rosoła. Ten brak koordynacji i wojenki przy tej inwestycji powodują jedynie wkurzenie mieszkańców.
A najbardziej irytujące są te teksty o zalewaniu Ursynowa. Zawsze o tym myślę gdy jadę z Ursynowa na Wilanów przez Mokotów lub Powsin. 13:16, 07.06.2021
Tomek15:07, 07.06.2021
Nie taki absurd - w przypadku dużego ruchu na tym skrzyżowaniu oczekujące auta mogą stać aż na S2, co grozi wypadkami. Łącznicy z S2 w kierunku Wilanowa powinno nie być - tylko wyjazd. 15:07, 07.06.2021
Lopez15:32, 07.06.2021
@Boom
skrzyżowaniena Rosoła już kończą, oddadzą w czerwcu, więc niewątpliwie przed wybudowaniem tego odcinka 15:32, 07.06.2021
Boom15:42, 07.06.2021
Lopez, ale co to realnie zmieni? Węzeł przy Gandhi jest już dawno gotowy. Kluczowej jest zakończenie budowy S2. A ministerstwo trzymało pewnie te papiery jak tylko długo mogło by skłócać społeczeństwo z lokalnymi władzami. A potem opłaci się paru trolli, którzy będą pisać znowu kłamstwa o przebiegu i roli poszczególnych władz w tej inwestycji. Divide et impera. 15:42, 07.06.2021
jako12:06, 07.06.2021
Czy wy żeście poszaleli? Jaka droga?? Przecież na zdjęciu wyraźnie widać, że tam jest jezioro. No, chyba że jezioro damy tu... 12:06, 07.06.2021
tetey20:50, 07.06.2021
woda po opadach nie jezioro 20:50, 07.06.2021
jako11:03, 08.06.2021
@tetey - serio?? Jak ty to wydedukowałeś? Twoje odkrycie zmienia wszystko. Niech zgadnę, masz 15 lat, kończysz podstawówkę i nie masz zielonego pojęcia o co chodzi w zdaniu: „a jezioro damy tu” 11:03, 08.06.2021
Boom11:57, 08.06.2021
Jako, on pewnie myśli, że te murale z postaciami to zrobili dla beki :-) 11:57, 08.06.2021
nick_znik12:37, 08.06.2021
suchar..
prawie jak sztrasburger 12:37, 08.06.2021
opóźniacz wilanowski14:37, 07.06.2021
Które przedłużenie powstanie najpierw: 130 m Branickiego do Płaskowickiej, czy 120 m Belgradzkiej do Pileckiego wokół górki Kazurki? 14:37, 07.06.2021
Cyborg16:22, 07.06.2021
Droga już jest (polna, nieutwardzona)Wystarczy zdjąć blokady i samochody przejadą, stop blokowaniu miasta przez władze w ratuszu! 16:22, 07.06.2021
asd10:40, 08.06.2021
Nie po to Karen kupowała SUVa, żeby jej teraz jakieś błotko przeszkadzało. 10:40, 08.06.2021
Kkon17:31, 07.06.2021
Oczekiwanym polaczeniem miedzy Ursynem a Wilanowem jest Ciszewskiego.
Jakie konsekwencje poniesli czlonkowie komisji jakiejstam, ktorzy z premedytacja doprowadzili pol roku temu do kolejnego opoznienia prac nad tym lacznikiem ? 17:31, 07.06.2021
Dark15:53, 08.06.2021
Sztuczną sójkę podrzuciła mieszkanka okolicznych bloków, które w zasadzie nigdy nie powinny tam powstać. 15:53, 08.06.2021
Kkon21:02, 12.06.2021
Slowiki tu siedza i minusuja ? Buahah 21:02, 12.06.2021
zenek17:47, 07.06.2021
A potem to wszystko radośnie utknie w korku na Branickiego przed skrzyżowaniem Branickiego z Przyczólkową 17:47, 07.06.2021
asd10:39, 08.06.2021
Są jakieś plany na poszerzenie ulicy Branickiego do ulicy Przyczółkowej? 10:39, 08.06.2021
nick_znik12:35, 08.06.2021
No chyb a po to się buduje drogi żebyś mógł stać na nich w korkach. Inaczej po co kupowałbyś sobie furkę. 12:35, 08.06.2021
Kazimierz13:53, 08.06.2021
@asd
Branickiego ma być poszerzona do dwu jezdni aż do Przyczółkowej.
Burmiszcz Ludwik z Wilanowa, w przerwach pomiędzy piastowaniem innych ważnych funkcji próbuje znaleźć czas że by to spiąć. Ale mu się to nie udaje.
Istnieje szansa, że jak będzie się budować galeria na Przyczółkowej, to inwestor galerii to zrobi.
Póki co .... trzeba czekać. 13:53, 08.06.2021
Dick15:52, 08.06.2021
No dobra, a co z resztą Branickiego? Skrzyżowanie z Przyczółkową to jakaś farsa... 15:52, 08.06.2021
meme20:04, 12.06.2021
No to teraz kolej na drugi"niedasizm" czyli Ciszewskiego Bis - Subito ! 20:04, 12.06.2021
Wzgorze Słowików ...07:33, 14.06.2021
... idziemy po Was !!! 07:33, 14.06.2021
Ebro21:41, 14.06.2021
Przedłużyć Ciszewskiego na Wilanów. Dokończyć wreszcie tunel i połączenie Branickiego z Płaskowickiej. Dość kompromitacji ! 21:41, 14.06.2021
Rumburak09:30, 07.06.2021
19 5
Szkoda! Korki na Ursynowie są wtstarczające już teraz. 09:30, 07.06.2021
Boom09:40, 07.06.2021
12 10
A nie dziwi Cię, że musiał czekać aż pół roku na odpowiedź ministerstwa? W Polsce papiery załatwia się o wiele dłużej niż trwa sam proces budowy. 09:40, 07.06.2021
powiec20:12, 07.06.2021
3 3
Wtedy nie wiedział jeszcze, że będzie ekspresówka i droga z Ursynowa w kierunku Wilanowa.
Pozdrawia mieszkaniec Aleji im. Ludwika Rakowskiego 20:12, 07.06.2021
bumbum20:14, 07.06.2021
3 8
@Boom widzę, że już napisałeś tutaj z 5 postów. Ile to już zarobiłeś? 3zł? Ile teraz płacą? 20:14, 07.06.2021